Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha gått fra å ha "alt" til å miste alt, har jeg brukt en del tid på sørkysten rundt Elektrozavodsk og Chernogorsk. Har blitt skutt et par ganger av andre spillere, men fant omsider frem til et litt mer passende bevegelsesmønster i Cherno som gjorde at ingen fant meg (finne en åpen bygning å løpe til før du forlater den du er i). Så etter å ha fått opparbeidet meg en god del utstyr, samt den klassiske komboen Lee-Enfield + PM (Pistolet Makarova), bestemte jeg meg for å stikke innom supermarkedet i Cherno en siste gang for å stappe sekken full av mat og drikke før jeg forlot mord-hovedstaden og trasket nordover.

 

Jeg fikk noen zombier etter meg, og måtte løpe mot butikken. Jeg kom rundt hjørnet og så butikken, men jeg så også en annen overlevende. Jeg trykket ned CAPS LOCK og ropte "Don't shoot! I just want to get out of this city alive!" Jeg hørte at han lo litt, men han skjøt meg ikke. Istedet snudde han og løp inn i butikken gjennom bakdøren for å gjemme seg for zombiene. Jeg løp rundt på fremsiden og smatt inn i butikken og satte meg helt inne i et hjørne. Zombiene skjønte ikke hvor jeg var blitt av, og ingen kom inn i butikken. Etter hvert kom han andre karen ut fra bakrommet. Siden jeg satt inne i hjørnet, bak den lange disken, så han meg ikke. Jeg kunne lett ha skutt ham, men valgte å ikke gjøre det siden han ikke skjøt mot meg tidligere.

 

"I'm just trying to get out of this place alive," gjentok jeg. Han snudde seg rundt og så på meg, før han plutselig begynte å skyte med sin PM. Jeg dukket bak disken i panikk og skjøt tilbake med min egen PM. Han traff meg i skulderen og den ene siden med de første skuddene, men resten traff disken. Jeg tømte magasinet tilbake, men det meste gikk i treverket i mellom oss. Da jeg hørte at han ladet, løp jeg ut på bakrommet. Jeg blødde, så jeg satte meg ned og prøvde å lappe meg selv sammen igjen før han kom etter. Heldigvis løp han ikke etter.

 

Da jeg omsider tittet frem, så jeg mellom de tomme hyllene at han prøvde å krype usett ut gjennom bakdøren. Jeg snek meg etter han, men han rundet et hjørne og kom seg ut døren før jeg fikk skutt. Jeg snudde og gikk ut bakdøren i motsatt ende av bygget, og da jeg omsider kom ut så jeg at han krøp bak et gjerde og ut på asfalten.

 

Det var tydelig at han ikke skjønte hvor jeg var, så jeg skiftet til rifla og prøvde å posisjonere meg slik at jeg så forbi gjerdet. Heldigvis hadde han fortsatt rett frem ut på veien, så selv om han var et stykke unna hadde jeg ham i siktet. Jeg fyrte av et skudd, og så at han sank sammen. Jeg fyrte av ett til for sikkerhetsskyld, før jeg tok beina på nakken og beinet ut av byen. For jeg visste at å skyte med Lee-Enfield midt i Cherno tiltrekker seg uønsket oppmerksomhet.

 

Jeg måtte bare la liket og tingene hans ligge i fred. Det var dessuten ikke derfor jeg drepte han. Endelig fikk jeg sjansen til å hevne meg på noen som hadde skutt meg, og det føltes godt! Det var så vidt jeg overlevde flukten fra rundt 20+ zombier, men jeg greide til slutt å komme meg langt nord og kunne fortsette raidingen sammen med kompanjongen min der.

 

post-174005-0-75199900-1340702631.png

Endret av Orwandel
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Awesome historie @Orwandel :)

 

Noob alert:

 

Hvordan kan en spawne på samme sted sammen med en venn?

 

Dessverre ikke mulig. Men du spawner alltid langs kysten, ganske often i nærheten av Elektro eller Cherno. Det er sikkert ikke populært, men det som er vanlig er at en av dere respawner til han havner noenlunde i nærheten av den første (viktig å legge merke til andre linja i teksten som kommer opp når du får kontroll over karakteren din). Se på dette kartet hvor du har havnet:

 

http://www.dayzmap.info/

 

Her kan du også se hvor du kan finne alt mulig. Bare trykk på en av de gule merkene.

Lenke til kommentar

I går kveld/natt til i dag, så gjenopptok jeg og en kompis spillinga fra kvelden i forveien.

På dette tidspunktet hadde vi på deling: 3 bokser mat, 5 pepsi, PM Makarov + 2 x Mag, AKM + 1 x Mag, Lee Enfield + 5 x Mag, 1 x Map, 2 standard backpacks.

 

Vi hadde bestemt oss for å raide et par deerstands.

Da vi hadde holdt på med dette i et par timer, men bare finni småting(fant riktignok 2 x morphine), så mistet kompisen min nettet og ble disconnecta.

Jeg la meg rett ned når jeg skjønte at han ble borte. Så der lå jeg da, i trelinja med utsikt over en liten slette. Skogkanten på andre siden lå ca. 100 meter unna. Jeg sendte en meld til kompisen min, som svarte at Lyse har tatt kvelden, men at det var mulig det ble fikset kjapt.

 

Lå der på bakken i vel 5 min og vurderte hva jeg skulle gjøre. Det regnet og tordnet kraftig(utrolig stemningsskapende faktisk, liggende der alene i skogen :ph34r: )

 

Så ser jeg brått en skikkelse komme springende i skogkanten helt ytterst i trelinja. Jeg lå ca. 20 meter ifra. Hjertet pumpa og kjente adrenalinet strømme på.

