Gå til innhold

Halvparten innvandrere i Oslo innen 2040


  

220 stemmer

  1. 1. Ønsker du mer, mindre eller lik innvandring som nå?

    • Mer
      9
    • Lik
      24
    • Mindre
      187


Anbefalte innlegg

Jasså... så din fremmedfrykt er så stor at du aksepterer dem dersom du ikke ser dem ??

Er det fordi du ikke respekterer dem som mennesker eller kun fordi du ikke liker at folk er annerledes?

Yepp, så lenge dei gjer det HEIME eller andre plasser der eg ikkje ser det, så kan dei gjere det dei vil, så lenge det er ikkje bryter med norsk lov. Eg har absolutt ingenting å gjere med, kva folk driver med heime. Kas mat dei spiser, kas språk dei snakker, når dei ber og kven dei ber til. Det er deires valg.

Det bryter ikkje loven, dei forstyrrer ingen - kjør på!

 

Og duu.. sist jeg sjekka så er 17.mai en feiring av grunnloven for dette landet... Så hva har egentlig det med etnisk opphav og hvilken religion eller kultur de som feirer den måtte ha.. ??

Det er NORSK nasjonaldag. Kvifor i helvete skal det vere somalsk/pakistansk/libysk flag i tog og feiring av NORSK nasjonaldag?!

 

Med andre ord respekterer vi (du) ikke andre kulturer?

Kor i alle dager kommer det frå? Eg respekterer andre kulturer i andre land.

 

Om eg pisser i ei flaske heime ved middagsbordet. Kommer på besøk til deg og gjer det i ditt hjem. Også sei "du må jo respektere mitt kultur". Logisk? Nei!

Mitt hjem - mitt kultur. Ditt hjem - ditt kultur. Så enkelt er det.

 

Respekterer du ikke folk så burde du kanskje ikke invitere dem inn heller? Er det ikke litt frekt å kreve at folk skal forandre seg totalt for at de skal komme hit?

Kva har respekt med "invitasjon" å gjere? Ser absolutt ingen samanheng. Eg respekterer folk, men ein må alltid handle i egne interesser (her er det Norsk interesse, kva som er best for landet).

Totalt trenger dei ikkje forandre seg. Men korleis dei framstår på gatane i NORGE så må dei tilpasse seg, ja.

 

Fordi det er krig der, eller annen nød ??

Krig kor? Dei fleste land er ferdig med krigen og alt. Det er ganske mye fred. Litt fare er det. Men hey, verden er ikkje perfekt. Men så kan dei leve i sitt kultur og gjere som dei vant med!

 

Fordi når man først reiser fra alt, har man kanskje ikke så mye å reise tilbake til ??

Hvor skal han bo, hva skal han leve av osv..osv.. osv...

Om han hadde eit hus der, så har han den fortsatt. Om han solgte den, så har han peng.

Det er det første.

Det andre, så har han entet jobbet her eller fått fleire fleire fleire tusen med NAV (det gjelder mesteparten!).

Ein kan enkelt SPARE litt peng. Er 20.000kr (ca 4000$) mye i Norge? 1 månads lønn. I Estonia er der meir enn eit års lønn. Det er 6 månads lønn i Libya. Det er 4 års lønn i Pakistan!!!

Eg ser ingen problemer med å spare litt peng i halvt år og reise tilbake. Dei kommer til å vere fleire gonger rikare enn når dei kom hit!!

Pluss penger dei fekk for salg av huset, bil osv osv dei hadde før dei dro.

 

Kultur er alltid i endring og kun et resultat av den befolkningen som bor innenfor et geografisk område... Andre europeere skiller seg kanskje ikke så mye ut rent utseende messig, men rent kulturelt er det mange forskjeller..

 

Joda, det er stor forskjell på russer og nordmenn. Eller italianer og nordmenn. Men ser du denne forskjellen i kulturen? Viser dei den fram så mye? I ofentlegheit? Nei.

Det er noe dei gjør heime, der ingen ser dei.

