Gå til innhold

Det er lurt å tro på Gud


LonelyMan

Anbefalte innlegg

Det er en liten ting jeg lurer på. Hvorfor spørres det alltid fra religiøse om at ikke-troende må motbevise at gud finnes? Det er jo de som kommer med påstanden om at han finnes, ergo er det deres ansvar å bevise den påstanden, ikke omvendt.

 

Om jeg sier at det var romvesen som skapte verden; er det da riktig helt til noen beviser det motsatte?

 

Jeg lurer litt på om det er fordi ikke-troende truer guds eksistanse?

Eks: du sier at romvesnet skapet verden,men dette romvesne kan ikke ses,høres,huskes eller dokumenteres. Da blir dens eksistanse i våres samfunn avhengig av at noen skal TRO på at det romvesnet virkelig er der.

 

Feks: jeg var veldig troende før, og nå er jeg ikke det.

Hva er forskjellen i livet mitt? Snakket gud til meg om at han var skuffet over meg? fikk jeg en straff? Nei,ingenting skjedde,bortsett fra at "guds-bilde" forsvant fra hode mitt og på den måten sluttet å eksistere.

 

For meg så virker det som om denne guden det er snakk om gjør kun to ting:

1. hjelper de som VIRKELIG tror og VIRKELIG ber,men bare av og til,det er ikke garanti for at gud kommer til å hjelpe deg bare ved hjelp av bønn.

2.kommer til å dømme deg i etterlivet.

 

dvs denne guden gjør ikke noe særlig i dag,han er rett og slett ikke viktig før vi tror han er det:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
LonelyMan er et troll. Antageligvis en ateist som har det kjempegøy med å hisse opp mengden med tåpelige utsagn. Barnslig.
Til det har han faktisk alt for liten innsikt i hva ateisme vil si. Han har fremdeles den kristne versjonen av ateisme, der vi ikke er annet enn gudefornektere og ikke har "søkt" etter denne innbilte guden som de ignorant tror de søker etter og ikke gjør hva de kan for å forsterke føleriet de gjerne vil ha til denne innbilte jesusen sin... Han forstår ikke at ateisme er at man har sett på bevisene for guder, alle guder og ikke bare den kristne, og når man har funnet bevisene fraværende er det jo ingnting der å "søke" etter med mindre det kommer bevis for en eller annen gud... Så nei, han er nok kristen allright.... og noen ateist har han faktisk aldri vært, selv om han gjerne juger om det i tråder for liksom å fremstå som superglup som begynte å tro... Uten å anse fraværet av bevis som noe mer enn fravær av bevis liksom... Endret av RWS
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et lite paradoks da at både jeg og RWS er tidligere kristne som har trodd og forsøkt å leve et kristent levesett.

I og for seg i hver sine grener men like fult etter den samme boka og vi sitter etter hva jeg har lest av poster fra RWS stort sett med de samme konklusjonene.

For min del hadde jeg bibelstudie i 10 år for jeg snudde.

 

Vil forsåvidt si det har vært nyttig for min del og noe jeg ikke ville vært foruten for nå vet jeg hva de står for samtidig med at jeg selv kan ha fred og være sikker på at enden ikke er nær og kommer ikke heller.

Enden for min del er når mitt liv ender og ikke når gud vil lage harmageddon.

Det synes jeg er en fin og betryggende tanke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...