Gå til innhold

Halvparten innvandrere i Oslo innen 2040


  

220 stemmer

  1. 1. Ønsker du mer, mindre eller lik innvandring som nå?

    • Mer
      9
    • Lik
      24
    • Mindre
      187


Anbefalte innlegg

Turistene kommer ikke for å se nordmenn. Så spennende er vi ikke. De kommer for å se norsk natur, kunst og arkitektur. De kommer på for å se vikinsgskipene, ikke fordi de har noen illusjoner om å få se vikinger.

 

Det er ikke noe forskjellig fra om jeg reiser til London. Etter å ha vært i Tower og British museum ørten ganger i mitt liv er det ikke det jeg er ute etter. En god indisk restaurant i Covernt Garden, derimot, eller en bokhandel med eksotiske bøker som man ikke får i Norge, det er prikken over i-en. Samme med Paris, det multikulturelle innslaget er krydderet som gjøre opplevelsen spennende. Når jeg var i Madrid sist, så ble vi invitert på en nydelig restaurant av våre spanske verter. Spansk? Nei, den var asiatisk.

 

Vil jeg ha det urørte så reiser jeg til Inverness, eller til andre avkroker. De finner man i Norge også.

 

Det er blitt vanskelig å finne noen unik kultur i mange europeiske land, Norge er ett av dem. Men det er fordi vi som er født her fortrekker McDonalds og H&M og Paradise Hotel, ikke fordi vi har innvandring. Og når innvandrerne prøver å ta vare på sin kultur så er vi fornærmet over at ikke de vil ha McDonalds og H&M og Paradise Hotel også...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Turistene kommer ikke for å se nordmenn. Så spennende er vi ikke. De kommer for å se norsk natur, kunst og arkitektur. De kommer på for å se vikinsgskipene, ikke fordi de har noen illusjoner om å få se vikinger.

 

* snipp*

 

Må egentlig si meg veldig enig med Forumbestefar her.... Men jeg mener likefullt at grunnlaget / ønsket for kulturutveksling i et multikulturelt kaos blir mindre...

 

men folk reiser jo på ferie en eller annen plass samme pokker...

Lenke til kommentar

Blir litt spesielt med turister som kommer til Oslo for å se hovedstaden i Norge, og det de får se er fremmedkulturelle.

 

Men slik blir der jo over hele europa til slutt så de kan jo egentlig bare drite å reise noen plass om de ønsker å finne noen unik kultur...

 

Jeg reiser til Oslo som turist til sommeren og er meget intersert i sammenblanding av norsk kultur og andrekulturer som er annerledes en sammenblandingen i andre europeiske land. Det ER unik og mer intersannte for meg som turist selv om jeg har mer kunnskap om norsk kultur og språk enn det typiske amerikanske turist

 

 

Lenke til kommentar

Turistene kommer ikke for å se nordmenn. Så spennende er vi ikke. De kommer for å se norsk natur, kunst og arkitektur. De kommer på for å se vikinsgskipene, ikke fordi de har noen illusjoner om å få se vikinger.

 

 

