Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.dagensit....icle2476367.ece

 

Sitat:

 

Ved å legge inn en liten, skjult kode på en nettside kan hele telefonen din tømmes for innhold, skriver det amerikanske økonominettstedet Forbes.com.

 

Dette er kjernen i et nytt sikkerhetshull, som er avdekket av forsker Ravi Borgaonkar ved Universitetet i Berlin.

 

Sikkerhetstruselen er direkte rettet mot en svakhet i kjerneprogrammeringen av Samsung Galaxy-telefoner basert på Android-systemet. Den utnytter såkalte USSD-koder, som er instruksjoner som sendes mellom en mobiloperatør og en mobiltelefon.

Lenke til kommentar

http://www.dagensit....icle2476367.ece

 

Sitat:

 

Ved å legge inn en liten, skjult kode på en nettside kan hele telefonen din tømmes for innhold, skriver det amerikanske økonominettstedet Forbes.com.

 

Dette er kjernen i et nytt sikkerhetshull, som er avdekket av forsker Ravi Borgaonkar ved Universitetet i Berlin.

 

Sikkerhetstruselen er direkte rettet mot en svakhet i kjerneprogrammeringen av Samsung Galaxy-telefoner basert på Android-systemet. Den utnytter såkalte USSD-koder, som er instruksjoner som sendes mellom en mobiloperatør og en mobiltelefon.

 

Ehh.. dette er jo gammelt nytt.. har du ikke fått med deg at dette er fixet i nyere oppdateringer fra Samsung?

 

"De aller fleste S III-kunder er immune mot den farlige HTML-koden, men pass på at mobilen er oppdatert. En feilretting til S II er underveis"

Lenke til kommentar

Samma hvilken ROM du flasher så bryter du garantien pga flashing, men så lenge du bruker Triangle Away for å nullstille flash counteren og deretter flasher offisiell ROM via Odin så skal det være umulig å bevise at du har hatt custom ROM eller recovery.

 

 

Hvordan detekteres det at en offisiell ROM er flashet (eks: polsk JB)? Flash counter inkrementeres jo ikke ved offisiell ROM.

Lenke til kommentar

Får ikke flyttet apps fra telefon til sd-kort. Hele knappen er bortevekk. Hjelp?

 

bump

Mener å ha lest et sted at den muligheten er tatt bort.

 

Hva?? Hva er da meningen med å ha minnekort? Jeg har jo ikke nok plass...

Apper på telefonen, og bilder, musikk, filmer osv på minnekort. Kanskje muligheten kommer tilbake med Jelly Bean?

Lenke til kommentar

Hvilke filformater støtter S3 når det kommer til film? Og hvilke anbefaler dere? Og har et par 1080p filmer, bør jeg nedskalere disse dersom jeg flytter dem over?

Støtter det meste av filformat, har ikkje kome over ein einaste film som telefonen ikkje kan spele av

Trur ikkje du trenger skalere ned filmane heller, om du ikkje har plassmangel

Du kan nedskalere til 720p da skjermen ikke har høyere oppløsning. Standard mediaspilleren støtter det meste "rett ut av boksen". Du har også MX player og VLC.

 

Ok, flott :)

 

Og en ting til jeg kom til å tenke på. Har nå iPhone 4, som tidligere nevnt, så lurer på hvordan det blir å bytte abonnement? Har nå Chess sitt Sjakk Matt abonnement, som jeg er veldig fornøyd med (gratis spotify inkl. etter at jeg sendte mail og spurte om det var mulig :)). Vil jeg være nødt til å kontakte Chess eller er det bare til å sette sim kortet inn i S3en og så funker det?

 

Sorry for en del spørsmål, men vil være sikker på hva jeg kjøper :p

Endret av HawkeyeFtw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...