Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Tallgutten: Og det er relevant how? Stortittel eller ei, det er faktisk titler Sony satser på å vise frem, i tillegg er 2 av dem gratis (vet ikke om Sound Shaes er det?).

 

Det er vel strengt tatt bedre å lansere noen få indie titler, enn å lansere et uferdig og elendig launchspill (Ryse)

Strengt tatt rangerer jeg ikke Knack som elendig, da det strengt tatt har fått mye bedre mottakelse enn hva anmelderne sier. Ryse har levert like anmeldelser som det folk har sagt også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går på ingen måte til angrep på person, og det skjønner du også, men når du gang på gang møter på noen som er så subjektive og firkantede som deg, er det vanskelig å ikke la være og stikke tilbake :)

 

Uansett, som vi har pratet om tidligere så er dette opp til hver enkelt om det er spill en tror en kan kose seg med eller ikke. Men jeg begynner ærlig talt å lure når noen av Xbox-tilhengerne begynner å skratte og kose seg når Knack får lave anmeldelser, kaller spillet både det ene og det andre. Men når Ryse kommer og får et par fattige ubetydelige poeng mer, er det fryd og gammen og hu og hei. Det viser hvor tveegget og fanboyformet mange er her inne, dessverre.

 

Nei, det er siste gang jeg kommenterer på det der. Orker ikke mer. Dessuten er jeg helt enig med Raul07, hva betyr vel Metacritic-tallene? Svært lite.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Tallgutten: Og det er relevant how? Stortittel eller ei, det er faktisk titler Sony satser på å vise frem, i tillegg er 2 av dem gratis (vet ikke om Sound Shaes er det?).

 

Det er vel strengt tatt bedre å lansere noen få indie titler, enn å lansere et uferdig og elendig launchspill (Ryse)

Strengt tatt rangerer jeg ikke Knack som elendig, da det strengt tatt har fått mye bedre mottakelse enn hva anmelderne sier. Ryse har levert like anmeldelser som det folk har sagt også.

 

 

At launchlinupen i stor grad består av småspill og indiespill, og at disse atpåtil er de spillene som skal selge PS4, er ikke bra. Storspillene aka AAA-titlene er de som selger systemene for det meste.

 

Forza - DR3 - Ryse.

 

Killzone - Knack.

 

End.

 

Hvis Ryse er uferdig og elendig (dine ord), så hva er Knack da? Ryse ser virkelig next-gen ut i det minste, Knack derimot...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det folk sier om Ryse er vel at det spill som prøver å være neste generasjon mellom ikke klarer det, på link linje som Knack. Det er spill som mer eller mindre kanskje er laget kun for å lages til neste generasjon.

 

Forza, DR3 og vel Killzone er vel de AAA-titlene som lanseres.

I tillegg så er det lov med å se litt fremover også. PS4 kommer med mange lovende spill. Nytt Uncharted, Order 1888 osv.

 

PS4 er vel ikke like avhengig av å ha veldige gode launchspill uansett. Microsoft har vel snakket om Sony såpass at 9 av 10 vet hvilken maskin som er den beste når det kommer til spill.

Endret av Emils.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har ikke spist noe rart jeg, men ser du går i forsvarsposisjon med engang og går på person. Typisk deg. :)

 

Til det jeg har merket, LOL. Skikkelig stortitler det der.

At han går i forsvar? Omtalene sier at Ryse er like dårlig som Knack, og enkelte mener det er verre. Om spillet fikk 1/10 på alle omtalene, så hadde nok du allikevel forsvart det. Jeg er brennsikker på at du ville hatet Ryse som pesten om det ikke var en eksklusiv Xbox-tittel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Folk som sier Ryse ikke er next gen er ignorante. Det ser like bra ut som Killzone, og det er en bragd i seg selv ettersom hardwaren er litt tammere.

Killzone=1080p/30fps og mp60fps i motsetning til ryse som er 900p og nesten 30fps.

Er litt forskjell der.

 

Glemmer de mest hardbitte Xbox fansene at 99% av multiplattformspill er bedre på ps4. Folk kommer til å spelle mye mer multiplattformspill en konsollekslusive spill de neste månedene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har et poeng med frameraten, men rent visuelt er de så og si identiske. Facial Animations på Ryse er bedre enn på Killzone for eksempel.

 

Og når det kommer til at Multiplats er bedre på PS4 så synes jeg at Achievements (som jeg liker MYE bedre enn Trophies, samt at det er dynamiske achievements) og Dedicated Servers på ALLE XB1 spill overveier det at PS4 kan kjøre spillene i litt høyere oppløsning og framerate.