 

Du har rett, kultur blir bestemt av befolkning som bur der og kva dei gjer. Vil du at Norsk kultur skal endre seg til Pakistansk til 2040?! Er det NORGE?! Når ein turist i 2060 kommer til Norge så må ho ta på seg burka? No overdriver eg "litt". Men når invandara "viser" fram kulturen sin, når dei nekter å forandre seg i henholdt til det norske kulturen, så blir norsk kultur forandra etter kvart. Ikkje så fort, ikkje så dristig, men meir enn nødvendig. Og det må vi stoppe!

 

 

For å gjere det kort.

Om eg reiser til Iran/Pakistan/Somalia osv osv

Og står og kliner på gata med ein anna man. Kva skjer med meg? Eg (og mannen) blir drept.

Om datra mi går der i mini-top og mini-skirts ut på gata. Kva skjer med ho? Ho blir voldtatt i beste fall, kanskje drept.

Om eg har sex med alle jenter der (alt er frivillig), kva skjer med meg? Eg blir drept.

 

Med andre ord, kvifor er det slik, at om du skal bo der, MÅ du tilpasse deg. Du MÅ respektere regler, selv om dei er uskrevne. Det er ikkje lover, men KULTUR.

 

Kvifor skal invandrer i Norge dirte i norsk kultur og dyrke fram sitt?

Har ikkje nordmenn balla til å sei i frå? Eller så av eit eller anna grunn, må nordmenn akseptere alt?

 

Kulturen i Iran er slik: Mitt land - mine regler - følg dei eller dø!

Så når dei kommer hit, må dei også følge NORSKE regler, fordi det er NORSK land. Eller kan dei dra tilbake, ingen stopper dei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På amerikas nasjonaldag er det typisk i flere steder hvor mange norske innvandrere flytter til at de feire dette innvandringen og unikt blanding av kulturer på nasjonaldagen. De bærer norske og amerikanske flagg og spiser lefse og snakker de gamledager når Ole og Knut ikke kunne snakke engelsk. De er stolte om deres inorsk amerikansk etnisitet og innvandrer historie og deres unikt identitet

Multikulturalisme kan feires. Ingen som kjører til stoughton wisconsin og ser på alle de norske flagg og turist butikker ikke tenker på disse norsk amerikaner noe annet enn helt amerikansk fordi de viser stor respekt og glede for deres unik blanding av kulturer, folk mener det er morsomt og reiser ditt for å bli litt kjent med norskhet

Lenke til kommentar

Kor i alle dager kommer det frå? Eg respekterer andre kulturer i andre land.

 

Om eg pisser i ei flaske heime ved middagsbordet. Kommer på besøk til deg og gjer det i ditt hjem. Også sei "du må jo respektere mitt kultur". Logisk? Nei!

Mitt hjem - mitt kultur. Ditt hjem - ditt kultur. Så enkelt er det.

Det var en utrolig vill sammenligning. Det er jo ikke snakk om at noen driter på gata fordi de gjør det i sin kultur, kaster stein på politiet fordi de gjør det i sin kultur, kjefter på kvinner fordi de ikke dekker til håret eller lignende. Hadde satt pris på noen litt mer realistiske sammenligninger, for dette argumentet funker ikke.

Kva har respekt med "invitasjon" å gjere? Ser absolutt ingen samanheng. Eg respekterer folk, men ein må alltid handle i egne interesser (her er det Norsk interesse, kva som er best for landet).

Totalt trenger dei ikkje forandre seg. Men korleis dei framstår på gatane i NORGE så må dei tilpasse seg, ja.

Nå virker det mer som om du ønsker et konformt samfunn hvor man ikke kan handle på en måte som ikke følger strenge normer og regler i vårt samfunn. Du snakker om hva som er best for landet, og setter det sammen med et samfunn hvor forskjeller fra folk til folk blir sett ned på og ikke godtas. Hva er det nøyaktig du tenker på når du sier "måten de framstår på gatene"? Kan du utdype hva det er du ikke vil de skal gjøre?

