Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

7970 CFX og BF3 går ikke bra sammen, har ikke hørt om mange problemer med et enkelt kort ;)

Om jeg skulle prøvd å selge mitt 7970 med blokk brukt nå hadde jeg prøvd meg på 2500-3000 + 500 for blokka.

Uansett må man nok være innstilit på at SLI/CFX sjelden fungerer bra ved lansering, uten at det egentlig hjelper for dere som sitter med problemene nå.

 

EDIT:

@FiveInLine, har opplevd at min XL2410T stilles tilbake til 60Hz hver gang jeg prøver en ny driver, derfor jeg spurte om du var sikker på om den kjørte på 120Hz ;)

Flott at han ble fornøy iallefall. Kan da virke som om SLI i dette tilfelle funker bedre enn CFX. Hos meg er det også perfekt smooth og uten micrustuttering eller tearing. Dog spiller bare bf3

 

Data er rare greier :p Og vi liker det :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skrur jeg av vsync, så blir det ikke noe bedre..

 

Jeg har spilt både med vsync av og på.

 

Joda, det blir bedre, men mulig ikke bra nok, jeg synes i allefall ikke det er bra nok ved CFX/SLI å ligge så langt under hertz på skjermen.. Med CFX/SLI og 120hz, så har du selv bedt om problemer i spill der du ikke har nok ytelse til å ligge på tilnærmet lik FPS med hertz, for dette problemet forsterkes ved flerkortsoppsett. Ett kort kan klare seg med 60fps og oppover med 120hz skjerm, og ha brukbar flyt, to kort med tilsvarende ytelse føles betydelig værre....

 

Med andre ord: med SLI/CFX kan fordelene med 120hz skjerm kun oppnås dersom man kan ligge rundt 120fps konstant i spillene man spiller, og dette er neppe oppnåelig i alle spill. Flerkortoppsett er derfor best egnet med 60hz skjermer, for da kan man med dagens beste kort, oppnå konstant FPS over eller lik hertz i alle spill..

 

Dette er grunnen til at jeg ALDRI anbefaler 120hz skjerm til CFX/SLI brukere..

 

@Nizzen: tror du quotet feil innlegg :tease:

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere kan slenge dem ut på finn, men 3 lapper er nok bare å glemme. De første som kom til salgs på Finn gikk for 3000 (max) og de lå der lenge, men det var også mens kortet var rimelig nytt og diverse bugs enda ikke var oppdaget. Nå som de fleste har skjønt at GTX680 er den sikreste (eller kanskje letteste) veien å gå, burde enn være godt fornøyd med 2500 kroner for et 7970 referanse kort.

Lenke til kommentar

Men igjen, det er like jævlig om jeg så spiller med kun et kort, så det er ikke bare med Crossfire jeg har problemer..

 

Nå veit ikke jeg hva slags innstillinger du bruker, men forandrer du ikke på dem før du bytter til ett kort, er det ikke uforståelig at det føles skit med halve ytelsen.. Målet er høyest mulig FPS opp mot hertz for best flyt i førstepersonspill..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere kan slenge dem ut på finn, men 3 lapper er nok bare å glemme. De første som kom til salgs på Finn gikk for 3000 (max) og de lå der lenge, men det var også mens kortet var rimelig nytt og diverse bugs enda ikke var oppdaget. Nå som de fleste har skjønt at GTX680 er den sikreste (eller kanskje letteste) veien å gå, burde enn være godt fornøyd med 2500 kroner for et 7970 referanse kort.

 

Tror det holder med å si at du og jeg er langt fra enige... :nei2:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men igjen, det er like jævlig om jeg så spiller med kun et kort, så det er ikke bare med Crossfire jeg har problemer..

 

Nå veit ikke jeg hva slags innstillinger du bruker, men forandrer du ikke på dem før du bytter til ett kort, er det ikke uforståelig at det føles skit med halve ytelsen.. Målet er høyest mulig FPS opp mot hertz for best flyt i førstepersonspill..

 

Men da er vi jo tilbake til start..

 

Hvis 60FPS føles drit på 120Hz skjerm, så er det ingenting galt med oppsettet mitt, men jeg mener bestemt du sa att 90FPS skal føles smooth på 120Hz, hos meg, er alt under 120FPS skit, uansett om jeg spiller med ett eller to kort..

 

Jeg får ikke flyt i spillet med mindre jeg ligger på 120FPS, og når folk sier de ikke har noen problemer selv med 60FPS på 120Hz, så begynner jeg å lure..

 

La oss ta CS:Source som ikke krever omtrent noen ting ag grafikk ytelse.. spiller jeg der med kun et kort, være seg 60 eller 90fps, så er det absolutt ingen flyt i bildet, hakkete og jævlig... Er det da noe feil eller ikke?

 

Jeg har altså ikke flyt UANSETT med mindre jeg har 120fps.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

90fps cap var en mellomløsning, eller neste steg ned, for de som ikke oppnådde 120fps konstant på 120hz skjerm i BF3, har ikke 120hz skjerm og CFX for å teste selv, men basert på erfaring ville jeg ikke orket dette selv...

