Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Virker som Xbox Live har vært stabil under lanseringen av Xbox One, var vel nede i et par min et par timer før lansering, men da var alt av microsoft sider nede.

Ja all over så tror jeg det har fungert bra. En del brukere har fortalt om timer lange nedlastninger av moderate filer. Men det er vel forventet at man får kapasitetsproblemer, selv om ms har en del servere rundt om i verden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten briller ser jeg ganske dårlig. Men kan ikke huske å ha sett like mye av det som her inne, annet enn fra tallgutten (som er et veldig spesielt tilfelle).

 

Thklinge husker jeg var ivrig rundt ps4 lanseringen..dommedags spådommer for hver ps4 som ikke fungerte. Nå har han blitt litt bedre de siste dagene :)

Bruker linser selv, så forstår problemet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

For å få Xbox ONE smartglass appen på en Windows 8 telefon trenger man bare bytte område til f.eks storbritannia under innstillinger, så er det bare å søke i store og installere, og bytte område på tlf. Til norsk igjen....burde vel gå med andre os også...

 

Takker skal forsøke på min ative s og surface

 

woop funka

Endret av samco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja all over så tror jeg det har fungert bra. En del brukere har fortalt om timer lange nedlastninger av moderate filer. Men det er vel forventet at man får kapasitetsproblemer, selv om ms har en del servere rundt om i verden.

 

Den gode kapasiteten i går er vel det som overrasket meg mest positivt i går - det og hvor kjapt det går switche mellom spill og annet fjas man gjør på konsollen.

 

Når jeg fyra opp maskina første gang måtte en 500mb systemupdate lastes ned - og det var bare swisj - gjort. Tror linja mi må nesten ha vært makset ut (120mb ned). Derettet lastet jeg ned Fifa 14 - og det var ikke mange minuttene før jeg kunne begynne å spille mens resten ble lastet ned i bakgrunnen. Det var rått! Sent på kvelden lastet jeg ned Battlefield 4 - og det gikk noe tregere. Men igjen, rimelig raskt så kunne jeg begynne spille første del av singelplayer mens resten begynte laste i bakgrunnen.

 

Mulig det blir mer trafikk utover i helgen etterhvert som fler får hentet pakkene sine både i usa og europa.

Lenke til kommentar

Er det flere som har merket at mer eller mindre samtlige Microsoft Stores har helt ut av det blå sluttet med Live Chat Support? Kontaktet jo Microsoft Store Tyskland for litt over en uke siden via Live Chat helt uten problemer da det å ta en telefon til Tyskland er temmelig uaktuelt, men nå når jeg ønsker å klage på at min Xbox One sitter fast i Nederland på grunn av manglende informasjon fra Microsoft Store så er det ingen slik Live Chat Support å finne noe sted? Det gjelder ikke bare det Tyske, men også den Norske, Britiske og Amerikanske?

 

Forsøker meg nå ved å ta kontakt med Microsoft Support via Xbox.com, tviler sterkt på at de har myndighet eller mulighet til å gjøre noe som helst men de har forhåpentligvis en eller annen e-post eller en eller annen forklaring på hvor i allverden denne Live Chat muligheten har blitt av.

Lenke til kommentar

Er det flere som har merket at mer eller mindre samtlige Microsoft Stores har helt ut av det blå sluttet med Live Chat Support? Kontaktet jo Microsoft Store Tyskland for litt over en uke siden via Live Chat helt uten problemer da det å ta en telefon til Tyskland er temmelig uaktuelt, men nå når jeg ønsker å klage på at min Xbox One sitter fast i Nederland på grunn av manglende informasjon fra Microsoft Store så er det ingen slik Live Chat Support å finne noe sted? Det gjelder ikke bare det Tyske, men også den Norske, Britiske og Amerikanske?

 

Forsøker meg nå ved å ta kontakt med Microsoft Support via Xbox.com, tviler sterkt på at de har myndighet eller mulighet til å gjøre noe som helst men de har forhåpentligvis en eller annen e-post eller en eller annen forklaring på hvor i allverden denne Live Chat muligheten har blitt av.