 

 

Krig kor? Dei fleste land er ferdig med krigen og alt. Det er ganske mye fred. Litt fare er det. Men hey, verden er ikkje perfekt. Men så kan dei leve i sitt kultur og gjere som dei vant med!

Litt fare? Har du virkelig nektet å lese nyheter i det siste? Folk dør daglig i Afghanistan, Irak, Palestina, Pakistan, alle som følge av handlinger fra begge sider i "krigen mot terrer" eller som følge av okkupasjonen av Palestina. Du har og disse militante gruppene i Sudan, Uganda og andre Afrikanske land hvor folk blir voldtatt og/eller drept. De kan ofte ikke leve ut sin egen kultur fordi de blir jaktet på om de prøver å utøve den i sine hjemland. Hadde det vært TRYGT å sende dem hjem ville man ikke hatt folk som klaget i så stor grad som dem gjør.

Om han hadde eit hus der, så har han den fortsatt. Om han solgte den, så har han peng.

Det er det første.

Det andre, så har han entet jobbet her eller fått fleire fleire fleire tusen med NAV (det gjelder mesteparten!).

Ein kan enkelt SPARE litt peng. Er 20.000kr (ca 4000$) mye i Norge? 1 månads lønn. I Estonia er der meir enn eit års lønn. Det er 6 månads lønn i Libya. Det er 4 års lønn i Pakistan!!!

Eg ser ingen problemer med å spare litt peng i halvt år og reise tilbake. Dei kommer til å vere fleire gonger rikare enn når dei kom hit!!

Pluss penger dei fekk for salg av huset, bil osv osv dei hadde før dei dro.

Ofte har dem ikke et hus å gå tilbake til. Nå snakker jeg ikke om innvandrere fra f.eks. Polen eller andre Øst-Europeiske land som kommer hit for å få seg en jobb, men snarer innvandrere som flykter fra sitt land fordi de ikke har muligheten til å leve der, gjerne fordid e kommer fra områder som er utrygge for familiene. Ville også satt pris på å få noen skikkelige tall på hvor mye penger de får fra NAV, som du påstår. Spesielt siden du sier at mesteparten gjør det. Ikke kom med påstander som det uten å gi bevis for det, det svekker bare argumentene dine.

 

Joda, det er stor forskjell på russer og nordmenn. Eller italianer og nordmenn. Men ser du denne forskjellen i kulturen? Viser dei den fram så mye? I ofentlegheit? Nei.

Det er noe dei gjør heime, der ingen ser dei.

 

Du har rett, kultur blir bestemt av befolkning som bur der og kva dei gjer. Vil du at Norsk kultur skal endre seg til Pakistansk til 2040?! Er det NORGE?! Når ein turist i 2060 kommer til Norge så må ho ta på seg burka? No overdriver eg "litt". Men når invandara "viser" fram kulturen sin, når dei nekter å forandre seg i henholdt til det norske kulturen, så blir norsk kultur forandra etter kvart. Ikkje så fort, ikkje så dristig, men meir enn nødvendig. Og det må vi stoppe!

Du overdriver ikke "litt" her. Sjansene for at Norge får en statsminister som vil innføre Sharia-lov er lik null, og vil være det ihvertfall til mine barnebarn blir gamle, det kan jeg nesten garantere.

 

Selvsagt er det forskjell i kulturen vi har i Norge og Russland eller Italia, og det meste du ser av dette er trolig hvordan de ser ut. Nøyaktig hva er det de gjør hjemme som de ikke gjør i offentlighet? Kunne du være så grei å utdype, igjen, hva du snakker om?

 

Norsk kultur kommer ikke til å endre seg innen 2040. Multikulturalisme er ikke stygt, ikke ondt, ikke farlig, og det setter ikke vår egen kultur i fare. Det inkluderer andre kulturer, men norsk kultur som den er nå kommer alltid til å være i hovedfokus. Igjen må jeg be deg om å spesifisere hvordan du er redd for at norsk kultur skal endre seg, og hvordan det skal skje.

