Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tydligvis er Gigabyte GA-P67A-UD3-B3 og Asus P8Z68-V LE mandagsprodukter.

Da jeg vet lga 1155 hadde problemet med hovedkortene i starten.

Men muligens hovedkort for ivybrige er langt mere stabile.

Var en del trøbbel med z68, p67 osv... Ja

 

Det meste ble forsåvidt fikset med z77 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så både Z77\P8P67 Pro burde være trygge å stabile hovedkort?

Da det ville vært fint med en liste.

 

Vet HPET 64 på gigabyte hovedkort kan gi noe kluss.

https://en.wikipedia.org/wiki/High_Precision_Event_Timer

 

Har noen opplevet båndbredde issue med LGA 1155?

2 GTX titan SLI\ usb 3.1 kort og 10 gigabit SFP+

 

Da det finnes kort med 3x PCI-E 16x.

Men litt i tvil på om de lever båndbredde nok.

Men tviler på sokkel 1151\1150 er særlig bedre uansett.

Lenke til kommentar

Sålenge P67-hovedkort skaper dugelige maskiner vil de være verdt en slant. For kort i det øvre sjiktet for plattformen syns jeg ikke 800kr er så ille. Billigkort uten SLI-støtte og mange features kan man få for 4-500. 800kr er ikke veldig mye penger om noe skulle ryke, heller.

Pcie2.0 er det som gjør at jeg ikke ville vurdert noe slikt, men om du er på budjett kjøper du ikke GTX1080, uansett.

Lenke til kommentar

Sålenge P67-hovedkort skaper dugelige maskiner vil de være verdt en slant. For kort i det øvre sjiktet for plattformen syns jeg ikke 800kr er så ille. Billigkort uten SLI-støtte og mange features kan man få for 4-500. 800kr er ikke veldig mye penger om noe skulle ryke, heller.

Kanskje ikke ille, men er noe stiv pris for noe som ikke har reklamasjonsrett på.

Ofte da når reklamasjonsretten er ute (over 5 år) eller kjøpt hos amentio\tidligere netshop at verdien faller yteligere.

 

800 kr vil jeg ikke si er lite, får et månedskort for den prisen.

Men ja funger det 1-2 år er det verdt prisen.

 

Problemet er også med windows 10 lisens selv om det er technet subscription risiker jeg å tape litt penger der, da jeg snart må aktivere hvis ikke kan nøkkelen bli ubrukelig, nøkkelen kan også bli ubrukelig hvis jeg aktiver og hovedkortet ryker.

Så derfor velger jeg å ta riskoen.

Vet samme selger har 3 andre kjøpere som er interisert. Så ja var heldig som fikk kjøpt.

 

 

Pcie2.0 er det som gjør at jeg ikke ville vurdert noe slikt, men om du er på budjett kjøper du ikke GTX1080, uanset

Er ikke nødvendig vis på budsjett, men det trenger ikke å si det er fornuftig å kjøpe LGA 1151 da det er bare litt bedre en i7 2600k. Overklokker man f.eks rundt 4.5 Ghz er forskjellene minimale.

 

Selv om PCI-E 3 muligens er noe raskere, vet jeg ikke hvor stor forskjell det vil utgjøre på Titan.

Da sokkel 1151 fremdeles har mindre PCI-E lans?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Sålenge P67-hovedkort skaper dugelige maskiner vil de være verdt en slant. For kort i det øvre sjiktet for plattformen syns jeg ikke 800kr er så ille. Billigkort uten SLI-støtte og mange features kan man få for 4-500. 800kr er ikke veldig mye penger om noe skulle ryke, heller.

Kanskje ikke ille, men er noe stiv pris for noe som ikke har reklamasjonsrett på.

Ofte da når reklamasjonsretten er ute (over 5 år) eller kjøpt hos amentio\tidligere netshop at verdien faller yteligere.

 

800 kr vil jeg ikke si er lite, får et månedskort for den prisen.

Men ja funger det 1-2 år er det verdt prisen.

 

Problemet er også med windows 10 lisens selv om det er technet subscription risiker jeg å tape litt penger der, da jeg snart må aktivere hvis ikke kan nøkkelen bli ubrukelig, nøkkelen kan også bli ubrukelig hvis jeg aktiver og hovedkortet ryker.

