Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Gidder ikke PC upgrade racet selv... plug n play 4k any day.

Plug`n play? Opprette en xbox/ms konto hvis man ikke har det fra før, logge inn, oppdatere os'et, mulig justere noen innstillinger, sette i spillet, lang innstalleringsprosess, oppdatere spillet... Jeg husker da jeg fikk min 8bit nes, bare å koble opp boksen, sette i spillet og i det øyeblikket jeg trykket på power knappen var spillet igang. Det var plug and play.

Endret av MistaPi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Gidder ikke PC upgrade racet selv... plug n play 4k any day.

Plug`n play? Opprette en xbox/ms konto hvis man ikke har det fra før, logge inn, oppdatere os'et, mulig justere noen innstillinger, sette i spillet, lang innstalleringsprosess, oppdatere spillet... Jeg husker når jeg fikk min 8bit nes, bare å koble opp boksen, sette i spillet og i det øyeblikket jeg trykket på power knappen var spillet igang. Det var plug and play.

Det er fremdeles mye mere plug n play enn pc. Serlig når noe software eller hardware begynner å krangle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Gidder ikke PC upgrade racet selv... plug n play 4k any day.

 

Plug`n play? Opprette en xbox/ms konto hvis man ikke har det fra før, logge inn, oppdatere os'et, mulig justere noen innstillinger, sette i spillet, lang innstalleringsprosess, oppdatere spillet... Jeg husker når jeg fikk min 8bit nes, bare å koble opp boksen, sette i spillet og i det øyeblikket jeg trykket på power knappen var spillet igang. Det var plug and play.

Det var happy times... med kanalsøk og problemer med bilde støy med rf Endret av samco
Lenke til kommentar

Før så var det mye rot med PC. Idag er det super enkelt. Og at en må oppgradere så ofte er en myte som ikke holder vann. Realiteten er at min snart 5år! gammle PC er kraftigere en X. Og det eneste som er skiftet er et skjermkort. Noe selv min mor hadde klart å montere.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Tja. Du kan jo prøve deg på hvorfor me andromeda krasjer om jeg ikke underklokker skjermkortet?

 

Nei det går ikke varmt.

 

Etterpå kan du prøve å forklare hvorfor jeg må skru ned på medium detaljer i assassins creed syndicate selv om så og si alt annet jeg har kjører glatt samme hvilke grafikkinnsillinger jeg har

 

For ikke å snakke om den sære fixen på grafikkforstyrrelsene jeg hadde på assassins creed 3

 

Og enda en ting. En gjennomsnittlig 5 år ganmel pc er så stappa av virus og malware at de ikke klarer å boote

Endret av Limbeck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt du skriver høres ut som en GPU som er for varm. Eller som har fått varme skade. Virus og slike problemer har jeg ikke hatt på årevis. Slutt å surf på så mange xxx sider. Hold deg til dem kjente ;)

Det høres ut som gpu skade men det er ikke poenget. Det er betydelig mere knudder med pc enn konsoll. Det er poenget.

 

Jeg har ikke virus problem men jeg er en som familie og venner av venners familie ringer når problem oppstår. Og det er få son ringer med problemer med en konsoll.

Lenke til kommentar

Før så var det mye rot med PC. Idag er det super enkelt. Og at en må oppgradere så ofte er en myte som ikke holder vann. Realiteten er at min snart 5år! gammle PC er kraftigere en X. Og det eneste som er skiftet er et skjermkort. Noe selv min mor hadde klart å montere.

Da er din mor over gjennomsnittet god på pcer, for de fleste jeg kjenne hadde ikke klart det?

 

Og pc har blitt bedre med årene men fortsatt får du kjøpt spill på steam som bare ikke vil starte og må igang med å kjøre i admin modus eller noe sånt. Fortsatt kan du ende opp med å kjøpe spill PCen din ikke kan kjøre enten fordi du har for gammelt eller nytt os eller en eller flere av delene dine er for gamle. Men det jeg misliker mest med pc er cheaters online, det bare gjør at jeg ikke orker online der i lengden.

Endret av Eddie_Peddie
Lenke til kommentar

En stor fordel med PC er jo mods da. På f.Eks Assetto Corsa har jeg bøttevis av ekstra biler og baner laget av fans. Ikke like enkelt å få dem til å virke på xbox versionen.

 

Er og en del sære spill som bare finnes til pc, som f.Eks BeamNG som jeg spiller nesten daglig (med xbox stikke vel og merke)

 

Trenger ikke å ha siste nytt innen hardware heller. Spiller nye Wolfenstein 2 på ultra og skjermkortet mitt er fra 2011...

 

Men flytter nok en del spilling over på xboxen når X er i hus.

Lenke til kommentar

Er visst litt selektiv hukommelse i tråden. Eller er det ingen som husker RROD og konsoller som ødela DVD plater. Eller påtvungen fordyrende HW?

 

Hva mener du med selektiv hukommelse? Noen som sier at Xbox er feil fri her?

 

Jeg hadde en førstegenerasjon Xbox 360, du vet, den som er mest utsatt for RROD. Lever den dage i dag den. 0 problemer med den.

Ødela plater? Det problemet viste seg vel å kun være idiotiske amerikanere som flyttet på konsollen mens platene spant?

Hvis ikke var det, så hadde jeg heller ikke noe problemer med det på verken min førstegenerasjons Xbox 360 eller Xbox 360 Slim.

 

Kinect? Ja, ok. Så har du kanskje et lite poeng her, selv om det i ettertid kom versjoner uten.

Teknologien er uansett imponerende, selv om den aldri slo an.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...