Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Sinnsvakt fett!

 

Da skal jeg prøve dette :)

 

 

Kan det eventuelt løse problemet jeg har beskrevet tidligere i denne tråden?

 

"Forresten, er det noen som vet hvordan man kan få 60fps?

Jeg får aldri 60fps, selv med alt på "Very low" sammen med oppløsning på 1920x1080. Ligger vel på rundt 30-50fps. Kan ikke skjønne dette da jeg har følgende maskinvare:

Prosessor: AMD Phenom 965 @ 3.6GHz Quad-Core

Hovedkort: MSI 890FXA-GD70

Minne/RAM: Kingston 16 GB DDR3 RAM

Skjermkort: Radeon HD5870 1GB DDR5

OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

I tillegg til helt nyeste drivere på alt som er."

 

 

Det har heller ikke mye å si om jeg setter alt på fullt, det er omtrent samme fps på very low og very high.

 

Er dette kun pga at spillet ikke klarer flere kjerner ordentlig?

Får du nøyaktig 60fps, men aldri over? Kan være vsync tror jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han får aldri 60 fps. Praktisk sett så trenger du egentlig ikke mer enn 50-60 fps uansett.

 

Har selv aldri hatt problemer med ytelsen i Arma 2, men nysgjerrig som jeg er så prøvde jeg ut kjerne-trikset sitert over meg her. Dog med min nyinnkjøpte 4-kjerners prosessor, i5 3570k, så fikk jeg bluescreen. Sannsynligvis fordi det er 4 kjerners og ikke 2 kjerners.

Lenke til kommentar

Sleit litt istarten jeg også, men så hadde jeg et vellykka raid i standsa utafor Bor, der det er 5 stykker i nogenlunde nær avstand, og der fant jeg en m24, to pumpehagler og en silenca MP5. Sørvest er veldig bra for deer stands, massevis bare noen minutter fra hverandre.

Lenke til kommentar

Skaffet DayZ for 2 dager siden, og er helt hekta :p Jeg må si at det var vanskelig i begynnelsen, uten noe som helst utstyr til selvforsvar, og uten å vite hvordan zombiene oppfører seg (detection og lignende). Lærte meg uansett, etter et par feilskjær og overfall av noen russere med AK, å snike meg rundt i startbyene for å finne basis utstyr.

 

Man kan tydeligvis ikke stole på noen i denne verdenen. Jeg og en random fyr stod rygg mot rygg inne i et varehus, hvor vi ble angrepet av daudinger fra begge sider. Plutselig bestemte han seg for at han ikke trengte noen til å dekke den andre inngangen, så kan kakket meg like gjerne i ryggen med en øks. Jeg fikk inn et par slag på han før jeg døde, så han kom seg nok ikke lange veien før han og ble lunsj.

 

Har også vurdert å gå sammen med noen kompiser om nettene. Er det noen som har erfaring med å gå rundt med lommelykt i bekmørket? Er det mye vanskeligere for zombiene å spotte oss? Og er det mulig å skaffe seg Night Visison briller?

 

Maser nå på alle bekjente om at de må skaffe seg ArmA II CO og DayZ ASAP!

Lenke til kommentar

Han får aldri 60 fps. Praktisk sett så trenger du egentlig ikke mer enn 50-60 fps uansett.

 

Har selv aldri hatt problemer med ytelsen i Arma 2, men nysgjerrig som jeg er så prøvde jeg ut kjerne-trikset sitert over meg her. Dog med min nyinnkjøpte 4-kjerners prosessor, i5 3570k, så fikk jeg bluescreen. Sannsynligvis fordi det er 4 kjerners og ikke 2 kjerners.

 

Jeg trenger så absolutt 60fps og det gjør alle. 50fps kan få mennesker se hakking på, men det VIL føre til mouse-lag.

 

Problemet mitt er at gjennomsnittet ligger vel på rundt 40fps og da er hakkingen MEGET synlig for min del hvertfall.

 

Noen som har noen løsning? Skal forsøke å sette kun 1stk kjerne til spillet og se om det hjelper, men hvis ikke så må det da være en eller annen begrensning etter eller annet sted som arma ikke liker?

Lenke til kommentar

Han får aldri 60 fps. Praktisk sett så trenger du egentlig ikke mer enn 50-60 fps uansett.

