Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er altså en zombie survival mod til spillet ArmA II.

Så du trenger ArmA II CO (ArmAII + ArmAII Operation Arrowhead) for å kunne spille denne modden. Jeg kjøpte disse to spillene kun for å spille dayZ noe jeg mener er verdt det. (Koster rundt 25 euro på steam)

 

Jeg kjøpte først Arma II for leeenge siden, og når jeg såg at Operation Arrowhead var på tilbud kjøpte jeg det også.

 

Så jeg kan liksom ikke se for meg at jeg må kjøpe Arma II: Combined Operations, siden slik jeg forstod det så inneholdt den bare Arma II + OA.

Har CO noen filer eller funksjon som trengs til å spille denne modden?

Lenke til kommentar

Møkk, forstår ingenting Oo

 

Først så kunne jeg ikke gå, det var fordi jeg hadde tooglet free-look forsto jeg, så begynte jeg å svømme over et vann, det ente med jeg var i en uendelig svømmeloop på LAND!

Lenke til kommentar

Har akkurat skaffet meg DayZ, men sliter virkelig med læringskurven, den virker jo nesten like bratt som den i EvE online, kan kanskje ha noe med å gjøre at jeg aldrig engang har prøvd Arma før :p(gikk så vidt igjennom training camp).

 

Har lest en "Beginner's Guide" og sett litt videoer på youtube. Men enda ikke funnet ut hvordan man bør gå fram for å finne sitt første våpen. Har dødd 2 ganger nå, den første gangen løp jeg rundt som en hodeløs kylling med en horde av zombies i helene. Den andre gangen sneik jeg meg rundt i en times tid, prøvde å orientere meg om hvor jeg var og hva som fantes rundt meg. Men snublet til slutt over en zombie som oppdaget meg, så var det på'n igjen med panisk løping. For man kan jo gjøre noe med zombiene før man har funnet ett våpen, eller?

 

Har heller ikke klart å endre kamera vinkel til 3rd person, litt usikker på hvilken hotkey det er, men har dog bare prøvd på "veteran" server, vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre?

Lenke til kommentar

Hotkey for 3rd person er numpad enter om du ikke har endret den, men det funker ikke på veteran servere!

 

Ser at det er mange som er helt ferske på DayZ (meg selv inkludert). Hva om vi joiner opp og spiller sammen en dag? Har spilt en del Arma 2 selv, men det hjelper ikke stort når jeg leter etter våpen, mat og whatnot.

 

*snip*

 

Takker og bukker! Det gjør meg i det minste trygg på at ting kommer til å bli bedre fremover! Blir å raide en deerstand eller noe en gang i morgen.

Endret av Gal_ape
Lenke til kommentar

Har akkurat skaffet meg DayZ, men sliter virkelig med læringskurven, den virker jo nesten like bratt som den i EvE online, kan kanskje ha noe med å gjøre at jeg aldrig engang har prøvd Arma før :p(gikk så vidt igjennom training camp).

 

Har lest en "Beginner's Guide" og sett litt videoer på youtube. Men enda ikke funnet ut hvordan man bør gå fram for å finne sitt første våpen. Har dødd 2 ganger nå, den første gangen løp jeg rundt som en hodeløs kylling med en horde av zombies i helene. Den andre gangen sneik jeg meg rundt i en times tid, prøvde å orientere meg om hvor jeg var og hva som fantes rundt meg. Men snublet til slutt over en zombie som oppdaget meg, så var det på'n igjen med panisk løping. For man kan jo gjøre noe med zombiene før man har funnet ett våpen, eller?

 

Har heller ikke klart å endre kamera vinkel til 3rd person, litt usikker på hvilken hotkey det er, men har dog bare prøvd på "veteran" server, vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre?

 

Det er veldig vanskelig å finne sitt første våpen. Noen ganger er man heldig, andre ganger ikke. Du dør som regel 2-3 ganger uansett før du har sikra deg nok gods til å faktisk overleve.

 

Når du får aggro bør du løpe opp eller ned bratte fjell, enten vil zombiene miste sight eller død ved fall. Ser du fikk svar om hotkey og veteran server over meg. Du bør forresten unngå våpen mot zombies så mye du kan uansett hva du skulle bære, skudd tiltrekker seg flere zombier og melee fungerer dårlig.

