Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

En stor fordel med PC er jo mods da. På f.Eks Assetto Corsa har jeg bøttevis av ekstra biler og baner laget av fans. Ikke like enkelt å få dem til å virke på xbox versionen.

 

Er og en del sære spill som bare finnes til pc, som f.Eks BeamNG som jeg spiller nesten daglig (med xbox stikke vel og merke)

 

Trenger ikke å ha siste nytt innen hardware heller. Spiller nye Wolfenstein 2 på ultra og skjermkortet mitt er fra 2011...

 

Men flytter nok en del spilling over på xboxen når X er i hus.

Noe som også ofte blir glemt er lastetider. Spillet på både en highend gaming PC, Xbox one og ps4 og det slår meg hver gang hvor lang tid lasting i konsollspill tar kontra PC.

 

 

Ja det er et godt poeng. Lastetidene i en del konsoll spill er bare horrible, en natt og dag forskjell til en PC men en ok SSD.  Det hjelper heller ikke generelt så mye med SSD på konsoll pga on-the-fly dekomprimering der ting stopper opp i CPU/GPU og kanskje båndbredde restriksjoner, men det skal bli spennende å se lastetidene på XBO-X med kraftigere CPU, GPU og mer minne, også med ekstern SSD. Det er synd man ikke kan bytte ut den interne harddisken på XBO.

Lenke til kommentar

 

 

En stor fordel med PC er jo mods da. På f.Eks Assetto Corsa har jeg bøttevis av ekstra biler og baner laget av fans. Ikke like enkelt å få dem til å virke på xbox versionen.

 

Er og en del sære spill som bare finnes til pc, som f.Eks BeamNG som jeg spiller nesten daglig (med xbox stikke vel og merke)

 

Trenger ikke å ha siste nytt innen hardware heller. Spiller nye Wolfenstein 2 på ultra og skjermkortet mitt er fra 2011...

 

Men flytter nok en del spilling over på xboxen når X er i hus.

Noe som også ofte blir glemt er lastetider. Spillet på både en highend gaming PC, Xbox one og ps4 og det slår meg hver gang hvor lang tid lasting i konsollspill tar kontra PC.

 

 

Ja det er et godt poeng. Lastetidene i en del konsoll spill er bare horrible, en natt og dag forskjell til en PC men en ok SSD.  Det hjelper heller ikke generelt så mye med SSD på konsoll pga on-the-fly dekomprimering der ting stopper opp i CPU/GPU og kanskje båndbredde restriksjoner, men det skal bli spennende å se lastetidene på XBO-X med kraftigere CPU, GPU og mer minne, også med ekstern SSD. Det er synd man ikke kan bytte ut den interne harddisken på XBO.

 

Man kan bytte den interne disken men er ikke helt plug and play akkurat. Har satt i en 2TB Segate Firecuda i xbox one jeg har nå.

https://www.tweaktown.com/guides/7969/quick-guide-upgrading-xbox-one-internal-storage/index.html

 

Har også en ekstern Seagate 512GB SSD. Den hjelper mye! på lastetider på flere spill. Feks Final Fantasy 15 var 50sek-1minutt mindre lastetid på sammenlignet med org disken. Gta 5 rundt 40 sek raskere. Firecuda disken hjalp litt, men stort sett bare 5-10 sek. Kommer til å sette inn en 2TB SSD disk i Xbox one X.

 

Var en del andre spill som Gears of war 4, titanfall 2 osv man ikke merker mer enn rundt 5-10 sekunder forskjell på. Så er i hovedsak spill som gta5, ff15, the witcher 3, battlefield1, Forza osv SSD gjør en stor forskjell. 

Endret av MuppetOwl
Lenke til kommentar

Jaha? SSD er flott og sånn, men en 512GB eller enda verre, 1TB SSD ville gjort konsollen grisedyr. Alt for dyr.

Skal det være en attraktiv konsoll er prisen nødt til å ligge på rundt $500.

 

Men kanskje de skulle gitt oss en mulighet til å erstatte den interne disken med valgfri disk? Så kunne det være opp til hver enkelt hva en ville gjøre?

 

 

 

True that. Ikke dumt med en SSD ved siden av one x kanskje?


Hva er da vitsen med en Xbox? Hvis man må kjøpe en harddisk ved siden av. Da er det like greit å kjøpe en PC så får man det akkurat slik man ønsker seg.

 

 

Fordi noen ønsker seg mer lagringsplass til spill? Det er jo ikke sånn at konsoller har uendelig med plass.

En MÅ ikke, det er et alternativ en har.

 

Kanskje vi skulle gått tilbake til cartridge? Hadde en ikke trengt så stor harddisk. Hadde holdt med en 128GB SSD til lagring av innstillinger og saves. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan bytte den interne disken men er ikke helt plug and play akkurat. Har satt i en 2TB Segate Firecuda i xbox one jeg har nå.

https://www.tweaktown.com/guides/7969/quick-guide-upgrading-xbox-one-internal-storage/index.html

 

Har også en ekstern Seagate 512GB SSD. Den hjelper mye! på lastetider på flere spill. Feks Final Fantasy 15 var 50sek-1minutt mindre lastetid på sammenlignet med org disken. Gta 5 rundt 40 sek raskere. Firecuda disken hjalp litt, men stort sett bare 5-10 sek. Kommer til å sette inn en 2TB SSD disk i Xbox one X.

 

Var en del andre spill som Gears of war 4, titanfall 2 osv man ikke merker mer enn rundt 5-10 sekunder forskjell på. Så er i hovedsak spill som gta5, ff15, the witcher 3, battlefield1, Forza osv SSD gjør en stor forskjell.

Har ikke prøvd destiny 2 på konsoll, men da jeg spilte destiny 1 på Xbox one så var lastetiden noe som virkelig drepte det spillet for meg. På destiny 2 på PC så tar det 15 sekunder fra jeg har valgt planet i director til jeg kan begynne å bevege meg i spillet. Noe som er natt og dag forskjell på de to spillene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...