Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Hm. Fikk et samsung microsdsx uhs-1 pro 64gb i posten i dag. Så lang så fungerer dette minnekortet ræva. Fikk kopiert over noen albummer så unmounta kortet, ble korrupt og måtte formatere det. Etter formatering så tok det 5 minutter før det ble korrupt igjen..

 

Er dette normalt?

 

Edit: Telefonen neker å mounte kortet overhode nå og vil heller ikke formatere det. Windows viser kortet som uformatert på 26.5gb.

 

Ser ut som dette har død :/

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt et lexar 32gb klasse 10 i den siden jeg fikk den, dette brukte jeg også i note 1 og s2. Aldri hatt noe problemer med det. Men dette kortet døde fort.

 

Var på teknikmagasinet for å kjøpe en sdxc kort leser i sted. Kom hjem og så at jeg også måtte ha et sd til micro sd adapter som jeg ikke har. Nå har jeg gitt opp kortet og har søkt om RMA.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et problem med minnekort helt tilbake til Galaxy S var på markedet. Kortet fungerte en liten stund, for så å ta kvelden. Fikk heller ikke formatert kortet som var helt nytt. Regnet da med at det var feil på kortet, og fikk byttet det i et nytt. Men det samme skjedde igjen. Skjønte da at det var telefonen som av en eller annen grunn ødela minnekortene. Fikk så byttet telefonen, og aldri hatt problemet igjen noen gang senere. Men har fra tid til annen hørt om flere slike tilfeller med diverse Galaxy telefoner som har hatt dette problemet, så det kan tyde på at dette er en svakhet hos Samsung.

Lenke til kommentar

Skjer i note, note 2, LG880, s3

Minnekort dør hele tiden, kjøper bare nye.

Vel, da må det være noe feil med telefonen mener jeg. Jeg hadde som sagt problemet med Galaxy S, men har ikke hatt det etter jeg fikk ny telefon. Og siden da har jeg hatt SII, SIII, S4, Note og Note II. Har ikke hatt noe problem med minnekort i disse telefonene.

Lenke til kommentar

Skjer i note, note 2, LG880, s3

Minnekort dør hele tiden, kjøper bare nye.

 

Jeg tror det er bare tull det du skriver. For en tid siden hadde jeg følgende innlegg:

 

Jeg har et 8 GB minnekort, den eneste betegnelsen er "ScanDisk 8GB Micro SD HC". Har merket meg at når jeg har det i telefonen går det meste noe tregere, spesielt oppstarten tar lengere tid, og telefonen bruker merkbart mer strøm. Har endel mediafiler, bilder, video og musikk på kortet. Jeg er ikke i behov av lagringskapasiteten så jeg kjører uten. Noen som vet om kortet påvirker hastighet og strømforbruk på telefonen?

 

Din "Godag mann økseskaft" respons var følgende:

 

Oppstarten? Ingen slår da av telefonen i 2013.

 

Nå skriver du at du kjøper nye minnekort omtrent som man kjøper flatbrød, både til Note 2, LG 880 og S3.

Jeg har etter hvert sett både på svenske og engelske forum at det er en hel del problemer med Samsung og minnekort, men hold deg til virkeligheten, spesiellt med tanke på din tidligere respons.

Lenke til kommentar

Nei det mener jeg absolutt ikke. Jeg mener at om du har et slikt problem med at minnekort dør, så kunne du diskutert minnekortproblemer da jeg hadde mitt innlegg om det, ikke bare komme med en tullete kommentar som "Oppstarten? Ingen slår da av telefonen i 2013." Du har 19776 innlegg, noe må du vel ha lært om forum.

Lenke til kommentar

Har benyttet samme minnekort i 2 samsungtelefoner over en periode på 3-4(?) år uten å ha merket problemer med dette.

 

Ha dog opplevd problemer med usb-stick som jeg benytter til å oppbevare mye brukte dokumenter på.

Her blir dokumentene ødelagte rett som det er.

 

Kan det hende det er måten enkelte programmer skriver til kortene, som gjør at de slites ut raskere eller blir ødelagte på andre måter?

 

Det er vel mulig å mounte og formatere et kort i PC'en ved å laste ned program for dette fra produsenten?

 

Hva har alle Dere som har problemer med minnekort til felles? Spotify? andre programmer?

Lenke til kommentar

Det jeg oppfattet som en mulig årsak til mine problemer med minnekortet i telefonen var mediafiler, bilder, musikk og video. Jeg har fire forskjellige kort, de uten mediafiler ser ut til å funke bedre. Jeg har forøvrig sluttet å ha minnekort i telefonen da jeg ikke behøver ekstra lagringsplass til mitt bruk. Jeg har også lest at SanDisk minnekort er problematisk for telefon.(??) Når det gjelder USB-stick så er det min erfaring at man skal bruke sikker fjerning før man tar stikka ut av PC'en. Jeg har ødelagt både filer og to stikker med å ignorere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...