Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan jeg får spotify til å laste musikken til minnekortet?

har ikke nok plass på internminnet til å laste ned spillelistene mine...

 

Den nye versjonen av Spotify har ikke støtte på plass for dette enda slik som forrige versjon av Spotify, men man kan gå rundt dette ved å følge denne guiden:

http://www.julian-young.com/2011/04/21/finding-the-spotify-external-sd-location/

Lenke til kommentar

 

Holder på å fikler med Tasker, og fikk inntrykk at det var et par til som drev med det ;)

 

Har satt opp en profil som slår av autosync på natta, men kunne godt tenkt meg at den var litt mer raffinert.

 

Noen av dere som vet hvordan man kan sette opp: slå av autosync, hvis enheten er docket (står på lading) mellom 23:00 og 06:30? ...altså to forutsetninger

Yep.

Etter du har satt opp profilen med tilhørende task, kan du i Profiles-fanen velge profilen, så trykke og holde på forutsetningen for å få opp en meny. (samme som f.eks. hvis du skal slette, eller gi nytt navn på profiler/tasks/etc) Der har du muligheten til å velge Add, og velge en forutsetning til.

 

Profilen vil da ikke aktiveres uten at begge forutsetningene er sanne. :)

 

 

Takk for tips :-)

 

Utrolig app dette. Utfordringen er å sette opp og teste de enkle oppgavene. De tutorials jeg har funnet starter liksom på den komplekse funksjonaliteten - i alle fall etter min mening

 

Har noen greie funksjoner satt opp her nå - silent mode når avtaler merket opptatt i en bestemt kalender etc... :-)

Ja, det er en fantastisk bra app.. Kan man tenke på det, så kan det bli gjort!

Kan få til noen veldig morsomme og nyttige funksjoner etter hvert når man begynner å leke seg med scripts og variabler i tillegg til ferdig-funksjonene. :)

 

Enig. Den er utrolig flrksibel. Har du funnet noen oversikt over alle scripts og variabler? Føler jeg famlet litt i blinde der...

Lenke til kommentar
*snip*
*snip*
*snip*

*snip*

Det er jo tonnevis av drop-tests på nettet som viser at SG3 knuser lett ved fall fra typiske brukssituasjoner, Desverre! Man kunne jo håpet at de hadde satset litt mer på at durability fremfor å lansere nye telefoner og et hopetall modeller hele tiden.

 

Skjønner fortsatt ikke problemet jeg. Hvis jeg hadde mistet telefonen ned trappa, eller med skjermen rett i asfalten ville jeg forventet at den sprakk. Det er svært få av telefonene vi har hatt etter touch skjermens inntog som faktisk har tålt *juling*. Jeg peker ikke direkte til noen i sitatene i dette innlegget, men det virker som at veldig mange faktisk forventer at en 5" stor glassflate faktisk skal TÅLE i mistes face down i bakken akkurat som en nokia 3310. Håpløst. Har man 10.000 tommeltotter får man heller kjøpe en telefon som tåler bruken.

 

Har Samsung noensinne sagt at S3 skal tåle å falle i bakken? Det er en grunn til at dette ikke er inkludert i garantien, og er det en naturlig bruksmåte å sende telefonen i bakken fra ulike avstander og hastigheter? Nei. 90% av alle elektroniske dingser vi bruker i hverdagen er IKKE laget for å tåle fall, uavhengig av om det er skjerm på det eller ei, så hvorfor skal det være noe annerledes med mobiltelefoner?

 

Helt utrolig å lese hva slags holdninger folk har til en gjenstand verdt nesten 5000 kr. Uhell skjer hele tiden, det er greit, men da får man ta konsekvensene med et "skitt au" og ikke mase og klage når det er ens egen skyld som ikke har tatt nødvendige forhåndsregler for å sikre at slikt ikke skjer. Om det så være at man passer på å holde telefonen godt fast når man er på steder med mange mennesker, være forsiktig når man er tørr på fingrene eller å legge den i en sikker lomme under transport.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Holder på å fikler med Tasker, og fikk inntrykk at det var et par til som drev med det ;)

 

Har satt opp en profil som slår av autosync på natta, men kunne godt tenkt meg at den var litt mer raffinert.

 

Noen av dere som vet hvordan man kan sette opp: slå av autosync, hvis enheten er docket (står på lading) mellom 23:00 og 06:30? ...altså to forutsetninger

Yep.