Sitter den fortsatt fast i Nederland?

 

Uansett, tror Livechat bare er tilgjengelig mandag-fredag mellom kl 9 og 7 norsk tid. Hvertfall den tyske.

 

Har aldri fått opp noen annen livechat enn den tyske forresten.

Lenke til kommentar

Var ikke oppe mellom 09:00 til 19:00 i går heller, hmm.. Min sitter bomfast og UPS har visstnok ikke hørt noe fra Microsoft og operer med levering mellom onsdag til fredag neste uke om de mottar dokumentasjon fra Microsoft i starten av neste uke.. Ikke noen krise akkurat, men temmelig dårlig på en konsoll som de opererte med at skulle ha blitt levert på dag nr1, og som hadde blitt det om de ikke gjorde en såpass amatørfeil som å glemme å legge ved kvittering og tenkte jeg skal prøve å utnytte denne lille blemmen til å klage på meg noe Microsoft kreditt, et spill eller noe lignende.

Lenke til kommentar

Did you pick up an Xbox One? Microsoft just announced that they’ve sold more than one million consoles in the first 24 hours, so odds are you did. Microsoft is claiming this launch is their biggest in the history of Xbox, sales surpassed the same numbers for the Xbox 360 launch and set new records for Microsoft.

 

Microsoft also shared a few more interesting stats about the current state of Xbox One games during the same first 24 hour period.

 

Over 60 million zombies have been killed in “Dead Rising 3”

Over 3.6 million miles driven in “Forza Motorsport 5"

Over 7.1 million combos in “Killer Instinct”

Over 8.5 million enemies defeated in “Ryse: Son of Rome”

Over 43.3 million Fit Points earned in “Xbox Fitness”

 

http://www.wpcentral.com/microsoft-sold-more-one-million-xbox-one-units-24-hours

Lenke til kommentar

Noen kjappe tanker fra en veteran (helt siden Pong og litt senere Vic 20) gamer:

