Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

lurer på om det hadde gått og nappe ut den vifta, uten at maskinen tar skade...

 

 

hvor lenge er warranty på xbone? tenker på å smelle inn en SSD

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

trenger ikke så mye plass, 1TB holder da. vil heller ikke ha ekstern, men tenker mest på å gjøre det da HDD som sitter i nå lager knitrelyder

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

 

 

lurer på om det hadde gått og nappe ut den vifta, uten at maskinen tar skade...

 

 

hvor lenge er warranty på xbone? tenker på å smelle inn en SSD

Er vel 1 år garanti og 5 år reklamasjonsrett.
2 års garanti og 5 års reklamasjon.

http://support.xbox.com/nb-NO/xbox-one/warranties-and-repair/console-kinect-warranty

 

Se punkt 2 for varighet.

 

Ett år ja. 90 dager på tilbehør.

Lenke til kommentar

Norsk kjøpslov sier at alle produkter man forventer skal holde mer enn 2 år, har 2 års garanti og 5 års reklamasjon. Det kan ikke være noen tvil om at XBO skal holde mer enn 2 år og dermed har 2 års garanti.

Hva MS oppgir betyr ikke noe i dette sammenheng. De kan ikke avtale seg bort fra norsk lov og gi garantier som er dårligere enn denne krever. Bedre garanti kan de derimot tilby.

Endret av indahla
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer dette preview programmet? Er det noen som har lyst å invitere meg som er delaktig i det programmet?

Hva jeg har skjønner så tar det noen dager å bli det. Jeg har også fryktelig lyst til å iallfall prøve å få tilgang til Halo 5 multiplayer betaen som er tilgjengelig idag for preview personene.

Så om noen har info, kode eller lyst å invitere meg så kan dere sende en melding eller bare svare her.

Hadde satt utrolig pris på det uavhengig om jeg får tilgang til betaen.. :)

Lenke til kommentar

Norsk kjøpslov sier at alle produkter man forventer skal holde mer enn 2 år, har 2 års garanti og 5 års reklamasjon. Det kan ikke være noen tvil om at XBO skal holde mer enn 2 år og dermed har 2 års garanti.

Hva MS oppgir betyr ikke noe i dette sammenheng. De kan ikke avtale seg bort fra norsk lov og gi garantier som er dårligere enn denne krever. Bedre garanti kan de derimot tilby.

Trodde det gjaldt reklamasjon. Garanti er noe produsenten har. Butikkene oppgir også 1 år.

 

Garanti er vel det produsenten gir. Reklamasjon er hvor lenge man kan forvente at varen skal vare.

 

Husker Nokia opererte med 6 mnd. Garanti på blåtannheadset. Fikk ikke reparert det på garanti, men fikk det på reklamasjon.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer dette preview programmet? Er det noen som har lyst å invitere meg som er delaktig i det programmet?

Hva jeg har skjønner så tar det noen dager å bli det. Jeg har også fryktelig lyst til å iallfall prøve å få tilgang til Halo 5 multiplayer betaen som er tilgjengelig idag for preview personene.

Så om noen har info, kode eller lyst å invitere meg så kan dere sende en melding eller bare svare her.

Hadde satt utrolig pris på det uavhengig om jeg får tilgang til betaen.. :)

 

Betaen er kun for de som var medlemmer senest i dag tidlig desverre, så det hjelper ikke å registrere seg nå.

 

Om du har Gamertag kan jeg prøve å invitere (blir den første jeg har invitert, aner ikke hvor mange invites jeg har).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

Norsk kjøpslov sier at alle produkter man forventer skal holde mer enn 2 år, har 2 års garanti og 5 års reklamasjon. Det kan ikke være noen tvil om at XBO skal holde mer enn 2 år og dermed har 2 års garanti.

Hva MS oppgir betyr ikke noe i dette sammenheng. De kan ikke avtale seg bort fra norsk lov og gi garantier som er dårligere enn denne krever. Bedre garanti kan de derimot tilby.

Trodde det gjaldt reklamasjon. Garanti er noe produsenten har. Butikkene oppgir også 1 år.

 

Garanti er vel det produsenten gir. Reklamasjon er hvor lenge man kan forvente at varen skal vare.

 

Husker Nokia opererte med 6 mnd. Garanti på blåtannheadset. Fikk ikke reparert det på garanti, men fikk det på reklamasjon.

 

 

det er vel det punktet hvor man ikke lengere kan sende inn konsollen til rep.

og den er jeg farlig nær, hvis det er 1år.

Lenke til kommentar

På en Xbox one er vel reklamasjonstiden 2 til 5 år. Produktet er definitivt forventet å vare i mer enn to år, kanskje opp mot 5.

 

Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år. Dette vil gjelde for eksempel tv, pc og mobiltelefon.

 

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon

 

http://www.advokat.no/kompetanseomraader/eiendomsrett/kjopsrett/garanti-eller-reklamasjon/

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan fungerer dette preview programmet? Er det noen som har lyst å invitere meg som er delaktig i det programmet?

Hva jeg har skjønner så tar det noen dager å bli det. Jeg har også fryktelig lyst til å iallfall prøve å få tilgang til Halo 5 multiplayer betaen som er tilgjengelig idag for preview personene.

Så om noen har info, kode eller lyst å invitere meg så kan dere sende en melding eller bare svare her.

Hadde satt utrolig pris på det uavhengig om jeg får tilgang til betaen.. :)

Betaen er kun for de som var medlemmer senest i dag tidlig desverre, så det hjelper ikke å registrere seg nå.

 

Om du har Gamertag kan jeg prøve å invitere (blir den første jeg har invitert, aner ikke hvor mange invites jeg har).

Åja ja skjønnte nesten det.. GT: Kamaaz
Lenke til kommentar

 

Forøvrig er kronen såpass svak om dagen at det nesten ikke lønner seg.

Storm Island i US Store = $20 ( = 150.38 iflg Google)

Storm Island i NO Store = 149,-

 

Edit: Hvis man har Forza Horizon 2 VIP koster Storm Island 59,- i NO Store mens det koster $9,99 i US Store. Med dagens kurs er det faktisk billigere i NO =)

 

Lar deg seg enkelt gjøre å veksle mellom de to landene eller er det bare og sette regionen til Norge, for så tilbake til US?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...