I løpet av 1 sek. bestemte jeg meg for å fyre av med Enfielden min. Mulig dette var i et panisk øyeblikk. Han må jo ha sett meg?

2 sek. senere kom det enda en fyr springende. Hva skjer nå tenkte jeg. Jeg angra så sinnsykt på at jeg hadde skutt det første skuddet. Nå er jeg dau, to mot en og jeg kunne skimte avanserte rifler, men jeg fyrte av et, to og tre skudd mot han siste fyren.

1 murder sto det på skjermen.

 

Men hvor ble det av han første? Jeg skifta til 3. person og fikk se han ligge bak kompisen bak et tre. Han lå musestille. Han gjør vel det samme som meg og da burde jo han se meg like lett? Det lå mange trær og busker mellom oss, så ingen fikk inn noen skudd.

Jeg bestemte meg for å smyge meg mer til siden, hvor jeg kanskje kunne få fri sikt.

Det var en stor helning fra venstre mot høyre, fra høyt til lavt.

Akkurat da jeg hadde han i siktet, forsvant begge to.

Hva FAEN tenkte jeg? Er de vekk eller er det en bugg\glitch i spillet?

 

Så der lå jeg i skumringen + striregn og torden, med hjertet langt oppi halsen i hva jeg følte minst var 5 min, men som sikkert ikke var mer en noen sek. For der, på andre siden av det åpne området i skogkanten, var det brått en skikkelse som kasta seg ned ved siden av et grantre. Jeg fyrte av to skudd, og vips var han også dau. Men dette kunne da ikke være samme fyren?

Jeg visste verken fram eller tilbake.

Prøvde spole tilbake de siste 1-5 minuttene i hodet mitt.

Det var da jeg kom fram til at de måtte ha vært 3 stk.

 

Han første som løp fikk lagt seg ned bak et tre 25m unna meg. Nr.2 ble skutt og drept, men falt der han første lå. Der har han loota han som daua og "hide body" for så å disconnecte. Ganske smart, eller? Så har nr.3 kommet seg usett rundt hele trelinja og skulle til å flanke meg.

 

På tross av dette ressonementet, så bestemte jeg meg for å krype hele veien til person nr.3.

Utstyret han hadde overgikk mine forventninger.

DMR rifle med 2 Mag, 5 kjøttstykker fra dyr, DPW(eller hva det het. Uzi med andre ord ;) ) Den hadde 3 mags. Enda et map, watch, Compass, GPS ( Ja faktisk!), hunting knife, øks, fyrstikker, en sånn tsjekkisk backpack. Bedre enn min Coyote hvertfall :p. 2 fulle vannflasker og div div div.

 

Jeg var i himmelen, men fortsatt pissnærvøs da. Så ville bare loote og komme meg langt langt vekk derifra. Lot min trofaste Enfield-rifle ligge igjen. Fikk plass til alt annet.

Så disconnecta jeg bare. For tenk hvis han første fyren kom tilbake. Han hadde jo overlevd og disconnecta selv, eller? Jeg tok hvertfall ingen sjanser. De må også ha trodd at det var flere enn meg, siden de valgte å gjøre som de gjorde.

 

Men var det en smart framgangsmåte? Å loote vennen og stikke av? Eller burde de ha prøvd å tatt meg ut, siden de var to stk igjen (tror jeg :hmm: )?

 

Kompisen min fikk nettet tilbake en time senere og vi fant en annen server hvor vi delte godsakene. Vi kom fram til at hvis han ikke hadde mista nettet, så hadde det andre laget kommet bak oss til slutt. Vi var ganske langt nord mellom 2 byer. Ingen annen interesse mellom de. Og vi hadde samme retning. Så tenker at det til syvende og sist var oss eller dem. Var godt jeg skøyt de da :ph34r:

Endret av Nielsen85
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Begynte å leke litt med dette i går og det virker utrolig artig. Sliter litt med å finne meg noe våpen så jeg har problemer med å overleve. Har forsøkt å snike meg inn i noen bygninger, men det ender alltid med at jeg aggroer og dør :hrm:

 

EDIT: 666 innlegg. :devil:

Endret av Nosferatu
Lenke til kommentar

Begynte å leke litt med dette i går og det virker utrolig artig. Sliter litt med å finne meg noe våpen så jeg har problemer med å overleve. Har forsøkt å snike meg inn i noen bygninger, men det ender alltid med at jeg aggroer og dør :hrm:

 

EDIT: 666 innlegg. :devil:

 

Hold deg unna byer og kysten. Søk inn i landet. Jeg har finni masse fett i deerstands rundt omkring. Diverse Ak'er og masse snop

Lenke til kommentar

Begynte å leke litt med dette i går og det virker utrolig artig. Sliter litt med å finne meg noe våpen så jeg har problemer med å overleve. Har forsøkt å snike meg inn i noen bygninger, men det ender alltid med at jeg aggroer og dør :hrm:

 

EDIT: 666 innlegg. :devil:

 

Hold deg unna byer og kysten. Søk inn i landet. Jeg har finni masse fett i deerstands rundt omkring. Diverse Ak'er og masse snop

 

Takk for tipset :thumbup: Skal ta meg runde i dag å se hva jeg finner. Fant ett kart på nett som viser noen sånne.

Lenke til kommentar

Igår hadde jeg fulgt etter en dude som hadde ganske bra gear. Jeg fulgte etter han helt til jeg så han stoppet mellom noen trær. Jeg så han sto helt stille så jeg sprang bort og skøt noen skudd i hode hass (trengte mat osv :innocent: ) , men ide liket falt på bakken kom det bort. Hørte fluene var der, men ingen lik. :(

Er det en bugg eller holdte han på å logge ut ide jeg drepte han?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...