Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvilken androidversjon som er den siste? Jeg får at "enheten har blitt endre. Programvareoppdateringer er ikke mulig" når jeg prøver å oppdatere. Tips?

 

Jeg hadde dette problemet. Jeg hadde rootet telefonen, og fikk den samme meldingen. Koblet den til pc-en og oppdaterte via Kies. Da gikk det og jeg kan nå laste ned oppdateringer igjennom telefonen. Rooten forsvinner også forresten.

Endret av Spookie91
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Eg fant ein ny funksjon i standard nettlesaren i dag.

Ein finn den på nettlesar -> innstillingar -> Labs -> hurtigkontroller.

Eg veit ikkje om dette er ein myke brukt og nyttig funksjon. Men den var ny for meg.

 

Bruker den alltid. Helt avhengig. ..

Lenke til kommentar

Telefonen min vil ikke lade lenger :/. Ladet den ut i går kveld, og i dag er den nesten helt død. Har prøvd alt av å bytte ladere, batteri osv... Eneste som skjer er at jeg får opp den grå lade-animasjonen i to sekunder før den forsvinner igjen.

 

Plutselig klarte jeg å lade den opp til 10% men så døde den igjen...

 

Irriterende, får ta turen til servicesenterer på Lier!

Lenke til kommentar

Telefonen min vil ikke lade lenger :/. Ladet den ut i går kveld, og i dag er den nesten helt død. Har prøvd alt av å bytte ladere, batteri osv... Eneste som skjer er at jeg får opp den grå lade-animasjonen i to sekunder før den forsvinner igjen.

 

Plutselig klarte jeg å lade den opp til 10% men så døde den igjen...

 

Irriterende, får ta turen til servicesenterer på Lier!

Jeg fikk det problemet, det løste meg ved å lade den helt opp før jeg skrudde den på igjen. Ladet den opp i nesten 20 timer før jeg kunne bruke den igjen.

Lenke til kommentar

Jeg fikk det problemet, det løste meg ved å lade den helt opp før jeg skrudde den på igjen. Ladet den opp i nesten 20 timer før jeg kunne bruke den igjen.

 

Hmm, jeg skal prøve det når søsteren min kommer hjem igjen imorgen. Hun har også en Note2. Jeg er dog litt skeptisk, da jeg dro inn til Samsung Service i Møllergata og fikk testet et annet batteri og en annen telefon. Jeg fikk ikke ladet det andre batteriet med min telefon. Akkurat nå så indikerer telefonen faktisk at den lader, men det skjedde en gang tidligere ikveld og. Den gikk veldig sakte til 10% ca og så stoppet det.

 

Den siste oppdateringen skulle jo fikse dette problemet med dødt hovedkort

 

Hmm, jeg har ikke installert den oppdateringen som har vært ute en stund. Har bare fått feilmelding (som mange andre) så jeg har bare regnet med at det er pga at jeg har rootet telefonen og ventet på større oppdateringer.

 

Takk for innspill!

Lenke til kommentar

Min har alltidg hatt veldig bra batteritid. Plutselig begynte den å bruke mye mer batteri. Satte inn et helt nutt batteri jeg hadde liggende og lot det gå seg til ved å lade det opp flere ganger etter en tids bruk, hjalp ikke. Jeg avinstallerte en del apps, hjalp ikke. Wipet cache, hjalp ikke. Så kjørte jeg en full factory-reset via tre-knappers-kombo og wipået cache samtidig. Men enda bruker den mye batteri i forhold til før.

 

Det er Android-OS som stjeler batteri - har noen andre opplevt at slikt plutselig har skjedd?

Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende problem etter oppdateringen til 4.1.2. 40% batteriforbruk over natten i stanby. Gjorde en factory data reset med full wipe, litt ekstra jobb med å installere alt på nytt men det var verd det, markant forbedring i standby. Deretter gjorde jeg alle instillinger, punkt for punkt, med henblikk på strømforbruk og hva jeg bruker telefonen til. Jeg er også ganske nøye med ikke å installere apps jeg ikke har bruk for, slå av 4G, WiFi, GPS, Bluetooth etc. når de ikke er i bruk, samt tilpasse lysstyrken på skjermen til lavest mulig. Pr. i dag får jeg 10 dagers (med 4 timers skjermtid) standby eller 10 timer skjermtid med varierte aktiviteter. Jeg er av den tro at instillingene er av stor betydning for batteritiden. Her har jeg gjort to tester av batteritiden:

 

Lenke 10 d. standby 16% igjen av batteri

https://dl.dropboxusercontent.com/u/584386/Standby%2010d%201t23m%20og%20screen%20tidme%204t.2m.png

 

Lenke 10 t. skjermtid 17% igjen av batteri

https://dl.dropboxusercontent.com/u/584386/10%20t.%20skjermtid.png

Lenke til kommentar

Helt sikker? Trodde det var tilfelle for min også, men skjermen skrudde seg av og den ladet videre uten at LED-notifikasjonen lyste opp.

 

Ja, den skrur seg ihvertfall helt av og fortsetter med det om jeg skrur den på igjen. Nå låner jeg søsters telefon til å lade opp, også bytter vi på batteriene. Da fungerer alt som normalt. Får se å sende den inn til uken.

 

Har lest litt mer om det på nettet. Virker dessverre som om mistankene om hovedkortet som kom fram i denne tråden, er en gjenganger blant note 2 eiere på nettet...

 

-------------------------

Eneste smarttelefonen jeg har hatt uten problemer er Hero'en min. Har aldri mistet Noten i bakken eller lignende :/

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har prøvd å søkt endel ang det jeg sliter med, men finner alt annet enn akkurat det jeg sliter med!

 

Kjøpte note2 4g for et par mnd siden. Fungerte utrolig bra den første mnd, men så begynte problemet.

Når er jeg på vanlig mobilnett og surfer/spotify/facebook, så mister jeg plutselig alt signal og får opp en "Ø" som vil si null signal. Noen ganger kommer det "Skriv inn pin kode", men det forsvinner før jeg rekker og skrive et tall, også er den tilbake igjen. Men ikke alltid. Men signalet detter ihvertfall helt ut, og det tar alt fra 5-30sek før det er tilbake igjen. Også kan det skje igjen etter kort tid, men spørs veldig. Klarer ikke finne noen sammenheng.

 

Har fått nytt sim kort, hjalp ikke. Og sjekka APN, men alt ser ut til å være ok der.

Jeg har wipa cache og har også wipa hele tlf, men til ingen nytte.

 

 

Da jeg oppdaterte diverse apper etter wipe, sleit den fælt. Datt ut og kom tilbake stortsett hele tida.

 

Gjelder kun da jeg bruker mobilnett. På wifi er den helt strålende (med unntak av lav hastighet noen ganger, og må deaktivere og aktivere wifi)

 

Noen som har forslag ? Ellers er jeg strålende fornøyd! Vil helst slippe å sende den tilbake, men frykter nok at jeg må.. Kunne jo få låne en DORO telefon av telekiosken..... :w00t: Solgte jo desverre s2'en jeg hadde, som fungerte helt topp og var en trofast venn det året jeg hadde den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...