Gå til innhold

HTC One X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaggu - første post og greier :)

Håper på forståelse for at jeg ikke orker å lese igjennom 30 sider i denne tråden for å spørre.

Er det noen av dere som har erfaring med custom ROMs? Jeg sitter her og vurderer om jeg kun skal roote den og beholde telefonen slik den er nå, eller om jeg skal laste inn et nytt ROM for å utforske litt.

Problemet er jo at jeg mister alt innholdet på telefonen dersom jeg kjører recovery, hehe.

 

Alle innspill mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar

Det virker som taskilleren ikke gjør en veldig god jobb...

synes mye programvare blir hengende igjen som i bruk. det verste var en gang da jeg avsluttet mitt i et spill(trykket på hjemknappen) ca 6 timer etterpå så kunne jeg fortsette der jeg slapp.

 

det var ikke vanskelig å forstå hvorfor batteriet tappes av og til.

 

Noen som har funnet en "snill" taskkiller?

Er jo slik multitask fungerer.

Hvorfor ikke bare sveipe bort appene med multitaskknappen? fungerer fint for meg.

 

 

noen som har brukt frontkameraet etter noen dager? merket en teit designfeil. Frontkameraet er dypt plassert, så etter par dager med den i lomma, så er den full av drit. så da blir kameraet ganske uklart.

Må bruke q-tip for å få bort smusset.

 

Noen som vet hvordan man kan bytte ut HTC sin multitask-app med stock ICS? regner med at man må roote isåfall.

 

Autobrightness er altfor ivrig. Fins det noen måte å "tune" den ned? vet jeg kan stille den inn manuelt, men det er plagsomt i lengden.

 

Ellers må jeg si at jeg er ganske fornøyd med telefonen. Dog, batteriet kunne vært bedre.

Lenke til kommentar

Frontkameraet har jeg og merket at ikke er helt genialt utformet. Personlig venter jeg litt med å roote, men gjør det garantert etter hvert. Kan da justere lyssettingen mye mer elegant. Min løsning på dette så langt er Widgetsoid. Veldig kjekk widget som kan gi deg rask tilgang på diverse innstillinger, blant annet lyssetting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en One X med en gang den ble tilgjengelig og har også samme problemer med svak flimring på grå bakgrunn. Har sjekket flere forum og det hevdes som noen nevner her at det skal fikses i neste oppdatering. Håper det, noen mener også at det kan være medvirkende årsak til høyt strømforbruk. Merker at det blir værre når telefonen er varm, enn når den er kald. Forøvrig ikke et stort problem, jeg legger bare merke til det når play store lastes, når jeg ser et veldig grått bilde eller når jeg ser på batteriforbruket (den grå grafen). Jeg har sjekket to butikker i området som har den i utstilling, den ene har ikke dette problemet, men den andre har.

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med telefonen. Noe kunne vært bedre, men totalpakken er veldig bra. Designet på One X syntes jeg er overlegen det meste annet på markedet akkurat nå. De skulle hatt gorillaglass på kamealinsen (jeg har fått små riper) og det skulle vært et litt kraftigere batteri.

 

Jeg har et annet problem som irriterer meg mye. Dette er definitivt software relatert, men jeg vet ikke hva som er årsaken:

 

Jeg hører en del på podcaster og har brukt Beyondpod til dette. Når jeg fikk denne telefonen, opplever jeg at avspillingen avbrytes etter et varierende antall minutter, og må startes i gang igjen. Jeg trodde det først var applikasjonen som ikke var tilpasset ICS, men det er kanskje ikke det? Har også testet DoggCatcher for å se om den var bedre, men har akkurat samme problemet der også. I Doggcatcher kan man se loggfil for å finne ut av feil, den var litt vanskelig å tyde så jeg sendte problemet inn til supporten deres. De var usikre, men mente at "music" ba om lydtilgang og dermed ble appen tvunget til å pauses.

 

Noen andre som har opplevd dette og eventuelt har kommet seg rundt problemet? Jeg har ikke hørt så mye på musikk på telefonen ennå, så jeg vet ikke om samme problem finnes der også (eks spotify, wimp osv).

 

I tilfelle noen skulle lide av samme problem, så er det tydeligvis Wimp som lager trøbbel med dette. Jeg testet å spille av med musikkspilleren som er innebygd, og den ble også avbrutt etter et varierende antall minutter. Testet også med spotify, samme der. Prøvde ikke med Wimp da, men reinstallerte telefonen. Fant henvisninger til Wimp i loggen for Doggcatcher, så nå er alt installert igjen - unntatt Wimp, og alt fungerer akkurat som det skal. :-) Da er det bare en oppdatering av SW som gjenstår for å bli kvitt den plagsomme flimringen som vises her og der - om det da er softwarerelatert.

Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg når jeg går inn på skriv melding og søker etter kontakt, så kommer alle facebook kontakter opp også. Løsning?

 

Det er enkelt.

Du fjerner facebook fra synlige kontaker.

 

 

Fordi om jeg har KUN Google Contacts på visningen under kontakter, kommer FB-kontakter i listen når jeg skal skrive melding... :hm: Flere med dette "problemet" ?

Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg når jeg går inn på skriv melding og søker etter kontakt, så kommer alle facebook kontakter opp også. Løsning?

 

Det er enkelt.

Du fjerner facebook fra synlige kontaker.

 

 

Fordi om jeg har KUN Google Contacts på visningen under kontakter, kommer FB-kontakter i listen når jeg skal skrive melding... :hm: Flere med dette "problemet" ?

 

Jepp, fb-kontakter dukker fortsatt opp når jeg skal skrive melding.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg. Min sønn har akkurat fått seg en Android telefon med litt futt i og da ønsker han selvfølgelig noen spill med futt i. På min One X har jeg registrert mitt visa kort, men finner ikke ut hvordan jeg sletter det igjen. Hvordan kan jeg kjøpe noen spill til min sønn, men unngå at Visakortet blir tilgjengelig for videre handel på hans telefon? Noen som vet?

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg. Min sønn har akkurat fått seg en Android telefon med litt futt i og da ønsker han selvfølgelig noen spill med futt i. På min One X har jeg registrert mitt visa kort, men finner ikke ut hvordan jeg sletter det igjen. Hvordan kan jeg kjøpe noen spill til min sønn, men unngå at Visakortet blir tilgjengelig for videre handel på hans telefon? Noen som vet?

 

Hmmm ikke enkel. Uten visshet, kan du ikke bare gå "innom" Pcn å gjøre kjøpet der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...