Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

120fps average? alle tester jeg har sett hittil viser rundt 90-100 som average på 980Ti

... og alle noob testere har stock 2400mhz minne og stock cpu når de tester. Siden Pubg elsker cpukraft og sikkert minnehastighet også, så vil dette påvirke hvor bra spillet går. Når man kan kjøre 980ti opp i 1500mhz fra stock ~1100mhz, så da er det lett å se at ytelsen blir meget bedre :)

 

Sjekk cpu og minnehastighet til  Mumriken  :thumbup:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Nå er det meste av eksempler datarelatert, men hva med å selge en CD pakke til kr 1000 (tusen) på finn, når nypris på pakken er under kr 300 som vanlig utsalgspris.

Det er lydbok på CD plater. Spurte selger hvorfor hun tar over 700 kr mer en nypris. Fikk ingen svar.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=100748332

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Har rapportert den men fikk følgende svar.

 

Hei,

og takk for tipset.

Vi har kontrollert annonsen og valgt å la den stå da vi ikke ser at den bryter mot noen av våre annonseregler.
Har du dokumentasjon som viser noe annet, så ikke nøl med å sende den til oss.

 

Jeg la dog ikke ved noen link til hvor mye den kostet ny, skulle kanskje ha gjort det.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Jeg la ved link til prisjakts prishistorikk som viser gjennomsnittspris på under 4000 Kr når den var i salg. Annonsen kunne nesten vært "lovlig" om selger bare sa hvilken pris han vil ha. Men han skriver at den er kjøpt ny for 10 000 Kr. Det håper jeg finn.no ber ham om å dokumentere. Han kan jo i teorien ha blitt svindlet selv, og faktisk betalt så mye.

 

Fra finn's egen veiledning er det et punkt om missvisende pris, så det skal være gyldig grunn til å rapportere.

Lenke til kommentar

Nå er det meste av eksempler datarelatert, men hva med å selge en CD pakke til kr 1000 (tusen) på finn, når nypris på pakken er under kr 300 som vanlig utsalgspris.

Det er lydbok på CD plater. Spurte selger hvorfor hun tar over 700 kr mer en nypris. Fikk ingen svar.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=100748332

Ho der dama har dukket opp i noen av mine søk tidligere. Det virker som hun har god tid og enten forsøker å tømme huset til fantasipriser eller har en bruktbutikk.

 

Såpass grovt at jeg rapporterte den..

Det er ikke ulovlig eller regelstridig å prise ting høyt. Kan jo hende han gjorde et utrolig dårlig kjøp i sin tid.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...