Etter du har satt opp profilen med tilhørende task, kan du i Profiles-fanen velge profilen, så trykke og holde på forutsetningen for å få opp en meny. (samme som f.eks. hvis du skal slette, eller gi nytt navn på profiler/tasks/etc) Der har du muligheten til å velge Add, og velge en forutsetning til.

 

Profilen vil da ikke aktiveres uten at begge forutsetningene er sanne. :)

 

 

Takk for tips :-)

 

Utrolig app dette. Utfordringen er å sette opp og teste de enkle oppgavene. De tutorials jeg har funnet starter liksom på den komplekse funksjonaliteten - i alle fall etter min mening

 

Har noen greie funksjoner satt opp her nå - silent mode når avtaler merket opptatt i en bestemt kalender etc... :-)

Ja, det er en fantastisk bra app.. Kan man tenke på det, så kan det bli gjort!

Kan få til noen veldig morsomme og nyttige funksjoner etter hvert når man begynner å leke seg med scripts og variabler i tillegg til ferdig-funksjonene. :)

 

Enig. Den er utrolig flrksibel. Har du funnet noen oversikt over alle scripts og variabler? Føler jeg famlet litt i blinde der...

Ikke funnet noen spesielle sider med scripts og variabler. Men fant denne som lister en haug med nyttige profiler :)

 

http://tasker.wikidot.com/profile-index

Lenke til kommentar

Den flotte avrundingen i kanten er jo mye av grunnen til at telefonen ikke tåler så mye. Nærmest uansett hvordan den lander så vil mye av kreftene blir dyttet inn i glasset. Glass tåler ikke så mye den veien og resultatet gir seg selv.

 

S3 er en flott telefon, men den trenger en form for beskyttelse. Når det er sagt så er den andre S3'en i huset brukt på en måte som gjør at jeg bare venter på å måtte skifte skjerm. Veske/lomme uten tanke på pris og hvor avhengig man er av telefon, og selv om det ligger rikelig med diverse caser her i huset, så sniker telefonen seg ut i naken form. Irriterende for det er meg som får tyn om telefonen blir knust av brukeren...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Feh:

Av hensyn til de som ikke orker slike diskusjoner i sine telefontråder (forståelig) la jeg denne i en spoiler.

 

Skjønner fortsatt ikke problemet jeg. Hvis jeg hadde mistet telefonen ned trappa, eller med skjermen rett i asfalten ville jeg forventet at den sprakk. Det er svært få av telefonene vi har hatt etter touch skjermens inntog som faktisk har tålt *juling*. Jeg peker ikke direkte til noen i sitatene i dette innlegget, men det virker som at veldig mange faktisk forventer at en 5" stor glassflate faktisk skal TÅLE i mistes face down i bakken akkurat som en nokia 3310. Håpløst. Har man 10.000 tommeltotter får man heller kjøpe en telefon som tåler bruken.

 

Har Samsung noensinne sagt at S3 skal tåle å falle i bakken? Det er en grunn til at dette ikke er inkludert i garantien, og er det en naturlig bruksmåte å sende telefonen i bakken fra ulike avstander og hastigheter? Nei. 90% av alle elektroniske dingser vi bruker i hverdagen er IKKE laget for å tåle fall, uavhengig av om det er skjerm på det eller ei, så hvorfor skal det være noe annerledes med mobiltelefoner?

 

Helt utrolig å lese hva slags holdninger folk har til en gjenstand verdt nesten 5000 kr. Uhell skjer hele tiden, det er greit, men da får man ta konsekvensene med et "skitt au" og ikke mase og klage når det er ens egen skyld som ikke har tatt nødvendige forhåndsregler for å sikre at slikt ikke skjer. Om det så være at man passer på å holde telefonen godt fast når man er på steder med mange mennesker, være forsiktig når man er tørr på fingrene eller å legge den i en sikker lomme under transport.

Dette blir på grensen til helt usaklig argumentasjon:

- "10,000 tommelotter"

- "forventer at den er som en klassisk nokia"

- "naturlig å sende telefonen i bakken" osv.

- "skjødesløse holdninger"

Jøjje meg, hadde verden ennå vært så sort/hvitt du ;)

Skal man indirekte erklære alle som har et uhell med telefonen for klønete idioter så blir det ikke mange igjen i dette landet.

 

Ingen produsenter har uhell i inkludert i garantiordninger og er alikevel, for enkelte produsenter, ingen føringsfaktor for kvaliteten de velger å ha på produktet. Kvalitet ift. typisk bruksmønster.

