Gå til innhold

Det er lurt å tro på Gud


LonelyMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har smertelig fått erfare sannheten, og sannheten er at Gud fins, det er ikke tvil om det og dere gjør lurt i å tro meg når jeg sier det. Han fins folkens og så kan dere jo dele meninger om hvorfor dere eventuelt IKKE søker han. :)

Patetisk.

 

Hvorfor har du et så intenst ønske om at alle skal tenke og tro slik du gjør?

 

Jeg vil heller dø enn å tro på din gud.

 

Ingen ba deg om å tro på hans gud, tro på din egen lol.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har smertelig fått erfare sannheten, og sannheten er at Gud fins, det er ikke tvil om det og dere gjør lurt i å tro meg når jeg sier det. Han fins folkens og så kan dere jo dele meninger om hvorfor dere eventuelt IKKE søker han. :)

 

Det virker som om du gjør en slags appell til Pascals Wager. Det ligger nesten en skjult trussel her, "dere gjør lurt i å tro meg.." etc. Synd at du kaster bort det eneste livet du har (så vidt i vet), på å tilbe en ikke eksisterende entitet.

 

Hvis du har lest bibelen så står det utrolig mye grusomt der. Igjen og igjen begår Gud grusomme handlinger, og klimakset er når han ofrer sin sønn/ seg selv, til seg selv, for å lage et smutthull i en regel han selv lagde. :hmm:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Pascals wager er allerede ugyldig, bare fordi der ikke fins nok kapasitet til å bevise at det går an å bevise eller motbevise er ikke bevis for at det ikke går an å bevise eller motbevise.

 

Pascal's wager er på lik linje overtro.

 

Du skal lytte til oss som er fornuftige og vi som vet hva vi snakker om. :yes:

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Den bananvideoen er hysterisk. Håper det er ett ironisk inlegg :thumbup:

 

Måkke kimse av den der! Vi hadde aldri kommet hit vi er som menneskehet hvis bananene ikke var like grepvennlige. De ville bare sklidd ut av hendene våres, og vi ville sultet ihjel.

 

It seems God doesn't have faith in us.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg blir frustrert av alle ateistene her inne når jeg ser hvor langt tilbake de er. Ray Comfort banan-mannen som jeg lo av for 5 år siden eller noe sånt (Ta heller ananas frukter, med tagger på, raske karbohydrater med mordvåpen på), den banan videoen er ELDGAMMEL.

 

Bill hicks, hvem har vel ikke sett alle komivideoene hans, synd han døde så ung.

 

Men, igjen, jeg vil si jeg blir litt frustrert av å se ateister bruke gamle gøyale saker og slenger på deg, det er litt som å besøke en huleboer og han skal vise deg et "nytt" verktøy som jeg (bymannen meg) aldri har sett før, nemlig kniven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...