 

For å gjere det kort.

Om eg reiser til Iran/Pakistan/Somalia osv osv

Og står og kliner på gata med ein anna man. Kva skjer med meg? Eg (og mannen) blir drept.

Om datra mi går der i mini-top og mini-skirts ut på gata. Kva skjer med ho? Ho blir voldtatt i beste fall, kanskje drept.

Om eg har sex med alle jenter der (alt er frivillig), kva skjer med meg? Eg blir drept.

Med andre ord, kvifor er det slik, at om du skal bo der, MÅ du tilpasse deg. Du MÅ respektere regler, selv om dei er uskrevne. Det er ikkje lover, men KULTUR.

 

Kvifor skal invandrer i Norge dirte i norsk kultur og dyrke fram sitt?

Har ikkje nordmenn balla til å sei i frå? Eller så av eit eller anna grunn, må nordmenn akseptere alt?

 

Kulturen i Iran er slik: Mitt land - mine regler - følg dei eller dø!

Så når dei kommer hit, må dei også følge NORSKE regler, fordi det er NORSK land. Eller kan dei dra tilbake, ingen stopper dei.

Er du klar over at du her sier at homofili, korte skjørt og trange topper, og sex med flere jenter er et erkeeksempel på norsk kultur? Isåfall vet jeg ikke lenger hvilken kultur jeg har. Du drar igjen frem syke eksempler.

 

Nå blander du kultur med samfunnets LOVER og REGLER. Selvsagt spiller kultur en rolle, men igjen drar du frem noen utrolig makabre eksempler som ikke kan brukes i denne typen diskusjon, ikke til noe annet en å få støtte fordi folk ikke syns det er greit at noen skal drepes eller voldtas.

 

Ingen sier de skal drite i norsk kultur, en form for integrering er viktig, men å nekte noen å utøve sin egen kultur på grunnlag av at vi ikke kan utøve vår kultur i deres land blir sjukt.

 

 

Dette er snarere basert på lovverket, eller hva? Det du snakker om er ikke at kulturen er farlig, men snarere mangelen på stabilitet og autoritet på gatene i disse landene, gjerne som følge av korrupsjon innad politikken eller annen autoritiet som politistyrken eller det militære. Dette er ikke en del av kulturen.

 

I tillegg ville man ikke reise til slike reisemål, som man vet godt at er usikre, igjen ikke på grunn av KULTUREN men snarere på grunn av, som nevnt, ustabilitet og mangel på makt hos autoritetene. Man reiser ikke inn i et land hvor Sharia-lovene brukes i retten, og bryter dem tvert, man reiser ikke inn i et land hvor man VET at det er fare for å bli kidnappet, voldtatt eller lignende om man kler seg utfordrende. Du snakker ikke om kulturen som de fleste innvandrere bringer med seg til Norge, du snakker om en form for ekstremisme du kun vil finne i hjemlandet, hvor du vil finne større samfunn hvor disse handlingene blir sett på som helt akseptable. Du vil aldri se noen bli stenet ned i Norge fordi de er homofile eller hadde sex før ekteskap. Om du ser det, vil de skyldige bli fengslet, uten tvil.

 

Og dessuten ser jeg ikke hvordan dette har noe særlig å si i forhold til argumentet mot innvandring til Norge. Dette er et grotesk eksempel på retorikk som ikke har noe å gjøre med saken som diskuteres. Du sier simpelthen at vi ikke burde la andre utøve sin kultur fordi vi ikke kan utøve vår kultur i et fåtall av andre land. I tillegg legger du frem ekstreme eksempler.

Lenke til kommentar

Innvandring er ikke problemet.

Islam er problemet.

 

jasså.... er ikke det litt urettferdig ovenfor muslimer som tross alt tar over på stille og rolig uten å tvinge deg og familien din til å konvertere eller dø... ??

 

Hvorfor skal ikke de få dyrke sin egen identitet og kultur ??

