Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Forza 5 må installere 35gb. Har co-op og opp til 16 spillere online.

attachicon.gifforza_back.jpg

 

Ryse må installere 47gb. Har støtte for impulse triggers,smartglass og kinect.

attachicon.gifryse_back.jpg

 

Dead Rising 3 må installere 35gb. Har co-op, og støtte for kinect og smartglass.

attachicon.gifdeadrising_back.jpg

 

EDIT: I motsetning til PS4 så får XBO suspend/resume funksjon på lansering.

attachicon.gifresume_ja.JPG

 

Her har mange sagt at 500GB holder i lange baner, opptil flere år.

Ser ut som det første året må du og mange andre allerede slette spillene sine på HDD på Xbox One for å plass til ditt neste spill.

 

Er det bekreftet at man har ingen mulighet å oppgradere HDD selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For folk flest er 500gb ikke for lite, for dine 60 spill er selv 2 terrabyte for lite, man dimensjonere ikke for ekstremtilfella men gjennomsnittet.

 

Innen man får fylt opp den internet disken vil de ha ut støtten for usbdisker.

 

Og for å gi et eksempel på ekstrem i andre retningen har jeg fint klart meg med den 20gb disken jeg fikk med når jeg kjøpte 360 på release.

 

redigert: Selvin, blueray er for tregt til å spille fra platen.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

 

Altså rett og slett pga. at det krever mer data en nåværende generasjon? Trodde både Xbone og PS4 skulle komme med kjappere drev.

 

Optisk diskteknologi er på vei ut, forskere bruker ikke tid på det lengre så det er minimal hastighetsøkning, det blir raskere men uansett er det ikke raskt nok til å håndtere neste genrasjons grafikk.

 

Hvis konsoller skulle fortsatt uten behov for installering måtte de over til å levere på annen media enn optiske disker, noe det ikke finnes infrastruktur til å støtte uten å kaste store summer inn i å lage dette.

 

Ingen har lengre tro på den tradisjonelle konsoll-modellen, det er grunnen til at du ser alle disse bevegelsene mot det tradisjonelle pc-markedet.

Lenke til kommentar

Det ble faktisk bekreftet just nu at på PS4 er ikke dette mandatory game install, men kun for data caching. Takk gud for det!

 

 


Yoshida first confirmed that Playstation 4 does automaic cashing to games, and its not the mandatory install. This is really huge news for Playstation 4, it basically mean, if you want to play CoD Ghosts and Killzone, you won't need 100GB of space (50GB each,) you'll just need 50GB to cache them. That's so cool!

 

http://www.gamepur.com/news/12566-new-ps4-details-automatic-caching-games-not-install-voice-commands-without-.html

 

For Xbone vet jeg ikke.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Det ble faktisk bekreftet just nu at på PS4 er ikke dette mandatory game install, men kun for data caching. Takk gud for det!

 

 

 

http://www.gamepur.com/news/12566-new-ps4-details-automatic-caching-games-not-install-voice-commands-without-.html

 

For Xbone vet jeg ikke.

 

Du må også lese hva sony sier, og ikke bare godta hva media vrir det til for å få lesere.

 

Dette er også ikke tråden til å snakke om sony, XBO har ikke lagt til dette som en mulighet, men det er ikke ett spøsmål om teknologi men om programvare så hvis det viser seg å være en fordel kan det lett legges inn støtte for.

 

XBO gjør delvis det samme med online installasjoner da.

Lenke til kommentar

Bare et helt vanlig spørsmål til deg Thomas, er du negativ av natur? Virker som alltid skal klage uansett hva folk skriver eller viser frem. Skal alltid pirke eller komme med stikk i lotsatt retning.

Skal ikke si noe om andre tråder, men i denne tråden er han bare ett troll. Enklere å bare ignorer han da han ikke bringer noe av verdi.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har et spørsmål, noen som hsr hørt noe om hva som skjer for dem sommhar bestilit fra MS Store Tyskland. Eg finner ingen mulighet til å livechatte med dem. Prøvde å ringe en gang, men hun eg snakket med var absolutt ikke oppdatert så fikk aldri noe svar. Bestilte 15 August så eg håper/tror at eg er med i første sendingen og ikke må vente til 2014

Lenke til kommentar

 

Dette er faktisk ikke så ulikt Need for Speed Shift 2 til PC, som kom ut for flere år siden.

 

Edit: Se den på 1080p.

 

 

Vet ikke hvilket spill som ser best ut, men godt å se at konsollene endelig har begynt å nå den samme grafikken som NFS Shift 2 hadde på PC for 4 år siden. Om man ser videon på 1080p så ser det helt identisk ut med Forza 5.

 

Edit: I tillegg til at Shift 2 har væreffekter, dag og natt.

Endret av petterpann
Lenke til kommentar

Det med væreffekter og dag/natt syklus mener jeg det er bra at turn10 holder tilbake fram til de har funnet en bra måte å simulere det på og har en kraftig nok konsoll til å gjøre det. Forza er tross alt en simulator med arkadeelementer, og ikke en arkaderacer med simulatorelementer(slik som shift).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare et helt vanlig spørsmål til deg Thomas, er du negativ av natur? Virker som alltid skal klage uansett hva folk skriver eller viser frem. Skal alltid pirke eller komme med stikk i lotsatt retning.

 

Det er endel brukere på på forumet som har en tendens til å forsure endel diskusjoner dessverre. Alltid vinkling negativt og pessimist til siste åndedrag.

 

Men dette er jo et forum og alle skal kunne gi uttrykk for sine tanker og meninger så lenge det er etter reglemange for forumet.

 

Trikset er å skumlese endel kommentarer og ikke bry seg rett og slett. Er ikke så mange av dem så en ser fort hvilke tråd dem kommenterer i og hopper elegant over om det blir plagsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...