Gå til innhold

Amentio og Datakjeden begjært konkurs ? igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var intill igår ansatt på datakjeden i bergen, og jeg og de andre ansatte skjønte det kom til å skje.

Det er to praktiske hovedårsaker til at dette skjedde;

For lite kunder, og for lite penger.

Vi hadde i hele fjor middels mange varer i butikken, og vi hadde middels mange kunder.

Det som også var et faktum, var at vi hadde fått beskjed at ITD butikk at reklamasjon og garanti fra det gamle selskapet skal ikke tas gjennom oss, og daglig i et år kommer det folk inn og føler seg lurt, fordi vi ikke tar imot reklamasjonssakene, eller fordi vi ikke har det gamle kvitteringssystemet og kan printe ut kvittering for dem.

disse kundene forlater så butikken med langefinger i været og forteller kjerringa og kjente at du aldri må handle der igjen.

Vi har hatt en langsom nedgang hele året, i både kundeflyt og dermed hvor mye som kommer inn av varer.

Dessuten kommer kunder inn og skal bestille en vare som vi har i sortementet. Da tar det 3 uker før vi får det inn, fordi de som står i butikken kan ikke sende ordren selv, dem må sjefen gjøre, og ITD butikk leste kun bestillinger på onsdager. Hvorfor det tar så lang tid utover dette aner jeg ikke selv.

Servicemessig føler jeg at jeg og mine medansatte har gitt service som jeg aldri har fått selv, men det er lett å glemme dette da folk kommer innom, skal ha tilbud på gamerpc til 15k, vi tar oss en halvtime til å finne kompatible deler, og utstyr som er akkurat slik kunden vil ha det, for å så ønske en utskrift for å "tenke på det", og så bestille det for en tusenlapp billigere på nett.

 

For et par måneder siden skjønte vi hva som kom til å skje, når det begyte å bli problemer med for sen lønn. Akkurat samme løpet ble kjørt når Amentio-Datakjeden holdt på.

 

Selv tror jeg ITD butikk kunne spart seg for dusinvis av kundeforholdproblemer om de hadde brukt et annet navn på Datakjedens butikker...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Blir vell bare Netshop og Komplett som blir stående igjen til slutt, hvorav Komplett blir den mer service orienterte bedriften mens NetShop tar hva de kan når ting går skeis.

Ikke glem Dustin som slår Komplett på både pris og service =)

 

Dustin er en nykommer på det norske markedet i allefall.

Om de holder ut er en annen sak eller om de reiser som jeg antar Pixmania gjør.

Lenke til kommentar

Vil dette si at butikkene også er lagt ned? :-/

For hvis det er slik er det veldig synd. Jeg jobbet selv på Datakjeden i en 3 dagers "arbeidsuke" i forbindelse med skolen, og jeg koste meg masse. De ansatte var hyggelige og det var alltid noe å gjøre :-)

Og faktisk var det ganske mange kunder der i den perioden :-)

Lenke til kommentar

Amentio holdt ut lenger enn jeg trodde.

Det er den tregeste nettbutikken som jeg har bestilt hos.

De lurte kundene med at varer var på lager, men som i virkeligheten ikke var det. Noe som ofte førte at det kunne ta flere uker før pakken ble levert.

 

Så dette er jo bare en gladnyhet for meg. :)

Endret av Scorpion88
Lenke til kommentar

Pokker også!

 

Jeg sendte inn en disk like før forrige konkurs. Jeg brukte fram til jul med å få utskrevet at gavekort som erstattning, siden de ikke kunne sende den gamle defekte disken i retur, slik at jeg kunne sendt den til WD.

 

Gavekortet brukte jeg i februar (eller noe sånt), men varen dukket aldri opp. De påsto det var et "problem med leverandøren".

 

Jeg eksplisitt spurte tilbake om de var i ferd med å gå konk igjen, siden jeg hadde bestilt to like varer fra to andre nettbutikker uten noe problemer, og der var de heller ikke på lager i utgangspunktet.

 

De avfeide at de var på konkursens rand. I april ba jeg om å få ordren kansellert, slik at jeg kunne bestille noe de HADDE på lager. Det er ca to uker siden, og jeg fikk aldri noe respons på den.

 

....skjønner jo hvorfor nå.

 

Måtte kundebehandlerne brenne i.... ja.

Lenke til kommentar

Faenmeg på tide. Skal bli godt å bli kvitt det useriøse bandittfirmaet!

 

De har drevet å brukt norske skattebetaleres penger som deres private kredittkort, og unnlatt å betale moms.

 

Måtte de brenne i den evige skjærsild til dommedag!

Lenke til kommentar
Personlig har jeg bare venta på dette. Å restarte to merkenavn med etterhvert tvilsomt rykte uten en kapitalbase som gjør at man faktisk kan bygge opp tillit på nytt igjen er dødfødt.

 

Kan man gå så langt som å si at det er svindel involvert her, og at de ansvarlige ideelt sett burde fått en eller annen form for straff?

Lenke til kommentar

Da blir det mere kunder til DigitalImpuls..kanskje det er til fordel for dem hvis det ikke er plass til flere fysiske butikker?

 

Har ikke handlet så alt for mye hos DigitalImpuls selv så jeg skal ikke si noe om hvordan de er og ikke er, men har hatt endel kunder innom som rett og slett ikke ønsker å handle hos DigitalImpuls fordi de ikke føler at de mottar tilstrekkelig kundeservice og veiledning der.

 

Mitt generelle (noe vage) inntrykk er at DigitalImpuls er av og for entusiaster som oss som sitt her på Hardware.no og har godt over gjennomsnittet interessert i data og teknologi, mens for den jevne forbruker så strekker ikke DigitalImpuls helt til iforhold til hva de ønsker og forventer av kundeveiledning av en butikk.

 

Jeg har handlet på DI, og har aldri hatt noen store problemer med å få hjelp til det jeg trenger. Hva er det du mener mangler hos DI?

Lenke til kommentar

Typisk. Mistenkte noe slikt ja. Har hatt en HDD inne hos dem på reklamasjon nå i over en mnd. uten at det har klart å levere ny. (reklamasjonen ble godtatt og disken har ligget i bestilling hos dem...) :(

 

Er litt kjipt dette. Jeg ville sendt dokumentasjonen på reklamasjonen til HDD produsenten og forsøkt å få den erstattet der. Verd et forsøk.

 

Er i samme båt. Sendte inn en defekt hodetelefon (Sony MDR-ZX700) medio april på reklamasjonsgrunnlag. Får vel verken nytt/utbedret produkt eller penger tilbake da vel? Har man som forbruker ingen rettigheter i en slik situasjon? :nei2:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...