Gå til innhold

Det er lurt å tro på Gud


LonelyMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IKKE involvere barn i dette!!

Jeg ønsker ikke å ta stilling til hvorvidt man skal avstå helt fra å lære barn om religion. Men det burde være en selvfølge at man ikke lærer barn om arvesynden, helvetet, Satan og alt det der - det er barnemishandling.

Ja, det kan nok diskuteres om barn har nytte av å lære om religion, men å påtvinge et barn en spesifikk religion ligger ganske så nære barnemishandling i min bok. Barn bør gis midler gjennom oppveksten slik at de kan gjøre et selvstendig valg på slike ting i når de nærmer seg voksen alder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

http://www.gotquesti...sterer-Gud.html

http://www.dagbladet.../25/394269.html

I den første linken vises det til att det er kun 10% av menneskene som ikke tror på en Gud;)

http://www.settutenf...esgud&Itemid=28

 

ser fremdeles ikke noe bevis her desverre.. og jeg spurte ikke etter hvilken prosent som tror hva.. jeg spurte om bevis for påstand!.

go dessuten dagbladet, en meningsavis der hvem som helst kan skrive inn og gotquestions er ikke troverdige kilder i denne sammenheng vi snakker ikke akkurat om småpjatt her i grunn!

Endret av Hårek
Slettet lang sitatrekke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

haha..koser meg så her,nå fikk jeg tatt oppmerksomheten bort fra trådstarter og dere alle svelget det rått...se ler godt nå av hvor lett det er i vippe noe besser vissere av pinnen..hihi;) Kom dere tilbake til virkeligheten folkens...og bruk forumet seriøst..for vist ikke skal jeg snu opp ned på alle deres tåpelig angrep på trådstarter.Ha en god dag og glad i dere alle;)

Endret av Hårek
Slettet lang sitatrekke
Lenke til kommentar

haha..koser meg så her,nå fikk jeg tatt oppmerksomheten bort fra trådstarter og dere alle svelget det rått...se ler godt nå av hvor lett det er i vippe noe besser vissere av pinnen..hihi;) Kom dere tilbake til virkeligheten folkens...og bruk forumet seriøst..for vist ikke skal jeg snu opp ned på alle deres tåpelig angrep på trådstarter.Ha en god dag og glad i dere alle;)

 

Hihi! :roll:

Lenke til kommentar

haha..koser meg så her,nå fikk jeg tatt oppmerksomheten bort fra trådstarter og dere alle svelget det rått...

Du gjorde ikke det... Les førstepost en gang til... Det er bare naturlig at bevis for disse påstandene blir forlangt... Så det er ikke noen avsporing i det hele tatt...

 

 

 

se ler godt nå av hvor lett det er i vippe noe besser vissere av pinnen..hihi;)

... og her kommer det... Når slike som deg har blitt motsagt og de har forstått at deres vaklende "logikk" ikke er gangbar så kommer nesten alltid noe slikt som du her presterer, gjerne i form av litt duppering, etterfulgt av et hihihi...

 

Spørsmålet er: Lærte du hvorfor man ikke kan bruke fravær av bevis for noe som helst? Lærte du hvorfor det er den som fremsetter en påstand som bevis byrden hviler på? Dette har ikke noe med besservisser å gjøre, kun normal resonement og sunn logikk for å tilnærme seg slike ting på en skikkelig måte. For lærte du ikke dette så er det ikke de du kaller besservissere som er de besserviste, for å si det sånn... Men her ble du altså stum....?

 

 

Kom dere tilbake til virkeligheten folkens...og bruk forumet seriøst..for vist ikke skal jeg snu opp ned på alle deres tåpelig angrep på trådstarter.Ha en god dag og glad i dere alle;)

Ja, du har jo prøvd å snu opp ned på alle "angrep" på trådstarter uten å lykkes med annet enn å være nesevis og nedlatende...

 

Og fra når ble det å stille seg kritisk og skeptisk til påstander man ikke evner å føre bevis for tåpelig? Her understreker du jo bare taktikken som kristendom har overlevd (for lenge!!) på i alle år, der ALL kritikk av disse påstandene ble slått hard ned på og hysjet ned i den tro at man ikke skal kritisere noe som er "hellig" og på det viset har jo kristendom liksom vært en opplest og vedtatt sannhet uten å være i nærheten av å faktisk være noen sannhet i det hele tatt...

