Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen forklare med dette med Beta patch?

 

Såvidt jeg er klar over finnes det 4 typer patcher:

 

Six Updater

Six Launcher (selve DayZ modden)

Arma 2 OA patch

Beta patch

 

Hva er de forskjellige?

 

Er versjonen av selve Arma 2 OA 1.60 den siste?

Hva er beta patchen i så fall?

Etter updaten som nettopp kom står det fortsatt 1.7.1.5. Er det Arma 2 som har oppdatert seg?

Eller er det noe annet som har oppdatert seg?

Lenke til kommentar

Blir vehicles resatt/borte etter en server-restart? Jeg og en kompis kjørte rundt i bil (han hadde brukket beinet), men etter serveren gikk ned så spawnet vi to på helt forskjellige plasser + bilen var borte.

 

Bilen beholder man. Jeg er ikke 100% sikker på hvordan det funker, men jeg tar en "Save Car" en gang i blant om jeg har lagt noe nytt stuff i den.

Lenke til kommentar

Blir vehicles resatt/borte etter en server-restart? Jeg og en kompis kjørte rundt i bil (han hadde brukket beinet), men etter serveren gikk ned så spawnet vi to på helt forskjellige plasser + bilen var borte.

 

Bilen beholder man. Jeg er ikke 100% sikker på hvordan det funker, men jeg tar en "Save Car" en gang i blant om jeg har lagt noe nytt stuff i den.

 

Kompisen min ligger ved en dam som vi brukte til å fylle vannflaskene og jeg er et stykke unna. Ingen bil i nærheten av noen av oss, uheldigvis. Jævlig kjett da eneste fremkostmiddelet vi hadde var bilen (siden han har brukket beinet).

 

Kompisen spawnet igjen ved vanndammen mellom Zelenogorsk og Sosnovka og jeg spawnet ved Green Mountain (øst for han). Vi var ved Deer Stand'n øst for Green Mountain (med bilen) da serveren restartet.

Endret av fluks1
Lenke til kommentar

Blir vehicles resatt/borte etter en server-restart? Jeg og en kompis kjørte rundt i bil (han hadde brukket beinet), men etter serveren gikk ned så spawnet vi to på helt forskjellige plasser + bilen var borte.

 

Bilen beholder man. Jeg er ikke 100% sikker på hvordan det funker, men jeg tar en "Save Car" en gang i blant om jeg har lagt noe nytt stuff i den.

 

Haha, har du hatt bilen lenge? :D

Lenke til kommentar

Blir vehicles resatt/borte etter en server-restart? Jeg og en kompis kjørte rundt i bil (han hadde brukket beinet), men etter serveren gikk ned så spawnet vi to på helt forskjellige plasser + bilen var borte.

 

Bilen beholder man. Jeg er ikke 100% sikker på hvordan det funker, men jeg tar en "Save Car" en gang i blant om jeg har lagt noe nytt stuff i den.

 

Haha, har du hatt bilen lenge? :D

 

Fant en traktor i går og har ratta rundt i den en bra stund, men fant jeepen tidligere i dag og flytta stasjet over i den i stedet. Traktoren gjorde 50 på sletta men jeepen gjør 80.

 

Har kjørt litt villmann i Cherno i en halvtimes tid, meid ned en god del zombies. Men folk bare skyter på meg lol. Er kanskje litt loot-pinjata da.

Lenke til kommentar

Blir vehicles resatt/borte etter en server-restart? Jeg og en kompis kjørte rundt i bil (han hadde brukket beinet), men etter serveren gikk ned så spawnet vi to på helt forskjellige plasser + bilen var borte.

 

Bilen beholder man. Jeg er ikke 100% sikker på hvordan det funker, men jeg tar en "Save Car" en gang i blant om jeg har lagt noe nytt stuff i den.

