Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si at 7850 har en rævva kjøleløsning. Viftene bråker så inni hinsides mye i idle-modus at det jeg kjøpte går rett tilbake til leverandør etter å ha vært prøvd i 5 minutter.

 

Når du testet dette kortet, la du inn korrekte drivere? Idle fanspeed går dobbelt så høyt uten drivere....

 

Det er vel absolutt ingen 7xxx referansekort fra AMD som ikke er musestille i idle, så enten er det defekt, eller så har du ikke driver inne, disse 5 minuttene du testet skulle vel peke på det siste.. Driveren styrer dette...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

da burde du kanskje kjøpt en bedre modell da... omtrent alle koster 2000kr, hvis hvis du kjøpte med stock kjøler er det din feil...

 

hvis du fortsatt har lyst på ett HD 7850 så kan du jo se på enten MSi sin eller Asus sin. de burde koste det samme, ta det som du synes ser best ut :)

 

Det var MSI sitt kort. Gamlekortet jeg har er tett på lydløst i idle, alt av drivere ble avinstallert og nye ble installert.

 

Jeg kan uansett vente til neste generasjon med bytte av kort da mitt nåværende er mer enn kjapt nok.

Endret av oOF
Lenke til kommentar
Tror dere kanskje denne er bedre enn 12.3 for HD69xx også?

 

Spiller lite om dagen men alltids greit ha bedre drivere inne og jeg merker at 12.3 muligens ikke virker å være like god på flerskjerm/desktop (noe med at skjermene slokker/resetter seg en sjelden gang og at profilene virker rotet til med feil instillinger). Har spilt lite med 12.3 men i ME3 er det ingen merkbare problemer, heller ikke i unbounded og driver: san fransisco som jeg også mener å ha spilt litt med 12.3.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Bare sånn hvis noen er ute etter luftkjøler til 7970 så kan jeg anbefale Accelero Xtreme, den er sykt god. Har msi afterburner også satte jeg viftene på 100% og da bråker de like mye som stock på kanskje 30-40% Også OC'ed så mye som går ann på afterburner uten og kjøre mer spenning. Altså Core = 1125 og Memory = 1575 så spilte jeg bf3 i 3 timer på ultra. Varmeste var 51 grader :eek:

Lenke til kommentar

Foretrekker å få varmlufta ut av kabinettet jeg, mine er klokket til 1125/1575 og holder 70c med viftene på auto..

 

Man merker godt att kortene varmer når man spiller, jeg har PC'n på et mindre rom (4X3), og det blir rimelig fort varmt under spilling, så vinduet må opp :p

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste muligheten for å forbedre dette er å bytte PSU eller grafikkort, coil whine er bare en uheldig blanding av strømforsyning og grafikkort.

Jeg har et 6990 es som har "coilwhine" tikking. Altså tikkende gnæg :p

 

Det som hjelper er Beyerdynamic DT770 :D

 

Hos meg har ikkje dette noe med psu å gjøre.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For dere som spiller BF3:

Leste idag at man kunne prøve å aktivere MSAA i BF3 gjennom driveren og finne ut at ytelsestapet var bare en brøkdel av 4xMSAA i BF3, testet det og endte opp med å aktivere 2x Adaptive AA på de samme innstillingene jeg kjørte tidligere i spillet uten å få noen større ytelsesfall i 64 player MP(fps-lås på 90.) Anbefaler andre å teste dette for å bekrefte mine oppdagelser, for isåfall er det definitivt noe galt med BF3s implementering av MSAA.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...