Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må finne noe du kan bruke som våpen. Øks, kujern, skytevåpen.

 

Spawna uti havet, svømte til nærmeste by jeg så, ble gangbanga av 10 zombier.

 

Ikke no våpen gitt

Du må FINNE noe og bruke som våpen.

Let rundt i hus og div, du kommer sikkert til og dø noen gangen før du finner noe.

Og mange ganger etter du har funnet noe og.

Lenke til kommentar

Du må finne noe du kan bruke som våpen. Øks, kujern, skytevåpen.

 

Spawna uti havet, svømte til nærmeste by jeg så, ble gangbanga av 10 zombier.

 

Ikke no våpen gitt

Du må FINNE noe og bruke som våpen.

Let rundt i hus og div, du kommer sikkert til og dø noen gangen før du finner noe.

Og mange ganger etter du har funnet noe og.

 

Etter 2 dau fant jeg en øks, wee :p

Lenke til kommentar

Anbefaler "deer stands", (jakttårn på norsk?) og låver når det gjelder å lete etter våpen. Har hatt veldig mye flaks med de så langt. Masse økser, en crossbow (som jeg lot Smurfen få, som takk for hjelpa), en Lee ett-eller-annet rifle, samt noe mat og en del drikke (Låvefest?). Ikke spesielt lurt å entre byer før man har et slagvåpen (f. eks øks) og et stille skytevåpen (crossbow), ut i fra det jeg har erfart.

Lenke til kommentar

Vi er nå 3 irl kompiser som virkelig er på gang. Har kart, kompass, jaktkniv, klokke, kikkert, nightvision-goggles, automatrifler, 10 blodsekker, 10 morfin og telt. Eneste vi mangler er fyrstikker og kjøretøy.

 

Vi lå på taket av et sykehus i en by og så folk på kartet som nærmet seg byen vi var i. Endte med at vi lå på taket i 15min, med en relativt høy puls. Herregud for et artig spill (mod)!

 

Edit: Glemte å skrive at vi har 1x Alice pack + 2x czech packs

Endret av fluks1
Lenke til kommentar

Uhh, jeg holder på å blø ihjel, samtidig har jeg knekt beina elns, så jeg må slepe meg bortover..

 

Høyreklikk på bandasjen i inventoryen, så stopper du blødning. Du må vel ha morfin for å lindre beinbrudd, noe jeg går utifra at du ikke har.

Lenke til kommentar

Vi var tre stykker her en dag på den store flyplassen (Hovedgrunnen for at vi var der var for å finne drivstoff til bilen vi hadde i campen). Jobbet oss inn mot de to hangarene. Er veldig mange zombier der, så klarte å få noen på oss. Ente med at han ene brakk beinet, og vi hadde ingen morfin. Så ble han andre slått i bakhode av en zombie og besvimte, samt brakk beinet. Deretter gikk jeg litt inn i skogen rett ved og plutselig kom det en zombie ut av en gran, og gjett hva som skjedde. Jeg brakk også beinet. Så der var vi, tre stykker på flyplassen, med brekte bein og ingen morfin -.-

 

Fikk så en annen kamerat til å komme bort. Han gav meg den ene morfinen han hadde. Deretter dro vi tilbake til campen for å hente mer morfin, slik at de andre to skulle få også. Etter å ha fått med greiene fra campen, satt oss i bilen vi hadde, samt fikk med enda en til, kjørte vi mot flyplassen for å redde de andre to.

 

Vi kommer på en åpen plass og ser en person. Han løper i vekk fra oss. Sjåføren velger å stoppe bilen slik at vi kan skyte han og eventuelt ta det han hadde. Parkerer bilen et godt stykke på høyreside av denne personen, og går ut på høyre side av bilen for å få cover. Så hører vi et sniper skudd og ene av oss faller død om. Hodeskudd. Han andre gjemmer seg ekstra godt bak bilen, etterfulgt av å bli skutt i hode to sekunder etter. Bare meg igjen og jeg antar det er en sniper på vår høyre side, med tanke på at vi hadde god dekning bak bilen. Jeg løper rundt bilen for å få dekke, samt prøver å hoppe inn i bilen. Men til ingen nytte. Hodeskudd på meg også.

 

Det var altså den dagen hvor alt gikk galt...

