Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At han går i forsvar? Omtalene sier at Ryse er like dårlig som Knack, og enkelte mener det er verre. Om spillet fikk 1/10 på alle omtalene, så hadde nok du allikevel forsvart det. Jeg er brennsikker på at du ville hatet Ryse som pesten om det ikke var en eksklusiv Xbox-tittel.

 

Enkelte mener Knack er verre, osv osv... faktum er at Ryse hvertfall ser next-gen ut. Det er lov å bruke hjernen litt, alle visste at Ryse ikke fikk 1/10. Men dere sonybois tåler jo ikke at XO får en mye bedre launch-lineup enn PS4.

 

Men ta det med ro, dere får nok en godbit senere dere også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er normalt å quote et innlegg om man fortsetter å diskutere emnet, og ikke hoppe rett inn og skrive noe som ikke passer inn i emnet som diskuteres.

 

Og ja, smak er subjektivt. Jeg mener at både Microsoft og Sony har rævdårlige launch-lineups, noe som støttes opp om av erfaringer jeg leser på nettet, anmeldelser osv. Ja, det er noe interessant, men det er ikke noe jeg gidder å kjøpe en konsoll for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal være temmelig hardnakka fanboys for å påstå at noen av disse lineup'ene er spesielt bra ja.. Syntes Microsoft tar et stikk med at de tross alt har Forza Motorsports 5 som ser ut til å være det eneste av spillene som faktisk virker som et gjennomført bra spill, som igjen får meg til å stille store spørsmålstegn ved hvorfor i allverden Sony ikke bare fikk til sånn at Gran Turismo 6 ble endel av PlayStation 4 sin lineup så det kunne ha vært kniving helt til siste slutt også her.

 

Spør du meg så er det egentlig ingen av spillene til PlayStation 4 som er interessante i det hele tatt, mens Microsoft har to iform av Dead Rising og Forza Motorsports 5 men det er jo uansett veldig, veldig dårlig. Det er enda mer overraskende at Sony skuffer såpass da de tilsynelatende ikke har hatt en like "rushet" lansering som Microsoft, det er jo etterhvert ganske tydelig at Xbox One egentlig er en Q1 2014 konsoll og at det derfor er såpass elendig tilgang og massevis av land som ikke engang får konsollen i starten og helt åpenbare titler som egentlig skulle vært med fra start som Kinect Sport Rivals osv drøyer til Q1 2014, programvaren er også utrolig lovende men har jo et gigantisk BETA stempel skrevet over hele seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får min xbox one imorgen. :) Svigerbroren kommer imorgen fra USA, og henter en til meg. Står i kø utenfor butikk i USA, men overasskende så gleder jeg meg mest til PS4. Dette blir min første xbox maskin på lenge.

 

Skal de funke i Norge ? :hmm: Noen spill som kan anbefales? Har allerede Ghost, AC4, og FIFA 14 til PS4.

Lenke til kommentar

Du må bare sørge for å ha en helt vanlig norsk strømkabel du kan koble til den eksterne strømforsyningen, bruker vell samme kabel som tradisjonelle strømforsyninger til PC bruker.

 

Når det gjelder spill så er det vell kun Forza Motorsports 5 og Dead Rising 3 som er verdt å anskaffe, eventuelt Ryse: Son of Rome hvis du ønsker en ren grafisk techdemo med tilsynelatende hjernedødt innhold.

Lenke til kommentar

Du må bare sørge for å ha en helt vanlig norsk strømkabel du kan koble til den eksterne strømforsyningen, bruker vell samme kabel som tradisjonelle strømforsyninger til PC bruker.

 

Når det gjelder spill så er det vell kun Forza Motorsports 5 og Dead Rising 3 som er verdt å anskaffe, eventuelt Ryse: Son of Rome hvis du ønsker en ren grafisk techdemo med tilsynelatende hjernedødt innhold.

 

Takk for svar. Da er det så godt som ingen spill jeg har lyst på. Kanskje dead Rising. Vel får prøve maskinen, i verste fall, så selger jeg den.

Lenke til kommentar

Får min xbox one imorgen. :) Svigerbroren kommer imorgen fra USA, og henter en til meg. Står i kø utenfor butikk i USA, men overasskende så gleder jeg meg mest til PS4. Dette blir min første xbox maskin på lenge.

 

Skal de funke i Norge ? :hmm: Noen spill som kan anbefales? Har allerede Ghost, AC4, og FIFA 14 til PS4.

Kan du gi tilbakemld på om powersupply er 110-120V eller 110-240V?

Lenke til kommentar

 

Enkelte mener Knack er verre, osv osv... faktum er at Ryse hvertfall ser next-gen ut. Det er lov å bruke hjernen litt, alle visste at Ryse ikke fikk 1/10. Men dere sonybois tåler jo ikke at XO får en mye bedre launch-lineup enn PS4.