Så derfor velger jeg å ta riskoen.

Vet samme selger har 3 andre kjøpere som er interisert. Så ja var heldig som fikk kjøpt.

 

 

Pcie2.0 er det som gjør at jeg ikke ville vurdert noe slikt, men om du er på budjett kjøper du ikke GTX1080, uanset

Er ikke nødvendig vis på budsjett, men det trenger ikke å si det er fornuftig å kjøpe LGA 1151 da det er bare litt bedre en i7 2600k. Overklokker man f.eks rundt 4.5 Ghz er forskjellene minimale.

 

Selv om PCI-E 3 muligens er noe raskere, vet jeg ikke hvor stor forskjell det vil utgjøre på Titan.

Da sokkel 1151 fremdeles har mindre PCI-E lans?

 

 

Så forskjellene er minimale når både 2600k er på 4.5GHz og 6700K er på 4.5GHz?

Lenke til kommentar

 

Så forskjellene er minimale når både 2600k er på 4.5GHz og 6700K er på 4.5GHz?

Nå drar du det litt ut av sammenheng, greit i7 6700k er raskere og nyere og vil selvsagt gi noe bedre ytelse på samme frekvens,

 

Men alikevell betale 5000 kr for skylake oppsett som er minimale forskjeller. Er lite idoitisk som å kjøpe GTX 1080 SLI i dag som nærmest vil falle 30% eller mere i verdi i 2018 et sted.

 

Du med:

 

i7 [email protected] | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | Corsair Vengeance 4x4GB 1600MHz | EVGA Geforce GTX 980 Ti @ 1557/2000MHz

Burde enkelt si hvor flaskehalsene dine ligger i dag i spilling.

Når vi begynner å få Vulcan\DX 12 tror jeg cpuen begynner å bli en flaskehals med mindre du klokker den til 5 ghz eller mere da burde man trenge flere kjerner.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

 

Så forskjellene er minimale når både 2600k er på 4.5GHz og 6700K er på 4.5GHz?

Nå drar du det litt ut av sammenheng, greit i7 6700k er raskere og nyere og vil selvsagt gi noe bedre ytelse på samme frekvens,

 

Men alikevell betale 5000 kr for skylake oppsett som er minimale forskjeller. Er lite idoitisk som å kjøpe GTX 1080 SLI i dag som nærmest vil falle 30% eller mere i verdi i 2018 et sted.

 

 

En i7 6700K er bedre enn en i7 2600K. Kort og greit. Om man trenger det eller ikke, det er en helt annen sak. 

Lenke til kommentar

Det er vel heller snakk om et jag på litt bedre frames. Er jo ikke rare forskjellen man ser i spill mellom disse to. Kommer jo selvsagt litt an på spillet, men kan aldri tro at et 1080 blir bottlenecket av en 2600k på 4,5+ ghz selv om den kjører PCIe 2

 

En av mange fine videoer når det kommer til spill ytelse. 

 

Lenke til kommentar

Fin video :)

Alle holder seg jo så å si over 60hz som mange av oss fortsatt gamer på, meg inkludert inntil jeg bestemmer meg for noe nytt.

 

Jepp. Som jeg sa tidligere, det kommer jo an på om man trenger det eller ikke. Største forbedringen i ren spill ytelse er vel frame time. 

Lenke til kommentar

Problemet jeg ser hovedkort blir solgt for 1000 kr

 

Vet denne karen Asus P8Z68-V Pro fikk 800 kr for hovedkortet.

Da var det 3 personer som er interisert, egentlig burde det vært budrunde.

Så er irrterende med slike ting, da å oppgrade hovedkort + cpu og ram til sokkel 1151 er langt dyrere.

Så derfor kan de som selger ta nærmest ny pris på en vare som har gått ut fra garanti.

 

Men slik er det trenger man en ting er de fleste villige å betale ekstra.

Men litt tvil om slike hovedkort om man bør være fornøyd hvis de er stabile i over 6 måneder.

Da jeg vet en del hovedkort ofte pleier å feile etter over 4 år mye bruk. Da blir det hyppig bluescreen og frysninger i oppstart.

Tilbud = etterspørsel

 

Ingenting urettferdig med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...