Endret av Nerowulf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg og min kamerat hadde gjømt oss langt oppe i en skog, vi lå nede ved et tre og da vi begge krabbet over en rot døde han montant og jeg brakk benet, bristet et annet og begynte å blø. Jeg klarte å bandasjere meg selv og hadde heldigvis 3 morfinsprøyter på meg. Men vennen min bare døde ! :( Så jeg tenkte jeg skulle bytte ryggsekk med han, men det var absolutt ikke mulig så jeg bytta litt rundt på utstyr. Før jeg ble ferdig med dette forsvant plutselig kroppen hans og alt hans utstyr. Jeg måtte da finne veien tilbake, men klarte selvfølgelig å rote meg bort. Så vi fant en ny server, og jeg håpet da at den kunne gi meg en location... Den sa wildernes. Det var i tillegg overskyet så ingen sol å navigere meg etter. Så jeg bare vandret og vandret og til slutt om jeg til en form for innsjø og nettopp der lå det en liten gummibåt. Den lå litt ute i havet så jeg var jo livredd for å miste ryggsekken, men det gikk heldigvis bra. Så tok jeg veien tilbake igjen langs kysten i min nye båt og plukket opp mine to venner. På veien så jeg også en annen båt. Vi endte med å slå leir på en øy, med omtrent ingen zombier og flere bygninger der det er muligheter for å finne ressurser. Planen vår nå blir vel å slå leir på øya, finne flere båter. Så blant annet en på veien hen. Og rett og slett starte å bygge opp et nytt samfunn, vårt lille samfunn...

Endret av piratentim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

koselig :p blir en lang krabbetur til hospital ikveld, &--#62;.&--#60; hvis ingen har morphine og er villig til å ofre det da så klart :p

 

Bare å ta kontakt med meg om du trenger selskap. :p Har ikke noe imot å kravle mange timer. Var det jeg gjorde da jeg først starta med DayZ. (Min nåværende karakter er min 6. karakter)

 

Edit: bare å si klokka, og hvilken server du går på.

 

Har nå kravla over halve mappet til sykehuset og fant meg morphine samla sammen litt stash og kom meg ut i livet! lenge leve!

Lenke til kommentar

koselig :p blir en lang krabbetur til hospital ikveld, &--#62;.&--#60; hvis ingen har morphine og er villig til å ofre det da så klart :p

 

Bare å ta kontakt med meg om du trenger selskap. :p Har ikke noe imot å kravle mange timer. Var det jeg gjorde da jeg først starta med DayZ. (Min nåværende karakter er min 6. karakter)

 

Edit: bare å si klokka, og hvilken server du går på.

 

Har nå kravla over halve mappet til sykehuset og fant meg morphine samla sammen litt stash og kom meg ut i livet! lenge leve!

hvor mange timer tok det :p?

Lenke til kommentar

Hjalp nettopp en kar som ble angrepet av zombier pluss at jeg skrev at jeg var friendly. Men likevel plaffet han meg ned. Hvorfor er folk så triggerhappy?

Fordi "pvp" er egentlig det eneste å gjøre i dayZ.

 

Da er det tydelig at dette spillet ikke er noe for meg. Hver gang jeg spotter noen så har jeg ingen ønske om å drepe dem etter som de sikkert har brukt lang tid på å komme seg dit dem er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så på grunn av en episode som skjedde på 1 server og blir beskrevet på diskusjon.no, og quakecry sier hva han sier, så kan du bestemme deg for at spillet ikke er for deg?

 

http://arma2.swec.se/server/list

På den listen telte jeg populerte servere helt til side 10. Jeg vet ikke hvor mange servere det er pr side, men la oss si det er 40. Det blir ca 400 servere og la oss si at det er snitt 25 spiller pr server = 10 000 spillere akuratt nå... kl 02 på en søndags natt.

 

Jeg tør påstå at det er noen av de 10 000 spillerne som tenker akuratt likt som deg og spiller på den måten. Hvordan kan du si at det "tydelig" ikke er noe for deg? Jeg tror det er mange forskjellige måter å spille på, i quakecry sitt tilfelle er det å være banditt. De trengs de også for å gjøre spillet interessant, men betyr jo ikke at alle er det. En ting er sikkert, det er vanskelig å overleve og det hva spillet går ut på. Jeg har møtt masse folk ingame som ikke har som mål å drepe alt som er på servern. Dog det er lett å bli dolka i ryggen og man bør være litt forsiktig. Hvorfor ikke teame opp med noen?

 

Norway 1-2-6 (Teamspeak 3) voip.silentspy.net

Norway 3-4-5 (Mumble) voip.multigamer.no:64747 www.battlefield.no

 

I tillegg har du forskjellig squads i Norge, feks www.victrixlegion.com

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Så på grunn av en episode som skjedde på 1 server og blir beskrevet på diskusjon.no, og quakecry sier hva han sier, så kan du bestemme deg for at spillet ikke er for deg?

 

http://arma2.swec.se/server/list

På den listen telte jeg populerte servere helt til side 10. Jeg vet ikke hvor mange servere det er pr side, men la oss si det er 40. Det blir ca 400 servere og la oss si at det er snitt 25 spiller pr server = 10 000 spillere akuratt nå... kl 02 på en søndags natt.

