Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette her Normalt? 60FPS, (VSync av) på 120Hz skjerm?

 

 

Fikk endelig gjort en lite opptak, selv ved 90FPS, så har jeg denne lite glatte bevegelsen..

 

Det samme har jeg i CS Source, etter spilling så er Catalyst treigt som bare det..

 

Har nettopp reinstallert windows, uten att det hjalp.. Bruker 12.4 beta driveren..

Lenke til kommentar

Er dette her Normalt? 60FPS, (VSync av) på 120Hz skjerm?

 

[media]"]http://www.youtube.com/watch?v=jO59u-IitL0[/media]

 

Fikk endelig gjort en lite opptak, selv ved 90FPS, så har jeg denne lite glatte bevegelsen..

 

Det samme har jeg i CS Source, etter spilling så er Catalyst treigt som bare det..

 

Har nettopp reinstallert windows, uten att det hjalp.. Bruker 12.4 beta driveren..

jeg skylder på microstutter

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Er det flere crossfire folk her som har opplevd att kort nr to har gått i PCIe 1X modus?

 

skjedde meg nå plutselig, og i alan wake så kjører kortene på 8X 1.1, og switcher mellom 8X 1.1 og 2.0

 

BF3 vil heller ikke starte hos meg nå.

 

Jeg slenger meg på spørsmålet til BMWcoupeftw, hvor mye kan man forvente å få igjen for to 7970?

 

Jeg er MØKKA LEI.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri formatert pcen så mye som jeg har måtte gjørt med AMD skjermkortene. Heller aldri har jeg støtt på så mye problemer :p

 

Aldri mer AMD med mindre de lager ett kort som virkelig knuser Nvidia :p

 

AMD er som en Alfa Romeo. Man vet aldri hva som skal gå feil neste dag :p

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Jeg har hatt ATI/AMD siden 2006 da X1900 kom, men jeg har aldri brukt så mye tid på å prøve å få ting til å fungere som det skal.. å det er mange andre som sliter med det samme.

 

Har nettopp formatert PC, og det første som skjer er bare tull å dritt.

 

Nå er jeg drittlei.

 

Det blir GTX 680 SLi på meg, hvis jeg får igjen en OK sum for 7970 kortene.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Alt jeg skal si er at dere er velkommene til å prøve de grønne i NV leiren, dessverre er det ofte slik at du bytter inn ett problem for ett annet :(

For gresset er ikke grønnere på den andre siden, personlig har ATi behandlet meg best opp igjennom årene mens NV har vært berg og dal bane etter GF4 Ti 4600.

 

@FiveInline:

I utkanten av skjermen er bare øyene mine som spiller meg ett puss eller har du screen tearing problemer også på toppen av det hele?

Lenke til kommentar

Alt jeg skal si er at dere er velkommene til å prøve de grønne i NV leiren, dessverre er det ofte slik at du bytter inn ett problem for ett annet :(

 

Tiltredes 100%.

 

Jeg har kjørt ATI på hovedpcen siden 3870 kom, og har oppgradert hver generasjon siden. Enten cf eller trifire, og jeg har ikke hatt problem i det hele tatt.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

med vsync av så er det screentearing også ja.. Det ser ut som 7970 og BF3 ikke går bra sammen, jeg føler jeg har prøvd det jeg kan, men likevel så er det ingen flyt i spillet, helt forferdelig å spille med, selv ved 90FPS på 120Hz skjermen jeg har.. å særlig dette problemet ser ut til å gå igjen hos flere..

 

Samtidig så opplever jeg til tider lagg og hakking i CS Source, selv med kun et kort.

 

Nå skal det sies att jeg heller aldri har hatt noe særlig tull med ATI/AMD, det har fungert topp med de kortene jeg har hatt.. men når jeg nå siden 10 januar har prøvd å få BF3 til å fungere med et snev av flyt, og ingen drivere som hitill har kommet ut har gjort noen verden forskjell.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Jeg har ingen problem med screen tearing og slikt. Jeg bare får ikke overklokket dem slik jeg ønsker pga tull med MSI AB. Får ikke øke volt på det ene kortet...

Og vis jeg prøver og installere en slik AMD Driver Patch for MSI AB så blir hele PCen ustabil som fan!

 

Det AMD må gjøre er og lage ting enklere. Ikke sånn at man må laste ned et jævla program for og avinstallere det og slikt piss /facepalm

Lenke til kommentar

Du er sikker på at det ikke er noe bøll med skjermen eller kabelen?

