Gå til innhold

HTC One X


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en One X med en gang den ble tilgjengelig og har også samme problemer med svak flimring på grå bakgrunn. Har sjekket flere forum og det hevdes som noen nevner her at det skal fikses i neste oppdatering. Håper det, noen mener også at det kan være medvirkende årsak til høyt strømforbruk. Merker at det blir værre når telefonen er varm, enn når den er kald. Forøvrig ikke et stort problem, jeg legger bare merke til det når play store lastes, når jeg ser et veldig grått bilde eller når jeg ser på batteriforbruket (den grå grafen). Jeg har sjekket to butikker i området som har den i utstilling, den ene har ikke dette problemet, men den andre har.

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med telefonen. Noe kunne vært bedre, men totalpakken er veldig bra. Designet på One X syntes jeg er overlegen det meste annet på markedet akkurat nå. De skulle hatt gorillaglass på kamealinsen (jeg har fått små riper) og det skulle vært et litt kraftigere batteri.

 

Jeg har et annet problem som irriterer meg mye. Dette er definitivt software relatert, men jeg vet ikke hva som er årsaken:

 

Jeg hører en del på podcaster og har brukt Beyondpod til dette. Når jeg fikk denne telefonen, opplever jeg at avspillingen avbrytes etter et varierende antall minutter, og må startes i gang igjen. Jeg trodde det først var applikasjonen som ikke var tilpasset ICS, men det er kanskje ikke det? Har også testet DoggCatcher for å se om den var bedre, men har akkurat samme problemet der også. I Doggcatcher kan man se loggfil for å finne ut av feil, den var litt vanskelig å tyde så jeg sendte problemet inn til supporten deres. De var usikre, men mente at "music" ba om lydtilgang og dermed ble appen tvunget til å pauses.

 

Noen andre som har opplevd dette og eventuelt har kommet seg rundt problemet? Jeg har ikke hørt så mye på musikk på telefonen ennå, så jeg vet ikke om samme problem finnes der også (eks spotify, wimp osv).

 

 

Flimmering med grå farger er bqcklight problem. Det kan kun fikses med ny skjerm.

Jeg sendte inn min og fikk ny. På 14 DOA garanti.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler jeg har lignende problem selv, synes skjermen flimrer svakt av og til. Ikke spesielt når den viser grå. Kan være det bare er auto lys som forårsaker det? Har bare hatt mobilen noen få dager og er stort sett fornøyd. Merker dog ikke at den er noe spesielt rask i vanlig bruk, ingen forbedring fra min gamle mobil (4s)..

 

Noen som forresten får veldig sterke rødfarger på kamerabilder?

Lenke til kommentar

Jeg merket noe annet rart her ikveld når jeg skulle se en film som jeg lasta ned via HTC Watch. Jeg bruker ikke auto brightness, å har justert lystyrken til ca 30-40%, å da blir det ikke lys i de kapasive knappene i bunnen av tlf. Når jeg ser filmen blir "knappene" belyst, å det samme blir de når jeg spiller "Dark Meadow", så dette er sannlysigvis en bug...ikke at det gjør noe men likevel

Lenke til kommentar

Expansys.no har One X til kr. 4177.- , har ikke sett de så billig før, jeg gav kr. 4500 der for 3 uker siden :(

 

Var da en meget rimelg pris. Sendes dog fra Frankrike, og jeg forstår det sånn at det er prisen etter fortolling og moms. Er dette til å stole på? Men man er vel litt eid om det skulle oppstå problemer med telefonen ;)

Lenke til kommentar

Expansys.no har One X til kr. 4177.- , har ikke sett de så billig før, jeg gav kr. 4500 der for 3 uker siden :(

 

Var da en meget rimelg pris. Sendes dog fra Frankrike, og jeg forstår det sånn at det er prisen etter fortolling og moms. Er dette til å stole på? Men man er vel litt eid om det skulle oppstå problemer med telefonen ;)

 

Pleier være moms i tilegg ja, ellers skal jeg aldri kjøpe telefon der igjen, eller forsåvidt utlandet. Greit helt til du får problemer med varen

Lenke til kommentar

Hei!

 

Bare lurer på om flere opplever at det er bedre batteritid på telefonen etter siste oppdatering?

Snakker da om oppdatering 1.29.401.7

 

Min har stått på i 1 dag og 6 timer nå, og har fortsatt 40% igjen!

Jeg har ikke brukt den veldig tungt, wifi står på, så leser litt mail og spiller litt wordfeud.

Hadde samme bruken før oppdateringen, men da ville den ikke ha hatt igjen 40% batteritid på samme tidspunkt.

Lenke til kommentar

Pleier være moms i tilegg ja, ellers skal jeg aldri kjøpe telefon der igjen, eller forsåvidt utlandet. Greit helt til du får problemer med varen

 

Ja det er akkurat det, da er det heller bedre å betale 5-600 ekstra så er man i det minste safe om det skulle oppstå noe røkkel.