 

Jeg tør påstå at det er noen av de 10 000 spillerne som tenker akuratt likt som deg og spiller på den måten. Hvordan kan du si at det "tydelig" ikke er noe for deg? Jeg tror det er mange forskjellige måter å spille på, i quakecry sitt tilfelle er det å være banditt. De trengs de også for å gjøre spillet interessant, men betyr jo ikke at alle er det. En ting er sikkert, det er vanskelig å overleve og det hva spillet går ut på. Jeg har møtt masse folk ingame som ikke har som mål å drepe alt som er på servern. Dog det er lett å bli dolka i ryggen og man bør være litt forsiktig. Hvorfor ikke teame opp med noen?

 

Ser at jeg kan bli missoppfattet i det jeg skrev. Vart ikke ment på den måten, klart jeg kommer til å fortsette å spille. Koser meg mye selvom det er en del nedturer. At spillet ikke var noe for meg var vel å ta litt hardt i. Men det var vel en måte for å få uttrykt min frustrasjon over det store antallet spillere som bare ønsker å drepe. :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg har blitt frustrert mange ganger da folk velger å plaffe meg ned mens jeg roper at jeg er "friendly, dont shoot". Har mistet sykt mye gear pga dette, hvorav AK-er, m16, m4, CZ 550 sniper etc bare er noe av det jeg har mistet.

 

Men så har jeg også fått mye gear i gunfights jeg har vunnet. Og dette varmer jo som en god kopp te! Ingenting er som å gå fra en slitt makarov til en blankpolert winchester eller ak med masse magasiner, og alt dette på null komma niks :)

 

Det handler i bunn og grunn om survival, og etter litt reflektering har jeg kommet frem til at det bare er helt topp at det er slik. Har til og med brukt 3 timer med konstant løping og 3 timer før dette på å få supplies til denne løpingen da jeg skulle til militærbasen i topp for å loote. Kom opp dit, skaffet meg LOADS med div shit og hadde gunfights ene etter den andre og 200 zombie kills over 1 times tid der.

 

Men ble etter dette drept selv, men jeg har aldri hatt det så gøy på DayZ før. Så jeg ville heller gjort akkurat dette, altså få masse shit som jeg mister bare for å ha vill action bittegrann og så dø, ENN å løpe rundt i elektro som en idiot og prise meg høyt for en pistol med ett magasin jeg finner. Get my drift?

 

i tillegg spilte jeg på Norway 5 i går. Skal loote powerstation og går opp i tårnet. Plutselig hører jeg "Behind you". Jeg snur meg og ser at en jævel med winchester har meg midt i siktet gjennom vinduet da han stod på taket. Jeg skriker "friendly" over mic-en og han sier "okay okay" eller noe sånt. Så ser jeg at han heter Sindre. Begynner å prate norsk til han og så bestemmer vi oss for å gå sammen. Vi løper deretter for å hente min kamerat som prøvde spillet for første gang i går og deretter spiller vi 3 sammen i 3 timer på vei mot militærbasen i nord. Sinnsvakt gøy, alle deler alt og er skikkelig broderlige på alt. Og dette var en kar jeg aldri hadde pratet med før.

 

 

Poenget med sistnevnte avsnitt er derfor at det er fullt mulig å finne folk som ikke er banditter og som i tillegg har lyst til å game med deg. Det vil derfor aldri være noe problem å crowde up sammen, for hvor fet er det ikke da å gå sammen å rape banditter som eneste mål og misjon?

 

CLASH OF THE GANGSTERS BEGIN!! :) hehe

Lenke til kommentar

Dette er et rollespill. Du velger å spille som en overlevende av en apokalypse, hvor scavenging og overlevelse er målet. Jeg spiller som en banditt, også en overlevende, men med ønske om å drepe andre spillere for å ta deres utstyr. Som banditt tar jeg ikke livet av spillere som ikke har noe jeg trenger, eller som ikke utgjør en trussel for meg. Ser jeg deg komme med en øks mot meg så skyter jeg om du kommer for nær, men lar deg gå om du bare tusler forbi. Kommer du rundt hjørnet med en rifle så skyter jeg momentant. Dette spillet er gøy fordi man alltid lever i uvissheten om at fienden skal drepe deg eller hjelpe deg, uten dette PvE og PvP aspektet i spillet samtidig ville det ikke vert så populært det er i dag.

 

Edit: That said, jeg vil gjerne prøve dette spillet sammen med andre overlevende, bandits eller survivors, og se hvordan det fungerer som en gruppe. Jeg har desverre ingen venner som spiller dette spillet og spiller derfor alltid alene :( *Forever alone*

Endret av ZealD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...