Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette en bedre deal enn gjennomsnittet på Finn? 

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=130019056

 

Det er det kanskje... Men det gjør det jo ikke nødvendigvis til en god deal! :p

 

Må kunne sies å være for spesielt interesserte det der. Han bruker bare 2 minnebrikker på 2400MHz, så i praksis er dette en 6 kjerners 4790K med 40 PCIe lanes. Om det ikke er det man er på jakt etter, står valget mellom å betale "blodpris" for ett identisk 2400MHz kit til, dersom man kan finne det. Eller nappe det ut og betale "blodpris" for et 4x Kit med forhåpentligvis litt raskere RAM. Allerede har vi måttet bruke mer penger på PC'en enn i annonsen.

 

Så kommer det faktum at om du ikke trenger 40 PCIe lanes, så finnes det bedre CPU'er på markedet til en grei pris i dag. Og å vannkjøle det skjermkortet ga vel knapt mening når det var nytt. Om man ikke får med original kjøleren er det forøvrig svært lite verdt på bruktmarkedet om man vil oppgradere.

 

Vann kjølings komponentene har jo en viss verdi for de som er på jakt etter det, men erfaringsmessig må man se minst 50% tap på slikt når man selger brukt.

 

Nå, prisen er sikkert ikke gal, men vannkjøling er liksom litt for entusiaster. Og kjenner du noen entusiaster som er på jakt etter Haswell CPU med treig RAM og et GTX1080 skjermkort? Måtte vært til kone-PC'en i så fall tipper jeg. :p

Lenke til kommentar

Det er det kanskje... Men det gjør det jo ikke nødvendigvis til en god deal! :p

 

Må kunne sies å være for spesielt interesserte det der. Han bruker bare 2 minnebrikker på 2400MHz, så i praksis er dette en 6 kjerners 4790K med 40 PCIe lanes. Om det ikke er det man er på jakt etter, står valget mellom å betale "blodpris" for ett identisk 2400MHz kit til, dersom man kan finne det. Eller nappe det ut og betale "blodpris" for et 4x Kit med forhåpentligvis litt raskere RAM. Allerede har vi måttet bruke mer penger på PC'en enn i annonsen.

 

Så kommer det faktum at om du ikke trenger 40 PCIe lanes, så finnes det bedre CPU'er på markedet til en grei pris i dag. Og å vannkjøle det skjermkortet ga vel knapt mening når det var nytt. Om man ikke får med original kjøleren er det forøvrig svært lite verdt på bruktmarkedet om man vil oppgradere.

 

Vann kjølings komponentene har jo en viss verdi for de som er på jakt etter det, men erfaringsmessig må man se minst 50% tap på slikt når man selger brukt.

 

Nå, prisen er sikkert ikke gal, men vannkjøling er liksom litt for entusiaster. Og kjenner du noen entusiaster som er på jakt etter Haswell CPU med treig RAM og et GTX1080 skjermkort? Måtte vært til kone-PC'en i så fall tipper jeg. :p

Gode poeng, klarte ikke helt å bestemme meg om det var OK pris eller ikke men nå ser det ikke sånn ut lenger :p

 

 

Må innrømme at slangene også gir inntrykk av grums i loopen. Kanskje det er ingenting, men når slangene ser ut som tjukk tåke er ikke jeg optimistisk til det inni.

Det tenkte jeg ikke på i det hele tatt egentlig. Kan hende tubing bare er "clouded", hadde det problemet når jeg hadde soft tubing og farga vann i loopen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...