 

Enn sålenge man er for islam, vil de stå sammen som folk, og ha i sine intensjoner å utbrede religionen i Norge i størst mulig grad de klarer. De er derfor en trussel mot oss som ikke ønsker en islamstat.

 

Man kan enten være for islam eller mot islam, så enkelt er det, for et balansert samfunn med religioner vil alltid være i ubalanse, da alle jobber for sin sak.

 

Jeg har ingenting til overs for islam, og ønsker ikke(unnskyld uttrykket:) en slik møkka kultur i Norge. De som ønsker det får vel bare forsette å stemme på AP, så får vi se hva som skjer med landet vårt.

Endret av MrLG
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du sier man enten er for eller mot islam. Hva med meg da, som er i bunn mot all religion, men alikevel støtter enhvers rett til å tilhøre en religion? Jeg er mot ekstremisme, men islam uten ekstremisme ser jeg ikke på som et problem.

 

Selvsagt prøver all religion å utvide seg, inkludert kristendommen. For meg er kristendom like dumt som islam, og jeg mener at man også skal stenge ut kristendom og all annen religion om man skal begynne et korstog mot islam. Med mindre det er snakk om islamisme er det heller ikke en bevisst politisk agenda bak det, islam er kun en religion, og det er et fåtall av de jeg kjenner som hører til Islam som ønsker en islamstat.

Lenke til kommentar

Du sier man enten er for eller mot islam. Hva med meg da, som er i bunn mot all religion, men alikevel støtter enhvers rett til å tilhøre en religion? Jeg er mot ekstremisme, men islam uten ekstremisme ser jeg ikke på som et problem.

 

Selvsagt prøver all religion å utvide seg, inkludert kristendommen. For meg er kristendom like dumt som islam, og jeg mener at man også skal stenge ut kristendom og all annen religion om man skal begynne et korstog mot islam. Med mindre det er snakk om islamisme er det heller ikke en bevisst politisk agenda bak det, islam er kun en religion, og det er et fåtall av de jeg kjenner som hører til Islam som ønsker en islamstat.

 

Da er du i bunn og grunn for islam, for i prinsippet sier du at du ikke ser det som et problem og igrunn ikke har noe imot at det kommer til Norge hvis du støtter at man kan være tilhenger av islam.

 

Jeg skjønner hva du mener med å støtte enhver person til å tro på hva man vil, men desverre er ikke det ikke så enkelt hvis man skal ha en fungerende verden.

 

Jeg ønsker ikke kristendommen heller, men anser ikke den som en like stor trussel, den har etter min mening bedre holdninger. Men jeg er imot kristendommen også, men heller den enn islam.

 

Om ikke hver muslim ønsker en islamstat, så ønsker nesteman seg det. Jo flere som kommer, jo flere tilhengere av det kommer det, det går kun i en retning.

 

Man kan enten være for islam eller mot islam, så enkelt er det

Nei, det er aldeles ikke så enkelt som at alle mennesker kategorisk er prinsipielt enten for eller imot islam.

 

Egentlig jo. Man kan si man ønsker at folk skal tro på hva man vil, eller at man synes det er greit med islam i Norge men ikke en islamstat, uannsett er man i bunn og grunn for islam i Norge hvis man finner seg i at islam praksiseres her.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er du i bunn og grunn for islam, for i prinsippet sier du at du ikke ser det som et problem og igrunn ikke har noe imot at det kommer til Norge hvis du støtter at man kan være tilhenger av islam.

 

Jeg skjønner hva du mener med å støtte enhver person til å tro på hva man vil, men desverre er ikke det ikke så enkelt hvis man skal ha en fungerende verden.

 

Jeg ønsker ikke kristendommen heller, men anser ikke den som en like stor trussel, den har etter min mening bedre holdninger. Men jeg er imot kristendommen også, men heller den enn islam.

 

Om ikke hver muslim ønsker en islamstat, så ønsker nesteman seg det. Jo flere som kommer, jo flere tilhengere av det kommer det, det går kun i en retning.

