Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

....og melee fungerer dårlig.

 

Litt uenig i at melee fungerer dårlig, i begynnelsen kan det være ganske så greit. Jeg og en kompis har nå kommet oss gjennom en rekke byer, Elektro inkludert, bare ved hjelp av øks. Vi har naturligvis våpen i tilfelle helvete skulle bryte løs, men så lenge du passer på å ikke bli spottet av mer enn 2-3 daudinger om gangen, klarer du deg fint med en øks.

Stemmer bra, øksa har lengre rekkevide enn man skal tro også :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sinnsvakt fett!

Da skal jeg prøve dette

 

Kan det eventuelt løse problemet jeg har beskrevet tidligere i denne tråden?

"Forresten, er det noen som vet hvordan man kan få 60fps?

Jeg får aldri 60fps, selv med alt på "Very low" sammen med oppløsning på 1920x1080. Ligger vel på rundt 30-50fps. Kan ikke skjønne dette da jeg har følgende maskinvare:

Prosessor: AMD Phenom 965 @ 3.6GHz Quad-Core

Hovedkort: MSI 890FXA-GD70

Minne/RAM: Kingston 16 GB DDR3 RAM

Skjermkort: Radeon HD5870 1GB DDR5

OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

I tillegg til helt nyeste drivere på alt som er."

 

Det har heller ikke mye å si om jeg setter alt på fullt, det er omtrent samme fps på very low og very high.

Er dette kun pga at spillet ikke klarer flere kjerner ordentlig?

Kjøp deg intel og Nvidia... de er det beste rådet noen kan gi deg. Spesiellt mtp Arma3 som står for døren.

Men.. alikavel. Om du ikke har funnet ut dette enda så kan man jo si at ArmA oppfører seg veldig annerledes enn andre spill. For det første så lastes ikke alt inn i minne som det for eksempel gjør med BF3 og det er en veldig god grunn for dette....ArmA er et PC spill og et veldig stort PC spill mtp Chernarus og alle objektene som er der (les trær) :) Terrenget og det du ser rundt deg blir lastet til minne fra HDD og enkelte ganger streames det nærmest. Derfor vil en SSD være en god oppgradering for dette spillet, eller eventuellt at du lager en Ram-drive og legger visse filer på den. Nå merkes ikke et så ekstremt godt i Dayz fordi viewdistance er cappet på omkring 1500 m elns og du beveger deg ikke særlig fort ved å løpe.

 

Du har 1 gb på skjermkortet ditt så du burde velge high(+) på videomem, texturedetail henger delvis sammen med videomem så om du får mye rare grafikk feil så burde du sette texture detail på det samme som videomem. Post processing kan du skru av om du ikke er veldig glad i effekten den gir. Det som tar ressurser nå er lys og skygge og her må du prøve deg litt frem, men husk på at Arma ikke alltid er så veldig "logisk" satt sammen. Å skru alt på low betyr ikke mer FPS nødvendig vis. En anne ting å huske på er å spille på en god server, en server som har gått i la oss si 2 døgn vil vise deg rubber banding og hakking av både spillere og AI's. Jeg ville anbefalt deg en av Norway serverne fordi dem har kyndige admins og driftere.

 

For å finne den optimale settingen for din bruk ville jeg gått til Armaholic.com og sett under Downloads for å finne en benchmark. Å gjøre innstillinger på grafikken direkte på server og i Dayz (som forøvrig er i Alpha stadiet) vil gi deg for mange variabler. Så test enten med benchmark eller kampanjen eller editor lokalt på din egen maskin. Husk å gjøre testen 2 ganger på samme område, det samme gjelder benchmark. Test nummer 1 vil være den gangen Arma2 laster fra HDD og gang nummer 2 vil være når det du ser er i ram. Eventuellt kan du kjøpe deg et billig physx støttet kort og kjøre det på si. Og en ting til.. det er slett ikke uvanlig å spille Arma på lav FPS.

 

Her er noen startup parameters som kan hjelpe.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Oppdrag: Gi en skadet survivor morfin

Tid: SE 9 kl 1200

Sted: map coords 082.054, sør-vest for Stary Sobor

Reward: M107(12.7) med 3 magasin (30 skudd)

 

Det er sannsynligvis mørkt på serveren så jeg fyrer av en flare kl 12

 

Oppdrag avlyst inntil videre

post-42824-0-87323500-1341130514_thumb.jpg

Endret av eggi
Lenke til kommentar

Er det noen måte man kan ta vare på items man ikke får plass til i backpack eller inventory? Eller er det alt som finnes av lagringsplass?

Du kan lagre i telt eller kjøretøy..

 

Er det noen måte man kan ta vare på items man ikke får plass til i backpack eller inventory? Eller er det alt som finnes av lagringsplass?

Du kan lagre i telt eller kjøretøy..

Noen som har erfaring med å svømme ut til øyene? Finnes det båter der, og i så fall må de fikses?

Lenke til kommentar

Sinnsvakt fett!

Da skal jeg prøve dette

 

Kan det eventuelt løse problemet jeg har beskrevet tidligere i denne tråden?

"Forresten, er det noen som vet hvordan man kan få 60fps?