 

For hvis du ikke er klar over det så er den tiden der kritikk og spørsmål av religion var forbudt for lenge siden forbi og siden dette ER religion, livssyn og filosofi "hjørnet" så er slike spørsmål alt annet enn tåpelige, de er høyst berettiget! Skal vi ha noen sjanse til å stoppe fordummingen av verden med slikt nonsens som religion utgjør må vi begynne et sted skjønner du og da nytter det ikke å tro at religion og tro er "hellig" og derfor utelatt fra kritikk og spørsmål...

 

 

Problemet er at enkelte evner ikke å være ærlige nok til å innse falitten som deres tro er bygget på... Det er ingen sannhet, kun påstander om sannhet og det er, når påstandene mangler enhver form for bevis, kun påstander og ingen sannhet...

 

 

hi hi hi. :no:

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Så? Mikke mus eller Gud hvem skal jeg tro på? :shrug:

Gjør det eneste fornuftige å la være å tro på noen av dem du... :)

 

Bruk kjærlighet ledet av kunnskap og viten som plattform isteden... Vil lede deg langt lenger enn noen påstander fra jernalderen eller figurer fra tegnebordene hos Disney...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

haha..koser meg så her,nå fikk jeg tatt oppmerksomheten bort fra trådstarter og dere alle svelget det rått...se ler godt nå av hvor lett det er i vippe noe besser vissere av pinnen..hihi;) Kom dere tilbake til virkeligheten folkens...og bruk forumet seriøst..for vist ikke skal jeg snu opp ned på alle deres tåpelig angrep på trådstarter.Ha en god dag og glad i dere alle;)

 

Så du troller og drar tråden off-topic, for så å ta en kjapp dusj i egen selvforherligelse etterfulgt av en formaning om at andre skal bruke forumet seriøst..?

 

Og dette mener du er lurt?

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Så? Mikke mus eller Gud hvem skal jeg tro på? :shrug:

Jeg har sett Mikke Mus på TV! Både på tegnefilm og fra Disney Land. Gud er det visst ingen som har sett, så svaret er enkelt: Mikke Mus. Han er til og med en hyggelig fyr, og bryr seg ikke fletta om folk ikke tror på han.

Endret av Dellers
  • Liker 6
Lenke til kommentar

haha..koser meg så her,nå fikk jeg tatt oppmerksomheten bort fra trådstarter og dere alle svelget det rått...se ler godt nå av hvor lett det er i vippe noe besser vissere av pinnen..hihi;) Kom dere tilbake til virkeligheten folkens...og bruk forumet seriøst..for vist ikke skal jeg snu opp ned på alle deres tåpelig angrep på trådstarter.Ha en god dag og glad i dere alle;)

 

jaja kos deg du, men du har jo ikke bevist en skit enda. og besservisser?? har du ramla å slått deg? har ikke gjort en eneste påstand enda så her tror jeg du kansje skulle lest opp om hva det betyr. Skjønner at alt dette ble litt for mye for deg så jeg tror jeg skal slutte av her.

Lenke til kommentar

Ja, det kan nok diskuteres om barn har nytte av å lære om religion, men å påtvinge et barn en spesifikk religion ligger ganske så nære barnemishandling i min bok. Barn bør gis midler gjennom oppveksten slik at de kan gjøre et selvstendig valg på slike ting i når de nærmer seg voksen alder.

 

 

Vet ikke hva andre mener, men det å si til barne dit at barnet kommer til å brenne i helvete til evig tid hvis barnet ikke gjør akkurat som en fantasifigur befaler er og blir psykisk barnemishandling.

 

Barn prosseserer ikke slik bildebruk på samme måte som voksne. Mange barn tror reelt da at de vil brenne fysisk for alltid, og kan utvikle diverse irrasjonelle frykter, fobier og tvangsforestillinger. Kan ikke akkurat si at det er det beste man kan utsette sitt barn for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...