Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Slenger inn ett kjapt spørsmål uten å lese hele tråden. Hd 7950 mitt er stuck på 501 MHz, og uansett hva jeg kaster på den vil den ikke økes. Merket det når jeg ikke klarte å øke fps i bf3 over 50 uansett hva jeg gjorde. Kortet skal idle på 500 mhz i multimonitor oppsett, men det klarer tydeligvis ikke å øke seg selv under load. Temperaturer er godt innenfor normalene.

 

Quoter meg selv her. Noen som vet om dette er driverproblem eller dårlig hardware? Er rimelig irriterende å miste så mye av ytelsen i alle spill og applikasjoner (Blender Cycles).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger inn ett kjapt spørsmål uten å lese hele tråden. Hd 7950 mitt er stuck på 501 MHz, og uansett hva jeg kaster på den vil den ikke økes. Merket det når jeg ikke klarte å øke fps i bf3 over 50 uansett hva jeg gjorde. Kortet skal idle på 500 mhz i multimonitor oppsett, men det klarer tydeligvis ikke å øke seg selv under load. Temperaturer er godt innenfor normalene.

 

Quoter meg selv her. Noen som vet om dette er driverproblem eller dårlig hardware? Er rimelig irriterende å miste så mye av ytelsen i alle spill og applikasjoner (Blender Cycles).

 

Fant løsningen. Rimelig sprø løsning, men en løsning likevel: http://www.jabcreations.com/blog/fix-for-400mhz-radeon-5000-series-underclock-bug

 

Det viser seg å være en bug i AMD+Adobe Flash. Hvis du har hardware acceleration enablet på en flashvideo i bakgrunnen (youtube etc) blir kortet nedklokka og blir stående der. Ganske enorm bug egentlig med tanke på at de fleste har en browser liggende oppe i bakgrunnen når dem gamer. Jeg testet dette 3 ganger med å skru av og på acceleration og kverket browsern når jeg enablet den, og det er nok den som er synderen.

Lenke til kommentar

Fant løsningen. Rimelig sprø løsning, men en løsning likevel: http://www.jabcreati...-underclock-bug

 

Det viser seg å være en bug i AMD+Adobe Flash. Hvis du har hardware acceleration enablet på en flashvideo i bakgrunnen (youtube etc) blir kortet nedklokka og blir stående der. Ganske enorm bug egentlig med tanke på at de fleste har en browser liggende oppe i bakgrunnen når dem gamer. Jeg testet dette 3 ganger med å skru av og på acceleration og kverket browsern når jeg enablet den, og det er nok den som er synderen.

Ingen bug, det er en arkitekturmessig svakhet, men kan ikke gjøres noe med. Det er bedre enn å kunne få BSOD i spill.

 

Har forresten sjelden oppe browser når jeg spiller. Pleier å lukke alt av programmer bortsett fra Steam, MSI Afterburner og Coretemp når jeg spiller.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan du får det til å bli 12 dager! Men takk for svar uansett. Jeg var sikker på at 19. var datoen det ble lansert, men det er kanskje i andre land enn lille Norge.. Da må jeg finne et annet kort. Er 7870 verdt pengene for den marginale ytelsesforskjellen?

Lenke til kommentar

...

Det viser seg å være en bug i AMD+Adobe Flash. Hvis du har hardware acceleration enablet på en flashvideo i bakgrunnen (youtube etc) blir kortet nedklokka og blir stående der.

...

Dette ble nevnt for ikke lenge siden i tråden. Generelt sett etter at Flash ble GPU aksellerert er det ikke god praksis å ha div. websider stående oppe om man vil ha god ytelse i spillene. Passer alltid på å avslutte nettleserne selv om det ikke alltid er like ønskelig. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Radeon HD 7990 – Specifikationer och klockfrekvenser

http://www.sweclockers.com/nyhet/15212-radeon-hd-7990-specifikationer-och-klockfrekvenser

 

 

Det börjar dra ihop sig inför lanseringen av det första grafikkortet med dubbla processorer i generation 28 nanometer. Nu publiceras vad som sägs vara de slutgiltiga specifikationerna.

 

Kinesiska Inpai säger sig ha kommit över specifikationerna för vad som troligtvis kommer att döpas till Radeon HD 7990, och precis som väntat handlar det om två Tahiti XT på ett och samma kretskort. Vardera grafikprocessor innehåller 2 048 streamprocessorer, 384-bitars minnesbuss och 3 GB GDDR5-minne – totalt 4 096 beräkningsenheter och 6 GB minne.

Klockfrekvenserna uppges stanna på 850 MHz GPU och 5,0 GHz GDDR5-minne, vilket kan jämföras mot Radeon HD 7970 på 925 MHz respektive 5,5 GHz. Den lägre klockfrekvensen är av allt att döma en kompromiss för att hålla strömförbrukningen på en rimlig nivå.

Enligt den officiella planeringen ska Radeon HD 7990 lanseras någon gång i det första kvartalet, som sträcker sig fram till den 31 mars. På grund av ett tillfälligt produktionsstopp hos halvledartillverkaren TSMC kan dock AMD tvingas senarelägga introduktionen till en bit in i årets andra kvartal.

Lenke til kommentar

Hadde vært morsomt å kose seg litt med et 7990 , men tror ikke det er noe jeg hadde ønsket å ha i riggen over tid.

Hovedsakelig blir det nok en del støy og problemer med at ikke alle spillene vil støtte det 100% i forhold til et kort som har kun 1x gpu.

Med vannkjøling kan du sikkert klokke det like langt som 7970 ;)

Lenke til kommentar

Med vannkjøling kan du sikkert klokke det like langt som 7970 ;)

 

Har hatt vannkjøling før, hovedproblemet mitt er at når jeg først bygger så bygger jeg ekstremt stort, antar jeg hadde opp mot 10L i den forrige loopen jeg kjørte. Gode temperaturer om vinteren, helvete om sommeren.

Med litt lureri antar jeg at jeg har fått til å kjøle 7990 bra (+ cpu ) og klokket bra, men jeg hadde nok brukt fort 10K for å få det som jeg ønsker og akkurat nå prioriterer jeg andre ting. Viktigere å bli familiefar enn fattig Nerderfar :p

Lenke til kommentar

Med vannkjøling kan du sikkert klokke det like langt som 7970 ;)

 

Har hatt vannkjøling før, hovedproblemet mitt er at når jeg først bygger så bygger jeg ekstremt stort, antar jeg hadde opp mot 10L i den forrige loopen jeg kjørte. Gode temperaturer om vinteren, helvete om sommeren.

Med litt lureri antar jeg at jeg har fått til å kjøle 7990 bra (+ cpu ) og klokket bra, men jeg hadde nok brukt fort 10K for å få det som jeg ønsker og akkurat nå prioriterer jeg andre ting. Viktigere å bli familiefar enn fattig Nerderfar :p

 

10k?

 

koster MAKS 5000kr for sweet system..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...