Du går ut fra at alle tenker og føler det samme som deg. Det gjør de ikke. Jeg drar eksempelvis ikke til London, fordi det omtrent ikke er en eneste engelskmann igjen der. I stedet reiser jeg til andre mer perifere steder i distriktene. At du er en person som digger multikulti og tar turen til London for å spise på indisk restaurant er jo flott for deg, men du må værsågod være åpen for at andre mennesker IKKE tenker og føler akkurat det samme som deg. Dersom jeg hadde hatt noe som helst slags ønske om å oppleve indisk eller pakistansk kultur, hadde jeg selvfølgelig reist til India eller Pakistan. Dersom jeg ønsker å oppleve SOMALISK kultur, reiser jeg til Somalia. Følgelig er det åpenbare grunner til at jeg ikke reiser til noen av disse landene, jeg har ikke noe ønske om å bli påtvunget somalisk kultur. Du ser helt bort i fra at det blir resultatet nå, den utviklingen som skjer nå er at det for all fremtid i all historie vil være slik at somalisk kultur er en del av norsk kultur, grunnet masseinnvandring i perioden 2000-2010 og videre. Somaliere er som kjent svært lite arbeidsvillige, og 69% av de står utenfor arbeidsmarkedet. Det driter multikultifetisjister en lang marsj i, "vi er så rike så vi har råd til det", "alle må dele", "alle fortjener litt av kaka", "alle skal med", og så videre. Vi er faktisk ikke så himla rike, vi må være åpne for at i 2040 så kan vi være tomme for olje, og oljefondet kan ha gått tapt pga idiotisk aksjespekulasjon i stedet for investeringer i infrastruktur. Vi kan være bankerott og sitte med halve Oslo fullt av arbeidssky analfabeter fra Somalia og Pakistan, og ikke kom her og gnål om at innvandrerne vil bli mer integrerte, det blir de jo ikke, all statistikk viser jo at tredjegenerasjonsinnvandrere er enda mindre integrerte enn andregenerasjonsinnvandrere, og langt mer religiøst fanatiske og negative til nordmenn! Det er jo helt vanvittig det som foregår nå, og det må kulturrelativister som du også ta inn over dere.INGEN HAR SPURT OSS OM VI ØNSKET AT INNVANDRERE SKULLE FÅ ERSTATTE OSLOS BEFOLKNING. INGEN HAR SPURT OSS, NORDMENN, OM DET.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Du går ut fra at alle tenker og føler det samme som deg. Det gjør de ikke.

Nei. Det gjør jeg ikke. Men jeg går ut fra at de er i stand til å gi uttrykk for sine meninger selv. Jeg gir uttrykk for mine, og så får du gi uttrykk for dine. Det er bedre enn at jeg skal snakke for deg, siden jeg nok ikke hadde vært helt den ideelle talsperson for dine meninger.

 

Så kunne du selvsagt ønske at jeg tenkte og mente som deg, akkurat som jeg skulle ønske at du tenkte og mente som meg. Men slik er det ikke. Og etter 8 år på forumet har jeg forstått såpass... ;)

 

Jeg drar eksempelvis ikke til London, fordi det omtrent ikke er en eneste engelskmann igjen der. I stedet reiser jeg til andre mer perifere steder i distriktene.

Jeg gjør begge deler, i god Ole Brum-tradisjon. Bryllupsreisen vår var en uke i Skottland og en uke i London. Noen dager på "bed and breakfast" og noen på hotell. Noen på lokale pub'er og noen på restaurant.

 

At du er en person som digger multikulti og tar turen til London for å spise på indisk restaurant er jo flott for deg, men du må værsågod være åpen for at andre mennesker IKKE tenker og føler akkurat det samme som deg.

Jeg er helt åpen for at dere ikke vil ha det slik, så lenge dere ikke vil tvinge en monokulturell utvikling på meg. Og der har vi dillemmaet, vi kan ikke gjøre begge parter fornøyd her, det finnes ikke noe godt kompromiss.

 

Dersom jeg hadde hatt noe som helst slags ønske om å oppleve indisk eller pakistansk kultur, hadde jeg selvfølgelig reist til India eller Pakistan. Dersom jeg ønsker å oppleve SOMALISK kultur, reiser jeg til Somalia.

Jo da, hadde jeg vært ung og eventyrlysten hadde jeg gjerne reist mer. Men det er så dyrt, og jeg synes i grunnen det er koselig å ha det i nabolaget jeg.

 

 

Følgelig er det åpenbare grunner til at jeg ikke reiser til noen av disse landene, jeg har ikke noe ønske om å bli påtvunget somalisk kultur. Du ser helt bort i fra at det blir resultatet nå, den utviklingen som skjer nå er at det for all fremtid i all historie vil være slik at somalisk kultur er en del av norsk kultur, grunnet masseinnvandring i perioden 2000-2010 og videre.

