Gå til innhold

Diskusjons menighet! [les førstepost]


BirgerCaC

Anbefalte innlegg

Ja, ja RWS.

Det forbauser meg stadig men noe mer du gjør motstand mot sannheten og bibelen, guds ord så får du meg og mer til å tro på bibelen. Det står flere steder at de som prøver å spre guds ord skal møte motstand, og at de skal møte forfølgelser.

 

I bibelen så står det at det du og mange andre driver med her nå skal inntruffet hvis man skal vitne om gud til nasjonene.

Nedenfor er det noen eksempler på bibel vers osv hvor det står dette:

 

Matteus 10: 16-26, Matteus 18: 6-14, Lukas 17: 1-6, Johannes 15: 18-17, Johannes: 16 1-6,

kolossene 2: 8-10, kolossene 2: 18-19, 1 Timoteus 4: 1-5, andre Peters brev 2: 1-14 og Andre Peters brev 2: 15-22. Dette er bare for å nevne noen.

 

Jeg anbefaler deg RWS og andre som motsier kristendommen og guds ord å lese disse bibelversene. Da oppdager dere hva dere faktisk gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler deg RWS og andre som motsier kristendommen og guds ord å lese disse bibelversene. Da oppdager dere hva dere faktisk gjør.

 

Du henviser både her og i flere poster, at vi som ikke tror på Guds ord, om å lese bibelen. Når det gjelder oss ateister (de fleste her på forumet), så har storparten av oss les bibelen både en og flere ganger. Jeg har den faktisk liggende på nattbordet. Mange har vært i en slik situasjon der barnetroen er satt på prøve og deretter lest bibelen, som igjen har ført til at vi er blitt ateister. Det finnes også tall som viser at ateister (prosentvis) leser mer i bibelen og har mer kunnskap om religion en kristne.

 

Derfor ber jeg deg fint om å ikke komme med diffuse meldinger om at vi ikke har kunnskap om bibelen eller leser i bibelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, ja RWS.

Det forbauser meg stadig men noe mer du gjør motstand mot sannheten og bibelen, guds ord så får du meg og mer til å tro på bibelen. Det står flere steder at de som prøver å spre guds ord skal møte motstand, og at de skal møte forfølgelser.

Sannhet? Hvem sannhet? Det er jo bare påstander og ingen sannhet der... Det er derfor du TROR på gud og ikke vet...

 

Du tror ikke mer, du IGNORERER bare mer....

 

I bibelen så står det at det du og mange andre driver med her nå skal inntruffet hvis man skal vitne om gud til nasjonene.

Nedenfor er det noen eksempler på bibel vers osv hvor det står dette:

 

Matteus 10: 16-26, Matteus 18: 6-14, Lukas 17: 1-6, Johannes 15: 18-17, Johannes: 16 1-6,

kolossene 2: 8-10, kolossene 2: 18-19, 1 Timoteus 4: 1-5, andre Peters brev 2: 1-14 og Andre Peters brev 2: 15-22. Dette er bare for å nevne noen.

 

Jeg anbefaler deg RWS og andre som motsier kristendommen og guds ord å lese disse bibelversene. Da oppdager dere hva dere faktisk gjør.

Har lest dem. Im otsettning til de aller fleste kristne så har jeg lest bibelen fra perm til perm, det err faktisk delvis derfor jeg ble ateist... Da ingen bøker i verden klarer å lage ateister fortere enn bibelen selv....

Lenke til kommentar

Birger, hvis du ikke kan være med på at tro er tro og ikke (vitenskapelig verifiserbar) sannhet så faller du utenfor kategorien troende og over i kategorien fanatiker, og der er det ikke hensiktsmessig å legge seg hvis man ønsker å kunne påvirke andre.

 

RWS: Sannhet er ikke en person derfor er det HVILKEN sannhet og ikke HVEM sannhet.

Lenke til kommentar

...

 

Har lest dem. Im otsettning til de aller fleste kristne så har jeg lest bibelen fra perm til perm, det err faktisk delvis derfor jeg ble ateist... Da ingen bøker i verden klarer å lage ateister fortere enn bibelen selv....

 

Er nå en god del kristne også som har lest Bibelen fra perm til perm. Allikevel, antallet burde vært langt større. Synes det blir tåpelig å tro på noe som står uten å vite hva som står. Det kan vel også være en grunn til at alle kristne blir kalt uvitende, noen ødelegger for alle...

Lenke til kommentar

Jo, man kan vite... Det er en sannhet.

Hvis du ikke vil tro, og har glemt gud totalt fra ditt liv. Hvorfor er du dag på Diskusjons menighet?

Jeg vet at du mener at det ikke er sannhet. Jeg vet det. Hvis du ikke har noe annet å tilføye så hvorfor er du her da?

For å krangle med slike som deg... Ser på det som trening, slik at jeg kan få kristne jeg møter til å løpe grinende vekk fra diskusjoner DE har yppet seg til....