 

Men ta det med ro, dere får nok en godbit senere dere også.

Er ikke fanboy av noen av konsollene, men husk at det er mer komplisert å dømme god grafikk enn at det ser pent* ut. Knack har blant annet fått god kritikk for bruk av fysikk'n (kulene som deler/sprenger/spretter) rundt omkring.

 

"The game takes extreme pride in its particle physics and effects using the power of PS4, and is very deserving of doing so. Knack himself is made up of a variety of relics that each have their own individual physics. This is most noticeable when Knack dies and the particles scatter across the screen, not in a predefined death animation, but realistically as Knack’s life force is no longer holding him together. Shape, size, weight, and environmental factors all impact these physics with pleasing results"

 

Ryse ser utvilsomt veldig bra ut, spesiellt om man vil ha den mer realistiske* art-stilen. :)

 

Skal være temmelig hardnakka fanboys for å påstå at noen av disse lineup'ene er spesielt bra ja.. Syntes Microsoft tar et stikk med at de tross alt har Forza Motorsports 5 som ser ut til å være det eneste av spillene som faktisk virker som et gjennomført bra spill, som igjen får meg til å stille store spørsmålstegn ved hvorfor i allverden Sony ikke bare fikk til sånn at Gran Turismo 6 ble endel av PlayStation 4 sin lineup så det kunne ha vært kniving helt til siste slutt også her.

 

Spør du meg så er det egentlig ingen av spillene til PlayStation 4 som er interessante i det hele tatt, mens Microsoft har to iform av Dead Rising og Forza Motorsports 5 men det er jo uansett veldig, veldig dårlig. Det er enda mer overraskende at Sony skuffer såpass da de tilsynelatende ikke har hatt en like "rushet" lansering som Microsoft, det er jo etterhvert ganske tydelig at Xbox One egentlig er en Q1 2014 konsoll og at det derfor er såpass elendig tilgang og massevis av land som ikke engang får konsollen i starten og helt åpenbare titler som egentlig skulle vært med fra start som Kinect Sport Rivals osv drøyer til Q1 2014, programvaren er også utrolig lovende men har jo et gigantisk BETA stempel skrevet over hele seg.

Helt enig. Det er ingen av launch spillene som gjør at jeg ha konsollen med engang, jeg bare bestillte den (PS4) siden jeg hadde pengene. :)

 

Man kjøper jo konsollen for hele dens levetid og ikke launch-titler. (Ta X360 eller PS3; spiller jo ikke launch-titlene til de lengere *jeg ihvertfall)

 

Ble skuffet over Forza 5 (basert på Eurogamer's anmeldelse), en 7/10 er ikke dårlig score, men når jeg leser selve teksten; "With Forza Motorsport 5, Turn 10's created a driving experience both accessible and beautiful - but it's been stripped back to make Xbox One's launch, and augmented with a host of ugly extras that only serve Microsoft's bid to make a few dollars more."

 

Liten oppsummering av at ingen av spillene til konsollene blåser anmeldere (begge 2)

http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-11-18-muted-reviews-for-xbox-ones-first-titles

http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-11-13-ps4-launch-exclusives-underwhelm-reviewers

Lenke til kommentar

Ser ut som Dem som har 110-120V får med 110-127V type. Å Dem med 220-230V får en anna en.

Bildene viser vertfall att en med 110-127V. Er ikke det typisk for M$ bare så folk må ut med mere penger for en ny om dem skaffer en fra ett land med 110-120V

 

Bruker du en 230v-120V omformer så er det jo ikke det dekkt av garantien så klart,

 

Men dette bilde viser to forskjellige. Ikke sikker på om den ene er for xbone å andre for 360slim?

 

xbox-one-power-brick-comparison.jpg

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Det bra med at Xbox One ikke kommer til Norge før neste år er jo at det blir enda flere og forhåpentligvis bra "release" titler. :p

Og ikke minst at Forza 5 har fått mer innhold. :p

 

Og jeg er helt enig i at Gran Turisimo 6 til PS3 og ikke PS4 launch title er den merkeligste avgjørelsen en har sett på lenge.

 

Når du ser hvordan Forza 4 tyner ytelsen i Xbox360 og hva de har fått til i det spillet, så kan en bare glede seg til Forza 6 og muligens 7. :p

Lenke til kommentar

Men skal du ha innholdet i FM5 så må du jo ut med like mye så spillet orginalt koster.

Det hører ikke hjemme noen plass, å folk burde bare la være å kjøpe for å presse dem.

Slik att vi får det gratis slik vi burde fra start. Eller mye billigere.

 

Skal ikke bruke en krone på det jeg, skal og kjøpe live via nette til mye billigere pris en hva du betaler her. Er mer som ran det og. Koster vel 500kr for 12mnd. Mens du kan få kjøpe 12mnd kort på nett for 250-260kr..

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...