 

Er faktisk helt latterlig sugen på å legge inn en collect @ store og stikke nedom Lefdal i løpet av ettermiddagen...hehe.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Pleier være moms i tilegg ja, ellers skal jeg aldri kjøpe telefon der igjen, eller forsåvidt utlandet. Greit helt til du får problemer med varen

Prisene på Expansys er oppgitt med moms, men de har ikke lagt til frakt på 200kr.

Så 4172 + 200 + litt noen kroner ekstra pga. frakt og endringer i valutakursen vil nok stemme.

 

HTC har vel 2 års internasjonal garanti, så utenom litt dyrere frakt ved reparasjon er det vel ikke noe problem.

 

 

Bare lurer på om flere opplever at det er bedre batteritid på telefonen etter siste oppdatering?

Snakker da om oppdatering 1.29.401.7

Har ikke sett noe til denne oppdatering enda, har alle andre her fått den?

Lenke til kommentar

Må man ikke betale toll i tillegg?

 

Ja, jeg fikk den vel for en uke siden.

 

EDIT: Changelog for 1.29:

 

Improved power management

Enhanced HTC Car user experience for navigation voice prompts

Camera improvements for HDR mode and video snapshot

Improved incoming call alert speed

Added device volume control when in DLNA mode (HTC Media Link HD required)

 

 

-Hentet fra HTC sine sider

Endret av jdmik
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest igjennom alle 32 sidene her, men er det noen her som har samme problemene som har i denne filmen her har?

 

http://www.youtube.com/watch?v=7m8x6p4ayTQ

 

Og ikke nok med det, men er det flere som opplever at skjermen på HTC One X er mere gulaktig som det vises på YouTube klippet?

 

Samsung Galaxy Note sin skjerm er mere hvitaktig (som det burde være) over hva HTC One X sin skjerm er.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hvis det er det med zoominga i browsern du mener, så er det sånn hos meg og ja. Men ikke noe jeg plages med siden jeg bruker Chrome, og der er alt silky smooth.

 

Kan ikke si at jeg opplever skjermen som gulaktig. Synes den er perfekt, desidert en av de beste skjermene på markedet nå.

 

edit: Det blir ikke sånn at den markerer teksten hos meg, men at den "laster" siden på nytt, og det er litt plagsomt.

Endret av jdmik
Lenke til kommentar

Dagens solskinn historie:

 

Stakk innom en Expert butikk i sted, der fant de fram en One X til meg som jeg kunne pusle med og koble opp mot Wifi. Ble mildt sagt mindblown over telefonen, den var ihvertfall en fryd å browse med og den virket lynkjapp på det meste egentlig. Spurte hva de skulle ha for telefonen uten abn, 5700,- var svaret...noen minutter etterpå hadde jeg lagt inn en Collect @ Store hos Lefdal via. testtelefonen :p Kostet meg 5090,-

 

Skal snart ned å hente sakene^^

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg har en One S, ikke samme telefon, men det er samme nettleseren. Jeg ser akkurat hva du mener, men som jdmik over bruker jeg Chrome som er helt fantastisk :)

 

Edit: Den var rettet mot den videoen over der et sted :p Og må si jeg lo høyt da han fant ut hvordan man fjernet apps fra multitaskeren i Sense på slutten der :D

Endret av Habarug
Lenke til kommentar

Dagens solskinn historie:

 

Stakk innom en Expert butikk i sted, der fant de fram en One X til meg som jeg kunne pusle med og koble opp mot Wifi. Ble mildt sagt mindblown over telefonen, den var ihvertfall en fryd å browse med og den virket lynkjapp på det meste egentlig. Spurte hva de skulle ha for telefonen uten abn, 5700,- var svaret...noen minutter etterpå hadde jeg lagt inn en Collect @ Store hos Lefdal via. testtelefonen :p Kostet meg 5090,-

 

Skal snart ned å hente sakene^^

 

Grattis

 

Akkurat som med meg. Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for SG3, men etter en tur innom Elkjøp å ha lekt meg litt med One X ble fristelsen for stor, så får heller bare SG3 være så god den er.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest igjennom alle 32 sidene her, men er det noen her som har samme problemene som har i denne filmen her har?

 

http://www.youtube.com/watch?v=7m8x6p4ayTQ

 

Og ikke nok med det, men er det flere som opplever at skjermen på HTC One X er mere gulaktig som det vises på YouTube klippet?

 

Samsung Galaxy Note sin skjerm er mere hvitaktig (som det burde være) over hva HTC One X sin skjerm er.

 

Merker ikke noe gul aktig.

Den klikker ikke mens du zoomer myyye i chrome browser.

Lenke til kommentar

Samsung Galaxy Note sin skjerm er mere hvitaktig blåaktig (som det ikke burde være) over hva HTC One X sin skjerm er.

 

Fixed

 

Er en grunn til at jeg sa 'mere hvitaktig' :wee:

 

Hadde den vært helt hvit så hadde jeg nok sagt 'helt hvit'.

 

Nå vet jeg ikke om HTC One X kan forandre på det da, men på Galaxy Note så kan vi forandre på fargegjenngivelsen i det minste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...