Jeg får aldri 60fps, selv med alt på "Very low" sammen med oppløsning på 1920x1080. Ligger vel på rundt 30-50fps. Kan ikke skjønne dette da jeg har følgende maskinvare:

Prosessor: AMD Phenom 965 @ 3.6GHz Quad-Core

Hovedkort: MSI 890FXA-GD70

Minne/RAM: Kingston 16 GB DDR3 RAM

Skjermkort: Radeon HD5870 1GB DDR5

OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

I tillegg til helt nyeste drivere på alt som er."

 

Det har heller ikke mye å si om jeg setter alt på fullt, det er omtrent samme fps på very low og very high.

Er dette kun pga at spillet ikke klarer flere kjerner ordentlig?

Kjøp deg intel og Nvidia... de er det beste rådet noen kan gi deg. Spesiellt mtp Arma3 som står for døren.

Men.. alikavel. Om du ikke har funnet ut dette enda så kan man jo si at ArmA oppfører seg veldig annerledes enn andre spill. For det første så lastes ikke alt inn i minne som det for eksempel gjør med BF3 og det er en veldig god grunn for dette....ArmA er et PC spill og et veldig stort PC spill mtp Chernarus og alle objektene som er der (les trær) :) Terrenget og det du ser rundt deg blir lastet til minne fra HDD og enkelte ganger streames det nærmest. Derfor vil en SSD være en god oppgradering for dette spillet, eller eventuellt at du lager en Ram-drive og legger visse filer på den. Nå merkes ikke et så ekstremt godt i Dayz fordi viewdistance er cappet på omkring 1500 m elns og du beveger deg ikke særlig fort ved å løpe.

 

Du har 1 gb på skjermkortet ditt så du burde velge high(+) på videomem, texturedetail henger delvis sammen med videomem så om du får mye rare grafikk feil så burde du sette texture detail på det samme som videomem. Post processing kan du skru av om du ikke er veldig glad i effekten den gir. Det som tar ressurser nå er lys og skygge og her må du prøve deg litt frem, men husk på at Arma ikke alltid er så veldig "logisk" satt sammen. Å skru alt på low betyr ikke mer FPS nødvendig vis. En anne ting å huske på er å spille på en god server, en server som har gått i la oss si 2 døgn vil vise deg rubber banding og hakking av både spillere og AI's. Jeg ville anbefalt deg en av Norway serverne fordi dem har kyndige admins og driftere.

 

For å finne den optimale settingen for din bruk ville jeg gått til Armaholic.com og sett under Downloads for å finne en benchmark. Å gjøre innstillinger på grafikken direkte på server og i Dayz (som forøvrig er i Alpha stadiet) vil gi deg for mange variabler. Så test enten med benchmark eller kampanjen eller editor lokalt på din egen maskin. Husk å gjøre testen 2 ganger på samme område, det samme gjelder benchmark. Test nummer 1 vil være den gangen Arma2 laster fra HDD og gang nummer 2 vil være når det du ser er i ram. Eventuellt kan du kjøpe deg et billig physx støttet kort og kjøre det på si. Og en ting til.. det er slett ikke uvanlig å spille Arma på lav FPS.

 

Her er noen startup parameters som kan hjelpe.

 

 

Oi!

 

Tusen takk for et utrolig godt svar :)

 

For øvrig har jeg 16GB RAM og en voldsom SSD (Kingston HyperX 120GB).

 

Tekstur og videomem kjører jeg forøvrig bare på very high da jeg ikke merker særlig forskjell ved å bytte på disse. Men AA er disabled og skygger er på normal. Postprocess er disabled også.

 

Tror jeg har funnet den mest optimale innstillingen med mitt system og det funker greit nok igrunn, men dæven så deilig det hadde vært med konstant og stabil 60+ fps hele tiden.

 

Får vente til Arma3 som forhåpentligvis blir skrevet litt bedre med litt mer komplekse algoritmer på grafikkdelen :)

Lenke til kommentar

Har begynt å spille denne modden. Er helt herlig med tanke på stemning etc. Bra laget. Møtt Smurfn i dag etter at han ransaket en låve jeg hadde lurt zombier ut fra for å gjøre det samme selv. Trivelig kar. :) Synd han brakk benet litt senere. :/ Vet dere om det blir bedre av seg selv etter hvert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har begynt å spille denne modden. Er helt herlig med tanke på stemning etc. Bra laget. Møtt Smurfn i dag etter at han ransaket en låve jeg hadde lurt zombier ut fra for å gjøre det samme selv. Trivelig kar. :) Synd han brakk benet litt senere. :/ Vet dere om det blir bedre av seg selv etter hvert?

 

koselig :p blir en lang krabbetur til hospital ikveld, >.< hvis ingen har morphine og er villig til å ofre det da så klart :p

Lenke til kommentar

koselig :p blir en lang krabbetur til hospital ikveld, &--#62;.&--#60; hvis ingen har morphine og er villig til å ofre det da så klart :p

 

Bare å ta kontakt med meg om du trenger selskap. :p Har ikke noe imot å kravle mange timer. Var det jeg gjorde da jeg først starta med DayZ. (Min nåværende karakter er min 6. karakter)

 

Edit: bare å si klokka, og hvilken server du går på.

Endret av cterjesen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...