Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får rett og slett ikke til og endre spenning på det ene kortet...

Noen som har tips?

Unofficialoverclockingmode fungerer ikke pga da møter jeg et annet problem som det det skulle gå ann og fikse med det gikk vist ikke alikevel.

Nesten så jeg går tilbake til tidligere drivere...

Prøvd å sette spenning på et kort, bytte hovedkort i Afterburner og så sette på nytt?

 

Pleide å ha mer flaks med Trixxx og spenningsjustering også.

Lenke til kommentar

Jeg får rett og slett ikke til og endre spenning på det ene kortet...

Noen som har tips?

Unofficialoverclockingmode fungerer ikke pga da møter jeg et annet problem som det det skulle gå ann og fikse med det gikk vist ikke alikevel.

Nesten så jeg går tilbake til tidligere drivere...

Prøvd å sette spenning på et kort, bytte hovedkort i Afterburner og så sette på nytt?

 

Pleide å ha mer flaks med Trixxx og spenningsjustering også.

Hvordan bytter man hovedkort i Afterburner?

 

Trixx fungerer ikke med de nye driverene. Man får ikke disablet ULPS

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Alt jeg skal si er at dere er velkommene til å prøve de grønne i NV leiren, dessverre er det ofte slik at du bytter inn ett problem for ett annet :(

 

Tiltredes 100%.

 

Jeg har kjørt ATI på hovedpcen siden 3870 kom, og har oppgradert hver generasjon siden. Enten cf eller trifire, og jeg har ikke hatt problem i det hele tatt.

Har hatt produkter fra de fleste lanseringer fra AMD (unntak 2xxx/4xxx) og Nvidia (flest kort herfra) i en god del år nettopp for å være oppdatert i begge leire og kan bare si at begge alltid har hatt sin jevne skjerv med problemer, styrker og svakheter på forskjellige områder. Men det er klart at noen alltid lar seg farge hvor man da er vitne til disse innleggene mot AMD med jevne mellomrom. Det slår aldri feil og i tillegg ser man hver gang at det forventes lite eller ingen problemer med nylanserte skjermkort. Man ser også ofte at folk sliter fordi det overklokkes, modifiseres eller har andre avvik fra standard. Samt at det vil alltid være spilltitler som fungerer bedre med en leverandør vs. en annen og dette er én av mange faktorer man må veie inn i valgene man tar. Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har værtfall ikke hatt mer tull enn jeg har hatt nå med 7970. BF3 er regelrett drit, CS Source går ikke glatt sammenlignet med 4870X2 kortet jeg hadde.. kort nr 2 gikk plutselig i PCIe 1X modus + att ytelsen ble helt plutselig kraftig redusert, noe som endte i formatering av PC.. drivere som ikke vil la seg innstallere ordentlig, er det jeg kommer på i farta.

 

Jeg har hatt Crossfire tidligere, og dobbel gpu kort, (X1900XT, 2900Pro Crossfire og 4870X2) men jeg har adri hatt så mye fjas som nå.

 

Om nvidia er noe bedre, skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har inntrykket av att per dags dato, fungerer nvidia sin 680 bedre enn 7950/7970

 

http://hardforum.com...d.php?t=1682416

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Tja, på det forumet er det mange med problem og mange uten noe som helst trøbbel. Let opp noen forum som sier eksakt det samme om gtx 680...

 

I BF3 ser ati til å slite i cf. Men det høres ut som om det er det eneste spillet som eksisterer rundt om. Jeg spiller ikke bf3, og kanskje derfor jeg og de fleste andre ikke har problem :)

 

Men jeg forstår frustrasjonen hos bf3 spillerne.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Noen som har en god forklaring på relativt lave stock clocks på 7000 serien??? Titta på 7870 som med customkjøling klokka yter bedre enn 7970 stock. Skulle nå tro at amd var litt desperate for å ta igjen nvidia?

Lavere klokkefrekvenser gir høyere yield, god markedsføring rundt overklokking, lavt strømforbruk og mulighet for å skalere videre på neste generasjon. Også mulig at 28nm ikke var forventet å toppe på over 25% høyere klokkefrekvens enn 40nm.

Nvidias ledelse med 680 er jo den minste de har hatt på over 5 år, så ser ikke helt hvorfor AMD skal skjelve i buksene av dette, AMD har jo heller ikke siktet etter å ligge foran Nvidia ytelsesmessig på lang tid.

 

Et 7870 vil heller ikke yte bedre enn 7970, overklokker du den ene må du overklokke den andre og 7970 er en av de beste overklokkerne vi har hatt i sitt segment på veldig mange år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

.... jeg har inntrykket av att per dags dato, fungerer nvidia sin 680 bedre enn 7950/7970

Slike uttalelser vet de fleste at blir alt for generiske, det kommer helt ann på bruksområder, spilltitler osv. Men jeg har per dags dato ingen egen erfaring med HD7xxx serien så det kan være dette er den verste lanseringen fra AMD på 10 år for alt jeg vet. Men jeg har litt vondt for å tro det.

 

Jeg har alltid hatt noe "issues" med kort om det så har vært flerskjermbruk, sli, profihåndtering, driveroppgradering og avinstallasjonn kranglete titler osv. uavhengig om det heter gtx580, 560, 460, 550, 480, 285, 9800GX2, 8800GT eller er et eller annet AMD kort. Dermed ser jeg ikke at noen av produktene/leverandørene er så spesielt mye bedre i generell "opplevelseskvalitet" enn konkurenten med mindre problemet preger akkurat ens mest dominerende bruksområde og således gir dette inntrykket.

 

Ergo må det være viktig å vente med å avgjøre kjøp til den sammenhengen er rimelig godt avklart uansett hvilken leverandør det er snakk om. Var eks. BF3 en veldig viktig tittel for meg ville jeg avventet kjøp av ny generasjon skjermkort og sett hvilke kort som gjorde det best og hadde minst "problemer" de første 2-3 månedene. Var andre spilltitler og bruksområder samt funksjoner viktige for meg ville jeg også tatt disse med i vurderingene.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...