Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-jDflNq

Jeg tipper at 4.3 tar med seg air Command og alle funksjonene som følger med, samt S-health, S-Translator, dual-, drama- og sound & shot, den nye multi-window og Smart pause. Det er i hvert fall de funksjonene som kommer fra S4 og Note 3 (som jeg kommer på) som ikke er avhengig av noe hardware :-)

S-health vil ikke fungere optimalt da S4 og N3 har en sensor for å måle luftfuktighet som N2 ikke har.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S-health vil ikke fungere optimalt da S4 og N3 har en sensor for å måle luftfuktighet som N2 ikke har.

Stemmer det, men på lanseringa av S4 bekreftet de at S-health også skulle komme til Note II og S3.

 

Og på lanseringa av Note 3 nevnte de spesifikt Note II også, til oppdatering til 4.3 i oktober :-)

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar

Men vet du med sikkerhet at S3 får KitKat, og i tilfelle du gjør, hvordan vet du det? Det er KitKat jeg snakker om når det gjelder at Note ll forstyrrer salget til Note 3. Urimeligheten er din vurdering, om du følger litt med så er det ganske mange som er av den oppfatningen at det kan stoppe med 4.3 både for S3 og Note ll av konkuransemessige grunner for Samsungs nyere produkter. Så mange som mulig av Samsungs telefoner vil nok etterhvert få 4.3 slik at Samsung får et kundeunderlag for Samsung Gear, men det er en annen historie.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke snakket om KitKat i det hele tatt, da ikke en gang Nexusene har vurdert å sniffe på den enda. KitKat må i det minste lanseres først. Men jeg vil tro det, da Samsung har gått med på å holde telefonene oppdaterte i to år. Det inkluderer KitKat og muligens neste versjon, men der begynner jeg å tvile.

Lenke til kommentar

Den artikkelen du linket til bærer veldig preg av å enten være skrevet av flere skribenter, over en lengre periode eller av en svært forvirret person.

Flere ganger nevnes 5.0 Key Lime Pie, til tross for at det innledningsvis nevnes at det er 4.4 KitKat, og i listen over features til 5.0 nevnes en swype-lignende funksjon som også ble bekreftet at kom i 4.2.

Til gjengjeld er den langt på vei en god oppsummering av massevis av rykter som har gått om fremtidige Androidversjoner til tross for at de i stor grad blander 4.2, 4.3, 4.4 og 5.0.

 

Personlig tror jeg ikke versjonsnummer 5.0 kommer før Google Glass blir kommersielt tilgjengelig, uansett om den heter KitKat, noe på L eller noe på M. Jeg tipper at de bruker KitKat nå på samme måte som Jelly Bean, fram til 5.0 kommer, og om det blir bare 4.4, eller flere versjoner, kommer an på når Google faktisk kommer med Google Glass til alle.

 

Fra versjon 1 til 2 var det ikke noe spesielt, bortsett fra at det begynte å bli mer modent. 2 til 3 var overgang til nettbrett, 3 til 4 var sammenslåing av nettbrett. 4 til 5 tipper jeg blir overgang til Google Glass (eller mange forskjellige devices, for den saks skyld) , og at det sannsynligvis er samme versjon på alle enhetene med en gang.

Jovisst var det nettbrett med versjon 2 på, og det finnes andre devices som kjører Android må, men versjonene er og var ikke designet fra Google sin side med tanke på de enhetene.

 

Jeg tipper også at grunnen til at de nå valgte å endre navn akkurat nå, er fordi det er meninga at Android skal være bedre tilpasset bruk på/med smartklokker (og kanskje også annet utstyr).

 

Selvfølgelig kan jeg også være fullstendig på jordet, men for meg virker det i det minste ganske logisk. Da ser jeg en grunnleggende filosofi og er system i hvordan de navngir og oppgir systemnummre.

Lenke til kommentar

Om du er helt på jordet her skal ikke jeg ta stilling til, men jeg synes helt klart at du kompliserer "filosofien" endel. Jeg er heller ikke riktig enig i at nevnte artikkel er skrevet av en forvirret person, men det kan selvfølgelig diskuteres til dagslyset forsvinner for godt. Derimot så er jeg klart av den oppfattning at det aller viktigeste spørsmålet for de fleste er, "kommer jeg til å få neste firmware update på min 5000 kroners telefon som ikke engang er et år gammel"? Man vil jo ha så mange av de nye funksjonene som mulig, som kom på S4 og som kommer på Note 3, det kvitter hva oppdateringen heter eller hvilket versjonsnr. den har. Man vil også vite at Samsung ikke bare strever etter at "alle", et par ganger i året, måå kjøpe neste 6500 kroners apparat for å henge med.

Lenke til kommentar

Helt ærlig så tviler jeg sterkt på at den jevne forbruker bryr seg katta om oppdateringer. Den jevne forbruker tenker nok sjelden "Nå kjøper jeg denne, og håper at den får stuffet til den neste telefonen som kommer". Min påstand er at den jevne forbruker, når den kjøper en telefon, kjøper telefonen for det den er, og ikke hva den kan være. De tenker nok ikke noe på oppdateringer i det hele tatt.

Hadde de gjort det, ville for eksempel Nexusene solgt bedre.

Mange vet ikke en gang at mobilene oppdateres i det hele tatt. Eller hvorfor. Eller hva som oppdateres. Og firmware er et ukjent begrep for mange, selv for PC. Og at de skiller på software og firmware har jeg svært lite tro på.

 

Det kan selvfølgelig være at jeg er fryktelig negativ til gjennomsnittet, men det er ikke spesielt ofte jeg møter på folk jeg kan snakke om telefoner med, utover at de gjerne vet at de har en S3 eller en Galaxy...

Lenke til kommentar

Den jevne forbruker som du kaller det, leser ikke et Note 2 forum, Nexus er noe som hører romfarten til, smarttelefon er noe som fjortiser har, og slik kan man fortsette og definere den jevne forbruker. Det er derfor Elkjøp har ca 170 telefoner til kr. 3000.- eller mindre, men bare 40 til over 3000. Å sammenligne med hva den jevne forbruker er ute etter er helt urealistisk på dette forum.

Lenke til kommentar

Noen som har merket dårligere dekning etter de siste oppdateringene? Jeg har merkbart dårligere dekning på områder jeg før hadde god dekning, dette på dataoverføring.

Det andre jeg merker det på er at batteriet mitt brukes opp fortere og mobilen er ganske varm til tider.

Apps er det lenge siden jeg har installert, har kun kjørt de vanlige oppdateringen og softwareoppdateringer.

Lenke til kommentar

Ja, tror det blir Note 3.

 

Men det er fordi:

 

Jeg kjørte en factory reset på min, siden den plutselig har begynt å sluke batteri og den er stort sett grisevarm. Men nå etter factory reset, så har den slutta å skru av skjermen/gå i dvale. Ennå er den stadig veldig varm og batteriet tømmes fort.

Får vel sende denne på rep når N3 dukker opp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...