Gå til innhold

HTC One X


Anbefalte innlegg

Foretrekker helt klart Sense fremfoe Touchwiz, på min S2 rootet jeg ganske kjappt og kvittet meg med hele skallet. Kameraet har jeg testet svært lite enda, så der kan jeg ikke komme med så mange erfaringer enda. Tror ikke jeg kommer til å savne minnekort. Hadde i underkant av 32GB til rådighet på S2en og fyllte aldri den opp for å si det sånn, men her er vi jo forskjellige. Enkelte skal jo ha med hele musikksamlingen sin + filmer i fleng osv. Og med android så er det drag and drop ja, lettvint og greit.

Ulempen for noen når det kommer til designet på telefonen, er at det er unibody. Altså kan man ikke ta av dekselet bak og bytte batteri selv. Og når det kommer til batteriet, så er ikke det det sprekeste i klassen. Selv elsker jeg unibody design, noe eg likte svært godt med min tidligere iPhone 4 også. Hele telefonen blir kompakt og god å holde, en følelse av kvalitet som enkelte sier. Men i motsetning til iPhone er ikke dette i skjørt glass på baksiden, men en form for plas som visstnok skal tåle greit med juling. Men vær obs på at det er rapportert "flassing" av et ytterste belegget på baksiden på den grå modellen, hvor vidt dette faktisk er ett stort problem vet jeg ikke.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikler litt etter denne telefonen må jeg si.

Føler det er på tide å bytte ut min gamle 3GS nå, da den egentlig ikke oppfyller mine krav lenger.

 

Ønsker en telefon med godt kamera, noe One X skal ha. Noen som har positive eller negative opplevelser å dele ?

 

Jeg såg også at man kan kople til telefonen som lagringsenhet via dropdown-menyen. Er det da bare drag & drop for både bilder, videoer og det man måtte ønske å legge inn? Savner dere minnekort, eller er det helt greit uten?

 

Noen som har hatt både Touchwiz og Sense? Liker designet på sense bedre, men er det bare en smak sak, eller er der fordeler og ulemper ?

 

Takker for litt tips og erfaringer :)

 

Sansynligvis ikke den beste til å svare på spørsmålene dine, men skal gjøre så godt jeg kan.

 

Jeg er ikke den som tar mest bilder, men funker bra til mitt bruk. Det jeg kan si er at den så vidt jeg kan bedømme tar veldig bra bilder til mobil å være når det er begrenset med lys, mens den under optimale omstendigheter muligens ikke helt lever opp til hypen.

 

Angående drag and dropp så er svaret ja. Jeg savner i bunn og grunn ikke minnekort. Alle bilder lastes automatisk opp på dropbox (som vi går 25 gb av), og de aller fleste kan da slettes fra telefonen ettersom vi alerede har en kopi. Viss du er av typen som legger inn musikk i flac format (som den inebygde spilleren støtter, om en ikke .cue lister, da må ty til poweramp eller noe i den duren) så blir selvsagt plassen fort brukt opp, så det har med behov å gjøre.

 

Enda ikke hatt en samsung mobil, så kan ikke si noe om Touchwiz.

Lenke til kommentar

Jeg bruker forsåvidt kun Spotify, som kan i synkes i 320kbps kvalitet, men jeg kommer neppe til å synkronisere flere offline-spillelister enn jeg gjør på min 3gs med 16gb kapasitet. Og den er enda ikke fylt opp.

 

Filmer kan det bli noen av, men sletter de som regel når jeg har sett de. Mao. så virker det som om 3gs'en min og One X har noen felles negative sider, da altså ikke mulighet for å fjerne batteriet, uten minnekort osv. Men så har jeg aldri sett på dette som irriterende, så vil nok ikke gjøre det med One X heller :)

 

Når det gjelder dropbox, vil de 25GB legge seg i tillegg til mine allerede opptjente 8,9GB?

Lenke til kommentar

Men vær obs på at det er rapportert "flassing" av et ytterste belegget på baksiden på den grå modellen, hvor vidt dette faktisk er ett stort problem vet jeg ikke.

 

Dette gjelder One S bare så det er sagt. Siden de bruker en spesiell teknikk for å herde skallet. Som tydeligvis ikke har fungert.