 

Har selv aldri hatt problemer med ytelsen i Arma 2, men nysgjerrig som jeg er så prøvde jeg ut kjerne-trikset sitert over meg her. Dog med min nyinnkjøpte 4-kjerners prosessor, i5 3570k, så fikk jeg bluescreen. Sannsynligvis fordi det er 4 kjerners og ikke 2 kjerners.

 

Jeg trenger så absolutt 60fps og det gjør alle. 50fps kan få mennesker se hakking på, men det VIL føre til mouse-lag.

 

Problemet mitt er at gjennomsnittet ligger vel på rundt 40fps og da er hakkingen MEGET synlig for min del hvertfall.

 

Noen som har noen løsning? Skal forsøke å sette kun 1stk kjerne til spillet og se om det hjelper, men hvis ikke så må det da være en eller annen begrensning etter eller annet sted som arma ikke liker?

 

Det er ikke korrekt. Mennesket kan se og merke utrolig mange bilder i sekundet HVIS bildefrekvensen varierer. Om du har en stabil bildefrekvens på 60, så vil du neppe se noen spesielle forskjeller på 50 heller. Hakking på høyere bildefrekvensen vil altså kun merkes hvis bildefrekvensen varierer.

 

Personlig merker ingen store forskjeller på 40 og +60, men jeg har som regel 60 FPS som en nedre grense, eller 50 om spillet er mer intensivt eller er mer begrenset.

 

Du sa altså at du får samme bildefrekvens av low og very high. Det høres ut som spillet faktisk ikke justerer grafikken. Grafikkinnstillingene er som regel styrt av en eller flere config filer. Prøv å endre på grafikken gjennom disse config filene. Det finnes garantert guider på nettet

Lenke til kommentar

Han får aldri 60 fps. Praktisk sett så trenger du egentlig ikke mer enn 50-60 fps uansett.

 

Har selv aldri hatt problemer med ytelsen i Arma 2, men nysgjerrig som jeg er så prøvde jeg ut kjerne-trikset sitert over meg her. Dog med min nyinnkjøpte 4-kjerners prosessor, i5 3570k, så fikk jeg bluescreen. Sannsynligvis fordi det er 4 kjerners og ikke 2 kjerners.

 

Jeg trenger så absolutt 60fps og det gjør alle. 50fps kan få mennesker se hakking på, men det VIL føre til mouse-lag.

 

Problemet mitt er at gjennomsnittet ligger vel på rundt 40fps og da er hakkingen MEGET synlig for min del hvertfall.

 

Noen som har noen løsning? Skal forsøke å sette kun 1stk kjerne til spillet og se om det hjelper, men hvis ikke så må det da være en eller annen begrensning etter eller annet sted som arma ikke liker?

 

Det er ikke korrekt. Mennesket kan se og merke utrolig mange bilder i sekundet HVIS bildefrekvensen varierer. Om du har en stabil bildefrekvens på 60, så vil du neppe se noen spesielle forskjeller på 50 heller. Hakking på høyere bildefrekvensen vil altså kun merkes hvis bildefrekvensen varierer.

 

Personlig merker ingen store forskjeller på 40 og +60, men jeg har som regel 60 FPS som en nedre grense, eller 50 om spillet er mer intensivt eller er mer begrenset.

 

Du sa altså at du får samme bildefrekvens av low og very high. Det høres ut som spillet faktisk ikke justerer grafikken. Grafikkinnstillingene er som regel styrt av en eller flere config filer. Prøv å endre på grafikken gjennom disse config filene. Det finnes garantert guider på nettet

 

Spillet justerer så absolutt på grafikken når jeg gjør det, på LOW er jo grafikken helt ubrukelig :p

Lenke til kommentar

Hadde en utrolig kul dag i DayZ i går, bare spawnet på en random svensk server.

 

Møtte 2 stk i matbutikken i Elektro og de lurte på om jeg ville være med de, første gang jeg har møtt players uten å bli skutt i trynet.

 

Så vi gikk rundt i elektro og plukket opp flere spillere og var til slutt 8 stk som gikk rundt, og fy F*** og gøy det var og være flere en 1, survival raten ble og ganske mange hakk bedre i team.

 

Det var og første gangen jeg teamet opp med noen, og anbefaler det veldig:)

 

Send meg PM hvis noen kunne tenkt seg og spille i kveld, skype hadde vært fint. Men Inngame voice fungerer også veldig bra hvis man holder seg i nærheten av hverandre.

