Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+45613274

Litt synsing:

 

Det at de slipper denne bugfix oppdateringen nå, kan ha flere grunner. Enten så har de oppdaget en farlig bug eller noe, som må fikses omgående eller så har 4.2 blitt såpass utsatt at de måtte publisere denne raske oppdateringen for å fjerne noen snåbugs i påvente av en større oppdatering. Om så er tilfelle kan det gå lang tid til vi får 4.2, noe som er veldig synd, men også forståelig på en måte. Note 2 er jo i praksis en s4 med dårligere software og større skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lest en del rykter om at Note 3 blir den neste telefonen til Samsung (blant toppmodellene) som vil ha et "nytt" design, altså et som ikke følger S/Note-designet som er på S3/4/Note/2. Hadde vært spennende med et helt nytt og interessant design, kanskje med annet materiell eller noe lignende? Ikke aner jeg, men jeg tror det kunne vært positivt for Samsung. Har selv vært innom S1, S2, Note, S3, Note 2, S4 i denne rekkefølgen, og jeg begynner å bli en smule trøtt av designet selv om jeg syntes det er pent å se på.

 

Jeg tviler sterkt på at det blir et nytt design. De har strengt tatt slavisk gjort Note til S-modellen, bare større, med penn. Men selvfølgelig, det hadde vært spennende, og overraskende :-)

 

Flere enn meg som har problemer med at telefonen låser opp skjermen etter at du har sendt en sms, trykt home knappen og låst telefonen? Opplever veldig ofte at telefonen låser seg opp igjen etter at jeg har sendt en sms, gått ut av meldings appen før den har blitt sendt og låst telefonen. Veldig irriterende...

 

Vet ikke om det er det samme, men jeg opplever utrolig ofte at når jeg putter mobilen i lomma, så har den ikke slått av skjermen, slik jeg ofte tror jeg har gjort, og at den da pauser musikken. For at den ikke skal pause musikken, må jeg nærmest presse mobilen inntil låret i de bermøte 15 sekund, eller ta den opp igjen og slå av skjermen igjen. Det er fryktelig frustrerende, og jeg har slått av lydløs-funksjonen, fordi jeg trodde det var det som var problemet, men jeg finner ingen "flip for å pause"... Og mobilen flipper ikke heller. Den bare ligger litt løst i lomma når jeg går.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er det samme, men jeg opplever utrolig ofte at når jeg putter mobilen i lomma, så har den ikke slått av skjermen, slik jeg ofte tror jeg har gjort, og at den da pauser musikken. For at den ikke skal pause musikken, må jeg nærmest presse mobilen inntil låret i de bermøte 15 sekund, eller ta den opp igjen og slå av skjermen igjen. Det er fryktelig frustrerende, og jeg har slått av lydløs-funksjonen, fordi jeg trodde det var det som var problemet, men jeg finner ingen "flip for å pause"... Og mobilen flipper ikke heller. Den bare ligger litt løst i lomma når jeg går.

 

Det som somregel skjer med meg etter at jeg har sendt en melding. Den låser seg opp i lomma, buypasser koden helt. Tror jeg også kom forbi koden etter uptime på 4 måneder...

Lenke til kommentar

Er det noen som kan anbefale noen "verksted" for min Note 2? 3,5mm-jacken på toppen har blitt ødelagt slik at lyden kun blir spilt av i venstre kanal når jeg hører på musikk. Jeg får lyd på begge kanaler om jeg vrir og rikker litt på kabelen, men da må jeg holde den fast og det er jo selvfølgelig ikke ønskelig. Kjøpte telefonen tidlig i januar med 6 mnd forsikring, og den gikk jo selvfølgelig ut for noen dager siden.. Typisk.

 

Utrolig irriterende å ikke ha mulighet til å høre på musikk på mobilen, er jo stort sett det jeg bruker den til.

Lenke til kommentar

Har du prøvd med et annet headset, da den typen feil vanligvis skyldes kabel på headset? Det er både billigere og enklere :-)

Hei. Jeg har testet begge mine Beyerdynamic headset, billige ørepropper samt AUX-kabler. De funker fint med mine andre mobiler, PCer, forsterkere og i bilen, men med en gang jeg plugger de i mobilen begynner de å oppføre seg rart. Dette peker vel i retning mot at det er noe galt med inngangen i mobilen min?

Lenke til kommentar

 

Hei. Jeg har testet begge mine Beyerdynamic headset, billige ørepropper samt AUX-kabler. De funker fint med mine andre mobiler, PCer, forsterkere og i bilen, men med en gang jeg plugger de i mobilen begynner de å oppføre seg rart. Dette peker vel i retning mot at det er noe galt med inngangen i mobilen min?

Jo, hadde samme problemet, fikk ordna det på reklamasjonen fordi den var under er år gammel.

Lenke til kommentar

Greit, jeg har forstatt problemer med å få ladet telefonen min, og tenker derfor levere den inn på Lier imorgen. Jeg har en 4g versjon

 

Det jeg lurer på er om jeg fortsatt trenger å unroote telefonen før jeg leverer den inn? Og isåfall, hvilken stock firmware bør jeg bruke? Det ligger såvidt jeg ser ingen norske versjoner ute, men jeg har lest i tråder om andre telefoner at de tyske versjonene er de som ligner mest? Telefonen bootet opp på svensk etter hard reset om det har noe å si?

 

Om noen kan linke til akkurat den versjonen jeg bør bruke, så hadde jeg blitt veldig takknemlig!

http://samsung-updat...ce/?id=GT-N7100

 

EDIT: Når jeg startet opp telefonen i download-mode så står det:

 

CUSTOUM BINARY DOWNLOAD: YES (1 counts)

CURRENT BINARY: Samsung Official

SYSTEM STATUS: Official

 

Holder det da å resette telleren, eller må jeg fortsatt unroote?

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Nå har jeg rootet igjen, flashet telleren og installert official firmware igjen.

 

Jeg finner dog ingen teller på i "download-modus" lenger, men det står "Custom Binary Download: No" så jeg vil tro at det betyr det samme som at telleren er på null? Under enhetstatus står det også normal. Da bør vel telefonen være klar for å leveres inn igjen?

 

Takk for all hjelp igjen :)

Lenke til kommentar

Argh! Noen som har erfaring med service hos CDON? Jeg har nå vært i kontakt med dem, og de sier de skal opprette servicesak hos Deltaservice, som sender frankert konvolutt til meg. De skriver dog at jeg må legge ved kopi av kvitteringen som fulgte med pakken når jeg fikk telefonen!

 

Jeg trodde ikke dette var praksis lenger? Om man i det heletatt har trengt kvittering ved reklamasjon av elektriske varer, så har jeg blitt vant til at dette isåfall kan skrives ut fra selgerens nettsider, eller at selger har oversikt over dette i systemet? De ber om IMEI nummeret, og de kan se at jeg har bestilt nevnte telefon hos dem. Nekter virkelig Samsung/CDON.COM å reparere telefonen min om jeg ikke har kvitteringen som fulgte med pakken? Jeg har ordrebekreftelse og all dokumentasjon fra epost, burde ikke dette holde?

 

Jeg skal dog ha fakturaen CDON øsnker liggende et sted. Problemet er at jeg nettop har flyttet, og strever med å finne den for øyeblikket.

 

EDIT: Jeg har funnet esken :/

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Har vært så uheldig å knuse lcd-skjermen på min kjære Note II. Altså ikke selve glasset, men LCD-skjermen bak. Har dere tips til hvor jeg kan få fikset dette til en ok pris, eller vil det være like så greit å kjøpe ny? Kjedelig sak, forøvrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...