Gå til innhold

Det er lurt å tro på Gud


LonelyMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg vi skulle hatt forbud mot å diskutere religion på forumet her - eller i det minste slike tåpelige tråder som dette, hvor en sinnsforvirret person prøver å presse på andre sin tro. Jeg kjenner jeg blir helt matt inni meg når jeg ser slike tråder dukke opp gang på gang. Og når de i tillegg ikke er i stand til å forstå at det virker imot sin hensikt... da har jeg bare lyst til å gi opp.

 

For all del - alke kan tro på hva de måtte ønske - men å forkynne, det er det verste jeg ser!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gud finnes, jeg orker ikke strekke meg så langt i kveld til å forklare hvorfor, men for mange ateister så blir det døve ører, men bare lytt og sann mine ord. :yes:

Der er problemet, jeg har sett deg i et par tråder, men aldri sett deg fremme noe argument for at Gud eksisterer.

 

Hvordan er det da, fra mitt ståsted, lurt av meg å tro deg uten annen grunn enn at du sier det?

Og enda viktigere, hvordan er det mulig for meg å tro på deg uten noen grunn?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 Peter 3:15 but in your hearts honor Christ the Lord as holy, always being prepared to make a defense to anyone who asks you for a reason for the hope that is in you; yet do it with gentleness and respect,

 

Darr ju gå. Du skal (som kristen troende) alltid være forberedt til å forsvare din tro. Alltid. Som igjen er grunnen til at folk som Matt Dillahunty sluttet å tro. De som faktisk graver litt, og stiller seg kritisk i stede for å blindt tro alt som står på ett ark ser hvor mye svada det er i religion. Det er også ganske passende at moderne kristendom har forkastet halvparten av "guds ord" siden det er mye vondt og direkte jævlig i gamle testamentet. Jævelskap fra en "snill" gud i hele boken faktisk:

 

 

"You have done more evil than all who lived before you. You have made other gods and have made me furious with your gold calves. And since you have turned your back on me, I will bring disaster on your dynasty and kill all your sons, slave or free alike. I will burn up your royal dynasty as one burns up trash until it is all gone. I, the LORD, vow that the members of your family who die in the city will be eaten by dogs, and those who die in the field will be eaten by vultures.'" Then Ahijah said to Jeroboam's wife, "Go on home, and when you enter the city, the child will die. All Israel will mourn for him and bury him. He is the only member of your family who will have a proper burial, for this child is the only good thing that the LORD, the God of Israel, sees in the entire family of Jeroboam. And the LORD will raise up a king over Israel who will destroy the family of Jeroboam. This will happen today, even now! Then the LORD will shake Israel like a reed whipped about in a stream. He will uproot the people of Israel from this good land that he gave their ancestors and will scatter them beyond the Euphrates River, for they have angered the LORD by worshiping Asherah poles. He will abandon Israel because Jeroboam sinned and made all of Israel sin along with him." (1 Kings 14:9-16 NLT)

 

 

Om noe, er jeg mer ombord på en synsvinkling som er av ateistisk opprinnelse. Om det er en gud, og han er smart, snill etc. så hadde jeg bare godtatt de som faktisk bruker hodet sitt til å tenke over tullet som står i bibelen, forme egne verdier til nytte for samfunnet, og ikke godta tull som ble skrevet for nesten 2000 år siden uten bevis. Fordi, som du vet, så har han jo gitt oss fri vilje for å bruke den, eller? Er ikke så mye fri vilje å forlange å følge ubegrunnet tøv i en gammel bok som er omskrevet og forfalsket, udokumentert til tider...

 

Når det er sakt, vil du virkelig være for alltid? Evig er veldig lenge. Evig har omtrent ikke begynt engang.

 

http://www.youtube.com/watch?v=_Kq-Skx02-o&context=C388e352ADOEgsToPDskIYd4g8-satr_K9g14xSsnT

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gud finnes, jeg orker ikke strekke meg så langt i kveld til å forklare hvorfor, men for mange ateister så blir det døve ører, men bare lytt og sann mine ord. :yes:

Der er problemet, jeg har sett deg i et par tråder, men aldri sett deg fremme noe argument for at Gud eksisterer.

 

Hvordan er det da, fra mitt ståsted, lurt av meg å tro deg uten annen grunn enn at du sier det?

Og enda viktigere, hvordan er det mulig for meg å tro på deg uten noen grunn?