 

Haha, har du hatt bilen lenge? :D

 

Fant en traktor i går og har ratta rundt i den en bra stund, men fant jeepen tidligere i dag og flytta stasjet over i den i stedet. Traktoren gjorde 50 på sletta men jeepen gjør 80.

 

Har kjørt litt villmann i Cherno i en halvtimes tid, meid ned en god del zombies. Men folk bare skyter på meg lol. Er kanskje litt loot-pinjata da.

 

Hahah syyyyykt bra. Du skulle recorda! Fant en sykkel for en stund siden, men skjønte aldri hvordan jeg kunne bruke den (trodde at den var ødelagt), så ditcha den. Angrer på at jeg ikke googlet først, men life goes on

Lenke til kommentar

Tror jeg kjørte over deg på airfielden tidligere idag Smurf....sorry, om det var deg =)

 

yes, var meg det ja! :p en smule kjipt hadde valsa rundt i 3 timer elns og finni gear og dro til air fielden for å se om det var noe liv, var vel der i 30 min før du kom brasende inn! kjipt :p

 

så deg rave rundt tidligere også i traktoren lenge før jeg kom til flyplassen :p

Endret av Smurfn
Lenke til kommentar

Haha, vi leavet en server, da traktoren vi kjørte sprang og det kom skudd mot oss, da vi senere joinet en ny server så hadde vi mistet alt utstyret, og vi respawna en del ganger. Men så gikk vi inn på en ny server og da hadde vi plutselig alle tingene våres tilbake <3

Lowlife å disconnecte når man blir skutt på. Enkelt og greit juks.

Lenke til kommentar

Haha, vi leavet en server, da traktoren vi kjørte sprang og det kom skudd mot oss, da vi senere joinet en ny server så hadde vi mistet alt utstyret, og vi respawna en del ganger. Men så gikk vi inn på en ny server og da hadde vi plutselig alle tingene våres tilbake <3

Lowlife å disconnecte når man blir skutt på. Enkelt og greit juks.

Jeg vet det, men når man har brukt mange mange timer på å komme så langt, så har jeg ingen ting i mot å disconnecte. Dette er uansett ikke noe jeg gjør hver gang da :)

Lenke til kommentar

Sliter med å komme skikkelig i gang. Spiller på Norway 4, og er langt pokker ute i skogen et eller annet sted. Dagene går med på å småjogge gjennom skogen, for å se om ikke jeg finner et telt eller noe som kanskje kan inneholde mat eller våpen. Er livredd for å aggroe noen zeds, noe som i det lange løp fører til at jeg ofte holder meg langt unna byer, settlements, deerstands eller hva det måtte være.

Hvor nær kan jeg komme en zombie før den får lyst til å synke tennene i de hårete beina mine, egentlig?

Lenke til kommentar

Sliter med å komme skikkelig i gang. Spiller på Norway 4, og er langt pokker ute i skogen et eller annet sted. Dagene går med på å småjogge gjennom skogen, for å se om ikke jeg finner et telt eller noe som kanskje kan inneholde mat eller våpen. Er livredd for å aggroe noen zeds, noe som i det lange løp fører til at jeg ofte holder meg langt unna byer, settlements, deerstands eller hva det måtte være.

Hvor nær kan jeg komme en zombie før den får lyst til å synke tennene i de hårete beina mine, egentlig?

 

Du vil ha null problemer med deerstands hvertfall. Der spawner det maks 3 zombier av egen erfaring. Du må ganske nærme før de ser deg. Hold deg litt på avstand og observer. De vil etterhvert bevege seg litt ut på den åpne sletta og du vil få fritt beite.

 

Hvis du er veldig usikker på syns/hørsel-rekkevidden til zeds, så kan du bare lage din egen forhåndsregel, slik som denne f.eks: Oppreist løping maks 100m, på-huk løping maks 75m, på-huk sniking fra 50m til 20m, innenfor dette kan du sikkert krype.

Veit dette er langt over grensa. Kan garantert komme enda nærmere før du senker farten din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...