Gå til innhold

Halvparten innvandrere i Oslo innen 2040


  

220 stemmer

  1. 1. Ønsker du mer, mindre eller lik innvandring som nå?

    • Mer
      9
    • Lik
      24
    • Mindre
      187


Anbefalte innlegg

Det viktigste er at man klarer å diskutere i samfunnet og ikke tyr til dominoeffekter som erstatning for generell kløkt.

 

mens gutta er ute på internett og kjemper mot den multikulturelle invasjonen... :innocent:

 

Geir :)

 

Du kunne da kommet med noe bedre enn den originale skildringen mellom gutter og jenter. Jeg synes det er gøy når man skiller kjønnene med utgangspunkt i hva de gjør og ikke i utgangspunkt i hva de er. Den første forskjellen som er mellom gutter og jenter er biologien, og SÅ kommer de andre forskjellene med hva de skiller seg i hva de foretar seg. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg refererte, om enn spøkefullt, til dert svaret som nasjonalistene til tider kommer med når man påviser eldrebølgen og befolkningssvikten: At feminismen har skylden og at løsningen er at norske (etnisk sådann) jenter får flere barn.

 

Vi har for ordens skyld tre barn, og har dermed fylt vår kvote uten å bidra til overbefolkningen. Hvor mange den jevne nasjonalisten på forumet har får de svare på selv. Jeg mistenker dog at svaret er at de ikke er kommet i den alder der man normalt begynner å skaffe seg barn.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg trodde problemet var at vi ikke var en homogen gruppe lenger. Da hadde vi ikke hatt denne diskusjonen.

 

Geir :)

 

Med rundt 80-85% etniske Norske i Norge så regner jeg oss som en Homogen gruppe, om Oslo har falt i søpla betyr ikke at hele Norge har det..

Lenke til kommentar

Siden jeg har emigrert til Bergen så skal jeg kanskje være forsiktig med å argumentere mot Oslos angivelige forfall. Ellers får jeg vel høre at jeg kan flytte hjem igjen, hvis jeg synes det er så bra der.

 

Det kunne jeg forsåvidt også, om ikke fruen skulle ha et ord med i laget.

 

Men spøk til side: Joda, etnisk er vi nok kanskje relativt homogene. Men kulturelt føler jeg meg mer i slekt med min ateistiske innvandrede nabo enn med min kristne norske. Og politisk føler jeg meg mer i takt med Abid Raja enn med Kristin Halvorsen. Jeg spiser heller thaimat enn lutefisk. Det er mange brikker i det puslespillet, og det går ikke opp om jeg forsøker å legge alle de hvite bitene sammen i det ene hjørnet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg trodde problemet var at vi ikke var en homogen gruppe lenger. Da hadde vi ikke hatt denne diskusjonen.

 

Geir :)

 

Med rundt 80-85% etniske Norske i Norge så

regner jeg oss som en Homogen gruppe, om Oslo har falt i søpla betyr ikke at hele Norge har det..

 

Et land som har 20% folk som ikke har bodd i Norge i mer enn 4 generasjoner kan ikke ignore disse folk uten store problemer. Så lenge nordmen ser på dem som uønsket gjester og ikke statsborgere med de samme rettigheter som etniske norske statsborgere så gåt integrerings prosessen sakte hvis ikke i det hele tatt.

 

Dere må finne en vei til å akseptere at norskhet kan bli noe annet enn å bli blå øynet, det kan bli å akseptere norske verdier og vaner og språk. Enda viktigere må det aksepteres at innvandrere skal blande norske og utenlandske verdier og vaner som en bru til å bli helt norske, men helt norsk med et litt annerledes farge En greier å ha kjærlighet for mer enn en tradisjon

 

Hvis du ikke blir litt fleksibel og ikke gir dem en vei å bli kallt "norsk" så blir det sikkert at segregering og konflikter øker

 

Datteren min har mange venner som har innvandrere som foreldrer jeg merker at selv om deres foreldrer snakker utenlandske språk svarer de helst i perfekt amerikansk engelsk fordi de vill bli som deres venner mer enn deres foreldrer. Disse barn navigere seg i begge kulturer nå men jeg er helt sikkert at det blir nesten umulig å kjenne forskjellen mellom deres barn enn amerikaner som ikke vet hvilke land deres forfedrer kom fra

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Innvandringspolitikk kan fortone seg som et latterlig spill, der etablerte politiske miljøer bruker innvandring som EN BRIKKE i sin politiske krig mot hverandre (for politisk makt).

 

At endel vanlige nordmenn plaget av fremmedfrykt (eller andre ting som gjør dem mindre dynamiske) får nedsatt livskvalitet av det her driter disse politikerne i.