Til tross for at jeg sier at jeg er mot religion, men ikke er for å bestemme hva folk skal tro, sier du at jeg er for islam? Fantastisk. Betyr det at jeg hater Norge og eller?

 

Så ifølge deg kan ikke folk tro det dem vil eller ha en unik personlighet og væremåte, for da fungerer ikke verden skikkelig? Det er enkelte væremåter man ikke kan akseptere fordi de ikke stemmer overens med dine verdier?

Endret av KristofferAG
Lenke til kommentar

Til tross for at jeg sier at jeg er mot religion, men ikke er for å bestemme hva folk skal tro, sier du at jeg er for islam? Fantastisk. Betyr det at jeg hater Norge og eller?

 

Så ifølge deg kan ikke folk tro det dem vil eller ha en unik personlighet og væremåte, for da fungerer ikke verden skikkelig? Det er enkelte væremåter man ikke kan akseptere fordi de ikke stemmer overens med dine verdier?

 

Jeg gjør det enkelt for deg, som jeg sa i forrige innlegg: Du er ikke imot islam hvis du finner deg i at det praksiseres i Norge, da er du for.

 

Islam sine verdier er i strid med mine ja og mange andre sine, man er enten for eller imot de verdiene, for eller imot islam.

 

 

Problemet er jo først og fremst ikke enkeltindividets tro, men hva som skjer med den troen når man går sammen med andre folk med samme tro

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Det er jo forståelig at dette skjer. Om man hadde snudd saken på hodet, og det var slik at nordmenn utvandret til f. eks Pakistan, hadde vi også hatt et sterkt behov for å samle oss i ”kolonier” der vi fortsatt kunne snakke norsk og føle oss som nordmenn. Det var vel nøyaktig dette som skjedde da mange nordmenn slo seg ned i USA. Men dette er jo selvsagt problematisk med tanke på integreringen. Andregenerasjon er nøkkelen. Kunne man ikke gitt nye statsborgere incentiver for å slå seg ned på de plassene i landet med færrest innvandrere? F. eks at man fikk noe skattefritak i bytte mot å bo minst femten år i Notodden? Nesten alt som skal til for at integreringen lykkes er jo at andregenerasjon vokser opp i et norsk miljø og har norske venner.

Endret av Ordinær
Lenke til kommentar

Det er jo forståelig at dette skjer. Om man hadde snudd saken på hodet, og det var slik at mange nordmenn utvandret til f. eks Pakistan, hadde vi også at et sterkt behov for å samle oss i ”kolonier” der vi fortsatt kunne snakke norsk og føle oss som nordmenn. Det var vel nøyaktig dette som skjedde da mange nordmenn slo seg ned i USA.

 

Norske innvandrerne til USA måtte integrere seg nok til å finne arbeid eller sulte. Det norske velferdstaten krever dette ikke fra deres innvandrere, de kan leve i relativt rikdom for mange av dem som kom fra de fattigste deler av verden uten å finne en jobb eller integrere seg nok til å stöette seg i arbeids verden.

 

Det var vanskelig for norske innvandrere til USA men de hadde ikke valg. Krever dere dette fra deres nye nordmenn tror jeg det forbedrer integreringsprosessen. Folk gjoer det som er minst pinlig.

Lenke til kommentar

Til tross for at jeg sier at jeg er mot religion, men ikke er for å bestemme hva folk skal tro, sier du at jeg er for islam? Fantastisk. Betyr det at jeg hater Norge og eller?

 

Så ifølge deg kan ikke folk tro det dem vil eller ha en unik personlighet og væremåte, for da fungerer ikke verden skikkelig? Det er enkelte væremåter man ikke kan akseptere fordi de ikke stemmer overens med dine verdier?

 

Jeg gjør det enkelt for deg, som jeg sa i forrige innlegg: Du er ikke imot islam hvis du finner deg i at det praksiseres i Norge, da er du for.

