Gå til innhold

HTC One X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Så lenge på den mobilen, men i ulike forum så står det masse negativt om den. Først og fremst så klages det på skjermen. Visstnok mange som opplever et veldig ugjevnt bilde med feil farger osv. Så har den videre høye SAR verdier på 0,91 som er ultraturnoff for vi som er opptatt av det. Bakdekselet flasser skriver mange, og batteriet er også mye mindre enn på f.eks s3. Den støtter heller ikke minnekort, noe som er turnoff for de som vil putte inn et minnekort med f.eks filmer og bilder på.

 

HTC One X har valgt å ha et berøringsfølsomt felt nederst, istedet for menyikoner på skjermen. Siden det mangler et ikon for meny, får du i mange apper et felt nederst på skjermen kun for menytast, noe som stjeler skjermplass i blant annet spill.

 

Men selv om den er solid, påpeker Mobili en svakhet i designet av kameralinsen. Denne er dekket av gjennomsiktig plast som ikke er ripesikker, og siden telefonen hviler på denne når den ligger på bordet, er det veldig fort gjort å ripe den opp.

 

Man kan heller ikke bytte batteri, så skal man på hytta hjelper det ikke å ha med flere batterier og når det ryker må telefonen sendes inn.

 

Selv om telefonen har beat lyd, så følger de ikke opp med noen ok hodetelefoner.

 

Synes det etterhvert blir så mange dårlige ting med hele telefonen at jeg skygger ihvertfgall unna den.

Lenke til kommentar
Så lenge på den mobilen, men i ulike forum så står det masse negativt om den. Først og fremst så klages det på skjermen. Visstnok mange som opplever et veldig ugjevnt bilde med feil farger osv. Så har den videre høye SAR verdier på 0,91 som er ultraturnoff for vi som er opptatt av det. Bakdekselet flasser skriver mange, og batteriet er også mye mindre enn på f.eks s3. Den støtter heller ikke minnekort, noe som er turnoff for de som vil putte inn et minnekort med f.eks filmer og bilder på. HTC One X har valgt å ha et berøringsfølsomt felt nederst, istedet for menyikoner på skjermen. Siden det mangler et ikon for meny, får du i mange apper et felt nederst på skjermen kun for menytast, noe som stjeler skjermplass i blant annet spill. Men selv om den er solid, påpeker Mobili en svakhet i designet av kameralinsen. Denne er dekket av gjennomsiktig plast som ikke er ripesikker, og siden telefonen hviler på denne når den ligger på bordet, er det veldig fort gjort å ripe den opp. Man kan heller ikke bytte batteri, så skal man på hytta hjelper det ikke å ha med flere batterier og når det ryker må telefonen sendes inn. Selv om telefonen har beat lyd, så følger de ikke opp med noen ok hodetelefoner. Synes det etterhvert blir så mange dårlige ting med hele telefonen at jeg skygger ihvertfgall unna den.

 

Jeg har akkurat fått min og er veldig fornøyd.

Og vil jo si at mange av tingene du lister opp er litt tilfeldig for noen.

Aldri fått noe problem med menyknapp i noen app'er enda, og skjermen er veldig bra.

Det finnes jo måter og lade tlf via enn ren strøm(tenker ang hyttetur), og dette med kamera er jo veldig likt på mange mobiler, så skjønne rikke helt hvorfor dette er blitt en så syk hype.

 

Og ang headset vil jeg bare si at jeg i min verden så forventer man ikke å få med noe sykt headset når man får mobil. Hadde man fått med Beats så hadde det vel det vært feil å, siden så utrolig mange foretrekker andre merker foran Beats.

 

Mine to tanker til deg vil være at du ikke skal kunne dømme en mobil nedenom uten og ha prøvd den, du viser bare til ting du ser på nett, så du aner tydeligvis ikke hvordan denne føles eller fungerer.

 

Gog helg ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Husj nei, jeg sitter på de (lommene) hele tiden og hater å ha en "klump i ræva", sinnsykt ubehagelig.