 

Gleder meg til og se hva som skjer med dette spillet, er jo bare i alpha enda så kan jo bare gå en vei?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er med på og spille i helga jeg iallefall, da dama skal jobbe hele helgen. ^^

Jeg foretrekker og bruke VT / TS3 fremfor Skype, da jeg liker push-to-talk best. :p (Det er vell ikke på skyep så vidt jeg vet?)

 

Jeg har spillt alene nå i nesten to uker. (Har enda ikke dødd), men begynner og bli ekstremt kjedeligt. Hver gang jeg har møtt noen har jeg enten skutt på de eller løpt til skogs. xD Så hadde vært morsomt og teamet opp med noen.

 

Spiller mest på SE7 serveren.

Lenke til kommentar

Kom over en survival-camp i går. Var noe forseggjort. Var en buss der, og så var det piggtråd og tanktrap rundt hele. Var også en del telt innenfor området. Folk klarer ikke å gå igjennom piggtråd, så smart sånn sett å beskytte campen. Ulempen for de var jo at vi hadde tool-box, som gjør at vi kan legge ned gjerdet og spasere rett inn.

 

Vi tenkte vi skulle raide teltene og fylle opp bussen og stikke av. Men var ikke noe fancy greier i teltene, og bussen var ødelagt (og vi hadde ikke de riktige delene til å reparere den). Kanskje jeg skal ta meg en tur senere for å se om campen er der fortsatt, eller om de har stukket av med tanke på at vi etterlot oss spor.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Er med på og spille i helga jeg iallefall, da dama skal jobbe hele helgen. ^^

Jeg foretrekker og bruke VT / TS3 fremfor Skype, da jeg liker push-to-talk best. :p (Det er vell ikke på skyep så vidt jeg vet?)

 

Jeg har spillt alene nå i nesten to uker. (Har enda ikke dødd), men begynner og bli ekstremt kjedeligt. Hver gang jeg har møtt noen har jeg enten skutt på de eller løpt til skogs. xD Så hadde vært morsomt og teamet opp med noen.

 

Spiller mest på SE7 serveren.

VT funker og greit for min del, men har inger server.

 

Men, på Se7 har jeg altid utrolig høy ping. Alt i fra 200-9999, sjelden jeg har det på andre SE eller Nor servere. Er det slik for dere alle?

Lenke til kommentar

Er med på og spille i helga jeg iallefall, da dama skal jobbe hele helgen. ^^

Jeg foretrekker og bruke VT / TS3 fremfor Skype, da jeg liker push-to-talk best. :p (Det er vell ikke på skyep så vidt jeg vet?)

 

Jeg har spillt alene nå i nesten to uker. (Har enda ikke dødd), men begynner og bli ekstremt kjedeligt. Hver gang jeg har møtt noen har jeg enten skutt på de eller løpt til skogs. xD Så hadde vært morsomt og teamet opp med noen.

 

Spiller mest på SE7 serveren.

VT funker og greit for min del, men har inger server.

 

Men, på Se7 har jeg altid utrolig høy ping. Alt i fra 200-9999, sjelden jeg har det på andre SE eller Nor servere. Er det slik for dere alle?

 

Har 89 i skrivende stund. Man burde ikke ha mer enn 120-130 innenfor Skandinavia, så det var merkelig.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid hatt rundt 35-50 ping på den serveren iallefall. + at jeg har mye bedre FPS på den enn norway serverene. Også liker jeg 3PV ^^

 

 

Jeg har en random VT server jeg fant, som vi sikkert kan bruke. Er aldri folk på den og jeg aner ikke hvem som eier den. Men har brukt den i et par år. :p Så jeg kan sikkert gi den til dere så vi kan snakke sammen da vettu.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som er lei av å møte skikkelig organiserter grupper nåfortiden ? jeg og en kompis var på airfielden helt oppe i høyre hjørne så plutselig så vi en fyr. 2 sek etterpå var begge av oss nede på grunn av et sniperskudd.

 

Noen som har lyst til å faktisk være med å lage en større gruppe og finne en fast server å spille på ? Har lenge hatt lyst på et team siden jeg nå bare har en til å spille med.

Lenke til kommentar

Jeg og sikkert mange flere her ønsker å spille sammen, men så er det den organiseringen...

Hva om vi velger en fast server og et "hovedkvarter" hvor vi har oppmøte til fast tid hver dag/kveld?

La oss si kl 18 på toppen av windy mountain, det bør jo være en plass utenfor allfarvei så en slipper tilfeldige forbipasserende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...