Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er da i drift ennå den. Ser hun driver storsalg på en sånn måte at hun sikkert vet priser. Men å selge noe til over tre ganger ny pris er jo ikke ulovlig. Bare utrolig frekt..

 

Jeg refererte til receiver annonsen som Gabri3L rapportere og som jeg også har rapportert.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Ny eller brukt Ny

 

Oboy

 

Er det noen større luringer og raringer en dette her?

 

Noen som har lyst å prøve:

Tyrkisk mat, børek og vårruller.

Er billigere å spise på titanic 2 i så fall.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

GTX 1080 Ti 
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=129593349&fks=129593349

 

Det råeste på markede fortsatt. Vent med rtx, FE er aldri optimalt + at første utgavene fra partnere har masse barnesykdommer. Først Om 1 år er RTX verdt d.

 

Så han har ikke fått med seg 2080Ti han da, som er ganske overlegent dette kortet...?

Det er jo kun hans spekulasjon om hva som er verdt eller ikke verdt "d".

Nypris power: 10990kr

Stilig, billigste nypris 9790kr.

 

 

Det blir så mye dumt i en annonse at det virker jo rett ut som han prøver og lure folk som ikke har nok peiling...

Endret av SKAÐI
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, vet ikke om dette kvalifiserer til en luring...

 

jeg prøvde å skaffe et Sigma 8-16mm objektiv på Finn, og får inn en par henvendelser til fantasipriser (over nypris). Så er det en som sier han har et slikt et, og gjerne vil selge det til en god pris. Han virker å ha et normalt navn og profilbilde, og har noen gode vurderinger fra før. Har Facebook-profil, men uten bilde der, og få venner.

 

Sier at han vil sende kvittering med, og at det er kjøpt på Japan Photo. Troverdig nok, tenker jeg. Ber han som siste sjekk å sende et bilde av objektivet ute av esken. Han svarer lynkjapt med et bilde som ser ut som det er tatt med mobil. Objektiv ute av esken. Alt ser fint ut.

 

Så sjekker jeg Google sitt reverse image search, som sjekker for identiske bilder som allerede ligger på nettet. Da kommer det plutselig fram at bildet han sendte meg, i virkeligheten var tatt fra en brukertest mange år tilbake. Når jeg konfronterte vedkommende med dette, ble det fullstendig stille.

 

Dette viser at en del svindlere opptrer ganske utspekulert. Som konsekvens så kjøper jeg nå aldri noe, uten å treffe vedkommende og fysisk ser produktet.

Lenke til kommentar

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=129834381&fks=129834381

 

OBS! Som nybygget menes at dette ikke er en brukt pc. Den er bygget helt nytt og har kun nye deler som kommer fra komplett. Kvittering medfølger og 1 års garanti.                                                                                                    - CPU Intel Core i5-3570K, 3800 MHz (4 x kjerner)                                                           - - Hovedkort: ASRock Z77 Performance 2x SLI støtte med LED temp. (overklokkings kort)                                                                                                                              - 12GB 1600MHz DDR3 (kan oppgraderes til 32GB)                                                          
Lenke til kommentar

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=130205797

 

I7-4770 og GTX 970 sli med caselabs og vannkjøling for 16000,-. "Røverkjøp"

 

Custom vannkjølt gaming pc i Caselabs SMA8.16 000,-
Vurderer å selge maskinen min for å gjøre plass til nye prosjekter. Bare å komme med bud.
 
Litt om maskinen og kjøleløsningen:
 
Høydepunktet med maskinen er kabinettet fra Caselabs, SMA8. Dette er et av de råeste kabinettene som noen gang er laget med tanke på vannkjøling. Caselabs er kjent for å lage høykvalitetskabinetter av aluminium som er spesialtilpasset etter kjøperens ønske. Det sies at skal man kun ha ett kabinett som varer livet ut, som har plass til alt man kan ønske seg av maskinvare og som kan være både stille og kjølig på en gang, så er det nettopp Caselabs man skal gå for. Dette kabinettet er satt opp til å gi mest mulig kjøleytelse uten å produsere for mye støy.
 