 

Islam sine verdier er i strid med mine ja og mange andre sine, man er enten for eller imot de verdiene, for eller imot islam.

 

 

Problemet er jo først og fremst ikke enkeltindividets tro, men hva som skjer med den troen når man går sammen med andre folk med samme tro

Må si at jeg virkelig ikke setter pris på at du insisterer på at jeg er for islam når jeg gjentatte ganger har sagt at jeg er mot all religion, islam inkludert. Samtidig sier jeg at jeg støtter folks rett til å utøve sine egne religioner, som du deretter tolker som at jeg støtter islam. Dette er idiotisk retorikk uten mening. Det virker mer som om du skaper din egen boble hvor alle enten er med deg eller mot deg, noe som ikke gir noen mening i det hele tatt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg kjenner mange invanrara. Ein kompis av meg, kom som flyktning frå Afghanistan. Etter at dei har bud i Russland i 12 år!!!!

Ja, dei virkeleg måtte flykte frå Russland, fordi det er krig i Afghan!

Dei har bud i Norge i 10 år no. Dei får fortsatt støtte.

Eg kjenner til fleire liknandes saker.

 

Folk som går i 8-10 år på voksenopplæring, fordi så lenge dei "kan ikkje norsk", har dei rett på støtte. Kor fantastisk ikkje det?

Vil du vite kva flyktinger får?

Ein familie flytta frå Pakistan til Vestlandet. 2 voksen, 3 barn. Dei fekk eit hus å bo i med alt av møbel o.l., dei fekk bil. Dei fekk penger til vinterkle, seinare penger til sommerkle.

Dei fekk dekt bo-utgifter i 1 år (telefon, strøm osv osv). Dei fekk peng til mobila, PCer o.l.

I tillegg!! til å få ca 15k for voksen og 9k for barn. Dvs 57k kvar månad!!!

Etter at kommunen nektet å betale meir peng, at dei fekk beskjed at dei må skaffe seg jobb, så flytta dei til eit anna kommune og fortsatte gode livet der.

Veit du kvifor mange velger IKKJE å jobbe? Fordi dei får meir peng på å sitte heime, enn å jobbe.

 

Det er ting eg veit heilt sikkert!

 

Her må eg sei, at det gjelder ikkje invandrara, men flyktninger. Dei er dei verste snyltera. Fleire milliarder av skattekroner går til dei! Istedenfor å ruste opp politiet, slik at dei kunne forhindre Utøya, så betaler vi for Ali og co.

 

 

Når det gjelder invandrara, så kommer det veldig mye kor dei er i frå. Dei land som har fri adgang til Norge, er nokså mye snyltera dei og. Spess land frå Øst-Europa i Shengen sonen.

Dei jobber her i 2-3 år, for å gå på NAV og bo heime i Estonia i luksus. Kjenner fleire slike selv.

 

Land som må skaffe seg visum, for å komme i Norge, er mye bedre. Det er einaste invandrara eg støtter. Det er folk som får så å si ingenting, som virkelig jobber for alt.

 

 

Er du klar over at du her sier at homofili, korte skjørt og trange topper, og sex med flere jenter er et erkeeksempel på norsk kultur? Isåfall vet jeg ikke lenger hvilken kultur jeg har. Du drar igjen frem syke eksempler.

Er ikkje homofili ok i Norge? Har du aldri sett homsoer på byen?

Når var du sist på byen? Ta deg ein tur, ser korleis jenter kler seg, til å med no på vinter. Det er langt i frå burka, skal eg sei deg.

 

Det er ikkje "syke" eksempler. Homofili er normal og akseptert i Norge. Eg har 3-4 venner som er homo. Dei skjuler ikkje det, i frykt for å bli steina i hjell.

Ville dei snakke så åpent om sin seksuelle likning i Iran? Nei, der måtte dei vert stille eller då.

Fordi, DEI MÅTTE TILPASSE SEG til landet dei bur i.

Det står ingen plass i Iransk lovverk "om du sei du er homo, blir du steina til døden utan dom". Men sånn er det der.