 

Jeg er overbevist om at LonleyMan ikke har fnugg av bevis, og da mener jeg ordentlig bevis, ikke personelige opplevelser etc. Begynner også å lure på, i liket med andre, om han bare er et troll.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg blir frustrert av alle ateistene her inne når jeg ser hvor langt tilbake de er. Ray Comfort banan-mannen som jeg lo av for 5 år siden eller noe sånt (Ta heller ananas frukter, med tagger på, raske karbohydrater med mordvåpen på), den banan videoen er ELDGAMMEL.

 

Bill hicks, hvem har vel ikke sett alle komivideoene hans, synd han døde så ung.

 

Men, igjen, jeg vil si jeg blir litt frustrert av å se ateister bruke gamle gøyale saker og slenger på deg, det er litt som å besøke en huleboer og han skal vise deg et "nytt" verktøy som jeg (bymannen meg) aldri har sett før, nemlig kniven.

Snakk om å kaste stein i glasshus... Det er ikke ateistene som kommer drassende med en antikvarisk bok, og forkynner utdaterte dogmer og "sannheter" de har null, niks & nada bevis for.

 

Du argumenterer på en tvers igjennom uredelig måte. Du åpner med å komme med en påstand og avviser i samme åndedrag at sannhetsgestalten i denne er åpen for diskusjon, og setter som videre premiss for diskusjonen at den skal omhandle hvorfor man er så "ufornuftig" at man ikke tar til seg denne sannheten. Uredeligheten underbygges av at du gang på gang avviser å fremlegge de bevisene du påstår å besitte for denne "sannheten". Hvordan ville du selv forholdt deg til dette hvis det var en annen som kom med de samme påstandene? Svelget det rått med ang, krok, snøre, fiskestang og hele sulamitten?

 

"Seek out the company of those who are searching for the truth. But avoid at all cost those who claim to have found it!"

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har smertelig fått erfare sannheten, og sannheten er at Gud fins, det er ikke tvil om det og dere gjør lurt i å tro meg når jeg sier det. Han fins folkens og så kan dere jo dele meninger om hvorfor dere eventuelt IKKE søker han. :)

Dette pisspreiket skal vel ikke være her? Det skal vel i Prekestolen?

Det er her ingen ting som tyder på at TS åpner for noen sakelig diskusjon overhodet, og da er det meningsløst at den ligger her...

Endret av turbonello
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har smertelig fått erfare sannheten, og sannheten er at Gud fins, det er ikke tvil om det og dere gjør lurt i å tro meg når jeg sier det. Han fins folkens og så kan dere jo dele meninger om hvorfor dere eventuelt IKKE søker han. :)

 

Påstander:

1: Du har erfart sannheten.

2: Sannheten er at Gud finnes.

3: Vi gjør lurt i å tro på dine påstander.

 

...

 

1: Hvordan VET DU at du har erfart sannheten?

 

2: Hvordan vet du at sannheten er gud?

 

3: Hvorfor gjør vi lurt i å tro på dine påstander når du bare har påstander som ikke er begrunnet det minste?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg vi skulle hatt forbud mot å diskutere religion på forumet her - eller i det minste slike tåpelige tråder som dette, hvor en sinnsforvirret person prøver å presse på andre sin tro. Jeg kjenner jeg blir helt matt inni meg når jeg ser slike tråder dukke opp gang på gang. Og når de i tillegg ikke er i stand til å forstå at det virker imot sin hensikt... da har jeg bare lyst til å gi opp.

 

For all del - alke kan tro på hva de måtte ønske - men å forkynne, det er det verste jeg ser!

 

Nå har jeg lest gjennom denne tråden,og kan ikke se trådstarter presser sin tro på noen.Men ser mye av det motsatte.Bevis skrikes det..ja skaff bevis på det att Gud ikke finnes da? Like vanskelig som å finne beviset for att han finnes.Og om tråden er så tåpelig,hvorfor svarer du så på den?

 

Jeg har smertelig fått erfare sannheten, og sannheten er at Gud fins, det er ikke tvil om det og dere gjør lurt i å tro meg når jeg sier det. Han fins folkens og så kan dere jo dele meninger om hvorfor dere eventuelt IKKE søker han. :)

 

Påstander:

1: Du har erfart sannheten.

2: Sannheten er at Gud finnes.

3: Vi gjør lurt i å tro på dine påstander.

 

...

 

1: Hvordan VET DU at du har erfart sannheten?

 

2: Hvordan vet du at sannheten er gud?

 

3: Hvorfor gjør vi lurt i å tro på dine påstander når du bare har påstander som ikke er begrunnet det minste?