Lenke til kommentar

Men vær obs på at det er rapportert "flassing" av et ytterste belegget på baksiden på den grå modellen, hvor vidt dette faktisk er ett stort problem vet jeg ikke.

 

Dette gjelder One S bare så det er sagt. Siden de bruker en spesiell teknikk for å herde skallet. Som tydeligvis ikke har fungert.

 

Da har jeg misforstått helt, var sikker på at dette gjaldt One X :p

Lenke til kommentar
One of the steps is the notorious micro-arc oxidation technique. Essentially, HTC takes the piece of aluminum and sends massive amounts of electricity through it, giving it a ceramic feel and look. According to HTC, it also hardens the metal 5 times, leading to the claim that the HTC One S does not need a case.

 

But for many people, the MAO coating has been chipping without any trauma. Apparently, the brittle coating often peels off of the more flexible aluminum underneath. This isn’t happening to everyone, but a fair amount of users have experienced this. HTC said they’d be doing something about this, so let’s hope that the problem is over.

 

Ikke videre relevant for tråden, men bare for at det ikke skal være noen misforståelser :) One X er "bare" et stykke plast (polykarbonat) uten noe videre form for behandling såvidt jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar

Når det gjelder dropbox, vil de 25GB legge seg i tillegg til mine allerede opptjente 8,9GB?

 

Du vil så vidt jeg vet får en plass mellom 22 og 23 gb ekstra.

 

Når det reklameres med 25GB Dropbox, så er dette 2 (som alle får) + 23 (Sense-brukere). Så alle som har mer enn 2GB fra før, får da 23GB i tillegg pga. Sense 4. Jeg fikk 3GB når jeg oppdaterte min DHD til Sense 3 og man får nå 500MB (opptil 3GB) hvis man laster opp bildene fra kameraet automatisk. Dette fungerer meget bra. Så jeg har derfor nå totalt 30,5GB. Hvis man følger denne lenken så får man oversikt over opptjent bonusplass:

post-4862-0-03629300-1336666515_thumb.png

Lenke til kommentar

Min første Android (SGS) kom med Swype og jeg ble så vant til å sveipe ordene at jeg har brukt det siden. Jeg kjøpte SwiftKey X når det kostet 1kr, men gikk tilbake til SlideIT.GO Keyboard har også denne funksjonen. Så ble Swype beta tilgjengelig (på norsk) som var det siste jeg brukte på min DHD. Derfor er jeg glad for at HTC har inkludert dette på One X (hele serien?). Ikke like bra som Swype og ingen innstillinger, men den er bra nok. Dessuten er standard-tasturet meget bra syns jeg. Fordelen med en så stor skjerm er jo at tastaturet kan være på flere rader uten at det opptar halve skjermen :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder dropbox, vil de 25GB legge seg i tillegg til mine allerede opptjente 8,9GB?

 

Du vil så vidt jeg vet får en plass mellom 22 og 23 gb ekstra.

 

Når det reklameres med 25GB Dropbox, så er dette 2 (som alle får) + 23 (Sense-brukere). <snip>

 

Flott, da vil jeg få 31,9GB totalt. Får vel forsåvidt 50GB med SGS3, men One X frister mer. Får bare vente på lønning og satse på at det blir ny telefon :)

Lenke til kommentar

Har blitt skuffet over kameraet på One X, synes 4s var bedre. Får dårlig kvalitet på film og bilder innendørs samt at alle rød og rosa farger blir veldig sterke i forhold til andre. Ellers er jeg fornøyd med sense, liker det bedre enn tiuchwiz..

 

Vel, i følge denne linken så ser det jo ut som at Samsung Galaxy Note sin kamerakvalitet er bedre enn HTC One X sin kvalitet.

 

Sjekk spesielt oppe til høyre der hvor det svarthvitt bildet av denne båten og det der er, så ser dere jo hvem som er klarest.

Lenke til kommentar

Litt sært spørsmål, men noen av dere HTC One X eier som tilfeldigvis også snuser? Får dere plass til begge deler i samme lomme, uten å legge snusen over/under telefonen? :p Har insett at mitt eneste valg for å en ny telefon er denne eller SGS3 siden alle de andre med lavere skjærmstørrelse alltid har en eller annen "skavank" jeg ikke liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...