 

Hvorfor i allverden spiller du med 60 eller 90 fps der du klarer 120 konstant???

 

Nei, det er IKKE noe feil dersom det kun er buttersmooth på ~120fps, det har jeg jo sagt flere ganger nå..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Du får vel kjøre med lavere innstillinger da ettersom at 7970 crossfire uansett ikke klarer 120fps konstant...

 

En annen ting er at du bør ta av Morforlogisk Filtrering. Tror det var du som skrev en plass at man burde enable dette. Men fy fan og ræva det ser ut! :p

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar
Hvorfor i allverden spiller du med 60 eller 90 fps der du klarer 120 konstant???

 

Jeg gjør jo ikke det, det var bare et eksempel på hvor drit 60/90fps føles.

 

Nå leste jeg, att 60FPS på en 120Hz, skal føles bedre enn 60FPS på en 60Hz, men om jeg misforstår, så si gjerne i fra..

 

Men mitt inntrykk er att selv om man faller ned mot 60FPS i la oss si BF3, så skal man fremdeles ha grei flyt..

 

Jeg gjentar meg selv.. alt under 120FPS, er helt forferdelig å spille med..

 

Er dette normalt, så vurderer jeg nesten en 60Hz igjen.

 

BMWcoupeftw: MLAA ser da helt greit ut, og dessuten så tar ikke den mer enn max 2-3% ytesle.. =)

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Nå leste jeg, att 60FPS på en 120Hz, skal føles bedre enn 60FPS på en 60Hz, men om jeg misforstår, så si gjerne i fra..

 

Bare humbug, noen har lurt deg trill rundt, det er mye bedre med singelkort, men langt fra 60fps på 60hz skjerm imho.. Med CFX kan du se fullstendig bort fra denne påstanden, og med singelkort har du jo testet selv, da ser du selv om denne holder vann eller lekker som ei sil...

 

Men mitt inntrykk er att selv om man faller ned mot 60FPS i la oss si BF3, så skal man fremdeles ha grei flyt..

 

Nei, dette anser jeg som utopi, da spesiellt med CFX..

 

Jeg gjentar meg selv.. alt under 120FPS, er helt forferdelig å spille med..

 

Er dette normalt, så vurderer jeg nesten en 60Hz igjen.

 

Voila, jeg trenger igjennom føler jeg :tease: full pupp på grafikk og allikevel 60fps+ konstant, aner du hvor dette bærer hen..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Har testet en to-tre stykker ja, av denne grunnen eier jeg ikke en selv :tease:

 

Spøk tilside, årsakene til min skepsis vedrørende 120hz er vel nå utførlig forklart både ikveld og tidligere i tråden, men det største problemet er som sagt CFX/SLI som man må ha høyere fps på - tilnærmet lik hertz på skjerm - besøker 120hz skjermene når/om de blir "ekte"..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Har testet en to-tre stykker ja, av denne grunnen eier jeg ikke en selv :tease:

 

Spøk tilside, årsakene til min skepsis vedrørende 120hz er vel nå utførlig forklart både ikveld og tidligere i tråden, men det største problemet er som sagt CFX/SLI som man må ha høyere fps på - tilnærmet lik hertz på skjerm - besøker 120hz skjermene når/om de blir "ekte"..

 

Ok..

 

Da antar jeg også att å sette en 120Hz skjerm til 60Hz, også fører til masse lagg og rot?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Har testet en to-tre stykker ja, av denne grunnen eier jeg ikke en selv :tease:

 

Spøk tilside, årsakene til min skepsis vedrørende 120hz er vel nå utførlig forklart både ikveld og tidligere i tråden, men det største problemet er som sagt CFX/SLI som man må ha høyere fps på - tilnærmet lik hertz på skjerm - besøker 120hz skjermene når/om de blir "ekte"..

 

Ok..

 

Da antar jeg også att å sette en 120Hz skjerm til 60Hz, også fører til masse lagg og rot?

 

Jau, det er nyttesløst og gjør bare vondt værre, årsaken til dette har jeg skrevet om tidligere i tråden. Det beste er om du tester selv, selv om det kan bli en vond opplevelse :thumbup:

Lenke til kommentar

Har testet en to-tre stykker ja, av denne grunnen eier jeg ikke en selv :tease:

 

Spøk tilside, årsakene til min skepsis vedrørende 120hz er vel nå utførlig forklart både ikveld og tidligere i tråden, men det største problemet er som sagt CFX/SLI som man må ha høyere fps på - tilnærmet lik hertz på skjerm - besøker 120hz skjermene når/om de blir "ekte"..

 

Ok..

 

Da antar jeg også att å sette en 120Hz skjerm til 60Hz, også fører til masse lagg og rot?

Merket ingenting annet enn massiv tearing og litt småhakkete bevegelser i Hard Reset, 120Hz er kun jevnere gitt samme inputlag.

 

EDIT:

XL2410T om noen lurer

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...