  • Den er kjapp. Kjapp i menyer, kjapp i switching mellom det å stå i et spill for så å gå ut å gjøre noe annet, for å komme tilbake akkurat der du slapp i spillet. Det er en ting jeg kommer til å sette svært pris på framover.
  • Menyene er som Metro på Windows. Funksjonelt. Og mye mye skarpere å se på enn de gamle menyene på Xbox 360.
  • Den er lydløs. Så godt som. Kontrasten mot Xbox 360 og PS3 er stor der.
  • Kontrolleren er fantastisk! Og det er en herlig følelse å kjøre Forza5 og kjenne det i triggerne også, det er småmorsomt å kjenne i triggerne i skytespill.
  • D-paden på kontrolleren er fra en helt annen planet enn de gamle 360 kontrollerne - og da mener jeg fra en BEDRE planet. Hehe. Mye bedre.
  • Thumbstickene på Xbox One føles annerledes enn 360. Det er noe der... tar pittelitt tid å venne seg til. Virker som de er mer følsomme fra start av (kan sikkert reguleres ned i options på de fleste spill), virker mer nøyaktig også, slik at selv små justeringer gjør utslag.. Slet litt i Battlefield 4 i går - men jeg har ikke spilt skytespill på Xbox 360 heller på lenge nå. Rillene på rundt toppen av spakene er bra.
  • Stemmestyring på Kinnect: Hehe. Det funker. Men det føles teit når det sitter andre folk i stua.. Midt i en kamp rope ut "Xbox! Record That!". Noen som vet om sensoren må se deg for også å gidde reagere på stemme kommandoer? Var en par ganger i går Xbox'n ikke reagerte og da lå jeg mer eller mindre i sofaen. Satte jeg meg opp så reagerte den. Men kan ha vært noe med lyden fra meg som ble annerledes liggende.
  • Stemmestyring "Volume up" og "Volume down" var nice faktisk. Kunne regulere lyden uten å pause spillet og finne fjernkontrollen.
  • Stemmestyring i Battlefield 4 var ... tja.. greit. Kan rope "medic, thank you" og andre ting som vanligvis ligger på menyen.
  • Å bruke lene seg til sidene funksjonen i Battlefield 4 var gøy en liten stund, men krevde nok litt mer tydelig bilde av meg for Kinnect enn den hadde av meg i går, halvliggende/sittende i sofaen. Det funket godt innimellom, sitte bak cover og lene seg ut til siden. Men.. tja.
  • Å bruke Kinnect til å se hodebevegelsene funket dårlig for meg i går i BF4. Igjen, kan ha vært forholdene i stua. Dog, jeg er bortskjemt med Track Ir 5 på PC...
  • Xbox Live fungerte greit i går. Ting gikk relativt raskt å laste ned tidlig på kvelden. Trafikken økte dog sent på kvelden.
  • Battlefield 4 kræsjet en gang i går mens et multiplayer map lastet.
  • Forza 5 er fantastisk! Er ingen bilspillfan overhodet. Men ser for meg at dette kan jeg komme til å spille.
  • Call of Duty Ghosts er likt alle andre Call of Duty spill.. så .. det SER litt bedre ut enn før. Men bringer ingenting nytt og vet ikke hvor mye jeg kommer til gidde spille det. Spilte kjapt en par runder online i går.. og fikk juling som vanlig (er BF4 mann...)
  • Fifa 14...nice for de som liker fotball. Har ikke spilt Fifa på lenge og vet ikke hvor mye bedre grafikken er, ei heller hvor mye nytt spillet har.
  • Battlefield 4: Sagt litt over her. Stemmestyring av kommandoer, leser bevegelsene dine for å lene seg til sidene (ut og inn av cover), leser hodebevegelser for å se hvor du ser mens du kjører kjøretøy. Bedre grafikk enn før.
  • Lyd ut via optisk: DTS surround eller stereo. Ikke Dolby digital surround. Ikke noe problem for meg. Kanskje for andre.
  • Lett å få Xbox ONE og TV'n til å snakke med hverandre, for av og på og stemmestyring av volume.

 

Dette var noe. Forøvrig - kan ikke de av dere som føler for å snakke ut om dere er fanboys ditt eller datt eller ikke - ta det på PM?? :D

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Dolby Digital over optisk er vell noe som kommer innen konsollen er lansert i Norge hvertfall, de har vell hatt en BETA løsning før release så dette er vell noe de stadig jobber med og DTS er vell å se på som bedre uansett men er jo trist om dette også gjelder filmer så hvis du streamer film fra Netflix, eller fra egen maskin / server med Dolby Digital så mister du surround, det fleste norske TV-kanaler bruker jo også Dolby Digital så du mister det vell også her om du først kobler dekoder igjennom Xbox One så det er jo trist.

 

Tror nok en slik oppdatering er rett rundt hjørnet, og dette gjelder vell over både HDMI og optisk så vidt jeg har forstått? Foreløpig så er det rett og slett null støtte for Dolby Digital i det hele og store.

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har kjørt dekoder igjennom Xbox One og samtidig bruker en Logitech Harmony universalfjernkontroll og testet hvordan dette fungerer? Jeg har lest at Microsoft og Logitech har hatt et tett samarbeid for å få dette til å fungere sømløst og effektivt fra dag nr1 men jeg er fremdeles veldig skeptisk, har selv en Logitech Harmony Ultimate bundle og er veldig spent på hva som skjer om jeg plutselig hopper litt mellom TV og Xbox, juster litt volum og endrer kanaler osv via Xbox One med stemmestyring eller noe annet for jeg er jo avhengig av alle de forandringene og all den navigeringen jeg gjør blir oppfattet av fjernkontrollen hvis ikke så blir det jo fort krøll hvor fjernkontrollen ikke lenger har oppfattet hvilken kanal, input osv jeg er på grunnet at Xbox One har forandret denne uten at jeg har gjort det på fjernkontrollen og vips så var det et kaos uten like.

