Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skrur jeg av vsync, så blir det ikke noe bedre..

 

Jeg har spilt både med vsync av og på.

 

Har du prøvd å disable HPET (High Precision Event Timer) i hovedkortbiosen? Denne har jeg ved tidligere anledninger anbefalt folk å disable siden den kan gi jerky gaming på enkelt systemer, kjennes ut som microstutter.. Etter jeg tipset om det for en tid tilbake har mange rapportert at dette løste lignende problemer, også ved filmavspilling (slowpanorering o.l.).. Selv om jeg fremdeles holder en knapp på at du ikke takler "120hz", så er den definitivt verd å prøve..

 

Dette hadde ingen innvirking.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Gigabyte Radeon HD 7970 3GB GDDR5

PCI-Express 3.0, "OC Version", bundel with M8000X

3.695,-

http://www.komplett....aspx?sku=748593

:xmas:

 

Fin pris, men mer pris kutting er like rundt hjørnet. Hadde jeg prøvd å selge et 7970 nå, hadde jeg svettet litt :p

Kan huske jeg ga et bud på 3000kr til en kar, men det var ikke aktuelt. Ser at kortet fortsatt ligger til salgs for 3800kr, 100kr mer enn det et nytt custom kort koster lol

Lenke til kommentar

Hvilken kjøler er best av asus direct cu og gigabyte sin windforce 3 på ett 7870 kort, eller er det nokså gjevnt?Tenker på både støy og kjøling, jeg heller mest mot gigabyte sitt kort, men ja.

 

Alle anbefaler Asus kjølerene, og jeg har hørt ganske mye negativt om gigabyte kjølerene. Plus 3 vifter bråker mer enn 2.

Lenke til kommentar

Hvorfor blei innlegget mitt flyttet?

Eller har jeg vært så borte at jeg rota fram denne tråden?

 

Uansett, jeg hadde ett svar/spørsmål til deg.

 

Ifølge hva reviews sier så er gigabyte sin på 40 desibel både på idle og load og direct cu er på 28 idle og 45 load, så joda.

Og 3 vifter må vel gi litt bedre kjøling på noe lavere rpm enn 2?

Men jeg fant lite ut om load temp på asus sin kjøler på reviwes, men den ligger vel noe rundt 50ish grader som gigabyte sin.

Godt mulig det er feil eller mindre riktig, men jeg må nå bare gå ut ifra det jeg ser, men om det blir enda mer pris kutt på 7970 så er vel kansje det veien å gå, spørs jo på hvor mye så klart.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt windowed mode i WoW, men ikke BF3. Og har opplevd den samme laggen i begge spill, noe jeg ikke opplevde på mitt forrige 580 kort.

 

Og i 3DMark11 sto det at det var noe galt med driverne mine, men jeg klarte ikke å finne fram til spesifikke drivere til mitt kort, på AMD sin side. Men da skal jeg prøve å finne 12.4 BETA driveren her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...