 

:p

 

Bare tøv såklart... Sannheten er at jeg forsøker for mitt bare liv å forstå hvorfor religiøse ikke evner å se at det er påstander de tror på og ingen sannhet...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

For å krangle med slike som deg... Ser på det som trening, slik at jeg kan få kristne jeg møter til å løpe grinende vekk fra diskusjoner DE har yppet seg til....

 

:p

 

 

 

Jeg tror du krangler med deg selv, for det meste, men så fant dere hverandre (å gud, hjelpe oss andre) ... fun.gif!

Lenke til kommentar

Ja, ja RWS.

Det forbauser meg stadig men noe mer du gjør motstand mot sannheten og bibelen, guds ord så får du meg og mer til å tro på bibelen. Det står flere steder at de som prøver å spre guds ord skal møte motstand, og at de skal møte forfølgelser.

 

I bibelen så står det at det du og mange andre driver med her nå skal inntruffet hvis man skal vitne om gud til nasjonene.

Nedenfor er det noen eksempler på bibel vers osv hvor det står dette:

 

Matteus 10: 16-26, Matteus 18: 6-14, Lukas 17: 1-6, Johannes 15: 18-17, Johannes: 16 1-6,

kolossene 2: 8-10, kolossene 2: 18-19, 1 Timoteus 4: 1-5, andre Peters brev 2: 1-14 og Andre Peters brev 2: 15-22. Dette er bare for å nevne noen.

 

Jeg anbefaler deg RWS og andre som motsier kristendommen og guds ord å lese disse bibelversene. Da oppdager dere hva dere faktisk gjør.

Og jeg anbefaler deg å sette deg inn i hvordan konspirasjonsteoretikere argumenterer, for dette her er faktisk ganske så identisk. All motstand og kritiske spørsmål stemples som en del av konspirasjonen og som noe som springer ut av de ondes aktiviteter. Det er kun en selv som har sett lyset, det er enkelt tilgjengelig hvis en bare ser de rette stedene, og alle som ikke får til dette er en del av den forledede saueflokken.

 

Bare det at man i kristendommen advarer mot kunnskap og at kunnskapen er fienden, sier vel sitt. Grunnen er rett og slett at kristendommen er et maktmiddel som ikke tåler kritisk, selvstendig tenkning. Det er en tro basert på fordummede antakelser om hvordan verden fungerer. Selvfølgelig er man livredd for kunnskap, for med kunnskapen faller troen i grus og dermed makten over mennesket. At dere ikke greier å se dette er for meg helt utrolig!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Bare det at man i kristendommen advarer mot kunnskap og at kunnskapen er fienden, sier vel sitt.

 

Hvor/når advarer kristendommen mot det?

Nei, jeg vet ikke. Adam og Eva og kunnskapens tre?

 

Så lett slipper du ikke unna. Prøv litt til!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei, jeg vet ikke. Adam og Eva og kunnskapens tre?

 

Så lett slipper du ikke unna. Prøv litt til!

Så det at man ikke skal ta for seg av kunnskap hvis man vil leve i Eden er ikke å advare mot kunnskap? Hvis det ikke kvalifiserer, hva vil da vær godt nok?

 

Det som er "godt nok" er at du forklarer hva du egentlig mener, uten at du vrir deg som en ål. Kan det være at dine "vridninger" er fordi du ikke vet hva du snakker om, og så satser på at andre "likesinnede" kanskje kommer å berger stussen din før noen som helst etterlyser svar?

Lenke til kommentar

Nei, jeg vet ikke. Adam og Eva og kunnskapens tre?

 

Så lett slipper du ikke unna. Prøv litt til!

Så det at man ikke skal ta for seg av kunnskap hvis man vil leve i Eden er ikke å advare mot kunnskap? Hvis det ikke kvalifiserer, hva vil da vær godt nok?

 

Det som er "godt nok" er at du forklarer hva du egentlig mener, uten at du vrir deg som en ål. Kan det være at dine "vridninger" er fordi du ikke vet hva du snakker om, og så satser på at andre "likesinnede" kanskje kommer å berger stussen din før noen som helst etterlyser svar?

Hva jeg egentlig mener er at kristne advarer mot kunnskap igjennom historien om Adam og Eva og kunnskapens tre. På hvilken måte er det en vridning eller mangel på et svar?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hva jeg egentlig mener er at kristne advarer mot kunnskap igjennom historien om Adam og Eva og kunnskapens tre. På hvilken måte er det en vridning eller mangel på et svar?

 

Hva skulle du gjort uten kristne? har du noen misjon i det hele tatt, uten noen som gir deg motstanden du maser etter?

Lenke til kommentar

Hva skulle kristne gjort uten en motstander? Ondskap er jo en viktig del av kristendommen. Hvordan kan det ha seg at Gud har skapt alt, er god, men har skapt ondskap/ Satan. Jeg lurer oppriktig på dette. Mennesket har fri vilje, og har valget til å handle godt og ondt, men etter kristen lære er det det jo Satan som frister mennesket og "står" bak det onde.

Eller er jeg på jordet nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...