Lenke til kommentar

Var ikke oppe mellom 09:00 til 19:00 i går heller, hmm.. Min sitter bomfast og UPS har visstnok ikke hørt noe fra Microsoft og operer med levering mellom onsdag til fredag neste uke om de mottar dokumentasjon fra Microsoft i starten av neste uke.. Ikke noen krise akkurat, men temmelig dårlig på en konsoll som de opererte med at skulle ha blitt levert på dag nr1, og som hadde blitt det om de ikke gjorde en såpass amatørfeil som å glemme å legge ved kvittering og tenkte jeg skal prøve å utnytte denne lille blemmen til å klage på meg noe Microsoft kreditt, et spill eller noe lignende.

 

Du har vel kvittering selv på varen? Du kan vel bare sende en kopi til ups selv for å få fortgang i sakene?

Lenke til kommentar

Må visstnok fylle ut et sært UPS skjema, noe utsender må stå for.. Er passe kverulant disse UPS-folka og man skulle jo tro at de har sendt ut såpass mange Xbox One i går at det overhode ikke burde vært noe problem.. Men blir feil å skylde på UPS her, greit nok at de er i overkant kranglete her (min mening) men Microsoft selv må nesten ta skylda for at dokumentasjonen, som tydeligvis har vært i orden på brorparten av pakkene uteble på min.

Lenke til kommentar

Men dette er vel noe UPS skal sjekke før de tar i mot varen? Jeg har sendt ett par ting med ups tidligere, og da sjekker alltid budet at alt er på stell før de tar i mot pakken.

 

Mottok en pakke i fra Canada der det ikke var lagt med kvittering så de kunne ikke fortolle varen for meg. Sendte de da en epost med kopi av kvitteringen og to dager etter var pakken levert.

 

Tipper nesten at ups har dummet seg ut og skylder på MS, eventuelt en kombinasjon på hvem som er skyld i feilen med ups skal redde sin egen ræv.

 

Så lenge det står hvem pakken skal til så burde de klare å levere den. Om saken er kvittering på grunn av moms osv så holder det i massevis at du leverer inn kopi av kvittering selv via epost.

Lenke til kommentar

Var ikke oppe mellom 09:00 til 19:00 i går heller, hmm.. Min sitter bomfast og UPS har visstnok ikke hørt noe fra Microsoft og operer med levering mellom onsdag til fredag neste uke om de mottar dokumentasjon fra Microsoft i starten av neste uke.. Ikke noen krise akkurat, men temmelig dårlig på en konsoll som de opererte med at skulle ha blitt levert på dag nr1, og som hadde blitt det om de ikke gjorde en såpass amatørfeil som å glemme å legge ved kvittering og tenkte jeg skal prøve å utnytte denne lille blemmen til å klage på meg noe Microsoft kreditt, et spill eller noe lignende.

Jeg ville ha ringt MS Support i Tyskland med Skype. Nummeret er i utgangspunktet gratis men du må ha noen kroner på Skype-kontoen for å få lov til å ringe.

 

Har vært i kontakt med dem en gang og snakket da med en hyggelig frøken som snakket engelsk ganske godt :)

Lenke til kommentar

Noen kjappe tanker fra en veteran (helt siden Pong og litt senere Vic 20) gamer:

