Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er 100% sikker på at jeg har et kaldere kort enn FiveInLine ved idle siden jeg har vannkjølt kortet, men idletempen min er på 40°C, når jeg da går opp til 49-50°C ved full load på 1250/1750. Hvorfor er det slik? Fordi temperatursensorene er ganske unøyaktige ved lave temperaturer og mer nøyaktige jo nærmere makstemperatur man kommer. Du bør heller se på temperaturendringen fra idle til load.

Lenke til kommentar

Jau, eneste problemet er at CCC ikke starter riktig, så man må starte CCC selv manuellt (treig, feil i oppstartsrutiner, se readme til 12.3whql), og de skadelidene er de som har innstillinger man trenger ved startup (gamma, brightness etc..).. Men, bruker dem selv, selv med disse feilene, siden disse har endel nødvendige fixer som er viktigere på HD79xx...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Jau, 12.4, bare å starte CCC rett etter boot, så ser du at den ikke starter særlig raskt, og følger man med i oppgavebehandling, ser man den ikke er startet riktig før man manuellt starter den etter boot. Dvs. at alle innstillinger man har satt på desktoppen bla. ikke starter etter boot. Man kan teste dette selv ved å sette en mørk desktop via gamma slideren, etter en reboot setter den ikke denne mørke desktoppen før etter en manuell start av CCC. Kjent issue på drivere etter 11.12, og altså fixet i 12.3 whql som kom idag..

 

Dette er faktisk akkurat samme issue nvidia hadde i evigheter, og som dukker opp igjen ved ugjevne mellomrom på nye drivere, snodig, mulig en driverprogramerer driver å bytter jobb avogtil og tar den med seg dit han/hun går :eek: ...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...