 

Nei for å si det kort, jeg også var livredd for å miste min første smarttelefon i gulvet og bakken inntil jeg forstod at jeg kunne ta det helt med ro fordi telefonen var av god kvalitet og har overlevd uhell gjennom snart 2.5 år i alle type aktiviteter. Men klart, sitter man i sofaen hele dagen og ikke er særlig aktiv så ser man nok ikke problemstillingen. (bare for å diskutere på samme nivå). Evt. at man er livredd for å bruke telefonen i en del situasjoner og sitter med flere enheter som jeg vet noen gjør.

 

Og bare for å ha det sagt, selv på laptop siden satset kvalitetsleverandører nettopp på at deres enheter skulle tåle drop fra en viss høyde samt at det ble lagt ressurser i å lage bevegelsesfølsomme parkeringsordninger på HDD nettopp for å hindre uhell i omstendigheter slike enheter "egentlig ikke er laget for". Hvorfor? Fordi uhell skjer også den som nekter for det, selv om vedkommende bare har 0-2 tommeltotter.

 

Nei. 90% av alle elektroniske dingser vi bruker i hverdagen er IKKE laget for å tåle fall, uavhengig av om det er skjerm på det eller ei, så hvorfor skal det være noe annerledes med mobiltelefoner?
Majoriteten i disse 90% er ikke beregnet for å være i bruk under så mange type aktiviteter som en smarttelefon er. Mine walkman, discman, minidisc samt mp3 spillere, tur-gpser etc. av god kvalitet har tålt knall og fall. Dette er enheter som er beregnet på noe av det aktive bruksmønsteret smarttelefoner er i dag.

 

Helt utrolig å lese hva slags holdninger folk har til en gjenstand verdt nesten 5000 kr
Nå får man mange gjenstander for røff bruk ute som koster over 5000,- som daglig utsettes for belastninger som ikke står under garantiordninger. Skulle man fulgt alle anbefalninger til mobilprodusenter ville man måtte døpe det om til "sofatelefonen".

 

være forsiktig når man er tørr på fingrene

Nå har jeg også hørt om tilfeller hvor forbruker har vært nødt til å krangle på garanti fordi forhandler påsto at vedkommed nok hadde "uvanlig fuktige hender" og at dette hadde fuktskadet telefonen. Man skal ikke være helt sikker på disse tingene.

Jeg har ikke måttet bekymre meg for dette selv om telefonen er full av kondensfukt etter treningsøkter, sykkelturer og andre aktiviteter selv om den da ligger i en gjennomsiktig beskyttelsestaske. Svette hender har den også tålt.

 

 

EDIT:

Det er tross alt bedre å innse hvilke shortcomings et produkt har slik at man kan gi andre gode råd basert på dette fremfor egne preferanser og overbevisninger. Vi har selv mobilprodukter fra mange produsenter som har overlevd naturlige uhell også fra små barnehender.

 

Ergo, eks:

Bruker du den mest innendørs og har lite flislagte og harde gulvflater i omgivelsene så er S3 helt suveren. Hvis ikke, vurder kanskje noe annet eller i det minste vesentlig beskyttelse på telefonen da skjermen knuser lett ved fall.

 

EDIT2:

En ting er vi nok enig i, skjer det først et uhell og noe går galt så er det ingen andre å skylde på da man selv skulle forberedt seg på at dette kunne skje. :thumbup:

 

 

zoomsalabim:

Helt enig.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen av de store forskjellene fra S1 til S3 i praktisk bruk har vert tiden det tar å slå av og på telefonen. Når man følger melkerutene til Widerøe er det er stort pluss...

flymodus, man ;-)

Tar det ikke røffli 30 sek å boote telefonen?

 

Finnes det noen gode apper ala iPhones sleep cycle? Genial app som jeg kunne tenkt meg når jeg skifter til S3.

 

Jeg bruker selv Sleep as Android. Fungerer bra, med grafe og analyse av søvnmønster osv.

 

Er det slik at den også vekker deg når du sover lettest?

Det er det som er meningen med den ja. Har prøvd den appen tidligere, men ble ikke komfortabel med å ha telefonen under dyna da jeg var redd jeg skulle ødelegge skjermen ila natta. Har testa Sleep time i noen dager nå og den bes om å legges under puta. Føler ikke at jeg har prøvd den lenge nok til å si om den er noe bedre enn Sleep As An Droid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...