 

Vil stille deg de samme spørsmålene jeg;)

 

Jeg tok LSD og fant ut at universet og alt som eksisterer kun er produsert av mitt eget sinn.

 

Så du, TS, er et produkt av min fantasi. Og jeg er din Gud.

 

Jeg lover.

 

Og den trippen tok du skade av ser jeg mellom linjene;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 Peter 3:15 but in your hearts honor Christ the Lord as holy, always being prepared to make a defense to anyone who asks you for a reason for the hope that is in you; yet do it with gentleness and respect,

 

Darr ju gå. Du skal (som kristen troende) alltid være forberedt til å forsvare din tro. Alltid. Som igjen er grunnen til at folk som Matt Dillahunty sluttet å tro. De som faktisk graver litt, og stiller seg kritisk i stede for å blindt tro alt som står på ett ark ser hvor mye svada det er i religion. Det er også ganske passende at moderne kristendom har forkastet halvparten av "guds ord" siden det er mye vondt og direkte jævlig i gamle testamentet. Jævelskap fra en "snill" gud i hele boken faktisk:

 

 

"You have done more evil than all who lived before you. You have made other gods and have made me furious with your gold calves. And since you have turned your back on me, I will bring disaster on your dynasty and kill all your sons, slave or free alike. I will burn up your royal dynasty as one burns up trash until it is all gone. I, the LORD, vow that the members of your family who die in the city will be eaten by dogs, and those who die in the field will be eaten by vultures.'" Then Ahijah said to Jeroboam's wife, "Go on home, and when you enter the city, the child will die. All Israel will mourn for him and bury him. He is the only member of your family who will have a proper burial, for this child is the only good thing that the LORD, the God of Israel, sees in the entire family of Jeroboam. And the LORD will raise up a king over Israel who will destroy the family of Jeroboam. This will happen today, even now! Then the LORD will shake Israel like a reed whipped about in a stream. He will uproot the people of Israel from this good land that he gave their ancestors and will scatter them beyond the Euphrates River, for they have angered the LORD by worshiping Asherah poles. He will abandon Israel because Jeroboam sinned and made all of Israel sin along with him." (1 Kings 14:9-16 NLT)

 

 

Om noe, er jeg mer ombord på en synsvinkling som er av ateistisk opprinnelse. Om det er en gud, og han er smart, snill etc. så hadde jeg bare godtatt de som faktisk bruker hodet sitt til å tenke over tullet som står i bibelen, forme egne verdier til nytte for samfunnet, og ikke godta tull som ble skrevet for nesten 2000 år siden uten bevis. Fordi, som du vet, så har han jo gitt oss fri vilje for å bruke den, eller? Er ikke så mye fri vilje å forlange å følge ubegrunnet tøv i en gammel bok som er omskrevet og forfalsket, udokumentert til tider...

 

Når det er sakt, vil du virkelig være for alltid? Evig er veldig lenge. Evig har omtrent ikke begynt engang.

 

http://www.youtube.com/watch?v=_Kq-Skx02-o&context=C388e352ADOEgsToPDskIYd4g8-satr_K9g14xSsnT

 

Alle henger seg oppe i gamletestamentet??? Vi lever da virkelig i det nye testamente..muslimene derimot lever etter gamle testamente..tann for tann,øye for øye osv.Det som skiller muslimer fra kristene,værre er det ikke...hilsen en som ikke er kristen,men har studert teologi;)..og mange andre ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg vi skulle hatt forbud mot å diskutere religion på forumet her - eller i det minste slike tåpelige tråder som dette, hvor en sinnsforvirret person prøver å presse på andre sin tro. Jeg kjenner jeg blir helt matt inni meg når jeg ser slike tråder dukke opp gang på gang. Og når de i tillegg ikke er i stand til å forstå at det virker imot sin hensikt... da har jeg bare lyst til å gi opp.

 

For all del - alke kan tro på hva de måtte ønske - men å forkynne, det er det verste jeg ser!

 

Nå har jeg lest gjennom denne tråden,og kan ikke se trådstarter presser sin tro på noen.Men ser mye av det motsatte.Bevis skrikes det..ja skaff bevis på det att Gud ikke finnes da? Like vanskelig som å finne beviset for att han finnes.Og om tråden er så tåpelig,hvorfor svarer du så på den?

 

Jeg har smertelig fått erfare sannheten, og sannheten er at Gud fins, det er ikke tvil om det og dere gjør lurt i å tro meg når jeg sier det. Han fins folkens og så kan dere jo dele meninger om hvorfor dere eventuelt IKKE søker han. :)

 

Påstander:

1: Du har erfart sannheten.

