Gå til innhold

Det er lurt å tro på Gud


LonelyMan

Anbefalte innlegg

HAH! Jeg fnyser av dem som har en menneskeliknende figur som Gud! :nei::rofl::wallbash:

 

Dumme dumme mennesker... De skulle bare ha visst! Det er jo en mannemus som er himmelen og jordens skapende kraft, samt universets hersker og alt det der...

 

Ære være Mikke Mus i det høyeste, og fred på jorden! :D (Bifallsrop følges følgelig opp)

Endret av turbonello
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har smertelig fått erfare sannheten, og sannheten er at Gud fins, det er ikke tvil om det og dere gjør lurt i å tro meg når jeg sier det. Han fins folkens og så kan dere jo dele meninger om hvorfor dere eventuelt IKKE søker han. :)

 

Påstander:

1: Du har erfart sannheten.

2: Sannheten er at Gud finnes.

3: Vi gjør lurt i å tro på dine påstander.

 

...

 

1: Hvordan VET DU at du har erfart sannheten?

 

2: Hvordan vet du at sannheten er gud?

 

3: Hvorfor gjør vi lurt i å tro på dine påstander når du bare har påstander som ikke er begrunnet det minste?

 

Vil stille deg de samme spørsmålene jeg;)

 

 

Jeg vet ikke, men jeg har tonnevis av beviser for min nåværende posisjon.

 

Det er derfor jeg spør etter bevisene som overBEVISTE LonelyMan, slik at jeg kan vurdere om de er rasjonelle (etterprøvbare, sansynlige).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har smertelig fått erfare sannheten, og sannheten er at Gud fins, det er ikke tvil om det og dere gjør lurt i å tro meg når jeg sier det. Han fins folkens og så kan dere jo dele meninger om hvorfor dere eventuelt IKKE søker han. :)

Kunne du fortalt litt om erfaringen din, hvor du opplevde den og hvordan det fremstod? Kunne du forklart litt om hvordan dette var Gud? Jeg er genuint nysgjerrig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gud finnes, jeg orker ikke strekke meg så langt i kveld til å forklare hvorfor, men for mange ateister så blir det døve ører, men bare lytt og sann mine ord. :yes:

 

Jeg tror deg på at guden din finnes, der jeg er uenig er at han finnes utenfor ditt eget hode.

 

Nå har du forresten kommet med slike utsagn over en lengre tidsperiode - når har du tenkt å vise til hva som gjør deg så sikker..?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Alle henger seg oppe i gamletestamentet??? Vi lever da virkelig i det nye testamente..muslimene derimot lever etter gamle testamente..tann for tann,øye for øye osv.Det som skiller muslimer fra kristene,værre er det ikke...hilsen en som ikke er kristen,men har studert teologi;)..og mange andre ting.

Jeg er uenig. Det jeg har lest tilsier at dette er nok et punkt hvor Bibelen motsier seg selv. På den ene siden snakkes det om at den gamle pakten mellom Gud og mennesket er opphevet med Jesus' død, mens på den andre siden fremheves det at GT's lover skal stå til dommedag. Her bedrives det (som så ofte) cherry-picking av hvilke deler av NT man velger å vektlegge for igjen å utvelge hvilke deler av GT som fortsatt er gyldige. Slik jeg ser det har man blitt enige om å svelge den minste kamelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mikke Mus er universets skaper og hersker, mot-bevis det. :tease:

 

Her er beviset att ikke Mikke Mus er hersker,han ble skapt av: http://no.wikipedia.org/wiki/Mikke_Mus

 

Nei, det er en teori son ateister har skapt for å skjule hans eksistens. Jeg har kontakt med han, fordi jeg tror. Utenom det kan jeg ikke bevise det, da må du vie ditt liv og tro på Mikke.

 

Ja dum kan man være,selv når bevist att Mikke er oppspinn,en karakter som er funnet opp av godeste Walt..ja om du tror på Mikke som en frelser,ja så skal ikke jeg dømme deg for din tro..som du heller ikke bør dømme andre for deres tro.

 

Alle henger seg oppe i gamletestamentet??? Vi lever da virkelig i det nye testamente..muslimene derimot lever etter gamle testamente..tann for tann,øye for øye osv.Det som skiller muslimer fra kristene,værre er det ikke...hilsen en som ikke er kristen,men har studert teologi;)..og mange andre ting.