 

@Gjaevert: Sensation XE ble jo lansert med Beats ørepropper. Om folk foretrekker andre meker får være deres sak, men å legge ved et par gode propper (gode i forhold til alt annet søppel som leveres som standard) burde jo ikke være for mye forlangt når telefonen blir markedsført med Beats Audio.

Lenke til kommentar

 

Men selv om den er solid, påpeker Mobili en svakhet i designet av kameralinsen. Denne er dekket av gjennomsiktig plast som ikke er ripesikker, og siden telefonen hviler på denne når den ligger på bordet, er det veldig fort gjort å ripe den opp.

 

 

Jeg har klipt til en del av en skjermbeskytter, og satt over kameralinsa. Funker helt fint, og man merker ikke at den er der.Bildene blir ikke påvirket noe.

Lenke til kommentar

Men selv om den er solid, påpeker Mobili en svakhet i designet av kameralinsen. Denne er dekket av gjennomsiktig plast som ikke er ripesikker, og siden telefonen hviler på denne når den ligger på bordet, er det veldig fort gjort å ripe den opp.

 

 

Jeg har klipt til en del av en skjermbeskytter, og satt over kameralinsa. Funker helt fint, og man merker ikke at den er der.Bildene blir ikke påvirket noe.

 

Høres veldig ålreit ut! :)

 

Hadde jo vært en ide om det ble laget slikt glass med gorillaglass-egenskaper. Jeg mener når man først er så forbanna nødt til å konstruere telefonen slik at kameraglasset sitter så til de grader ubeskyttet til. Det gjelder jo en del telefoner fra ulike produsenter.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har lekt meg endel med mobilen, og synes jo den var lekker men man oppdager jo ikke flassing og ugjevn skjerm før man har brukt den over litt tid og blir mer kjent med den. Synes bare at når det nå engang skal være htcs toppmodell så burde det være prestisje å ihvertfall ikke flasse.

 

JEG for min del har skrotet modellen som et alternativ til neste kjøp, og henger meg på de som venter på s3.

Lenke til kommentar

Har lekt meg endel med mobilen, og synes jo den var lekker men man oppdager jo ikke flassing og ugjevn skjerm før man har brukt den over litt tid og blir mer kjent med den. Synes bare at når det nå engang skal være htcs toppmodell så burde det være prestisje å ihvertfall ikke flasse.

 

JEG for min del har skrotet modellen som et alternativ til neste kjøp, og henger meg på de som venter på s3.

 

Det er ikke One X som flasser men den svarte One S versjonen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

I ulike forum så påstår mange at one x også flasser.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1431729&st=40

Bortsett fra bakdekslet på one s og x flasser av... Svart modell

 

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/reported-design-flaws-hit-htc-one-s-and-one-x-handsets-1075640

 

Nå er det visstnok sånn at de som opplever dette får fikset det, men det er litt som om jeg hadde kjøpt en ny dyr audi eller bmw så hadde jeg blitt skeptisk om lakken flasset av. Førsteintrykket teller mye, og ihvertfall jeg sitter igjen med intrykket av hvorvidt flassende maling er et generelt tegn på kvaliteten på telefonen elelr om det kun er isolerte hendelser.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Noen som kan hjelpe meg med å finne feilen når jeg ikke får satt opp en e-post konto (Outlook)? Jeg får bare melding om at den ikke kan koble til serveren.

 

Er helt sikker på at jeg bruker riktig brukerinfo og passord.

Lenke til kommentar

Hei!vV

 

Noen som kan hjelpe meg med å finne feilen når jeg ikke får satt opp en e-post konto (Outlook)? Jeg får bare melding om at den ikke kan koble til serveren.

 

Er helt sikker på at jeg bruker riktig brukerinfo og passord.

 

Pålogging påkrevd skal IKKE hukes av på utgående server....? Hjelper det?

Lenke til kommentar

Sammen'ignes de to selv og blir ikke one x hvertfall

 

Sg3 har bedre batteri, lyd i høytaller og minijack, bedre kamera og mye bedre filmkamera, mer. Minne og ye mer. Sg3 er en vinner. Selv skjermen er bedre med mye høyere kontrast

 

Har du testet SGSIII?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...