 

edit: Et tips til: Når du spawner så vil du se location nederst til høyre, midterste linje. Mye lettere å orientere seg derifra.

Endret av Ulven93
Lenke til kommentar

Du dør som regel 2-3 ganger uansett før du har sikra deg nok gods til å faktisk overleve.

 

Men mister man ikke alt når man dør da?

 

Jo. Poenget mitt er at av personlig erfaring så tar det 2-3 forsøk for å skaffe deg nok mat, drikke(flasker), våpen og skudd til at gamet faktisk "starter".

Lenke til kommentar

Hvilke områder er det egentlig lurest å lete etter stash når man er helt fersk?

Det virker jo som det er zombier rundt enhver bebyggelse. Selv en samling av noen falleferdige hus som utgjør det som ligner en bondegård har jo en zombie population på størrelse med en liten by.

Er det egentlig noe vits å lete på slike steder?

 

Det eneste jeg har funnet som jeg har kunnet loote så langt var en "død" player som bare sto rett opp og ned med ei lommelykt i hånda. Så vet egentlig ikke hva det er jeg ser etter, om det er noe som ligger på bakken, eller om man finner ting i kister/skap ol.?

Lenke til kommentar

Tips:

 

1. Når du spawner første gang eller etter å ha blitt drept, sjekk nede til høyre hvor du befinner deg.

2. Finn kart på nett hvor du ser eksakt hvor du er vha punkt 1.

3. Kom deg opp i skogslinjen. Færre bændits og null zombier.

4. Av min erfaring beveg deg nord-øst (ha havet på høyre side). Færre spillere opp mot byen Solnichny i øst.

5. Ikke beveg deg inn i byene Cherno og Elektro som ligger sør, med mindre du er tungt bevepnet og du har teammates.

6. Vha kartet på nettet kan du prøve å respawne helt til du spawner rett ved kysten i øst en plass. Mellom Kamyshovo og Solnichny en plass. Lag deg en rute fra deerstanden der(Rett ved Tulga) og innom et par låver o.l og end opp i Solnicniy låvene til slutt. På den turen har man ofte skaffet seg mye bra loot.

 

Bare eksempler detta, men gjør dette selv hvis jeg dør. Så går turen videre nord-vest mot dolina og jobber meg gjennom alle deerstandsa opp igjennom den retningen.

 

Håper noe av dette er til hjelp.

 

Btw, det er mulig å ha 3rd person view på mange av veteran serverne :wee:

Endret av Nielsen85
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Btw, det er mulig å ha 3rd person view på mange av veteran serverne :wee:

 

Hvordan?

Samme måte som vanlig, enter på numpaden, da dette vanligvis står opplyst i servernavn. (Om de er 3DP: on"

 

Tips:

 

1. Når du spawner første gang eller etter å ha blitt drept, sjekk nede til høyre hvor du befinner deg.

2. Finn kart på nett hvor du ser eksakt hvor du er vha punkt 1.

3. Kom deg opp i skogslinjen. Færre bændits og null zombier.

4. Av min erfaring beveg deg nord-øst (ha havet på høyre side). Færre spillere opp mot byen Solnichny i øst.

5. Ikke beveg deg inn i byene Cherno og Elektro som ligger sør, med mindre du er tungt bevepnet og du har teammates.

6. Vha kartet på nettet kan du prøve å respawne helt til du spawner rett ved kysten i øst en plass. Mellom Kamyshovo og Solnichny en plass. Lag deg en rute fra deerstanden der(Rett ved Tulga) og innom et par låver o.l og end opp i Solnicniy låvene til slutt. På den turen har man ofte skaffet seg mye bra loot.

 

 

 

Støtter disse tipsene, Berizino <3

Lenke til kommentar
....og melee fungerer dårlig.

 

Litt uenig i at melee fungerer dårlig, i begynnelsen kan det være ganske så greit. Jeg og en kompis har nå kommet oss gjennom en rekke byer, Elektro inkludert, bare ved hjelp av øks. Vi har naturligvis våpen i tilfelle helvete skulle bryte løs, men så lenge du passer på å ikke bli spottet av mer enn 2-3 daudinger om gangen, klarer du deg fint med en øks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...