Jeg er uenig. Det jeg har lest tilsier at dette er nok et punkt hvor Bibelen motsier seg selv. På den ene siden snakkes det om at den gamle pakten mellom Gud og mennesket er opphevet med Jesus' død, mens på den andre siden fremheves det at GT's lover skal stå til dommedag. Her bedrives det (som så ofte) cherry-picking av hvilke deler av NT man velger å vektlegge for igjen å utvelge hvilke deler av GT som fortsatt er gyldige. Slik jeg ser det har man blitt enige om å svelge den minste kamelen.

 

Her er nok din tolkning litt,om ikke mye,på avveie...skal ikke prøve å forklere det deg engang.For har en først gjort seg opp en mening,så for all del hold fast på den til krampa tar deg;)

Lenke til kommentar

Jeg krysser fingrene for et dokumentert mirakel.

 

Ja kanskje det skjer?? CNN har i årevis filmet fra Armageddon sletta,for å Jesus skulle komme tilbake,så vill det bli vist på TV.Men det viste du vel ikke?;)

 

Gud finnes, jeg orker ikke strekke meg så langt i kveld til å forklare hvorfor, men for mange ateister så blir det døve ører, men bare lytt og sann mine ord. :yes:

 

Jeg tror deg på at guden din finnes, der jeg er uenig er at han finnes utenfor ditt eget hode.

 

Nå har du forresten kommet med slike utsagn over en lengre tidsperiode - når har du tenkt å vise til hva som gjør deg så sikker..?

 

Hva gjør deg så sikker?

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg vi skulle hatt forbud mot å diskutere religion på forumet her - eller i det minste slike tåpelige tråder som dette, hvor en sinnsforvirret person prøver å presse på andre sin tro. Jeg kjenner jeg blir helt matt inni meg når jeg ser slike tråder dukke opp gang på gang. Og når de i tillegg ikke er i stand til å forstå at det virker imot sin hensikt... da har jeg bare lyst til å gi opp.

 

For all del - alke kan tro på hva de måtte ønske - men å forkynne, det er det verste jeg ser!

 

Nå har jeg lest gjennom denne tråden,og kan ikke se trådstarter presser sin tro på noen.Men ser mye av det motsatte.Bevis skrikes det..ja skaff bevis på det att Gud ikke finnes da? Like vanskelig som å finne beviset for att han finnes.Og om tråden er så tåpelig,hvorfor svarer du så på den?

 

Jeg har smertelig fått erfare sannheten, og sannheten er at Gud fins, det er ikke tvil om det og dere gjør lurt i å tro meg når jeg sier det. Han fins folkens og så kan dere jo dele meninger om hvorfor dere eventuelt IKKE søker han. :)

 

Påstander:

1: Du har erfart sannheten.

2: Sannheten er at Gud finnes.

3: Vi gjør lurt i å tro på dine påstander.

 

...

 

1: Hvordan VET DU at du har erfart sannheten?

 

2: Hvordan vet du at sannheten er gud?

 

3: Hvorfor gjør vi lurt i å tro på dine påstander når du bare har påstander som ikke er begrunnet det minste?

 

Vil stille deg de samme spørsmålene jeg;)

Det er svært få som virkelig er kristne som sier noe sånt som at: "Dere (ateister) gjør lurt i å tro på meg(...)" - For det er jo dette det dreier seg om i denne tråden. Det er heller ikke åpnet for noen reel debatt... Det han sier er at vi skal diskutere (med hverandre) er noe sånt som at: "hvorfor vi ikke søker Gud"... Og det er jo helt totalt nonsense...

 

Men det folkens her har gjort, det er jo faktisk å besvare dette seriøst, og de nevner bevis som en vesentlig faktor...

 

Med andre ord: De tror ikke, og de søker ikke Gud, på grunn av manglende evidens, og ber dermed den som påstår å ha funnet sannheten om å legge frem beviser for dette...

 

OG: Det er ikke de som avviser en påstand som har bevisbyrden på sin side, det er den som påstår noe, som må redegjøre, sannsynliggjøre, eller komme med beviser på det man anser som sant...