  • Den er kjapp. Kjapp i menyer, kjapp i switching mellom det å stå i et spill for så å gå ut å gjøre noe annet, for å komme tilbake akkurat der du slapp i spillet. Det er en ting jeg kommer til å sette svært pris på framover.
  • Menyene er som Metro på Windows. Funksjonelt. Og mye mye skarpere å se på enn de gamle menyene på Xbox 360.
  • Den er lydløs. Så godt som. Kontrasten mot Xbox 360 og PS3 er stor der.
  • Kontrolleren er fantastisk! Og det er en herlig følelse å kjøre Forza5 og kjenne det i triggerne også, det er småmorsomt å kjenne i triggerne i skytespill.
  • D-paden på kontrolleren er fra en helt annen planet enn de gamle 360 kontrollerne - og da mener jeg fra en BEDRE planet. Hehe. Mye bedre.
  • Thumbstickene på Xbox One føles annerledes enn 360. Det er noe der... tar pittelitt tid å venne seg til. Virker som de er mer følsomme fra start av (kan sikkert reguleres ned i options på de fleste spill), virker mer nøyaktig også, slik at selv små justeringer gjør utslag.. Slet litt i Battlefield 4 i går - men jeg har ikke spilt skytespill på Xbox 360 heller på lenge nå. Rillene på rundt toppen av spakene er bra.
  • Stemmestyring på Kinnect: Hehe. Det funker. Men det føles teit når det sitter andre folk i stua.. Midt i en kamp rope ut "Xbox! Record That!". Noen som vet om sensoren må se deg for også å gidde reagere på stemme kommandoer? Var en par ganger i går Xbox'n ikke reagerte og da lå jeg mer eller mindre i sofaen. Satte jeg meg opp så reagerte den. Men kan ha vært noe med lyden fra meg som ble annerledes liggende.
  • Stemmestyring "Volume up" og "Volume down" var nice faktisk. Kunne regulere lyden uten å pause spillet og finne fjernkontrollen.
  • Stemmestyring i Battlefield 4 var ... tja.. greit. Kan rope "medic, thank you" og andre ting som vanligvis ligger på menyen.
  • Å bruke lene seg til sidene funksjonen i Battlefield 4 var gøy en liten stund, men krevde nok litt mer tydelig bilde av meg for Kinnect enn den hadde av meg i går, halvliggende/sittende i sofaen. Det funket godt innimellom, sitte bak cover og lene seg ut til siden. Men.. tja.
  • Å bruke Kinnect til å se hodebevegelsene funket dårlig for meg i går i BF4. Igjen, kan ha vært forholdene i stua. Dog, jeg er bortskjemt med Track Ir 5 på PC...
  • Xbox Live fungerte greit i går. Ting gikk relativt raskt å laste ned tidlig på kvelden. Trafikken økte dog sent på kvelden.
  • Battlefield 4 kræsjet en gang i går mens et multiplayer map lastet.
  • Forza 5 er fantastisk! Er ingen bilspillfan overhodet. Men ser for meg at dette kan jeg komme til å spille.
  • Call of Duty Ghosts er likt alle andre Call of Duty spill.. så .. det SER litt bedre ut enn før. Men bringer ingenting nytt og vet ikke hvor mye jeg kommer til gidde spille det. Spilte kjapt en par runder online i går.. og fikk juling som vanlig (er BF4 mann...)
  • Fifa 14...nice for de som liker fotball. Har ikke spilt Fifa på lenge og vet ikke hvor mye bedre grafikken er, ei heller hvor mye nytt spillet har.
  • Battlefield 4: Sagt litt over her. Stemmestyring av kommandoer, leser bevegelsene dine for å lene seg til sidene (ut og inn av cover), leser hodebevegelser for å se hvor du ser mens du kjører kjøretøy. Bedre grafikk enn før.
  • Lyd ut via optisk: DTS surround eller stereo. Ikke Dolby digital surround. Ikke noe problem for meg. Kanskje for andre.
  • Lett å få Xbox ONE og TV'n til å snakke med hverandre, for av og på og stemmestyring av volume.

 

Dette var noe. Forøvrig - kan ikke de av dere som føler for å snakke ut om dere er fanboys ditt eller datt eller ikke - ta det på PM?? :D

Ta det med ro med Battlefield. Spillet ble gitt ut ødelagt, så du kan nok skylde på EA/DICE der ;)

 

BTW: Er det noen spesiell grunn til at f.eks CoD bruker 20-25 min på å installere på Xbone? Er det fordi systemet ikke er 100% enda?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...