Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ATIMan fikser alt som kan rote med nye AMD-drivere ;)

Nå har jeg snart kjørt driver oppå ATI driver i 2 år siden jeg fikk HD5870 og så HD6950. Men når jeg hadde et GTX580 i mellom måtte jeg til med full rens, men med rent AMD miljø på maskine har jeg ikke hatt noen installasjonsproblem på flere år.

 

La nettopp inn 12.2. Har også installert previews, betas og slikt underveis uten at det ga mer problemer på dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Endte opp med ett Sapphire Radeon HD 7970 til 3650kr istede, greit fornøyd :D

 

Og når jeg ser det resultat mellom 7970 og 7950, så bryr det meg egentlig ikke da jeg fikk ett 7970 til prisen av ett 7950 atm.

Asus HD7950 DCUII utgaven kostet 3295,- på PS.NO ved lansering så tja :hmm:.

Lenke til kommentar

Har tvunget igjennom nedlasting av siste versjon av ATIman Uninstaller etter at Windows 7 mente den var skadelig....

Installasjon direkte feilet da programmet hevdet at jeg ikke hadde adminrettigheter for å gjøre endringer for alle brukere på maskinen.. (er admin og eneste bruker...)

Derfor lasta jeg den ned til skrivebordet for å prøve å ta det derfra etter å ha forsket litt...

 

Hjelp en noob med å få installert denne som administrator?

Finner ingen høyreklikkvalg med "kjør som" eller tilsvarende.

Endret av lystfiskern
Lenke til kommentar

UAC av eller på?

er det en .msi?

Lastet du ned fra OCN?

 

Noob som sagt - UAC?

ja, msi

ja fra OCN

 

 

EDIT, fant ut av UAC. Prøver å disable den,reboote og kjører installasjonen.

brb

 

Nyedit: Kjørt ATIman, installert Catalyst på nytt fra AMD. rebooter nå, så får vi håpe at feilmeldinga på manglende opencl-driver ikke kommer på nytt da.....

 

Edit3: Takk for den arni90. ATIman gjorde susen. Alt vel i kongeriket.... :)

Endret av lystfiskern
Lenke til kommentar

Endte opp med ett Sapphire Radeon HD 7970 til 3650kr istede, greit fornøyd :D

 

Og når jeg ser det resultat mellom 7970 og 7950, så bryr det meg egentlig ikke da jeg fikk ett 7970 til prisen av ett 7950 atm.

Asus HD7950 DCUII utgaven kostet 3295,- på PS.NO ved lansering så tja :hmm:.

I den testen mente mange at det kunne være stor forskjell når det økte til 1920x1080, men han testet jo bare 1680x1050 var det vel?

Lenke til kommentar

Godt mulig jeg var litt for snar i å bedømme at alt var iorden. Nå får jeg ikke Overdrive til å virke i CCC. Trykker på godkjenning av bruk og så går CCC tilbake til åpningssiden, Fanen ytelse blir også borte, men kommer tilbake igjen om jeg lukker CCC og åpner igjen

#whattodo?

Endret av lystfiskern
Lenke til kommentar

Slenger inn ett kjapt spørsmål uten å lese hele tråden. Hd 7950 mitt er stuck på 501 MHz, og uansett hva jeg kaster på den vil den ikke økes. Merket det når jeg ikke klarte å øke fps i bf3 over 50 uansett hva jeg gjorde. Kortet skal idle på 500 mhz i multimonitor oppsett, men det klarer tydeligvis ikke å øke seg selv under load. Temperaturer er godt innenfor normalene.

Lenke til kommentar

tkorsvold: Jeg nevnte det tilbudet for et par sider siden.

 

Vet ikke helt hvor mange som er klar over det, men Pixmania har 7970 på lager til en veldig hyggelig pris, 3630 kroner inklusiv frakt. Dette var såpass mye billigere enn konkurrentene at jeg valgteå trosse butikkens litt frynsete rykte. Kortet er i hus (det var for øvrig fra Sapphire og hadde stockkjøler) og vannblokk er på vei.

 

Som sagt var mitt kort fra Sapphire. Hvorvidt alle kortene er Sapphire eller om det bare var mitt har jeg ikke peiling på. Uansett kan du nok forvente stockkjøler, og da er det strengt tatt bare klistremerkene og boksen som er forskjellige. Absolutt et godt kjøp. Men det kan kanskje være verdt å vente på GTX 680 nå, ryktene sier at det kommer 22. mars.

 

Edit: Ril sist i varenavnet står det 21197-00-40g. Jeg googlet det og fant ut at det er varenummeret for Sapphires HD 7970 med standard pcb og kjøler.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Ved bruk av 2 skjermer på 7970 kortet mitt så idler det på 60-63 grader er det normalt, og vil det være skadelig i lengden hvis Pc'n står på så å si 24/7.

Om du mener at det idler med klokker på 500/1375 er dette normalt. Temperaturmessig kan jeg ikke si noe siden jeg har vannkjøling, men 63°C er ikke utrolig hvis vifta er på 20%

Lenke til kommentar

Mega Problem! Får ikke 7970 til og starte, viftene snurrer ikke engang. Har sjekket alt og prøvd så å si alt også. Tror ikke 800w burde være noen hindring. Har i7 2600k + h100 corsair kjøler og maximus iv extreme-z motherboard. Så i7 2600k bruker ca 100 watt, på hovedkortet står det at det burde ha 300watt det er 400watt til sammen, la oss si alt av vifter også bruker 100watt så er det 300watt til overs. Trenger all hjelp jeg kan få ;) Har ett sapphire radeon hd 7970 med en arctic accelero kjøler på kortet.

 

Tusen Takk til dere som hjelper meg, holder på og bare legge alt ut på finn.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...