Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Eg fant ein ny funksjon i standard nettlesaren i dag.

Ein finn den på nettlesar -> innstillingar -> Labs -> hurtigkontroller.

Eg veit ikkje om dette er ein myke brukt og nyttig funksjon. Men den var ny for meg.

 

Har brukt den etter du postet dette, men kutta det ut igjen. Synes den bare var irriterende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Stock nettleser har to mangler etter mitt syn:

-direkteforslag i søkefeltet. (sånn at du kan bare skrive "d" også enter for å komme til diskusjon.no

 

-kunne bytte mellom faner ved å dra fingeren sidelengs slik som i chrome.

 

Hadde ikke det vært for disse feilene, hadde jeg heller brukt stock leser. Den er mye kjappere.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan man får vekk "anbefalte snarveier" som dukker opp når man for eksempel tar ut pennen? Jeg har enda til gode å bruke den... Jeg bruker vennesiden som bare det, men for meg blir det ubrukelig når jeg ikke kan velge hva a som skal komme der. Og den tar opp fryktelig mye plass, synes jeg.

 

Er det noen som bruker ROMs? Det eneste jeg vurderer er Paranoid Android, rett og slett fordi jeg da får muligheten til å stille DPI og få tabletapps. Slik jeg har forstått det, er det den eneste måten.

Men jeg føler da at jeg også går glipp av veldig mye goodies som Note II har...

Lenke til kommentar

Min har alltidg hatt veldig bra batteritid. Plutselig begynte den å bruke mye mer batteri. Satte inn et helt nutt batteri jeg hadde liggende og lot det gå seg til ved å lade det opp flere ganger etter en tids bruk, hjalp ikke. Jeg avinstallerte en del apps, hjalp ikke. Wipet cache, hjalp ikke. Så kjørte jeg en full factory-reset via tre-knappers-kombo og wipået cache samtidig. Men enda bruker den mye batteri i forhold til før.

 

Det er Android-OS som stjeler batteri - har noen andre opplevt at slikt plutselig har skjedd?

 

Har nå avinstallert og reinstallert og sitter igjen med svært få apper. Har like dårlig batteritid som i posteringen jeg siterer. Det jeg merker meg nå er følgende som er nytt: I det jeg trekker ut ladekontakten faller den med en gang i samme øyeblikk ned fra 100 % til 97 eller 98 %. Kan det være noe med kalibreringen på selve batterimåleren eller noe i den leia som er galt?

 

I så fall det er noe "feil" med batteriindikator/kalibrering mm eller noe i den duren - finnes det en spp som kan helbrede! :eek:

Endret av Svein Arild Søyland
Lenke til kommentar

Solgte Noten min for noen dager siden og erstattet den med en S4. Må si jeg allerede savner størrelsen. S4en virker liten og klumsete å bruke. Bommer på taster og har vanskeligheter for å lese enkelte nettsider jeg før ikke hadde noen problemer med. Blir vel å bytte den ut med Note III, med mindre den blir, som ryktene tilsier, 5.99".

Lenke til kommentar

Får opp vær bidige gang man ska inn på kamera at kamera feilet. Telefon låser seg til tider og blir usannsynlig treg.

Har omtrent ikke apper eller spill på mobilen og bruker den stort sett bare til sms, ringe, facebook, mail og youtube.

Ellers brukes den bare litt som mobil bank da man ofte ikke gidder å bruke datan sjøl om man sitter med en samsung ultra serie pc :p

 

BTW, noen som har hørt noe om Note 3? Vil ha ny Note eller så venter man på Sony sin konkurrent å heller hopper over til de for å prøve noe nytt siden deres fablet skulle vistnok være vann motstandig :)

Lenke til kommentar

Solgte Noten min for noen dager siden og erstattet den med en S4. Må si jeg allerede savner størrelsen. S4en virker liten og klumsete å bruke. Bommer på taster og har vanskeligheter for å lese enkelte nettsider jeg før ikke hadde noen problemer med. Blir vel å bytte den ut med Note III, med mindre den blir, som ryktene tilsier, 5.99".

 

5,99" er jo ikke kjempe mye større, men om neste note igjen blir like mye større, melder jeg meg av note bølgen og går over på s-modellene igjen. I såfall så er da s5(om det er det den skal kalles) like stor som note 2 i dag. En størrelse jeg synes er ganske grei.

 

 

S4 programvaren ser ufattelig smooth ut, og jeg likte den låseskjermen. Regner med vi får de fleste av funksjonene på note.

Lenke til kommentar

Tja, S4 er vel "mindre" enn S3, tross større skjerm. Dersom Note III følger nøyaktig samme oppskrift i forhold til Note II, blir den 5,86" har jeg lest en plass jeg ikke klarer finne nå. Så 5,99" som strengt tatt er det sterkeste ryktet, blir nå ikke akkurat så fryktelig mye større at det gjør noe.

Og siden jeg lærte fra sist, kommer jeg ikke til å sitte og håpe på Snapdragon 800, men heller Exynos Octa/Snapdragon 600 :-)

Jeg er spent på hvilke flere måter vi kan bruke pennen på på 3'eren. Utenom pennen, var det vel omtrent bare en forbedring av Smart Stay som var det eneste nye på Note II i forhold til S3, så jeg satser ikke på så mye annet enn alt som er i S4. Jeg gleder meg til IR, though.

 

Da jeg lagde denne tråden for et år siden, var jeg skikkelig ivrig og spent på hva som kom til å komme i Note II. Nå er jeg like sikker på at jeg skal ha Note III, men jeg ikke like ivrig, fordi sist trodde jeg at det kom en del forbedringer fra S3. Nå forventer jeg S4, og det eneste spennende er størrelsen og funksjonaliteten til pennen. Utover det blir jeg overrasket om den tilbyr noen andre forbedringer over S4, annet enn høyere klokk på chipsettet. Kanskje litt spennende å se farger, men jeg tipper det blir omtrent hvit og svart i første omgang.

Lenke til kommentar

Har lest en del rykter om at Note 3 blir den neste telefonen til Samsung (blant toppmodellene) som vil ha et "nytt" design, altså et som ikke følger S/Note-designet som er på S3/4/Note/2. Hadde vært spennende med et helt nytt og interessant design, kanskje med annet materiell eller noe lignende? Ikke aner jeg, men jeg tror det kunne vært positivt for Samsung. Har selv vært innom S1, S2, Note, S3, Note 2, S4 i denne rekkefølgen, og jeg begynner å bli en smule trøtt av designet selv om jeg syntes det er pent å se på.

Lenke til kommentar

Flere enn meg som har problemer med at telefonen låser opp skjermen etter at du har sendt en sms, trykt home knappen og låst telefonen? Opplever veldig ofte at telefonen låser seg opp igjen etter at jeg har sendt en sms, gått ut av meldings appen før den har blitt sendt og låst telefonen. Veldig irriterende...

Lenke til kommentar

Håper værtfall at Note 3 blir å skille seg ut å ikke blir en oppblåst blåkopi av S4 med hakke bedre specs.

Sitter å vurderer en ny fablet av ett eller annet slag men markedet e veldi sterkt begrensa på hva man kan velge i framover.

Snuser litt på Sony sin nye fablet som etter rykter ska tåle litt mer juling og fukt bedre. Noe som hjelper stort med tanke på at man er mye ute i vår norske natur både sommer til fots og vintern med sko på beina

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...