Gå til innhold

HTC One X


Anbefalte innlegg

Da har jeg akkurat lest ALLE 26 sidene! Var redd 4.7" ville bli for stort og var derfor mer interessert i One S. Etter å ha sett disse ved siden av hverandre, la jeg merke til hvor mye bedre skjermen er på One X. Og da mener jeg ikke oppløsningen, men selve bildekvaliteten. One X var mer pikselert, noe som er et problem med pentile-skjermer. Dessuten er ikke One X SÅ mye større enn min DHD... :)

 

En funksjon jeg syns HTC har gjort mindre brukervennlig med Sense, er "oppgavebehandleren" ("knappen" til høyre under skjermen). I stock ICS scroller du mellom programmene vertikalt (opp/ned) og sveiper de ut til høyre for å avslutte dem. I Sense så ligger vinduene på skrått ("3D") horisontalt, det er vanskelig å stoppe på programmet du vil avslutte (det går litt for raskt for meg) og personlig syns jeg at det å sveipe opp er mer unaturlig.

 

Her et bilde som viser forskjellen på skjermene, hentet fra One S vs One X testen til Engadget:

post-4862-0-21324500-1335730199_thumb.jpg

 

Det var i hovedsak mindre/slankere skjerm/mobil og kvaliteten (

) som gjorde at jeg vurderte One S. Dessverre så ble bildekvaliteten en dealbreaker for meg. Nå venter jeg på "Galaxy S3" som kommer blir annonsert neste uke. "Razr HD" er også interessant... Endret av Pey'J
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynte Androidracet med en HTC Desire. Dengang gikk minnet fort fult på den, så jeg byttet til en Samsung Galaxy S. Var VELDIG mye bedre skjerm på S'en. Så kom Desire HD, og jeg kjøpte den. Skjermen var et STORT tilbakeskritt etter å ha hatt S'en. Så ble det S2 og KJEMPEGOD skjerm igjen. Har så hatt Galaxy Note, som kanskje er den beste jeg har hatt. Eneste ulempen med den er at det går ikke å bruke den med en hånd. Den hadde godt kamera, god skjerm osv. Så kjøpte jeg Galaxy Nexus. Den ble jeg av en eller annen grunn ikke fortrolig med. Har nå kjøpt HTC One X, og de har gjort et kvantesprang med bildelkvaliteten. Den er NESTEN like god som på Samsung nå, men bare nesten. Har ikke sett så mye på kamera på One X enda. (Er det forresten beskyttelse på kameraet...? Klarer ikke å kjenne om der ligger noe plast på der... På Noten tok jeg MANGE bilder før jeg kjente beskyttelsen...)

Lenke til kommentar

Hvis du leser på forumet til XDA, så er det iallefall noen som har fått riper, så var det også på en test av mobilen der testeren fikk ripe (men tror det var fordi han mistet telefonen i bakken/gulvet), og i tillegg så har kompisen min som kjøpte One X samtidig som meg fått ripet det opp.

 

 

 

94%7C000022cb6%7Cb334_IMG-0132-1.jpg

Bilde fra testen jeg snakket om. Nå mistet han riktignok telefonen, men det er jo ikke tvil om at kameraglasset er utsatt.

 

 

Endret av jdmik
Lenke til kommentar

Nåja, den så mer ut som den var blitt mishandlet :D Selvfølgelig vil man få riper i glasset hvis man er uforsiktig med telefonen, det gjelder alle telefoner. Men man kan jo også diskutere om hvor mye noen små riper på glasset vil innvirke resultatet....

Endret av newnick
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det meste er mye bedre, utenom kamera som er mye raskere men ikke så stor forskjell i kvalitet. Savner FM-senderen da.

Du får ta deg en tur i nærmeste Elkjøp eller lignende om du har mulighet.

 

For meg ble overgangen litt stor fra 3.5" til 4.7", og selger nok min One X i morgen.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Vurderer denne som neste mobil, har nokia n8 nå og er drittlei den. Har aldri hatt eller prøvd htc noe særlig, noen som kan si litt om det? :p

Du kan iallefall ikke lese tester her på amobil og andre steder på nettet, eller lese igjennom denne tråden, det ville vært det dummeste stedet å begynne

Lenke til kommentar

Vurderer denne som neste mobil, har nokia n8 nå og er drittlei den. Har aldri hatt eller prøvd htc noe særlig, noen som kan si litt om det? :p

Du kan iallefall ikke lese tester her på amobil og andre steder på nettet, eller lese igjennom denne tråden, det ville vært det dummeste stedet å begynne

Å? Er vel greit og få meg seg det negative også
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...