 

"hvorfor vi ikke søker Gud"..er da ett helt legitimt spørsmål? Han forlangte ikke att der skulle søke.Men å diskutere dette med mennesker som ikke evner å se andres lykke,i hva de enn måtte tro på,ja det sier mye om den personen.Her ser vi en tråd hvor det handler om å ha rett..ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg har smertelig fått erfare sannheten, og sannheten er at Gud fins, det er ikke tvil om det og dere gjør lurt i å tro meg når jeg sier det. Han fins folkens og så kan dere jo dele meninger om hvorfor dere eventuelt IKKE søker han. :)

 

 

Du legger ikke ved ET ENESTE fnugg av bevis... så hvor lurt det er å tro på det kan diskuteres! men for all del tro den som vil!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gud finnes, jeg orker ikke strekke meg så langt i kveld til å forklare hvorfor, men for mange ateister så blir det døve ører, men bare lytt og sann mine ord. :yes:

 

må bare svare på denne også, du strekker deg så lang å si at det finnes en "gud" men å komme med bevis er for mye for deg??

om gud finnes og du vet det har du vel beviser for det å det kan ikke være så jævlig vansklig å legge det ved! "gud" er jo ALLMEKTIG så du kan jo bare be han komme hit på forumet og lage en post og legge ved noen bilder av seg selv! det burde da ikke vere så vansklig for en så allmektig gud...

 

ikke ta dette som personangrep. jeg syntes det er kjempefint at du har din tro, men som sagt du taler for døve ører uten beviser!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er nok din tolkning litt,om ikke mye,på avveie...skal ikke prøve å forklere det deg engang.For har en først gjort seg opp en mening,så for all del hold fast på den til krampa tar deg;)

Ditt svar er altså at jeg tar feil, men at du ikke gidder forklare hvorfor? God debattkultur du fremmer der ja... ("And by the way, I was being sarcastic!" - Homer Simpson)

 

Jeg kan informere deg om at dette ikke er noen krampeaktig mening jeg har tillagt meg, men noe jeg var nysgjerrig på og derfor leste litt om nylig. Det jeg fant i Bibelen kan, med mitt agnostiske blikk, tolkes begge veier da det både står skrevet at Jesus' død opphevet den gamle pakten (Ef 2:11-22 og Kol 2:6-15), og at Jesus ikke skulle oppheve loven og at denne skal stå til dommedag (Matt 5: 17-22, Luk 16:17). Det er også interessant at det utdraget som fremhever at loven fortsatt er gjeldende refererer til hva Jesus selv skal ha sagt, mens i de to andre utdragene så er det Paulus' stemme vi hører.

 

I de sekundærkildene jeg fant hvor dette ble diskutert så ble denne tvetydigheten også fremhevet av andre uten tilhørighet til kristendommen, mens det fra teistenes side gjerne kun ble referert til de stedene hvor man snakker om at Jesus opphevet den gamle pakten. Jeg har rett og slett ikke funnet noen forklaring på denne tvetydigheten, og i mitt hode forholder man seg til den tolkningen som tar flest perspektiver i betraktning, samt den fortolkningen som ligger nærmest til primærkilden (Jesus).

 

Men du må gjerne forklare meg hvorfor dette er feil. Jeg er lutter øre :)

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pascals wager er allerede ugyldig, bare fordi der ikke fins nok kapasitet til å bevise at det går an å bevise eller motbevise er ikke bevis for at det ikke går an å bevise eller motbevise.

 

Pascal's wager er på lik linje overtro.

 

Du skal lytte til oss som er fornuftige og vi som vet hva vi snakker om.

 

Du har åpenbart ikke forstått Pascal's Wager, for det er akkurat det du holder på med.

 

Jeg blir frustrert av alle ateistene her inne når jeg ser hvor langt tilbake de er.

 

Når du anklager ti andre for alle å være tilbakestående bør du kanskje vurdere muligheten for at det er du som tar feil. Ellers føyer den psykologiske erketypen din seg fint i rekken av folk som tror de har mandat ifra gud til å gjøre hva de vil i hans navn.

 

Folk er interessert i religion og Gud er på vei tilbake til samfunnet, det er jeg rimelig sikker på.

 

Jepp. Bortsett ifra at de kaller ham Allah. Du skjønner at religion er som regel forbundet med dårlige levekår og manglende utdanning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du skjønner at religion er som regel forbundet med dårlige levekår og manglende utdanning.

Du glemte tvang.... Du SKAL tro.... Bare legg merke til hvor fort populariteten til denne jesus myten forsvant når den ikke lenger påtvinges folk ved hjelp av indoktrinering og skole...

 

Og sånn er det med all religion når den møter viten og ordentlig kunnskap, det er bare de mest ignorante som fredeles løper rundt og tro på disse mytene... for myter er det jo når ingenting av det er støttet opp av fakta...

 

Tok du den lonelyman? Religion er så fordummende at en blir tilbake stående av å tro for mye på det... Var det en OK informasjon å få syntes du? Det må du tydeligvis syntes, for det er slik du håper å "vinne" enhver diskusjon her inne...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...