Gå til innhold

Amentio og Datakjeden begjært konkurs ? igjen


Anbefalte innlegg

Hadde en bestilling inne siden januar, men kansellerte og fikk refundert i begynnelsen av april. Puh.

Dere som analyserer hvem som sitter igjen etter noen år, hva med netonnet.no? De virker bra. Jeg bestilte varene jeg har ventet i 2-3 måneder på hos Amentio der, og de ble sendt etter 1-2 dager. Ellers liker jeg dustihome. Men, savner bedre søkemuligheter og sorteringsmuligheter på varene i alle butikkene. Når det gjelder prisguiden til hw.no har jeg forlatt den for flere år siden til fordel for prisjakt.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Typisk. Mistenkte noe slikt ja. Har hatt en HDD inne hos dem på reklamasjon nå i over en mnd. uten at det har klart å levere ny. (reklamasjonen ble godtatt og disken har ligget i bestilling hos dem...):(

 

Hmm, ja, har hatt en harddisk inne til reklamasjon i akkurat 1 år og 2 måneder! :D Hurra, hurra

Lenke til kommentar
Synd for de som venter på varer eller penger, men jeg håper denne bedritne virksomheten går så konk at de aldri starter opp igjen.
Går det ann å gå såpass mye konkurs? :DTrodde konk var konk og ikke kom i grader... hehe :pUansett, fra spøk til revolver, ikke overrasket over dette nei, Amentio slet også med ryktet sitt før den første konkursen, og den konken gjorde ikke akkurat saken det spor bedre.Så det at kundemassen har flyktet og koblet med litt dårlig service, så er det ikke rart at det går på tverke igjen.Blir vell bare Netshop og Komplett som blir stående igjen til slutt, hvorav Komplett blir den mer service orienterte bedriften mens NetShop tar hva de kan når ting går skeis.

 

Handlet selv i store mengder hos Amentio før den første konkursen, og litt etter, og har hatt utelukkende positive erfaringer. Til og med reklamasjon og bruk av angrefrist har gått glimrende. (I motsetning til hos Pixmania...).

 

Så jeg er litt trist fordi de nå er konkurs, tror egentlig de var en viktig bidragsyter for å holde prisene nede. Komplett har jo blitt relativt dyre etterhvert, med et godt tilbud bare innimellom.

Lenke til kommentar

PS.no har endret struktur, mulig de også forsvinner som stor forhandler av datautstyr? Isåfall sitter vi igjen med Dustin, Netshop, Komplett/mpx og Multicom - hvordan sistnevnte drives aner ikke jeg, men det er nok den minste og mest sårbare aktøren, ettefulgt av netshop (som vel også har et lett frynsete rykte blant enkelte)

 

Du vil nok alltid finne noen som har hatt noen "frynsete" erfaringer, uansett hvilken aktør det gjelder. Dette ser vi jo igjen gang på gang og ikke bare blant aktører, men også produsenter hvor du har en stor klype mennesker som er kjempefornøyde også har du noen uheldig få som gjerne roper høyere enn alle andre.

Lenke til kommentar

Har holdt meg unna amentio i flere år nå, spesielt etter at de begjært konkurs forrige gang. Fikk ikke noe bedre inntrykk av de etter den nye eieren tok over heller så kan ikke akkurat si jeg er overrasket. På tide amentio i alle fall forsvinner, er ikke verdt hodebryet :|

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Begge siste bestillingene mine fra Amentio måtte jeg avbestille da de ikke hadde klart å levere etter 9 dager og varer skulle være på lager. Da velger jeg heller Komplett eller Netshop som sender samme dag enda det kanskje koster et par kroner mer.

Litt synd at Amentio ikke skal overleve, men det er da nok av andre aktører med tilsvarende gode priser og bedre service.

Lenke til kommentar

Legg ned hele skjiten. Konkurssalg? Jeg handlet for over 6000 ved forrige "konkurssalg", men så aldri noe til disse varene. Plutselig kom pengene tilbake på konto, uten videre forklaring.

 

Både Datakjeden og Amentino har oppført seg helt uholdbart de siste fire årene, jeg har mistet all tro til begge disse butikkene. Legg ned hele greien, og overlat kundene til noen som vet å behandle dem!

Lenke til kommentar

kun gode erfaringer med datakjeden. handlet nesten utelukkende på datakjeden på laksevåg da jeg bodde i bergen. gode prise, god service og hyggelige folk som jobba der.

 

Jeg har stikk motsatt erfaring. Bygget en pc med deler fra datakjeden på laksevåg... halvt år senere hadde pcen vært på verksted hos datakjeden i hele tre måneder. Nå hadde jeg riktignok maks uflaks med at hele to strømforsyninger tok kvelden innen kort tid men det tok helt sjokkerende lang tid før datakjeden fant ut av problemet og byttet de ut. PSU'en jeg fikk for å erstatte den først var litt dyrere enn den første men det var plaster på såret for at det tok 2mnd å løse problemet. Når den nye psu tok kvelden kort tid etter tok det enda 1mnd før noe skjedde...jeg fikk så beskjed om at maskinen var klar til henting noe den IKKE var og jeg måtte vente en uke til. Denne gangen var den nye psu'en tilsvarende verdi til psu nr2 men da mente de at jeg plutselig skulle betale mellomlegg fra den første psu'en. Så kommer jeg hjem, slår maskinen på og etter at musen og mp3-spilleren min ikke reagerer uansett hva jeg gjør innser jeg at noe er galt. USB-kontaktene i front var koblet til firewireutgangen på hovedkortet (FFS ER DET MULIG). Etter alt det helvetes rotet har jeg ikke kjøpt så mye som en minnepinne på den møkkabutikken. Har også hatt bare halvdårlige erfaringer før dette, men alt det styret var dråpen som fikk begeret til å renne over. Joda det er kjekt å bare kunne stikke innom butikken som er 5min unna men det er absolutt ikke verdt alt det hodebryet.

 

Datakjeden og Amentio kan ikke forsvinne fort nok :glare:

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Har prøvd å støtte opp om Datakjeden i Bergen, ettersom jeg ser verdien av å ha en slik butikk i nærmiljøet, men det siste året har de jo aldri hatt inne det jeg er ute etter. Helt basic ting som PSU, gamer mus, og andre ting. Ikke rart de går dunken når de ikke har produktene som kundene vil kjøpe :S

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er toppen av frekkhet og dumskap at man i det hele tatt startet en "ny" nettbutikk under navnet Amentio og med tidligere ansvarlige med på lasset. Frekkhet fordi mange aldri fikk det de hadde betalt for eller fikk pengene tilbake (meg inkludert). Dumskap fordi et dårlig rykte ikke er bra business ...

 

... så får alle de som tror på klisjéen "all pr er god pr" bare tro det ...

Lenke til kommentar

Dette var egentlig litt som forventet fra min side, jeg sendte inn kjølinga mi i fjor sommer, og fikk beskjed at pga. konkursen kunne det ta litt tid å få den tilbake. Maste noen måneder, før jeg anså den som tapt. Gjorde meg ikke så mye egentlig, for de hadde sendt meg dobbelt opp med Ram (24GB i stedet for 12) når jeg bestilte deler til maskina mi derfra, så dette var vel betalingen min for den ekstra pakken med ram da.

Synd, jeg hadde god erfaring fra Amentio når det kom til service og slikt, før den første konkursen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...