Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Har en kode til The Crew på Xbox 1. Noen som ønsker å bytte til seg den mot kode til Forza Horizon 2 ?

Innser vel at det hadde vært bedre odds andre veien :), men jeg spør nå allikevel.

 

Har en kode med Assassins Creed Unity, som jeg kan bytte mot det. Eller om noen har noen andre spill å bytte mot AC:Unity

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har en kode til The Crew på Xbox 1. Noen som ønsker å bytte til seg den mot kode til Forza Horizon 2 ?

Innser vel at det hadde vært bedre odds andre veien :), men jeg spør nå allikevel.

 

Har en kode med Assassins Creed Unity, som jeg kan bytte mot det. Eller om noen har noen andre spill å bytte mot AC:Unity

Har unity allerede i samlingen.
Lenke til kommentar

Med den grafikken som xbox one viser i feks shadow of mordor... Kan det bli bedre??? Ser liksom ikke helt for meg hvordan spillene på slutten av levetiden til xbox one kommer til å se ut! :)

Slik har jeg hatt det ved nesten hvert generasjonsskifte.

Husker da jeg så GTA V på PS3, og tenkte hvor ultimat topp grafikk det var.

Etter å ha spilt litt re-mastered GTA V på next gen, så blir det litt "nedsig" å starte forrige gen igjen.

Så spar på Shadow of mordor, og sammenlign det med et grafisk bra spill om 5-8 år. Så har det helt sikkert skjedd mye.

 

Men gøy er det.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke vi vil oppleve like mye fremgang på dagens konsoller som vi har gjort på de tidligere, og det fordi de har x86 basert cpu og ellers ganske så etablert hardware. Tidligere generasjoner av spillkonsoller hadde ofte unik arkitektur på hardware som utviklerne over tid lærte seg å utnytte bedre. Xbox One har riktignok kompensert med ESRAM fremfor GDDR5 som PS4 bruker, så det er nok litt ukjent terreng for utviklerne å utnytte. Men det vil selvsagt bli bedre, og ifølge Moores lov så vil vi få noe som er dobbelt så bra 18 mnd senere for samme prisen. Det er jo allerede rykter om en Xbox One Slim, og skal heller ikke se bort ifra at MS kommer til å overklokke CPU ytterligere dersom de ser et behov for det. Designet er "overkill" mtp varmeutvikling, som jeg vil tippe er et resultat av frykt for en ny RRoD som 360'n hadde problemer med i starten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke vi vil oppleve like mye fremgang på dagens konsoller som vi har gjort på de tidligere, og det fordi de har x86 basert cpu og ellers ganske så etablert hardware. Tidligere generasjoner av spillkonsoller hadde ofte unik arkitektur på hardware som utviklerne over tid lærte seg å utnytte bedre. Xbox One har riktignok kompensert med ESRAM fremfor GDDR5 som PS4 bruker, så det er nok litt ukjent terreng for utviklerne å utnytte. Men det vil selvsagt bli bedre, og ifølge Moores lov så vil vi få noe som er dobbelt så bra 18 mnd senere for samme prisen. Det er jo allerede rykter om en Xbox One Slim, og skal heller ikke se bort ifra at MS kommer til å overklokke CPU ytterligere dersom de ser et behov for det. Designet er "overkill" mtp varmeutvikling, som jeg vil tippe er et resultat av frykt for en ny RRoD som 360'n hadde problemer med i starten.

Nei de kommer nok ikke til å forandre cpu hastighet, dette vil gjøre det vanskelig, umulig for utviklerene å utvikle til xbox one. Fordelene med utvikling til konsoll er en fast hw å forholde seg til.

 

Jeg tror vi vil se en like stor forbedring de neste 5 årene som vi så i xbox 360/ps3 generasjonen. Utviklerene har allerede begynt å slippe taket på den forrige generasjonen, noe vi kan takke bra salg av ps4/xbox one for, slik at utviklerene kan konsentrere seg om disse konsollene i stedet for å måtte ta hensyn til forrige generasjon.

Vi vil nok også se at fler og fler prosesser flyttes fra cpu til gpu noe som vil gi rom for penere og bedre spill.

Men tiden får vise. Men tipper denne generasjonen vil bli kortere enn forrige, ps5 i 2019/2020 med 100% bakoverkompabilitet. Overgangen til x86 vil gi fordeler her.