 

Litt fare? Har du virkelig nektet å lese nyheter i det siste? Folk dør daglig i Afghanistan, Irak, Palestina, Pakistan

Er du virkeleg så naiv? Ja, folk dør daglig. Pga krig så dør det kanskje 10stk kvar dag i Afgan. Ut av 29 milliona. Med andre ord, sjansen for å dø der, er:

1:2.900.00 eller 3.4*10^-8!!! Altså 0.0000000034%

Det er LITE. ENORMT SMÅ sjansen for å bli drept!!!

 

 

Eg syns nesten synd på deg, kor naiv du er. At du trur dei fleste som er i Norge, virkeleg fordi dei er i nød. Å nei, kjære du. Norge er fantastisk land å bo i. Der ein sitter på ræva og får penger for det. MYE penger. Og det kan pågå i meir enn ti år. Som sagt, eg kjenner folk som har gjort det.

Når du begynner å jobbe, betale 40% skatt, så kan du spørre deg selv, "kva går pengene til". Politiet mangler folk. Veier er elendig. Det er ikkje nokk lærara, det er alt for få gamleheimer... mens flyktninger har det fint. 10 år i landet, bra liv, null jobbing på 10 år. Og dei fortsatt sliter med norsken...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er også enig i at det bør være religionsfrihet. Men synes at religionen bør være en privatsak og ikke en sak for det offentlige rom.

 

Det virker som Islam står fryktelig sterkt i det muslimske folk. Mye sterkere enn kristendommen er i det norske folk. Dette kan bli et problem i fremtidens Norge.

Endret av chevyz28
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er også enig i at det bør være religionsfrihet. Men synes at religionen bør være en privatsak og ikke en sak for det offentlige rom.

 

Det virker som Islam står fryktelig sterk i det muslimske folk. Mye sterkere enn kristendommen er i det norske folk. Dette kan bli et problem i fremtidens Norge.

 

Når jeg vokste opp trodde jeg aldri at kristendommens "svøpe" kunne forlate oss - det har den gjort ....

 

Det virker på meg som om Islam står sterkere hos noen bekymrede "bleikfiser" enn den gjør hos de fleste muslimer bosatt her.

Lenke til kommentar

Vil du vite kva flyktinger får?

Ein familie flytta frå Pakistan til Vestlandet. 2 voksen, 3 barn. Dei fekk eit hus å bo i med alt av møbel o.l., dei fekk bil. Dei fekk penger til vinterkle, seinare penger til sommerkle.

Dei fekk dekt bo-utgifter i 1 år (telefon, strøm osv osv). Dei fekk peng til mobila, PCer o.l.

I tillegg!! til å få ca 15k for voksen og 9k for barn. Dvs 57k kvar månad!!!

Hvilken kommune var angivelig dette? Det må være en spesielt rundhåndet og gavmild en.

 

Det er ingen statlig ordning som gir støtte til flyktninger som ikke bor i mottak. Har de derimot fått oppholdstillatelse i landet så kan de få sosialstøtte på linje med andre. Men de satsene er ikke i nærheten av de summene du angir her. Et ektepar får 9000 kroner sammen, og for barna normalt 2-3500 pr. barn, avhengig av alder. Altså under en tredjedel av det du operer med her.

 

Jeg tillater meg å tvile på at det finnes så rundhåndede kommuner noe sted i landet.

 

Edit: Pakistanere i Norge er ikke flyktninger. De er arbeidsinnvandrere, etterkommere av slike eller familieinnvandrede. Og over 3/4 av dem er idag norske statsborgere.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Alltid så kommer en eller annen jøde og lurer seg inn i enhver debatt om innvandring til kongeriket Norge for å vinkle den til et spørsmål om Islam slik at han kan generere sympati for den ulovlige millitærutposten Israel.

Ja, er det ikke fælt? Jøder burde ikke ha ytringsfrihet.

 

Eller var det nynasjonalister vi burde sensurere? Går litt i surr jeg... :blush:

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...