 

Kan være.. Hvis jeg switcher skjermen over til 60Hz, blir flyten helt borte, hvis jeg drar et vindu i windows over skjermen så er det tydelig hakkete.. Det samme er det i spill. Kan jo være kabelen også, Men kan en skjerm være delvis defekt, slik att den begynner å tulle slik?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

med vsync av så er det screentearing også ja.. Det ser ut som 7970 og BF3 ikke går bra sammen,jeg føler jeg har prøvd det jeg kan, men likevel så er det ingen flyt i spillet, helt forferdelig å spille med, selv ved 90FPS på 120Hz skjermen jeg har.. å særlig dette problemet ser ut til å gå igjen hos flere..

 

Samtidig så opplever jeg til tider lagg og hakking i CS Source, selv med kun et kort.

 

Nå skal det sies att jeg heller aldri har hatt noe særlig tull med ATI/AMD, det har fungert topp med de kortene jeg har hatt.. men når jeg nå siden 10 januar har prøvd å få BF3 til å fungere med et snev av flyt, og ingen drivere som hitill har kommet ut har gjort noen verden forskjell.

 

Det var derfor **DP** gikk fra 2x7970 til 2x 680. OG han er strålende fornøyd nå. Så det er ikkje bare deg som har hatt det problemet. Han har også 120 hz skjerm

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

7970 CFX og BF3 går ikke bra sammen, har ikke hørt om mange problemer med et enkelt kort ;)

Om jeg skulle prøvd å selge mitt 7970 med blokk brukt nå hadde jeg prøvd meg på 2500-3000 + 500 for blokka.

Uansett må man nok være innstilit på at SLI/CFX sjelden fungerer bra ved lansering, uten at det egentlig hjelper for dere som sitter med problemene nå.

 

EDIT:

@FiveInLine, har opplevd at min XL2410T stilles tilbake til 60Hz hver gang jeg prøver en ny driver, derfor jeg spurte om du var sikker på om den kjørte på 120Hz ;)

Endret av arni90
Lenke til kommentar

med vsync av så er det screentearing også ja.. Det ser ut som 7970 og BF3 ikke går bra sammen,jeg føler jeg har prøvd det jeg kan, men likevel så er det ingen flyt i spillet, helt forferdelig å spille med, selv ved 90FPS på 120Hz skjermen jeg har.. å særlig dette problemet ser ut til å gå igjen hos flere..

 

Samtidig så opplever jeg til tider lagg og hakking i CS Source, selv med kun et kort.

 

Nå skal det sies att jeg heller aldri har hatt noe særlig tull med ATI/AMD, det har fungert topp med de kortene jeg har hatt.. men når jeg nå siden 10 januar har prøvd å få BF3 til å fungere med et snev av flyt, og ingen drivere som hitill har kommet ut har gjort noen verden forskjell.

 

Det var derfor **DP** gikk fra 2x7970 til 2x 680. OG han er strålende fornøyd nå. Så det er ikkje bare deg som har hatt det problemet. Han har også 120 hz skjerm

 

**dp** gikk vel ikke til 680 fordi det var uoverstigelige problemer med 7970, men fordi det var nvidia, som han ikke legger særlig skjul på at han foretrekker..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

med vsync av så er det screentearing også ja.. Det ser ut som 7970 og BF3 ikke går bra sammen, jeg føler jeg har prøvd det jeg kan, men likevel så er det ingen flyt i spillet, helt forferdelig å spille med, selv ved 90FPS på 120Hz skjermen jeg har.. å særlig dette problemet ser ut til å gå igjen hos flere..

 

Samtidig så opplever jeg til tider lagg og hakking i CS Source, selv med kun et kort.

 

Nå skal det sies att jeg heller aldri har hatt noe særlig tull med ATI/AMD, det har fungert topp med de kortene jeg har hatt.. men når jeg nå siden 10 januar har prøvd å få BF3 til å fungere med et snev av flyt, og ingen drivere som hitill har kommet ut har gjort noen verden forskjell.

 

Forstår jeg det rett at du spiller vanligvis med 90fps og vsync påslått? I så fall er det ikke rart det er slit... Blir jo nesten som å spille med 60hz skjerm og kostant 45fps, det er jo uspillbart med vsync på..

 

Hovedregelen er grei den, får man ~konstant fps som tilsvarer herz på skjermen, så kan man spille med vsync. Får man ~konstant vesentlig lavere fps enn skjermens hertz, så må man slå av vsync..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...