Jeg føler i grunnen ikke jeg blir påtvunget somalisk kultur jeg. Norge er et vidstrakt land, og vi har ennå ikke sluppet opp for plass. At jeg ser dem på trikken og i butikken føler jeg ikke som tvang nei. Og nei, jeg ser ikke mye somalisk kultur i vår egen så langt, mest amerikansk, av åpenbare grunner.

 

Resten av innlegget ditt krever litt kildeforskning. (Siden du ikke har oppgitt noen får jeg lete selv.) Så det får vente til senere. Nå skal jeg ut i solen og kose meg med hundeklubben. Hunder bryr seg katta om raser og kultur, selv om eierne av og til gjør det.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

INGEN HAR SPURT OSS OM VI ØNSKET AT INNVANDRERE SKULLE FÅ ERSTATTE OSLOS BEFOLKNING. INGEN HAR SPURT OSS, NORDMENN, OM DET.

 

jeg er i grunnen enig i det meste her, men nå må vi huske at vi på sett og vis har et valg da... men flertallet vil av en eller annen grunn bytte ut seg selv med en ny type befolkning..

 

Jeg vet ikke hvorfor...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi vil ikke bytte oss selv ut. Du og jeg blir ikke anderledes av innvandring. Jeg kommer til å være meg selv til jeg dør, bare gråere i det lille jeg har igjen av hår på hodet.

 

Våre barn blir ikke anderledes heller. Om våre barnebarn blir det avhenger av våre barns valg, og det valget overlater jeg gjerne til dem. Det er da ingen grunn til at jeg skal bestemme hvem mine barn skal få barn med.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan blir vi ikke byttet ut? Det bor jo snart ikke en eneste nordmann i Groruddalen. Der er befolkningen de facto byttet ut.

 

Hvordan forklarer du dette uten løgn?

De er da ikke byttet ut. De har flyttet ut. De finnes fremdeles, bare på andre kanter av byen. Selv skulle jeg for integreringens skyld ønske at de ble, men det får være deres valg hvor de vil bo, det er nok en ting jeg ikke kan bestemme for andre.

 

De er norske statsborgere, ergo nordmenn,...

De er mennesker. Det er godt nok for meg. Hvem som er "nordmenn" interesserer meg ikke så mye. Beklager at jeg ikke er rasebevisst...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det sier vell i allefall noe om at selv om veldig mange snakker varm om ett fargerikt fellesskap ønsker ett stort flertall å ha dette på en god armlengdes avstand. Jeg synes det i seg selv er veldig illevarslende, fordi det virker på meg som denne store endringen dette gir oss er noe som for de fleste er lite gjennomteknt eller noe man gjerne lukker øyene for ulempene ved.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvordan blir vi ikke byttet ut? Det bor jo snart ikke en eneste nordmann i Groruddalen. Der er befolkningen de facto byttet ut.

 

Hvordan forklarer du dette uten løgn?

FYI: Over 55% av befolkningen i Groruddalen er etnisk norske. Når det gjelder de med innvandrerbakgrunn er nesten halvparten født og oppvokst i Norge, og slik sett like norske som kong Harald, som også er født og oppvokst i Norge med to innvandrerforeldre... ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det grunnen til at mere europeere flytter til multikulturelle USA og canada enn omvendt?

 

Hvor mange flytter til USA sa du ??

 

Og hvor mange av dem flytter til bydeler som til eksempel Harlem ??

Ikke så mange nå som mellom 1825 og 1925, da ca 800.000 nordmenn utvandret til USA. I våre dager har man det bedre i Norge, og få ser noen grunn til å utvandre til et kriserammet USA.

 

For øvrig var det i bydelen Brooklyn at mange av nordmennene som slo deg ned i New York lagde sin egen norske "ghetto". På det meste bodde det ca 100.000 norske innvandrere i Brooklyn, og man finner fortsatt kulturelle spor etter denne innvandringsbølgen fra Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...