Lenke til kommentar

Innvandringspolitikk kan fortone seg som et latterlig spill, der etablerte politiske miljøer bruker innvandring som EN BRIKKE i sin politiske krig mot hverandre (for politisk makt).

 

At endel vanlige nordmenn plaget av fremmedfrykt (eller andre ting som gjør dem mindre dynamiske) får nedsatt livskvalitet av det her driter disse politikerne i.

 

Kan du, forklare hva du mener? Det at debatten om "fler-kultur" ofte gjør at andre problemer blir tilsidesatt i media?

Lenke til kommentar

Siden jeg har emigrert til Bergen så skal jeg kanskje være forsiktig med å argumentere mot Oslos angivelige forfall. Ellers får jeg vel høre at jeg kan flytte hjem igjen, hvis jeg synes det er så bra der.

 

Det kunne jeg forsåvidt også, om ikke fruen skulle ha et ord med i laget.

 

Men spøk til side: Joda, etnisk er vi nok kanskje relativt homogene. Men kulturelt føler jeg meg mer i slekt med min ateistiske innvandrede nabo enn med min kristne norske. Og politisk føler jeg meg mer i takt med Abid Raja enn med Kristin Halvorsen. Jeg spiser heller thaimat enn lutefisk. Det er mange brikker i det puslespillet, og det går ikke opp om jeg forsøker å legge alle de hvite bitene sammen i det ene hjørnet.

 

Geir :)

Så bra for deg :)

Lenke til kommentar

Jeg stemte JA TIL MER INNVANDRING

 

Fordi jeg er møkk lei bleikfiser som ikke gidder å kjempe for sin egen eksistens, så en kan like godt få dem byttet ut først som sist...

 

Hvor mange barn har du?

 

Vet du HVORFOR Norge er AVHENGIG av innvandring?

 

Argumentet holer like lite vann som å påstå at en alkoholiker bør fortsette å drikke for å unngå å bli dårlig...

Lenke til kommentar

Det er for få arbeidere i landet.

Vet du hva som kan skje om det ikke er vaktmestere på skolene, ikke er veiarbeidere til å vedlikeholde veiene, ikke sykepleiere til å ta seg av de syke, ikke hjelpepleiere for å ta seg av de eldre?

 

Verdier går tapt på grunn av at vi ikke får nok barn.

 

Har du noen forslag til hvordan vi kan få fler barn?

Jeg minner om at hver etnisk norske kvinne i snitt får 1.75 barn, mens første og andregenerasjons innvandrere trekker opp til 1.81 på landsbasis. (Tall fra 2001, så i dag er tilstanden sansynligvis noe "verre")

 

Det vil si at det er dere etniske norske kvinner som "utrydder oss" så lenge dere ikke får tre eller fire friske barn.

 

Fram til fødselsraten per etnisk norske kvinne er 2.1 er innvandring viktigere for vårt land enn det meste.

Lenke til kommentar

Innvandringspolitikk kan fortone seg som et latterlig spill, der etablerte politiske miljøer bruker innvandring som EN BRIKKE i sin politiske krig mot hverandre (for politisk makt).

 

At endel vanlige nordmenn plaget av fremmedfrykt (eller andre ting som gjør dem mindre dynamiske) får nedsatt livskvalitet av det her driter disse politikerne i.

 

Kan du, forklare hva du mener? Det at debatten om "fler-kultur" ofte gjør at andre problemer blir tilsidesatt i media?

Nei du. Det er mer alvorlig enn som så. Les om "Labour Party immigration scandal"

Fra wikipedia:

Labour party immigration scandal. Andrew Neather — a former adviser to Jack Straw, Tony Blair and David Blunkett — claimed that Labour ministers had a hidden agenda in allowing mass immigration into Britain, to "change the face of Britain forever". According to Neather, who was present at closed meetings in 2000, a secret Government report called for mass immigration to change Britain's cultural make-up, and that “mass immigration was the way that the government was going to make the UK truly multicultural”. Neather went on to say that “the policy was intended — even if this wasn’t its main purpose — to rub the right’s nose in diversity and render their arguments out of date”.[15][16][17] This was later affirmed after a request through the freedom of information act secured access to the full version of a 2000 government report on immigration that had been heavily edited on a previous release.[18] The Conservative party demanded an independent inquiry into the issue and alleged that the document showed that Labour had overseen a deliberate open-door ­policy on immigration to boost multi-culturalism for political ends."

 

En annen rådgiver i Labour Party svarte slik på hvorfor England tok imot mange innvandrere: "To piss off the conservatives".

Innvandring kan brukes som brekkstang. Siden det er snakk om mennesker er det vanskelig for konservative regjeringer å bare hive ut innvandrere når de kommer til makta. Derfor kan innvandring sees på som et skittent politisk spill.