 

Jeg merker mye bedre forskjellen mellom P2P og dedicated og Achievements vs Trophies enn 1080p vs 900p og 40-50fps mot 60fps.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar

Killzone=1080p/30fps og mp60fps i motsetning til ryse som er 900p og nesten 30fps.

Er litt forskjell der.

 

Glemmer de mest hardbitte Xbox fansene at 99% av multiplattformspill er bedre på ps4. Folk kommer til å spelle mye mer multiplattformspill en konsollekslusive spill de neste månedene.

Ja det samme kan sies om Xbox 360 kontra Ps3. Men aldri tenkt å oppføre meg som en liten drittinge av den grunn. Så lenge eg er fornøyd med mitt kjøp går det ganske bra her

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja det samme kan sies om Xbox 360 kontra Ps3. Men aldri tenkt å oppføre meg som en liten drittinge av den grunn. Så lenge eg er fornøyd med mitt kjøp går det ganske bra her

Enig. Hadde kjøpt Xbox 360 på launch i stedet for ps3. Så heller skaffet meg ps3 senere når de gode ekslusive spillene kom ut. Men så hadde man jo fanboybrillene på 2 år sammenhengende.

Lenke til kommentar

Du har et poeng med frameraten, men rent visuelt er de så og si identiske. Facial Animations på Ryse er bedre enn på Killzone for eksempel.

 

Og når det kommer til at Multiplats er bedre på PS4 så synes jeg at Achievements (som jeg liker MYE bedre enn Trophies, samt at det er dynamiske achievements) og Dedicated Servers på ALLE XB1 spill overveier det at PS4 kan kjøre spillene i litt høyere oppløsning og framerate.

 

Jeg merker mye bedre forskjellen mellom P2P og dedicated og Achievements vs Trophies enn 1080p vs 900p og 40-50fps mot 60fps.

Men så er det jo mye 720p vs 1080p og bedre aa samt mer stabile framerates. Ikke så marginalt som du prøver å få det til å høres ut som.
Lenke til kommentar

Ja, jeg er enig i det, begge har noen interessante spill, men å si at en av dem har en svært bra launch lineup faller på sin egen urimelighet.

 

 

Forresten Larzen, hva synes du om at det ser ut som om Microsoft satser stort på mikrotransaksjoner i spillene sine til Xbox One? Nå er det bare starten enda, så det er lov å håpe at det ikke fortsetter.

Endret av Admiral Necrolamedor
Lenke til kommentar

Ja, jeg er enig i det, begge har noen interessante spill, men å si at en av dem har en svært bra launch lineup faller på sin egen urimelighet.

 

 

Forresten Larzen, hva synes du om at det ser ut som om Microsoft satser stort på mikrotransaksjoner i spillene sine til Xbox One? Nå er det bare starten enda, så det er lov å håpe at det ikke fortsetter.

 

Hva som er bra eller interessant er jo veldig individuelt. Men utifra anmeldelser så er det jo ikke noe som stikker seg noe frem...og det er jo litt synd. Men det er mye bra multiplatform titler å velge blant...heldigvis.

 

Mikrotransaksjoner er noe jeg synes er noe dritt, noe forbanna dritt faktisk.. Men det er nok noe vi vil få bare mer og mer fremover i alle spill uansett plattform. Hadde en sluppet det verste av det om en hadde fått DRM på konsoll tro?.... Det får vi ikke vite før neste gen konsoller muligens. Jeg anser det som bare et tidsspørsmål.

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg fått sporingsnummer og det hele fra Microsoft Store Tyskland, med den inkluderte ekspressleveringen så forventer de å være på døra i morgen! :w00t:

 

Håndkontrollerne er det dog verre med, der har jeg hørt nada og er litt skeptisk til å kontakte Microsoft Norge i tilfellet de vil kansellere på grunn av prisen.. En håndkontroller er uansett for lite, arg.

Lenke til kommentar

Mikrotransaksjoner er vell noe Sony også ser på? Skal ikke en stortittel som Gran Turismo 6 visstnok inneholde mikrotransaksjoner? Sånt syntes jeg er regelrett latterlig, AAA-titler som koster 500-600kr å kjøpe skal gi deg alt innhold, intet mindre... DLC kan gå om det legger til mye ekstra innhold som utvikles etter spillet ble ferdigstilt til en fornuftig pris iforhold til innholdet du får, kvaliteten på dette til riktig pris men alt annet kan egentlig bare brenne i helvete av slike ting spør du meg.

 

På mobilspill og kjempe billige indiespill så er det greit nok, når spillet koster type 0-40kr så kan jeg finne meg i litt mer av den typen ting men på spill til tilnærmet blodpris så blir det for dumt at det skal melkes og tynes ekstra iform av mikrotransaksjoner om du spør meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...