Nå sitter det 17 (!) vifter i den og jeg hører så vidt maskinen selv under lange og intense spilløkter. Den er også veldig stille ved tomgangskjøring. Temperaturene er også veldig gode selv med overklokket maskinvare. Kjøleoppsettet er delt inn i to kretser, en for de to grafikkortene og en for prosessoren. Det er også dreneringsystem for begge kretsene.
 
Hemmeligheten bak den gode kjøleytelsen og stille driften er en Aquaero 6 LT. Denne brukes til å styre viftene og den ene pumpa i maskinen, samt at det er koblet til en temperatursensor for hver krets i tillegg til en som måler romtemperatur. Dette er en intelligent viftekontroller som gjør at man kan styre viftene enten etter temperaturen på komponentene eller vanntemperaturen i de to kretsene. På tomgang kjører viftene kun en 450-550rpm. Det eneste man hører fra maskinen er svak lyd fra pumpene.
 
Jeg har også en ekstra midtplate (platen som skiller hovedkammeret og kjelleren på kabinettet) liggende som følger med. Det gjør at man gjøre om på kretsene og eventuelt borre nye hull.
Selve maskinen inneholder en overklokkbar Haswell i7 prosessor og to Nvidia GTX 970 grafikkort i SLI. Maskinen kjører selvfølgelig alt av nye spill med relativt høye instillinger. Den har også en 1200w strømforsyning, mer enn man noen gang får bruk for. Sitter også to SSDer i den samt en 3TB harddisk for lagring. Enda er det plass til mer.
 
Dette er en veldig god gaming pc som stadig vekk sparker godt fra seg. Forøvrig er maskinen i god stand og er godt tatt vare på.
 
Mesteparten av maskinen er bygget på høsten 2014, mens noen deler er lagt til i nyere tid. Fortsatt mye levetid igjen på komponentene. Jevling vedlikeholdt.
 
Komponenter:
- Intel i7 4770k
- Asus z87 Formula
- 2 x GTX 970
- Cooler Master V1200
- Samsung 840 pro 256GB SSD
- Intel 240 GB SSD
- 3TB HDD
- NZXT rgb belysning
 
Vannkjølingsutstyr:
- EK vannblokker for GPU og CPU
- EK vanntank med D5 pumper (en men pwm-kontroll og en dc-styrt)
- 16mm PETG rør
- Koblingene er stort sett fra Monsoon
- Alphacool radiatorer (280 mm+ 480mm for CPU-kretsen og 560mm for GPUene)
- Fractal Design venturi vifter (17stk)
- Aquaero 6LT styringskontroller for regulering av vifter
- Temperatursensorer
- EK CryoFuel Acid Green kjølevæske.
 
Ca ett år gammel. Bare å ta kontakt hvis du lurer på noe. Mulig å bare kjøpe kabinett/kjøleløsning om ønskelig. Flere bilder kommer.
Endret av traskas waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=130205797

 

I7-4770 og GTX 970 sli med caselabs og vannkjøling for 16000,-. "Røverkjøp"

 

 

Selve kabinettet er halve prisen nytt, hvis ikke over. Du får ikke tak nye caselabs kabinett lenger pga Trump og sine tariffer tvingte Caselabs til å stenge dørene. Vannkjøling blir fort veldig mye penger med 3 vannblokker og spesielt med 2 pumper og utstyr til de. Var faktisk ikke så dårlig deal imo selv om komponentene er gamle.

Endret av VegardBS
Lenke til kommentar

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=129814225&fks=129814225

 

 

 

Det er en kjempe bra PC som ikke tar mye plass.

...

Har aldri slitet med fpsen.

 

...

 

Adx musematte. Kjempe stor musematte som alle må ha, mange sliter med at de ikke har så stor musematte, men med denne så har du aldri dette problemet.

 

Geforce GTX 750Ti rått skjermkort for gaming

 

Alle specsa står på et bilde

 

6 000,-

 

:lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...