Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Tja, jeg har også en av de første 360ene. Men om disse tallene stemmer så fikk 54,2% av 360-konsoller RRoD, mot 10,6% av PS3 og 6,8% av Wii-konsoller.

 

Og Microsoft ble vel langt ifra noen helter, 37,7% var fornøyd med kundeservicen deres, mot 51,1 og 56,1 for Sony og Nintendo.

 

RRoD var fryktelig for Microsoft, og de tapte jææævla mye på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er visst litt selektiv hukommelse i tråden. Eller er det ingen som husker RROD og konsoller som ødela DVD plater. Eller påtvungen fordyrende HW?

 

Hva mener du med selektiv hukommelse? Noen som sier at Xbox er feil fri her?

 

Jeg hadde en førstegenerasjon Xbox 360, du vet, den som er mest utsatt for RROD. Lever den dage i dag den. 0 problemer med den.

Ødela plater? Det problemet viste seg vel å kun være idiotiske amerikanere som flyttet på konsollen mens platene spant?

Hvis ikke var det, så hadde jeg heller ikke noe problemer med det på verken min førstegenerasjons Xbox 360 eller Xbox 360 Slim.

 

Kinect? Ja, ok. Så har du kanskje et lite poeng her, selv om det i ettertid kom versjoner uten.

Teknologien er uansett imponerende, selv om den aldri slo an.

 

 

Jeg er en av de mange som var så "heldig" å få en X360 som måtte pakkes i håndkler med jevne mellomrom. Og ødelagte plater mener jeg stammet fra den ene produsenten av drev til konsollen. Poenget mitt var at det ikke nødvendigvis er uten "knudder" med konsoll heller. Hva hjelper det om konsollen er virus fri for eksempel, når serverne er nede på grunn av DDOS?

 

Limbeck snakket om problemer som hadde en fellesnevner; ham selv. Og man ser ut til å glemme at PC'er også kan handles som en konsoll. Det finnes mange produsenter av ferdig bygde PC'er, som Acer, Asus, Lenovo, Dell, osv. De er ikke nødvendigvis mer utsatt for HW feil enn konsoller. De er jo i dag, essensielt akkurat det samme; pre-fabrikerte PC'er. Som man kan putte i kartongen og sende i retur på garantien ved behov..

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på hva slags fps man vil ha, 4K30 med medium settings på en del spill er jo ikke veldig vanskelig for en PC med "ok" specs. En 970 kan jo greie det på noen spill. 

 

4K60 med 1080 i de fleste spill? Må være spill som ikke krever for mye isåfall. Har 1080Ti, flere spill som ikke klarer en stødig 60, må skru ned litt settings og kanskje kjøre 1800p/1920p avhengi av spillet. 

Helt vanlige spill, ikke fps, men spill som er kjekkest med kontroller. ikke alle holder 60 fps konstant, men dipper gjerne ikke så langt ned at det er noe problem. Shadow of war med 4k hdr ligger rundt 55, men er nok noe variabel. En TI eller to hadde vært gull på sikt :) 

Lenke til kommentar

 

Er visst litt selektiv hukommelse i tråden. Eller er det ingen som husker RROD og konsoller som ødela DVD plater. Eller påtvungen fordyrende HW?

Hva mener du med selektiv hukommelse? Noen som sier at Xbox er feil fri her?

 

Jeg hadde en førstegenerasjon Xbox 360, du vet, den som er mest utsatt for RROD. Lever den dage i dag den. 0 problemer med den.

Ødela plater? Det problemet viste seg vel å kun være idiotiske amerikanere som flyttet på konsollen mens platene spant?

Hvis ikke var det, så hadde jeg heller ikke noe problemer med det på verken min førstegenerasjons Xbox 360 eller Xbox 360 Slim.

 

Kinect? Ja, ok. Så har du kanskje et lite poeng her, selv om det i ettertid kom versjoner uten.

Teknologien er uansett imponerende, selv om den aldri slo an.

Tja rrod var aldri et problem for meg, men det var uansett en feil på konsollen og ikke noe som gjorde at visse spill fungerer og andre ikke. Dvd plater som ble ødelagt leste jeg om men aldri hørt om noen som har opplev problemet.

 

Kinect var på One en del av pakken, det feila bug time så du skal få et halvt poeng der siden mange ble sittende igjen med et unødvendig kamera.

Lenke til kommentar

Ikke enig med du....

Blir vel uansett en subjektiv smaksak, men syns den gråtonen som den fader i på PS er dørgende kjedelig (og ser nesten ut som en vinylsticker klistret på i hjørnene). Liker heller hel-svart som vanilla-utgaven har.

 

Ikke det. Skal ikke ha noen av de, men hadde jeg valgt så hadde jeg helt klart gått for vanilla :-p

 

Jamfør det jeg mente med hjørnene:

https://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/larger_wm_brw/public/field/image/2017/08/xbox-one-x-scorpio-stand.jpg?itok=85ahmBvy

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

 

Ikke enig med du....

 

Blir vel uansett en subjektiv smaksak, men syns den gråtonen som den fader i på PS er dørgende kjedelig (og ser nesten ut som en vinylsticker klistret på i hjørnene). Liker heller hel-svart som vanilla-utgaven har.

 

Ikke det. Skal ikke ha noen av de, men hadde jeg valgt så hadde jeg helt klart gått for vanilla :-p

 

Jamfør det jeg mente med hjørnene:

https://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/larger_wm_brw/public/field/image/2017/08/xbox-one-x-scorpio-stand.jpg?itok=85ahmBvy

Er mere å ha endel av historien bak one X... veien fram til nå

Lenke til kommentar

En stor fordel med PC er jo mods da. På f.Eks Assetto Corsa har jeg bøttevis av ekstra biler og baner laget av fans. Ikke like enkelt å få dem til å virke på xbox versionen.

 

Er og en del sære spill som bare finnes til pc, som f.Eks BeamNG som jeg spiller nesten daglig (med xbox stikke vel og merke)

 

Trenger ikke å ha siste nytt innen hardware heller. Spiller nye Wolfenstein 2 på ultra og skjermkortet mitt er fra 2011...

 

Men flytter nok en del spilling over på xboxen når X er i hus.

Noe som også ofte blir glemt er lastetider. Spillet på både en highend gaming PC, Xbox one og ps4 og det slår meg hver gang hvor lang tid lasting i konsollspill tar kontra PC.

Lenke til kommentar

Fordi konsoll og merkenavn er alt som betyr noe for mange. Så jo hvordan de største Xbox fanboysene på Twitter reagerte på akkurat samme måte.

 

De fleste på Xbox siden har tatt dette med knusende ro og ser det positive med det siden man får cross-play, play anywhere titler og en mulighet for større satsinger på spill siden MS sine spill nå har ett større potensielt publikum å nå. Forsvarer fortsatt ikke en Xbox hatende PS fanboy som kaster seg på twitter og krever svar av Mike mens han kaller alle rundt seg "Xbots".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...