Endret av blinc
Lenke til kommentar

Innvandring er ikke problemet.

Islam er problemet.

 

Problemet med hyperreligiøse innvandrere er at de verken er gode borgere eller gode arbeidere. De er ikke engang interessert i å integrere seg. De ønsker å fortsette ukulturen der den slapp, og helst gå på NAV kontoret og ploppe ut flere indoktrinerte smårollinger som er navngitt den pedofile piraten Muhammed og hele kamelkaravanen hans.

 

Foruten at 50% innvandrere er noe som helt grunnleggende vil forandre kulturen og byen og kanskje tom. landet vårt, så er det prospektet om 25% muslimer som skremmer vannet av meg.

Endret av Runinho
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen rådgiver i Labour Party svarte slik på hvorfor England tok imot mange innvandrere: "To piss off the conservatives".

 

Det kan være et ironisk tilsvar, da det ikke er forbudt for britiske politikere å bruke satire, ironi, humor, sarkasme eller sort humor.

 

Jeg trenger mer enn ett ironisk / sarkastisk tilsvar for å kjøpe den begrunnelsen.

Lenke til kommentar

Innvandring er ikke problemet.

Islam er problemet.

 

jasså.... er ikke det litt urettferdig ovenfor muslimer som tross alt tar over på stille og rolig uten å tvinge deg og familien din til å konvertere eller dø... ??

 

Hvorfor skal ikke de få dyrke sin egen identitet og kultur ??

Om du dyrker kulturen og religionen heime, der ingen ser deg, er ein ting.

Men mange går på gata med burka. Unger på faste under Ramadan og få av å til fri frå skulen. Folk går med Somalias flag på NORSK nasjonaldag!!!

 

Om du kommer til Norge, kvifor skal du konse deg så mye om ditt kultur? Liver er slik, at du kan ikkje få ein ting, utan å gi slipp på noe annet.

Om du vil ha den "gode livet" i Norge, så må du gi opp litt av kulturen din.

 

Om du er så glad i kulturen din, kvifor skal du flytte til Norge då? Kvifor ikkje leve i sitt eget land å ha denne kulturen der?

 

Kor er alle flyktninger frå? Albania? Der er det fredelig no.

Afghanistan? Tja... litt krig er det, men ikkje så voldsomt mye. Det verste er over og land er på vei opp.

Pakistan? Der er det fred.

Somalia? Der er det fred no.

Libya er meir eller mindre stabilisert no.

 

Om du så gjerne vil ha denne kulturen og kan ikkje gi slipp på noe, kvifor ikkje reise tilbake?

 

Problemet er ikkje muslimer i seg selv, men at kulturen deires er så forskjellig og dei nekter å forandre seg. Ein tysker eller russer i Norge skiller seg ikkje så mye ut frå nordmenn. Dei har sitt kultur, men det er så lite forskjeller at nordmenn ikkje merker den.

Islam er veldig annleis. Og det som gjer det til stor sak, at folk vil ha denne forskjellen ut i gatane.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vil si at det er dere etniske norske kvinner som "utrydder oss" så lenge dere ikke får tre eller fire friske barn.

 

Fram til fødselsraten per etnisk norske kvinne er 2.1 er innvandring viktigere for vårt land enn det meste.

 

Dette er det absolutt dummeste jeg har hørt siden tidenes morgen... er det mulig ??!

 

tror du virkelig et land går under om det er færre folk der ???

 

Burde ikke vi kollapset for lenge siden da siden vi tross alt ikke er flere i hele Norge enn en middels by i mange andre land i verden ?

 

Tror du seriøst at svaret på alle problemer er MER FOLK ??

 

Hvor er logikken i den argumentasjonen egentlig om jeg tør spørre ??

 

Det blir som å si at en bedrift som har 100 mann ansatt vil gå konkurs dersom de ikke ansetter 20 mann ekstra.

 

Det er en håpløs logikk som sikkert høres bra ut, men er helt absurd. Spesielt når det tross alt ikke er spesialisert arbeidsinnvandring vi diskuterer... Det er tross alt ikke de få som kommer hit fordi vi har behov for deres spesialkunnskap som er problemet..

 

Og du... du kan ikke pålegge oss dette ansvaret når det er en politikk som bytter ut befolkningen som er hovedproblemet. Jeg kan godt være enig i at vi ikke lager nok unger, men vårt kultur er slik den er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At mennesker får lov til å praktisere sin egen kultur (inklusive religion) burde vel være greit, men burde man tillate hva som helst? Jeg er for innvandring (dog litt mer begrenset), men ikke hvis det skal skje på bekostning av et lands kultur og verdier. Det som er typisk norsk må man vel få lov til å fremheve i for eksempel skolen uten at noen skal føle seg diskriminert eller urettferdig behandlet av den grunn. Et land må få lov til å verne om sin egen nasjonalitet og sitt eget særpreg. Derfor mener jeg også at det er helt ok at man bruker norske flagg når man feirer 17.mai. Det er tross alt Norges nasjonaldag man feirer. Det mener nå jeg. Dermed ikke sagt at innvandrere ikke skal få lov til å komme til land som Norge, men dette burde være under forutsetning at de iallfall respekterer landets kultur, verdier og språk og ikke krever det ene eller det andre, eller kritiserer måten vi lever på.