2: Sannheten er at Gud finnes.

3: Vi gjør lurt i å tro på dine påstander.

 

...

 

1: Hvordan VET DU at du har erfart sannheten?

 

2: Hvordan vet du at sannheten er gud?

 

3: Hvorfor gjør vi lurt i å tro på dine påstander når du bare har påstander som ikke er begrunnet det minste?

 

Vil stille deg de samme spørsmålene jeg;)

Det er svært få som virkelig er kristne som sier noe sånt som at: "Dere (ateister) gjør lurt i å tro på meg(...)" - For det er jo dette det dreier seg om i denne tråden. Det er heller ikke åpnet for noen reel debatt... Det han sier er at vi skal diskutere (med hverandre) er noe sånt som at: "hvorfor vi ikke søker Gud"... Og det er jo helt totalt nonsense...

 

Men det folkens her har gjort, det er jo faktisk å besvare dette seriøst, og de nevner bevis som en vesentlig faktor...

 

Med andre ord: De tror ikke, og de søker ikke Gud, på grunn av manglende evidens, og ber dermed den som påstår å ha funnet sannheten om å legge frem beviser for dette...

 

OG: Det er ikke de som avviser en påstand som har bevisbyrden på sin side, det er den som påstår noe, som må redegjøre, sannsynliggjøre, eller komme med beviser på det man anser som sant...

Endret av turbonello
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mikke Mus er universets skaper og hersker, mot-bevis det. :tease:

 

Her er beviset att ikke Mikke Mus er hersker,han ble skapt av: http://no.wikipedia.org/wiki/Mikke_Mus

 

Nei, det er en teori son ateister har skapt for å skjule hans eksistens. Jeg har kontakt med han, fordi jeg tror. Utenom det kan jeg ikke bevise det, da må du vie ditt liv og tro på Mikke.

Ja, ikke sant? :)

 

Mikke skal visstnok være Walt Disneys mest kjente figur. Hvorfor? Jo, fordi han er universets store skaper og hersker naturligvis! :fun:

Endret av turbonello
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nettopp. Jeg og Turbonello kommuniserer med Mikke på grunn av at vi tror. Av den grunn har han åpnet seg for oss. Dere andre uvitende kan også oppdage sannheten ved å bli med i vår sekt TCOTGMM (The Church of The Great Mickey Mouse). Da vill han åpne seg for dere også.

 

Sektmedlemskap inkluderer 3 år med hjernevasking og nedbryting av deg som menneske

Endret av kmatis
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg vi skulle hatt forbud mot å diskutere religion på forumet her - eller i det minste slike tåpelige tråder som dette, hvor en sinnsforvirret person prøver å presse på andre sin tro. Jeg kjenner jeg blir helt matt inni meg når jeg ser slike tråder dukke opp gang på gang. Og når de i tillegg ikke er i stand til å forstå at det virker imot sin hensikt... da har jeg bare lyst til å gi opp.

 

For all del - alke kan tro på hva de måtte ønske - men å forkynne, det er det verste jeg ser!

 

Nå har jeg lest gjennom denne tråden,og kan ikke se trådstarter presser sin tro på noen.Men ser mye av det motsatte.Bevis skrikes det..ja skaff bevis på det att Gud ikke finnes da? Like vanskelig som å finne beviset for att han finnes.Og om tråden er så tåpelig,hvorfor svarer du så på den?

 

Jeg har smertelig fått erfare sannheten, og sannheten er at Gud fins, det er ikke tvil om det og dere gjør lurt i å tro meg når jeg sier det. Han fins folkens og så kan dere jo dele meninger om hvorfor dere eventuelt IKKE søker han. :)

 

Påstander:

1: Du har erfart sannheten.

2: Sannheten er at Gud finnes.

3: Vi gjør lurt i å tro på dine påstander.

 

...

 

1: Hvordan VET DU at du har erfart sannheten?

 

2: Hvordan vet du at sannheten er gud?

 

3: Hvorfor gjør vi lurt i å tro på dine påstander når du bare har påstander som ikke er begrunnet det minste?

 

Vil stille deg de samme spørsmålene jeg;)

 

Jeg tok LSD og fant ut at universet og alt som eksisterer kun er produsert av mitt eget sinn.

 

Så du, TS, er et produkt av min fantasi. Og jeg er din Gud.

 

Jeg lover.

 

Og den trippen tok du skade av ser jeg mellom linjene;)

 

Og det virker som at du har tatt skade av bibelen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...