Lenke til kommentar

Grafikkmessig er jeg meget fornøyd og tilfreds per i dag. Når man sitter dypt konsentrert i ett spill, legger i allefall ikke JEG merke til små detaljer, skygger etc... For opptatt avet jeg holder på med :p men tror og håper at de kan feks i ett spill som shadow of mordor, gjøre det enda større, med enda flere animasjoner, mere dynamiske omgivelser. Tror det er her vi har mest å gå på faktisk:)

Lenke til kommentar

 

Jeg tror ikke vi vil oppleve like mye fremgang på dagens konsoller som vi har gjort på de tidligere, og det fordi de har x86 basert cpu og ellers ganske så etablert hardware. Tidligere generasjoner av spillkonsoller hadde ofte unik arkitektur på hardware som utviklerne over tid lærte seg å utnytte bedre. Xbox One har riktignok kompensert med ESRAM fremfor GDDR5 som PS4 bruker, så det er nok litt ukjent terreng for utviklerne å utnytte. Men det vil selvsagt bli bedre, og ifølge Moores lov så vil vi få noe som er dobbelt så bra 18 mnd senere for samme prisen. Det er jo allerede rykter om en Xbox One Slim, og skal heller ikke se bort ifra at MS kommer til å overklokke CPU ytterligere dersom de ser et behov for det. Designet er "overkill" mtp varmeutvikling, som jeg vil tippe er et resultat av frykt for en ny RRoD som 360'n hadde problemer med i starten.

Nei de kommer nok ikke til å forandre cpu hastighet, dette vil gjøre det vanskelig, umulig for utviklerene å utvikle til xbox one. Fordelene med utvikling til konsoll er en fast hw å forholde seg til.

 

Jeg tror vi vil se en like stor forbedring de neste 5 årene som vi så i xbox 360/ps3 generasjonen. Utviklerene har allerede begynt å slippe taket på den forrige generasjonen, noe vi kan takke bra salg av ps4/xbox one for, slik at utviklerene kan konsentrere seg om disse konsollene i stedet for å måtte ta hensyn til forrige generasjon.

Vi vil nok også se at fler og fler prosesser flyttes fra cpu til gpu noe som vil gi rom for penere og bedre spill.

Men tiden får vise. Men tipper denne generasjonen vil bli kortere enn forrige, ps5 i 2019/2020 med 100% bakoverkompabilitet. Overgangen til x86 vil gi fordeler her.

 

Å overklokke CPU ytterligere vil ikke endre noe for utviklerne annet enn at de får litt mer å gå på til f eks AI. De har allerede økt den en gang med ~10% / 150 MHz, så hvorfor ikke en gang til? Det vil ikke påvirke spill som allerede er ute. Dessuten så er det helt garantert at det kommer nye CPU/GPUer i nyere versjoner, antageligvis mer energieffektive for å lage konsollene mer kompakte. Det vil ikke kreve noe mer enn muligens en liten patch for eldre spill, og slik som dette ble også gjort flere ganger på forrige generasjon.

 

Det er helt klart at de vil fokusere på denne generasjonen og gi forbedringer, men nå jobber de mot hardware som har vært av den mest utbredte typen i 20-30 år i motsetning til PowerPC, Cell og annen sær arkitektur som har vært brukt tidligere. PS3 hadde ganske mye bedre hw enn 360 da de kom ut, men utviklerne slet veldig med å optimalisere mot den arkitekturen. Slik ser vi ikke like mye til nå da de allerede er veldig godt optimaliserte mot potensialet til maskinene. En stor fordel blir når de lager eksklusivt next gen materiale, det vil nok frigjøre mer ressurser til å virkelig få frem potensialet :)

Lenke til kommentar

 

 

Games with Gold January offerings include The Witcher 2 and D4

 

Fin måned for de med Games with Gold.

The Witcher 2 kun til 360 :cry:

 

 

Siden det ikke finnes til Xbox One så er det kanskje ikke så rart? :-p Men helt konge at D4 er en del av games with gold. Har lenge vurdert dette spillet.

 

Oooooops hahaha, nå tenkte jeg på The Witcher 3, my bad :ph34r: Begynte å lure, siden det egentlig kommer ut i februar. Ikke mye venting igjen!

Lenke til kommentar

Altså jeg ville ikke vært bombesikker på at Battlefield: Hardline i mars vil være elendig eller bra. Men det virker å være mer Bad Company-ish enn det som har vært i Battlefield 3 og 4 som jeg ærlig talt er litt lei av i BF-spill. Så for min del kan kanskje en beta overvinne meg personlig.

 

Quantum Break har ikke noe release-dato enda enn Q1, så skal ikke forundre meg om at spillet utsettes til Q2. Spent på det. Liker hva de gjorde med Alan Wake.

 

Evolve er for de spesielt interesserte vil jeg (selv om jeg ser fram til det litt om betaen forbedrer ting litt fra alphaen).

 

Personlig blir Q1 mye spilling av spill fra i år tror jeg for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...