 

Frankrike er forresten et godt eksempel på et land hvor det oppstå problemer rundt retten til å dyrke egen kultur og religion. Der ble nemlig religiøse symboler forbudt i offentlige institusjoner som skolen (det var hovedsakelig kvinnelige muslimer som ble rammet av dette pga. bruken av hijab/niqab) da man anså at det sto i strid med Frankrikes lov om sekularisme. Samtidig tillater man bruken av disse klesplagge i private sammenhenger, hvilket betyr at retten til å praktisere egen kultur kun blir et problem da det dukker opp i den offentlige sfæren.

 

Hvor langt er man villig til å gå i Norge? Kan dere forestille dere at personale i NAV og politiet går rundt med ansiktet tildekt?

Lenke til kommentar

Om du dyrker kulturen og religionen heime, der ingen ser deg, er ein ting.

Men mange går på gata med burka. Unger på faste under Ramadan og få av å til fri frå skulen. Folk går med Somalias flag på NORSK nasjonaldag!!!

 

Jasså... så din fremmedfrykt er så stor at du aksepterer dem dersom du ikke ser dem ??

Er det fordi du ikke respekterer dem som mennesker eller kun fordi du ikke liker at folk er annerledes?

 

Og duu.. sist jeg sjekka så er 17.mai en feiring av grunnloven for dette landet... Så hva har egentlig det med etnisk opphav og hvilken religion eller kultur de som feirer den måtte ha.. ??

 

Om du kommer til Norge, kvifor skal du konse deg så mye om ditt kultur? Liver er slik, at du kan ikkje få ein ting, utan å gi slipp på noe annet.

Om du vil ha den "gode livet" i Norge, så må du gi opp litt av kulturen din.

 

Med andre ord respekterer vi (du) ikke andre kulturer?

 

Respekterer du ikke folk så burde du kanskje ikke invitere dem inn heller? Er det ikke litt frekt å kreve at folk skal forandre seg totalt for at de skal komme hit?

 

Om du er så glad i kulturen din, kvifor skal du flytte til Norge då? Kvifor ikkje leve i sitt eget land å ha denne kulturen der?

 

Fordi det er krig der, eller annen nød ??

 

Det skjønner vel du også vel ?? Er jo det samme som skjedde når vi reiste til Amerika.... det er jo forståelig at man benytter seg av de muligheter man får...

 

Om du så gjerne vil ha denne kulturen og kan ikkje gi slipp på noe, kvifor ikkje reise tilbake?

 

Fordi når man først reiser fra alt, har man kanskje ikke så mye å reise tilbake til ??

Hvor skal han bo, hva skal han leve av osv..osv.. osv...

 

Problemet er ikkje muslimer i seg selv, men at kulturen deires er så forskjellig og dei nekter å forandre seg. Ein tysker eller russer i Norge skiller seg ikkje så mye ut frå nordmenn. Dei har sitt kultur, men det er så lite forskjeller at nordmenn ikkje merker den.

Islam er veldig annleis. Og det som gjer det til stor sak, at folk vil ha denne forskjellen ut i gatane.

 

Kultur er alltid i endring og kun et resultat av den befolkningen som bor innenfor et geografisk område... Andre europeere skiller seg kanskje ikke så mye ut rent utseende messig, men rent kulturelt er det mange forskjeller..

 

Forskjeller er bra, men spørsmålet er jo hvorvidt det er så bra å ha det samme etniske og kulturelle kaoset over alt, eller om vi på sikt er bedre tjent med å la folk få dyrke sin kultur og identitet i hvert sitt område.

 

EDIT: leif

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Hvor langt er man villig til å gå i Norge? Kan dere forestille dere at personale i NAV og politiet går rundt med ansiktet tildekt?

 

- Det er kanskje mellom 10 og 20 av de 150.000 muslimene i Norge som går med niqab, og det er ikke en viktig del av islam i Norge. Derfor er det ikke et stort problem i dag.

 

http://www.klassekampen.no/59872/article/item/null/tilslort-niqabdebatt

 

Kan ikke tro det vil bli ett så stort problem så lenge det gjelder så få individer - man må nesten hyre en privatetterforsker for å finne damene som bærer det plagget ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...